Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:49

Anne_GTI schreef:
Winddancer schreef:

Ik spreek vreemden nooit of te nimmer aan als ze voorbij lopen (doet toch niemand of wel?), maar als ik alleen in een straat loop en er komt iemand in een burka aangelopen, ja dan voel ik me niet op mijn gemak. Je ziet niet wie eronder zit en of die aankijkt etc. Ik vind het gewoon akelig. Zou het net zo akelig vinden als er een Nederlander in een burka of met een laken over zijn hoofd aan zou komen hoor.

Wat saai, ik zeg mensen vaak goeiendag als ik ze tegenkom en glimlach ze toe. En ik kijk iedereen gewoon recht aan. Gewoon dat kleine beetje aandacht vrolijkt ieder mens op. En weet je, ik kan echt met iedereen door 1 deur en ben voor niemand bang alleen om uiterlijkheden. Ik behandel ieder mens zoals ik zelf behandeld wil worden. Ik wens niet genegeerd te worden dus sluit ik bij voorbaat niemand buiten. Juist die kleurrijke personen maken het onderscheid ten opzichte van de grijze massa. Leuk toch!

Wat een heerlijke instelling +:)+ . Ik heb mij jaren geleden voorgenomen minstens 3 complimenten per dag te maken, mensen gedag te zeggen of naar ze te glimlachen, net als jij dat doet.

Wat een goed gevoel geeft dat :D. En het wordt heel positief ontvangen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:51

mika11 schreef:
Nee, niet voor een paar tattoos of piercings. Maar als het geheel provocerend eruit ziet, wat wil dat zeggen over die persoon?

Wat voor reactie lok je uit met een piercing dan?
Nee, gaat idd niet meer over burka's. Wel over een zeer gerelateerd onderwerp: mensen op basis van hun uiterlijk vanalles toekennen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:51

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:
Zou je je ook zo voelen als er een gigantische neger op je af komt stappen, beladen met gouden kettingen, een oorring en tattoo's en een zonnebril op? Of als er een blanke Harley rijder langs komt lopen, vaak van die grote, gespierde mannen met tattoo's en baard, je kent het wel, ook met een zonnebril op?

Nee, die kun je nog "lezen" en ga zelf vaak genoeg met "dat soort prototypes" om.

Het gaat niet of iemand kwaad in de zin heeft of niet, maar door de burka vind ik ze dreigend en akelig overkomen omdat je de persoon niet kunt zien.

Iemand met een zonnebril op kan je ook niet in de ogen kijken.

En moet iemand anders maar iets laten omdat jij iets dreigend vindt? Ik vind grote negers met bergen goud om, tattoo's en een zonnebril intimiderend. Maar dat is toch echt mijn probleem en niet van die vent :).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:52

mika11 schreef:
Heino,
Een paar tattoos of wat piercings interesseert mij niks, hoor.
Maar als iemand er mee overladen is, ziet het er soms wat afschrikwekkend uit.
Helemaal als iemand er dan ook nog extra stoer bij gaat lopen, met bepaalde kleding.
Wat voor beeld wil je dan van jezelf geven?

Sorry, Mika,
Jij bent wel heel conservatief of weinig gewend.
Kom maar een keer op de koffie in Rotterdam, dat is echt niet eng hoor, alleen heeft mijn man (en schoonzoon) wel tatoeages en een kale kop. :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:54

_San87_ schreef:

Euhhhhh wil niet veel zeggen maar bij een burka zijn de ogen het enige dat vrij is ;) Dus dit slaat nergens op.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:55

Electra63 schreef:
Behalve die stelende moslima's met burka in Wijchen, hoor ik niet veel over misdaad door vrouwen met burka's. :D

Die stelende moslima's in burka's uit Wijchen zijn wel berucht... := Ze verpesten het voor de rest!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:56

_San87_ schreef:
Winddancer schreef:

Nee, die kun je nog "lezen" en ga zelf vaak genoeg met "dat soort prototypes" om.

Het gaat niet of iemand kwaad in de zin heeft of niet, maar door de burka vind ik ze dreigend en akelig overkomen omdat je de persoon niet kunt zien.

En moet iemand anders maar iets laten omdat jij iets dreigend vindt? Ik vind grote negers met bergen goud om, tattoo's en een zonnebril intimiderend. Maar dat is toch echt mijn probleem en niet van die vent :).

Heel goed dat je dit zegt! Vorig jaar kwam mijn nicht, die ik uiteraard ken ;) en we waren aan het kletsen en ik heb haar verzocht om haar zonnebril af te doen omdat ik het prettig vindt als ik iemand in de ogen kan kijken als ik met iemand aan het praten ben. Ik vind dat zo vervelend dat iemand de zonnebril ophoudt terwijl je aan het communiceren bent!

