Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:26

Osama dood of niet, de taliban blijft bestaan en zal dit wellicht een goed excuus vinden om weer aanslagen te plegen. Er wordt gezegd dat Osama waarschijnlijk al langere tijd alleen geestelijk leider was, dat betekend dat er iemand anders aan het hoofd staat van de werkelijke beweging.
En er werd ook al beweerd dat Osama is overleden door nierfalen in 2001, dus ja je weet het nooit.

Ik heb het nooit zo gezien om dit als publiciteitstunt te doen voor Obama. Maar t zal me niks verbazen, zo zit Amerika immers in elkaar.

MAar ik laat me voorlopig niet meer zien in grote steden :')

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:40

Diablo schreef:
Mindfields schreef:
Uiteraard zou er dan inmiddels allang een filmpje van een levende Osama op internet verspreidt zijn. Tenzij Osama het wel fijn zou vinden als de wereld denkt dat hij dood is, zodat hij nog meer snode plannen kan stichten en dan ineens met eengrote BOEM weer iets uithaalt. Toch lijkt hij me narcistisch genoeg om direct een filmpje te plaatsen met daarop: "Hahaha jullie denken toch niet dat de grote Osama Bin Laden zich laat doodschieten door een stelletje Amerikaanse sukkeltjes!"

Om maar even in de complottheorieën te blijven hangen: misschien is het wel afgesproken werk.....doet Osama hier dus aan mee....ik denk inderdaad niet dat de Amerikanen zo dom zijn om te zeggen dat hij dood is, als het niet zo is, dat zou wel heel doorzichtig zijn.

Ja ik las ergens iets over dat Bin Laden zou zijn opgenomen in het Amerikaanse getuigenbeschermingssysteem..
Dan zit hij dus nu lekker met een coctail aan zijn zwembad in Miami :+

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:59

Als deze massa-moordenaar Bin Laden niet gedood was zouden we echt wel een videofilmpje vanuit zijn kamp krijgen. Hij is volgens Islamitische traditie "begraven" binnen 24 uur na zijn dood. Nou, dat is toch netjes. Opgeruimd staat ook netjes. Eindeloze jaren van juridische spelletjes zijn hierdoor voorkomen, scheelt een hoop geld en aandacht.

En niemand moet zich hierdoor bang laten maken. Een organisatie die 2 Boeings tegen de Twin Towers heeft laten vliegen verdient alleen maar verzet. De leider heeft een snelle dood gehad. Dat kunnen we niet van zijn slachtoffers zeggen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:59

Martine_R schreef:
Ja ik las ergens iets over dat Bin Laden zou zijn opgenomen in het Amerikaanse getuigenbeschermingssysteem..

Ach hij zal niet de eerste beschermde getuige in Amerika zijn, dus waarom niet?
Misschien hebben ze wel een deal gemaakt: wij Amerikanen stoppen met onze heksenjacht op jou, als jullie stoppen met ons aanvallen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 20:39

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:50

flicka schreef:
Als deze massa-moordenaar Bin Laden niet gedood was zouden we echt wel een videofilmpje vanuit zijn kamp krijgen. Hij is volgens Islamitische traditie "begraven" binnen 24 uur na zijn dood. Nou, dat is toch netjes. Opgeruimd staat ook netjes. Eindeloze jaren van juridische spelletjes zijn hierdoor voorkomen, scheelt een hoop geld en aandacht.

En niemand moet zich hierdoor bang laten maken. Een organisatie die 2 Boeings tegen de Twin Towers heeft laten vliegen verdient alleen maar verzet. De leider heeft een snelle dood gehad. Dat kunnen we niet van zijn slachtoffers zeggen.

Nouja, of hij wàs al dood. Ik weet niet wat zijn leeftijd was maar iemand kan zomaar iets krijgen natuurlijk. En in zijn geval kun je niet zomaar een ziekenhuis binnenwandelen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:55

Ik geloof er eerlijk gezegd niet veel van :n
Ten eerste vertrouw ik de Amerikanen niet helemaal en daarbij zouden ze wel met bewijzen komen.

Vind het allemaal wel een beetje erg vreemd.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:01

Niet handig dat ze de foto's niet tonen denk ik met alle mensen die compleet het vertrouwen in alles en iedereen verloren hebben en niks meer geloven.
Zo werk je complot theorieeen alleen maar in de hand vrees ik

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:43

Heino schreef:
Martine_R schreef:

Ach hij zal niet de eerste beschermde getuige in Amerika zijn, dus waarom niet?
Misschien hebben ze wel een deal gemaakt: wij Amerikanen stoppen met onze heksenjacht op jou, als jullie stoppen met ons aanvallen

Dat is precies wat ik bedoel.

Cayenne schreef:
http://edition.cnn.com/2011/POLITICS/05 ... tml?hpt=T1
De foto's worden dus in ieder geval niet vrijgegeven of uberhaupt getoond.

