Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:08

Nou daar staan anders toch echt wel een paar punten bij die ik niks vind, bijv die "three strikes you’re out".

M3lisss

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:09

Maar waarom maakt het de PVV zo'n vreselijke partij in jouw ogen? Er is toch bij iedere partij wel iets waar je het niet mee eens bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:09

Fiffill schreef:
Nou daar staan anders toch echt wel een paar punten bij die ik niks vind, bijv die "three strikes you’re out".

Daar ben ik het dus wel volledig mee eens :) , als je 3 keer een zwaar misdrijf pleegt dan mag je wat mij betreft levenslang opgesloten worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:10

Aranel schreef:
Ohja, ik vroeg me af wat hier 'eng' aan is..?

Ik heb geen zin de discussie "wat is hier eng aan" te voeren (stemmen is niet voor niets anoniem :P), maar wil je er wel even op wijzen dat dit met name standpunten voor de tweede kamer zijn. En we hebben vandaag gestemd voor de provinciale staten..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:11

Heino schreef:
_San87_ schreef:
Misschien moet je je eens verdiepen in de standpunten van de partij en dan vervolgens bedenken of je het nog steeds zo'n enge partij vindt.

Waarom ga je er vanuit dat ze de standpunten niet kent?
Ik heb bij de tweede kamer verkiezingen alle partijprogramma's gelezen van elke partij en nu een groot deel en toch deel ik haar mening.

Jij vind de PVV ook eng? Ik vraag me dan serieus af waar die angst vandaan komt, want ik zie het niet.

Fenrir

M3lisss schreef:
Maar waarom maakt het de PVV zo'n vreselijke partij in jouw ogen? Er is toch bij iedere partij wel iets waar je het niet mee eens bent?

Heb je dit tegen mij? Ik geloof namelijk niet dat ik de PVV een "vreselijke" partij heb genoemd. Ik zal er nooit op stemmen, dat klopt, want ik ben het met teveel dingen niet eens.

Yvank_ schreef:
Fiffill schreef:

Daar ben ik het dus wel volledig mee eens :) , als je 3 keer een zwaar misdrijf pleegt dan mag je wat mij betreft levenslang opgesloten worden.

Gaat ons veel geld kosten dan, al die volle gevangenissen. Geloof dat RedPassion eerder in dit topic op dit onderwerp heeft gereageerd en daar kon ik me wel in vinden, mocht je dat willen opzoeken het staat ergens in dit topic.

LizMD

Krips schreef:
Ja, maar ik snap niet wat je daar mee wil zeggen. :o Sorry.
Omdat zowel op de site van de volkskrant en het parool de PVV als nr 1 uit de bus kwam.....?

Ooh excuus, ik heb 2 verkeerde berichten aan elkaar gekoppeld. Ik haal 2 gesprekken door elkaar!

_San87_ schreef:
Misschien moet je je eens verdiepen in de standpunten van de partij en dan vervolgens bedenken of je het nog steeds zo'n enge partij vindt.

Geloof me, dat heb ik gedaan. Ik ben niet achterlijk hoor. Ik merk alleen dat in mijn omgeving de verkeerde standpunten eruit gefilterd worden. Het kaartje met NL met de prognose van niet-westerse allochtonen in NL toont precies de reden waarom hier in mijn omgeving op de PVV gestemd wordt. En ja, dat vind ik eng, en dat kan je dan opvatten in de zin van het woord dat ik er bang voor ben, of in de zin dat het gewoon zwaar bekrompen is.

Overigens nog een toevoeging: dit is geen aanval op jou, geen aanval op iedere andere PVV-stemmer (hier op bokt of waar dan ook), maar dit is wél wat ik hier zie gebeuren.
Laatst bijgewerkt door LizMD op 02-03-11 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:13

Hoor net dat de PVV de grote winnaar is!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:13

Fiffill schreef:
M3lisss schreef:

Heb je dit tegen mij? Ik geloof namelijk niet dat ik de PVV een "vreselijke" partij heb genoemd. Ik zal er nooit op stemmen, dat klopt, want ik ben het met teveel dingen niet eens.