Een zonnebril is altijd nog wel wat anders dan een boerka uiteraard. :) Maar dit zul je zelf ook wel begrijpen mag ik aannemen. :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:56

Electra63 schreef:
mika11 schreef:
Heino,
Helemaal als iemand er dan ook nog extra stoer bij gaat lopen, met bepaalde kleding.

Sorry, Mika,
Kom maar een keer op de koffie in Rotterdam, dat is echt niet eng hoor, alleen heeft mijn man (en schoonzoon) wel tatoeages en een kale kop. :D

:) Tatoeages en piercings, daar gaat het niet eens om. Ik heb zelf ook wel eens een piercing gehad.
Het gaat soms om het geheel hoe iemand zich vertoont. Als ik hier alleen in het donker op straat zou lopen, en iemand met zware kettingen om z'n lijf, vol met tatoo's, met een gevaarlijke uitstraling, dan loop ik wel een straatje om.
Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:57

Winddancer schreef:
Euhhhhh wil niet veel zeggen maar bij een burka zijn de ogen het enige dat vrij is ;) Dus dit slaat nergens op.....

Volgens mij heb jij je feiten niet helemaal op een rijtje :'). Burka is geheel dicht met gaas voor de ogen (geen oogcontact), niquaab is met ogen vrij.

En met vrouwen in een niquaab kan je prima de ogen zien en dus contact maken. Prima toch +:)+ .

MamboBeach schreef:
_San87_ schreef:

Heel goed dat je dit zegt! Vorig jaar kwam mijn nicht, die ik uiteraard ken ;) en we waren aan het kletsen en ik heb haar verzocht om haar zonnebril af te doen omdat ik het prettig vindt als ik iemand in de ogen kan kijken als ik met iemand aan het praten ben. Ik vind dat zo vervelend dat iemand de zonnebril ophoudt terwijl je aan het communiceren bent!

Een zonnebril is altijd nog wel wat anders dan een boerka uiteraard. :) Maar dit zul je zelf ook wel begrijpen mag ik aannemen. :)

Zeker. Maar wel eenzelfde principe :). Met iemand met een zonnebril op, maak je ook lastiger contact. Net als met iemand met een burka aan. Dat is een nadeel. Maar zonnebrillen mogen, waarom burka's niet? :).

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:58

@Anne_GTI: Wat netjes is het dan nog bij jou in de buurt. Mooi streven.
Als je hier iemand op straat groet [op een normale manier ;) kijken ze je aan alsof je gek bent.

MBT dat de burka/boerka spannend voor de mannen zou zijn dan vind ik het persoonlijk helemaal een achterhaald fossiel kleding stuk. Tis net een http://www.tipi-tenten.nl/ de vrouw functioneert dan als tent en dan man is dan de tentstok/paal :x

Verders vind ik de boete echt een lachertje... Doe er maar een een getal voor eigenlijk kom je dan net uit op het minimum inkomen.
Er bestaat ook zo iets als een inburgeringsplicht net als het ABN praten en begrijpen daar zijn cursussen voor dus die vrouwen hoeven helemaal niet
zielig thuis aan het gasfornuis gekluisterd te zitten.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:59

Ik ben niet voor deze regel en dan vooral niet vanwege het hele gezeur over identicatieplicht. Op mijn rijbewijs heb ik een foto waar ik een totaal ander kapsel had, ik maakte de foto niet onder ideale omstandigheden (kater, dikke kleine oogjes, met moeite beetje bijgewerkt met make up en ik had net een heel hip kapsel aangemeten gekregen, maar mijn haar hoorde over mijn oren te vallen en dat mocht niet, dus al het haar is uit mijn gezicht) en daar identificeer ik mij overal mee. Stel dat ik verdacht word van drugsmokkel, ja dan ben ik makkelijker te herkennen, maar dan kan je een vrouw in een burka ook naar een apart kamertje brengen om zichzelf kort te tonen aan een vrouwelijke douanier. hoppetee, probleem opgelost.

Wat betreft camera's, die werken niet preventief en negen van de tien keer hebben overvallers tegenwoordig een trui met capuchon aan en heb je ook niets aan een camera achteraf. Daarnaast lijkt het mij lastig jatten in een Burka en mochten mensen hier bang zijn voor zelfmoordterroristen, die pak je helemaal niet met een camera...

Ik lees net dat in Wijchen de stelende Burka's berucht zijn, dat wist ik niet, maar dan nog, dan moet je alsnog uitvinden wie dat zijn, want op deze manier los je het probleem van het jatten niet op vrees ik.

