Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:44

ranna schreef:
Ik geloof dat het probleem van de onbetaalbare zorg veel dieper ligt. Nl in het hele systeem wat er in resulteert dat iedereen altijd meer van alles moet en dat geldt zeker voor bedrijven (lees: pharmaceuten).
In mijn ogen kan het allemaal veel goedkoper als we eerlijke voorlichting kregen over wat gezond is, als er gezonde voeding met de nadruk op 'voeding' en geen buikvulling in de winkels zou liggen enz. enz.

Vraag je eerst eens af waarom er zoveel ziekte is in de eerste plaats. Wat gaat er mis waardoor onze lichamen massaal de brui er aan geven?

Om te beginnen hebben wij 7 extra levensjaren erbij gekregen door die farmaceuten, ten tweede er zijn nog veel meer instantie die geld verdienen aan de zorg industrie...dus alleen maar afgeven op de farma is niet erg kies. ten derde zijn de totale kosten van geneesmiddelen slechts 9% van de totale kosten in de zorg. De Nederlandse overheid bepaald daarnaast nog eens hoe hoog de vergoedingen maximaal mogen zijn voor een bepaalde medicijn groep...dat is dus echt voor een grootdeel onder controle.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 21-09-11 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:45

PriscaZ schreef:
Hoop toch dat die 450 euro die ik eerder in dit topic zag staan niet echt ingaat per januari 2013... Die kan ik dan in januari al betalen... Baal dus ook al van de 220 euro die ik komende januari over mag maken. + dan nog de duurste aanvullende pakketten die er zijn. Chronisch ziek zijn is inderdaad niet goedkoop... :(

Sterker nog, je bent hardstikke duur voor de samenleving, wees maar blij dat het hierbij blijft ;)
Mijn schoonvader is ook chronisch ziek en op 1 januari is hij alweer door zn eigen risico heen, of dat nu 100,200, of 600 is het is op.
Maar mijn schoonvader is ook blij met zijn verzekering omdat het daar dus inderdaad ook bij blijft.

En mijn schoonouders zijn ook tegen de 70 en hebben ook slechts een aowtje ...

Het kan allemaal wel, kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:46

Waarom is er zoveel ziekte?
We leven vaak super gestrest omdat sommige banen hebben met werktijden die ongezond zijn in mijn ogen.
Daarbij eten we heel gehaast en slecht en als we dan ziek zijn geven we er slecht gehoor aan waardoor het allemaal nog erger wordt.
Er staat teveel druk op ons mensen hier in nederland, het begint meer op overleven dan op leven te lijken.

Even offtoppic, ik moest laatst toch lachen of bijna huilen eigenlijk.
Er was op tv dat de koopkracht zo daalde en dat dat niet goed was blabla.
Ik vind het niet vreemd, mensen zijn blij als ze hun rekeningen betaald hebben en leuke dingen shoppen daar is geen geld meer voor.
Nederland is zichzelf de vernieling in aan het draaien.
De rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:47

ranna schreef:
Vraag je eerst eens af waarom er zoveel ziekte is in de eerste plaats. Wat gaat er mis waardoor onze lichamen massaal de brui er aan geven?

Integendeel het merendeel komt omdat die lichamen er veel later de brui aan geven

Neverhere

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:58

Het gaat me niet om pharmaceuten in het bijzonder, het gaat er om dat dit systeem, dit HELE systeem maar om 1 ding draait en dat niet de mens centraal staat maar het materieel. Bedrijven moeten aandeelhouders tevreden houden, verkopen moeten altijd maar omhoog en ja, pharmaceuten zijn nu eenmaal bedrijven die niet vrijwillig werken.

Zolang er nog altijd heilig verkondigd wordt dat als een economie niet groeit dat 'slecht' is en dat we op moeten boxen tegen China e.d. zal er niets veranderen.
Eerst moet de mens centraal komen te staan. Het welzijn, de ontwikkeling van de geestelijke en gevoelskant. Zolang cijfertjes de boventoon voeren kun je het vergeten dat er ook maar íets verandert.
Er moet nodig een drastische verschuiving in bewustzijn komen. Die is wel al aan de gang zie ik duidelijk om me heen, maar gaat maar langzaam.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:01

jesito schreef:
Ik heb al eens serieus gedacht om gewoon te stoppen met betalen van de zorgverzekering, maar ja als je dan in het ziekenhuis terecht komt want dan.
Wij betalen ons helemaal scheel aan cz en nog krijg je overal een rekening van wat je zelf moet betalen.
Zorgverzekering is wat ik noem weggegooit geld.
Er wordt zoveel betaald door de burger en dan nog bezuiniggen.
Nog effe en niemand kan het meer betalen.

Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:14

Babsiej schreef:
Sterker nog, je bent hardstikke duur voor de samenleving, wees maar blij dat het hierbij blijft ;)
Mijn schoonvader is ook chronisch ziek en op 1 januari is hij alweer door zn eigen risico heen, of dat nu 100,200, of 600 is het is op.
Maar mijn schoonvader is ook blij met zijn verzekering omdat het daar dus inderdaad ook bij blijft.