Ik had ook echt niet anders verwacht.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:53

Maar hij is wel met grof geschut in het gezich geschoten. Hoeveel is daar nog van over?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:06

flicka schreef:
De leider heeft een snelle dood gehad. Dat kunnen we niet van zijn slachtoffers zeggen.

Zoek jij eens op ´Depleted Uranium´ :)*

Niet voor gevoelige zielen; doen de US willens en wetens, honderden tonnen van die rommel schieten ze in Iraq en Afghanistan de omgeving in:

http://www.google.es/search?q=depleted+ ... 18&bih=581

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 22:11

furious schreef:
Maar hij is wel met grof geschut in het gezich geschoten. Hoeveel is daar nog van over?

Dat dus. Die foto's zullen wel gruwelijk zijn.
En dat ontketent natuurlijk weer woede bij de extremisten met alle gevolgen van dien.
Je moet toch voorzichtig zijn in dit soort situaties.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:31

Woede zal er sowieso wel zijn.
Weten zij dan zeker dat hij inderdaad dood is? Lijkt me dat zij ook wel "zekerheid" willen hebben.

Edit: niet dat hij dood is, maar wat er van het hele verhaal waar is...

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 23:15

hw joolien, jij ook hier;)

Typisch vind ik het dat twee van zulke massa moordenaars(om het maar even zo te noemen) op dezelfde datum vermoord zijn. Ik weet het gewoon allemaal niet zo goed. Het is zo anti-amerika om niet tot het laatste botje onderzoek te doen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 01:34

http://www.youtube.com/watch?v=xj0pM5FoYbs&feature=related

Ik denk dat iedereen die hier meer over wil weten dit filmpje wel interessant zal vinden. Ik heb zelf de tijd nog niet gehad om te kijken, maar mijn vriend wel, en de samenvatting die hij me gegeven heeft bevatte al veel antwoorden op de vragen die iedereen zich stelt.
Zoals Joolien hierboven al zei, hij is effectief gestorven aan nierfalen, of een nierziekte in ieder geval, 10 jaar geleden. 1 dikke onzin dus, deze hele rimram die er nu gemaakt wordt.

En de speculaties over 9/11, ik heb al meermaals documentaires gevonden en gezien waarin wordt getoond dat er explosieven in die gebouwen aanwezig waren. Daarbij waren de structuren van deze torens veel te sterk om door 2 vliegtuigjes die er bovenaan invlogen naar beneden te gaan. De Amerikaanse overheid heeft die dag haar eigen volk vermoord simpelweg, en Al Quaida (of hoe je het mag schrijven) zorgde puur voor het special effect. Er zijn filmpjes waarin ze inzoomen en laten zien waar de explosies plaatsvonden voordat dat hele gebouw naar beneden kwam. Dat had dus geen bal met die vliegtuigen te maken. Alle mensen die niet in de branden omgekomen waren hadden die hele dag kunnen overleven, maar dit was dus zonder de explosieven gerekend ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:23

Om dan nog maar niet te spreken over een heel vliegtuig waar niets van terug gevonden is in Pennsylvania en de inslag in het Pentagon waar op de beelden geen vliegtuig te zien is.

Pentagon

Pennsylvania

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:24

Er zijn wel meer vliegtuigen neergestort waar bijna niets van terug gevonden is.
Er zijn trouwens wel onderdelen teruggevonden van het vliegtuig in Pennsylvania, laatst nog een hele documentaire over gezien waarbij de onderdelen werden ontleed.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:45

Die zijn van hoger uit de lucht gekomen en in de lucht al ontploft, hier is wel een krater van de inslag maar bijna geen resten.
daarnaast zijn bij het Pentagon beelden van onderdelen van een vliegtuig getoond die helemaal niet van het type toestel waren wat zou zijn neergestort.
En de zwarte dozen zijn volgens mij ook geen van allen terguggevonden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:49

Nee, laatst bij aircrash investigation (ja, dat programma op NGC :+ ) was een reconstructie van een vliegtuigongeluk ergens in de bergen van een land (dacht indonesie) en ook daarbij waren niet veel resten over, maar nog wel voldoende onderdelen om ervan overtuigd te zijn dat een vliegtuig de grond ingeboord was. Daar was ook een kraterinslag trouwens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:50

Bin Laden hoorde voor het internationale gerechsthof in Den Haag.

Helaas heeft het geweld door de VS weer gezegevierd.
Het westen wordt in normen en waardes te kakken gezet.
Martelen, burgers bombarderen, du kogels, Guantanamo, Gevangen 650, moorden. Alles op grondgebied van andere landen uit naam van vrijheid, democratie, recht en mensenrecht...
Recht van spreken hebben we niet.