Verder ben ik enorm afgeschrikt door mensen op scooters, ik snap het niet en geloof dat scooters slecht zijn voor de gezondheid en het milieu en op fietspaden krijg ik ook serieus vaak een hartverzakking als er weer eens zo'n geval te dicht langs komt scheuren. Iedereen die hier leest vind dit toch ook een kromme redenatie om scooters af te schaffen (en zeker de mensen die wel een scooter rijden). Heel veel mensen redeneren hetzelfde om Burka's af te schaffen.

Schijnbaar zien de vrouwen, of de mannen van die vrouwen, er iets in om de vrouwen te hullen in een Burka. Ik lees hier dat het al bijna niet voorkomt en ik vermoed dat het nog wel meer zal minderen. Bij instellingen als Banken mogen ze het wat mij betreft verbieden. In de rechtzaal en gewoon op straat absoluut niet. Ik zie het alleen maar gebeuren dat een groep vrouwen niet de straat meer op kan en dat Nederland er verder niets mee opschiet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:59

Electra63 schreef:
mika11 schreef:
Heino,

Sorry, Mika,

Maar dat kan toch? Als dit haar ervaring is, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat raar is? Ben je dan niet net zo erg of nog erger dan wat je wil bewijzen met de hele discussie van de boerka? Ik ben bij bepaalde personen ook meer op mijn hoede. En tja, als je dat discrimineren wil noemen, prima...

MamboBeach

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:01

San, bril kun je afdoen en een burka niet. En daarbij, je ziet de gezichtscontouren nog met een bril en het haar , neus, mond enz. Ik vind het eigenlijk helemaal geen vergelijking als ik eerlijk ben.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:02

_San87_ schreef:
[Maar zonnebrillen mogen, waarom burka's niet? :).

Je gaat toch niet serieus een burka met een zonnebril vergelijken?
Zonnebrillen hebben een doel, ik vind het wel zo veilig met rijden, zie ik tenminste andere weggebruikers nog :D
Daarbij geen last van geknijp met ogen en hoofdpijn en ik kan bij de meeste mensen wel als ik met ze praat de ogen zien.

Een burka verhuld het hele lichaam, een zonnebril alleen wat de ogen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:04

MamboBeach schreef:
San, bril kun je afdoen en een burka niet. En daarbij, je ziet de gezichtscontouren nog met een bril en het haar , neus, mond enz. Ik vind het eigenlijk helemaal geen vergelijking als ik eerlijk ben.

Misschien niet. En jouw redenatie zie ik als enige legitime reden om een burka niet toe te staan, en een burka mag van mij ook wel verboden worden zoals ik al eerder aangaf.

Maar een Niquaab gaat mij te ver :). Doe moet gewoon gedragen kunnen worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:05

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:
[Maar zonnebrillen mogen, waarom burka's niet? :).

Je gaat toch niet serieus een burka met een zonnebril vergelijken?
Zonnebrillen hebben een doel, ik vind het wel zo veilig met rijden, zie ik tenminste andere weggebruikers nog :D
Daarbij geen last van geknijp met ogen en hoofdpijn en ik kan bij de meeste mensen wel als ik met ze praat de ogen zien.

Een burka verhuld het hele lichaam, een zonnebril alleen wat de ogen.

Die burka heeft voor de draagster ook een doel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:07

mika11 schreef:
Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben.

Hier schrik ik oprecht van. De meerderheid van de mensheid heeft geen kwade bedoelingen, dan zou het toch juist raar zijn als je er vanuit gaat dat iedereen wat kwaads in de zin heeft? Daar verpest je je eigen leven toch flink mee, als je continu op je hoede moet zijn voor mogelijke kwade bedoelingen van iedereen????

San: da's al door meerderen aangehaald. Ik krijg de indruk dat sommige mensen niet willen discussiëren, maar alleen rellen, want sommige posts worden stelselmatig genegeerd :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:07

_San87_ schreef:

Dat doen ze maar in hun eigen land waar het normaal is ;)
Nee sorry, maar ik pas me overal aan waar ik kom, zelfs op vakantie.
Als je dan per se naar Nederland wilt....pas je je ook maar aan, bevalt het je niet ga je maar ergens anders heen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:11

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Dat doen ze maar in hun eigen land waar het normaal is ;)
Nee sorry, maar ik pas me overal aan waar ik kom, zelfs op vakantie.
Als je dan per se naar Nederland wilt....pas je je ook maar aan, bevalt het je niet ga je maar ergens anders heen.