Deze vlieger gaat niet voor iedereen op! Ik krijg nog genoeg kosten voor eigen rekening dankzij mijn ziekte naast mijn eigen bijdrage, want er is nog genoeg dat niet wordt vergoedt of waarvan je een eigen deel moet betalen. Ik moet voor verschillende dingen fysio, maar ik heb het gestopt, het werd niet meer betaald.

Ik denk dat mensen steeds sneller ziek worden door wat er van je wordt verwacht. Het is een maatschappij zonder rust, iedereen is altijd maar druk met werken, werken en werken, want de rekeningen moeten betaald worden. Er is geen tijd voor gezond koken, dus een snelle hap, want er moet nog zoveel gebeuren.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:03

De rek is er een beetje uit onderhand denk ik. Maandagavond was er nog een uitzending van tegenlicht

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111516

zeer interessant!

Of mensen gaan straks in opstand komen, of we krijgen weer zoiets als de opkomst van nationalisme en vreemdelingenhaat.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:13

Quellian schreef:
Babsiej schreef:

Deze vlieger gaat niet voor iedereen op! Ik krijg nog genoeg kosten voor eigen rekening dankzij mijn ziekte naast mijn eigen bijdrage, want er is nog genoeg dat niet wordt vergoedt of waarvan je een eigen deel moet betalen. Ik moet voor verschillende dingen fysio, maar ik heb het gestopt, het werd niet meer betaald.

Ik denk dat mensen steeds sneller ziek worden door wat er van je wordt verwacht. Het is een maatschappij zonder rust, iedereen is altijd maar druk met werken, werken en werken, want de rekeningen moeten betaald worden. Er is geen tijd voor gezond koken, dus een snelle hap, want er moet nog zoveel gebeuren.

Nogmaals ligt er maar net aan waar je je prioriteiten stelt.
Ook wij hebben het altijd erg druk, maar ook toch 6 keer per week een gezonde maaltijd met verse groenten op tafel, en voor elke dag fruit in de koelkast.

Mijn zus is ook afhankelijk van de voedselbank, en zo ken ik er meer hoor, en toch als ze ooit prioriteiten gesteld hadden had het niet zo ver gekomen. We willen gewoon een heleboel zonder er teveel voor te hoeven doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:16

Babsiej schreef:
Nogmaals ligt er maar net aan waar je je prioriteiten stelt.
Ook wij hebben het altijd erg druk, maar ook toch 6 keer per week een gezonde maaltijd met verse groenten op tafel, en voor elke dag fruit in de koelkast.

Mwah, ben ik niet met je eens. Werken móet, of je nou wilt of niet en daardoor moeten andere dingen komen te vervallen.
Ik zeg niet dat dit bij mij gebeurt (mijn leven is ongelofelijk hectisch), maar ik kan me wel voorstellen dat dit gebeurt.

Babsiej schreef:
We willen gewoon een heleboel zonder er teveel voor te hoeven doen.

Ik denk dat je hierin beter voor jezelf kunt spreken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:20

Babsiej schreef:
PriscaZ schreef:
Hoop toch dat die 450 euro die ik eerder in dit topic zag staan niet echt ingaat per januari 2013... Die kan ik dan in januari al betalen... Baal dus ook al van de 220 euro die ik komende januari over mag maken. + dan nog de duurste aanvullende pakketten die er zijn. Chronisch ziek zijn is inderdaad niet goedkoop... :(

En mijn schoonouders zijn ook tegen de 70 en hebben ook slechts een aowtje ...

Het kan allemaal wel, kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen.

Natuurlijk is het fijn dat als je chronisch ziek bent je een verzekering hebt, maarja, daar is die ook voor he! :D En prioriteiten stellen en keuzes maken? Ik vind dat best hard hoor voor bepaalde mensen. Je kiest niet altijd overal voor he...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:25

Buiten dat... er zijn meer dan genoeg mensen die nooit toe komen aan hun eigen bijdrage en 440 euro per jaar overhouden is ook leuk! Dat zit er al niet in voor chronisch zieken. Hoe dan ook word je gepakt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:27

Ja alsof je er zelf voor kiest om ziek te zijn 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:29

Ik betaal momenteel alleen maar voor een ander. Maar dat vind ik niet zo erg, mocht ik eens wat krijgen, ben ik blij dat zorg ook voor mij betaald wordt.

Ik prijs me ook gelukkig dat ik geen chronische ziekte heb, lijkt me erg vervelend (zacht uitgedrukt) en ook al ben je als chronisch zieke dan een 'dure' voor de maatschappij, dat is het wel waard voor een menswaardig leven en een probleem waar je zelf niet voor gekozen hebt :).