De kosten van de terrorisereing van Iraq: $788380335428 (en tkkend)
De kosten van de terrorisering van Afghanistan: $401051286241 (en tikkend)

http://costofwar.com/en/

Kilk hier echt eens op en bedenk dat dit geld uitgegeven voor vernielen :)*

Dit geld gaat in de zakken van een paar grootindustriëlen.
Dit geld had ook aanontwikkeling besteed kunnen worden ivp aan vernielen.
Wie is er nu eigenlijk de boeman?
De moord op Bin Laden is geen recht, lost niets op en maakt het westen alleen maar nog helderder geïllustreerd de slechterik.

Het US military industrial complex:
http://www.youtube.com/watch?v=13zCc9JW ... re=related
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 05-05-11 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:57

Cayenne schreef:
Nee, laatst bij aircrash investigation (ja, dat programma op NGC :+ ) was een reconstructie van een vliegtuigongeluk ergens in de bergen van een land (dacht indonesie) en ook daarbij waren niet veel resten over, maar nog wel voldoende onderdelen om ervan overtuigd te zijn dat een vliegtuig de grond ingeboord was. Daar was ook een kraterinslag trouwens.

In de bergen heb je met hele andere factoren te maken wardoor alles veel meer verspreid.
Probleem hier is dat er niet één ding is waar je vraagtekens bij kunt stellen maar een opeenstapeling van niet kloppende feiten.
Ik ben er van overtuigd dat Amerika hier een heel groot aandeel in heeft, en het zou niet voor het eerst zijn dat ze hebben samengewerkt met Bin Laden, ze hebben hem zelf op de kaart gezet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:58

Dan ben ik toch benieuwd naar je theorie over wat er met de inzittenden van de vliegtuigen is gebeurd en/of waar ze zijn gebleven :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:05

Bin Laden is een bedreiging voor de vrijheid. Zeiden ze.
Voor onze vrijhied waren mensonterende poortjes op vliegvelden nodig. Zeiden ze.
Ok, hij is nu dood de boeman. Zeggen ze.
Kunnen nu de mensonterende poortjes op de vliegvelden weg?
Nee, het is nu gevaarlijker dan ooit. Zeggen ze.

De poortjes leveren de ´veiligheidsindustie´ een vermógen op, tasten onze rechten aan en gaan niet weg :)*

http://www.youtube.com/watch?v=rd8wwMFm ... re=related

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:43

Huertecilla schreef:
Bin Laden is een bedreiging voor de vrijheid. Zeiden ze.
Voor onze vrijhied waren mensonterende poortjes op vliegvelden nodig. Zeiden ze.
Ok, hij is nu dood de boeman. Zeggen ze.
Kunnen nu de mensonterende poortjes op de vliegvelden weg?
Nee, het is nu gevaarlijker dan ooit. Zeggen ze.

De poortjes leveren de ´veiligheidsindustie´ een vermógen op, tasten onze rechten aan en gaan niet weg :)*

http://www.youtube.com/watch?v=rd8wwMFm ... re=related

Nee tuurlijk gaan die poortjes niet weg. Sowieso zijn het niet alleen leden van Al Qaida die terrorische plannen hebben. Maar er zal nu zeker nog strenger gecontroleerde worden nu hij dood is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:55

HC: wel even feiten van speculaties scheiden:

feit 1: veel vliegtuigen zijn in het verleden gekaapt en/of ontploft
feit 2: er is niet zoiets als "het recht om te mogen vliegen"
fiet 3: weinigen willen in een vliegtuig stappen met een verhoogd risico om uit elkaar te klappen.

Dus, die veiligheidsmaatregelen zijn gewoon nodig, met of zonder meneer Bin Laden. In 1989 stapte ik al ooit een vliegtuig in na 5 uur veiligheidscontrole door middel van dubbele interviews en allerhande andere zaken die heel vreemd leken. Toen had nog niemand van Bin Laden gehoord.

Als je niet door de "mensonterende" poortjes wil, zal je gewoon moeten kiezen om maar te land of ter zee te gaan. In de meeste gevallen is het toch de eigen keuze van mensen om dat vliegtuig te stappen. Je zou je af kunnen vragen hoeveel mensen er in een vliegtuig zouden willen stappen waar geen veiligheidscontrole is als er een alternatief is om in een "veilig" vliegtuig te stappen.

Daarnaast gelden bij grenscontroles nooit privacyregels. Smokkelen is zolang ik weet al strafbaar, we leven in de luxe Schengentijd waar we zomaar naar Belgie of Duitsland kunnen gaan zonder gecontroleerd te worden. (toegeven, daarvoor is overigens wel een stuk vrijheid voor ingeleverd). Maar ik kan me nog goed herinneren dat ik bij de grens naar Duitsland ooit werd gestopt, mijn hele auto werd doorzocht en ik zelf de zaak weer in orde mocht brengen.

En: natuurlijk zijn er altijd mensen die Maslov's pyramide exploiteren. Dat doet ieder bedrijf. Om te stellen dat terroristen op de loonlijst staan van die bedrijven is denk ik iets te gemakkelijk.