Meen je dit oprecht? Jij gaat ook in een burka lopen als je naar Afghanistan gaat? Jij doet een hoofddoek op als je naar een Islamitisch land gaat?

Wij hebben hier vrijheid van geloof, moslima's dragen hun hoofddoek/niquaab vanuit geloofsovertuiging. Wie ben jij in godsnaam om te zeggen dat ze zich maar aan moeten passen? Genoeg moslima's met een doctoraal, die uitstekend Nederlands praten. Daarentegen ook genoeg Nederlanders zonder opleiding die nog steeds 'me' in plaats van 'mijn' typen en een vocabulaire hebben van een kind van 10.

Als er iemand problemen heeft met aanpassen, dan ben jij het wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:11

Heino, ik vind nu eerder jouw post opruiend. Ik probeer alles te beantwoorden en eerlijk te zijn. Wat negeer ik? Wil jij serieus een zonnebril vergelijken met een burka?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:12

MarcoBorsato schreef:
Electra63 schreef:
Behalve die stelende moslima's met burka in Wijchen, hoor ik niet veel over misdaad door vrouwen met burka's. :D

Die stelende moslima's in burka's uit Wijchen zijn wel berucht... := Ze verpesten het voor de rest!

Dat valt nooit te bewijzen. Misschien was een van die arme vrouwen wel beroofd van haar burka door een grote enge man met tatoo's en piercings die hem vervolgens heeft gebruik om nog meer arme vrouwen te beroven:P .

@heino: in zekere zin hou je toch de hele dag al rekening met mensen die kwaad in de zin hebben: Je zet je fiets op slot, bij bijna alles wat je koop betaal je meer voor mensen die asociaal zijn en niet betalen (in de winkel, voor je treinkaartje, je verzekering), Je laat je kinderen na een bepaalde tijd 's avond niet op straat of buiten de bebouwde kom komen, je neemt iedere dag je ID of rijbewijs overal mee naartoe omdat "nare"mensen het daarna gemaakt hebben etc. etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:12

Heino schreef:
mika11 schreef:

Hier schrik ik oprecht van. De meerderheid van de mensheid heeft geen kwade bedoelingen, dan zou het toch juist raar zijn als je er vanuit gaat dat iedereen wat kwaads in de zin heeft? Daar verpest je je eigen leven toch flink mee, als je continu op je hoede moet zijn voor mogelijke kwade bedoelingen van iedereen????

San: da's al door meerderen aangehaald. Ik krijg de indruk dat sommige mensen niet willen discussiëren, maar alleen rellen, want sommige posts worden stelselmatig genegeerd :)

Ja, mijn opmerkingen over schijn bedriegt wordt ook over het hoofd gezien. Ik vind het oprecht best schokkend hoe sommige mensen hier denken... Er standaard vanuit gaan dat men kwaad in de zin heeft... :n.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:14

_San87_ schreef:

Dit vind ik ook niet echt netjes. Als zij deze mening heeft, dan zij het zo en dan mag dat net zo goed.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:14

_San87_ schreef:
Meen je dit oprecht? Jij gaat ook in een burka lopen als je naar Afghanistan gaat? Jij doet een hoofddoek op als je naar een Islamitisch land gaat?

Wij hebben hier vrijheid van geloof, moslima's dragen hun hoofddoek/niquaab vanuit geloofsovertuiging. Wie ben jij in godsnaam om te zeggen dat ze zich maar aan moeten passen? Genoeg moslima's met een doctoraal, die uitstekend Nederlands praten. Daarentegen ook genoeg Nederlanders zonder opleiding die nog steeds 'me' in plaats van 'mijn' typen en een vocabulaire hebben van een kind van 10.

Ik meen het oprecht en ik heb me WEL aangepast aan het land waar ik woon!
En wat zou ik in Afghanistan op vakantie moeten????? Nee ik houd wel rekening met waar ik naar toe ga en dat is al jaren Zwitserland.
Ik spreek de taal, pas me aan aan alles, leef met ze mee......en dan woon ik er niet eens ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:15

liedje89 schreef:
@heino: in zekere zin hou je toch de hele dag al rekening met mensen die kwaad in de zin hebben: Je zet je fiets op slot, bij bijna alles wat je koop betaal je meer voor mensen die asociaal zijn en niet betalen (in de winkel, voor je treinkaartje, je verzekering), Je laat je kinderen na een bepaalde tijd 's avond niet op straat of buiten de bebouwde kom komen, je neemt iedere dag je ID of rijbewijs overal mee naartoe omdat "nare"mensen het daarna gemaakt hebben etc. etc.

Dit is zeer zeker waar. :j