Wel vind ik dat de ziektekosten de pan uitrijzen. Maar dat heb ik al eerder aangegeven.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:31

even alleen het beginbericht gelezen, maar wil ook "ff klagen"

ik heb diabetes....
ben dus al ieder jaar de 170 euro kwijt die je zelf moet betalen, dit wordt straks dus 220 euro....
Ik kocht 8 jaar geleden mn paard. De zorgverzekering was toen ongeveer 40 GULDEN per maand
betaalde toen voor mij en mn man nog geen 100 GULDEN per maand aan het ziekenfonds.... (en had geen eigen bijdrage)
Inmiddels betaal ik voor mij en mn man bijna 300 EURO per maand en mn eigen bijdrage. Af en toe moet ik al ieder dubbeltje omdraaien, en ben toch echt bang dat als dit allemaal zo doorga, ik straks ook niet anders kan dan of een meebetalende verzorgster te vinden, of mn grote vriend weg te moeten doen.....
Stalling ed wordt ook alleen maar meer en meer, en woon ook niet in de goedkoopste regio om een paard te onderhouden.......
dit zou me echt aan mn hart gaan en kan me er ook echt boos over maken......

ik heb mn eigen gedachtes over dat hele zorggebeuren en de buitenlanders in ons land, maar die hou ik maar even voor me....... maar denk dat een hoop wel weten wat ik bedoel...... (en het misschien ook wel met me eens zijn)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:35

KellyG schreef:
klaag klaag......

ik heb mn eigen gedachtes over dat hele zorggebeuren en de buitenlanders in ons land, maar die hou ik maar even voor me....... maar denk dat een hoop wel weten wat ik bedoel...... (en het misschien ook wel met me eens zijn)

Hoe bedoel je de buitenlanders in ons land, pakken die jouw geld af of zo :?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:39

nee niet op zo'n manier.........

wij werkend volk (en daar bedoel ik ook buitenlanders mee (dus niks in hun tegendeel)) betalen ons groen en scheel voor de zorg voor elkaar.......
even heel realistisch, nederland is een vol land, en ze laten maar mensen toe......
klinkt mss even heel cru, maar sluit de poort eens tot we hier zelf allemaal weer eens alles op een rails hebben........
mensen die toegelaten worden hebben vaak (nog) geen baan, maar moeten wel rondkomen, dus krijgen een uitkering, zorg moet betaald worden als ze wat hebben enz enz

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:40

KellyG, ik heb in een ziekenhuis gewerkt en daar kwamen met zeer grote regelmaat Polen aan. Die waren allen onverzekerd, maar wel verzekerd van hulp, want dat staat in de wet beschreven; iedereen heeft recht op hulp.
Dan dacht ik weleens 'verdorie zeg, ik moet ook gewoon betalen!'.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:41

Quellian schreef:
KellyG, ik heb in een ziekenhuis gewerkt en daar kwamen met zeer grote regelmaat Polen aan. Die waren allen onverzekerd, maar wel verzekerd van hulp, want dat staat in de wet beschreven; iedereen heeft recht op hulp.

dit bedoel ik dus...........

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:41

Tulukkk gooi de zorgpremie maar omhoog, waarom niet.?!?!
Het is echt te gek voor woorden!!!!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:44

eigenlijk snap ik ook niet waarom er in nederland nooit geen rel gehouden kan worden.........
(niet dat ik daarop zit te wachten hoor)
maar dit moeten ze in frankrijk of engeland eens doen, staat gelijk heel het land op zn kop (en in de fik waarschijnlijk)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:45

Een bokt demonstratie!!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:46

KellyG schreef:
eigenlijk snap ik ook niet waarom er in nederland nooit geen rel gehouden kan worden.........
(niet dat ik daarop zit te wachten hoor)
maar dit moeten ze in frankrijk of engeland eens doen, staat gelijk heel het land op zn kop (en in de fik waarschijnlijk)

Snap ik dus ook niet he... hoorde vanmorgen het Nederlandse motto: 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'.
Nederlanders laten zich naaien aan alle kanten, maar zijn ook niet loyaal naar elkaar toe. Hoe vaak zijn er al oproepen geweest om een dag massaal niet te tanken? Komt niets van terecht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:46

Quellian schreef:

Ik denk dat dat allemaal verleden tijd is, men zal nu echt wel zorgen dat er betaald wordt, zelfs over grenzen heen. Polen hoort ook bij de EU.

Het punt met deze bezuinigingen is dat de zwaarte in de eerste plannen te veel bij degenen gelegd werd die het het minste kunnen dragen
Daar zal vandaag door de oppositie eisen wel wat verandering in komen. Wat mij wel verbaast is dat Wilders dat allemaal gedoogd en goedkeurt en intussen anderen staat te sarren die tegen deze maatregelen zijn

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:50

sarabande schreef:
Wat mij wel verbaast is dat Wilders dat allemaal gedoogd en goedkeurt en intussen anderen staat te sarren die tegen deze maatregelen zijn

Oh dit verbaast mij ook!
Vriendlief liet me net wel weten dat Wilders en Cohen elkaar in de haren vliegen, maar ik kan het hier niet volgen op het werk.