riona schreef:Deze jongen ging om half 6 naaar voetbal. Kwam om kwart voor 4 uit school ging dan achter de computer en hup op de fiets naar het voetbal. Als pa of ma een half uur eerder stoppen kunnen ze in ieder geval hem zelf naar de voetbal brengen. Ik heb ook ovveral met mijn dochter heen gesjouwd. Ik ben zelf gehandicapt heb een rolstoel en scootmobiel dus ik weet wat het betekend om gehandicapt te zijn. Heb een dochter die ook lichamenlijk niet goed is. Dus weet waar ik het over heb. Wil dat dan zeggen dat je dan recht hebt op een pgb. Vind ik niet. Deze mensen kiezen er voor om te gaan werken en hebben een voor hun goedkope oppas.
Nogmaals. Dit is een uitzondering maar het verziekt wel het beeld waar de pgb voor is bedoeld. Voor mensen die het echt zonder niet redden. Die hun huishouden niet op regel krijgen die niet zelfstandig iemand te woord kunnen staan. Ook voor het ontlasten van de ouders kan het goed zijn. Zoals de logeerhuizen maar dan zie je ook waar het voor is. Even lucht voor allebei is ook nodig maar mee naar voetbal sorry dat gaat mij echt te ver.
Ben het helemaal met je eens. En door dit soort zaken kosten de PGB's veel te veel geld en lijden de goeden straks onder de kwaden.