Oh sorry, haal mensen door elkaar geloof ik :+

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:14

boshuisje schreef:

Waar heb je dat gehoord?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:14

Ze zijn toch nog niet klaar met stemmen tellen?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:15

boshuisje schreef:

pvv deed voor het eerst mee, dus grote winst was te verwachten ;) maar volgens mij valt de uitslag voor de pvv nog iets tegen, ze hadden hoger ingezet.

LizMD

Vorige keer deden ze nog niet mee aan de provinciale staten, dus ze zullen inderdaad de grote winnaar zijn. 4 jaar terug was er namelijk 0%....

Javayo was me voor!
Laatst bijgewerkt door LizMD op 02-03-11 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

LizMD schreef:
_San87_ schreef:

Geloof me, dat heb ik gedaan. Ik ben niet achterlijk hoor. Ik merk alleen dat in mijn omgeving de verkeerde standpunten eruit gefilterd worden. Het kaartje met NL met de prognose van niet-westerse allochtonen in NL toont precies de reden waarom hier in mijn omgeving op de PVV gestemd wordt. En ja, dat vind ik eng, en dat kan je dan opvatten in de zin van het woord dat ik er bang voor ben, of in het feit dat het gewoon zwaar bekrompen is.

Overigens nog een toevoeging: dit is geen aanval op jou, geen aanval op iedere andere PVV-stemmer (hier op bokt of waar dan ook), maar dit is wél wat ik hier zie gebeuren.

Ik zie niks als een aanval :D Ik merk van die verkeerde standpunten weinig, daarom kan ik me er ook geen voorstelling van maken. Heck, ik zou zelf PVV stemmen als D66 niet meer met mijn waarden overeen zou komen.

Aranel

Yvank_ schreef:
Fiffill schreef:

Sterker nog, van mij mag de doodstraf wel weer ingevoerd worden, scheelt ook weer in de overvolle gevangenissen.. Maar dat is weer een andere discussie :Y)

Heino: daar heb je gelijk in :j Ik haalde deze standpunten gewoon aan om aan te geven dat de PVV helemaal niet alleen maar radicale standpunten heeft en dus in mijn ogen niet 'eng' is.

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:16

M3lisss schreef:
boshuisje schreef:

Waar heb je dat gehoord?

Straks op sbs 6 krijg je meer te horen... zal wel giswerk zijn.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:17

_San87_ schreef:
Ik zie niks als een aanval :D

Dan is het goed ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:18

Weetje over 4 jaar ziet iedereen dat pvv een wassenneus is en dan droppen ze net als de lpf zo van de kaart.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:18

Ik ben uiteindelijk maar gewoon voor de VVD gegaan! :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:20

Veulen84 schreef:
Weetje over 4 jaar ziet iedereen dat pvv een wassenneus is en dan droppen ze net als de lpf zo van de kaart.

Ik hoop toch heel hard dat Wilders dan nog wel rondloopt... Geloof dat we allemaal wel weten wáárom de LPF van de kaart verdwenen is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:21

Veulen84 schreef:

Dat is ook alleen maar gebeurd omdat Pim vermoord werd :')

Douraque

Veulen84 schreef:

Dat denk ik dus niet, bij de LPF was het zo dat Pim zelf overleed. Als dit niet was gebeurd, was Pim zeker MP geworden. Ik denk dat de komende jaren (maanden?) de PVV zeer groot gaat worden

Anoniem

Hier in [***] voorlopig verlies voor zowel VVD als PVV ten opzichte van de laatste Tweede Kamer-verkiezingen, en winst voor PVDA, SP en D66... Tis voorlopig, dus kan nog hoop veranderen, maar ik vind het hoopgevend (en had het niet direct verwacht) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:22

Douraque schreef:
Veulen84 schreef:

Dat denk ik dus niet, bij de LPF was het zo dat Pim zelf overleed. Als dit niet was gebeurd, was Pim zeker MP geworden. Ik denk dat de komende jaren (maanden?) de PVV zeer groot gaat worden

Dat denk ik ook.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:24

IK heb uiteindelijk maar gewoon de stemwijzer en het kieskompas gevolgd en groen links gestemd. IK vond het nog wel typisch dat ik daarop uit kwam want die kerncentrale heb ik geen mening ingevult en ik ben niet tegen megastallen en ik had mijn zwaar wegende dingen niet op groen behoud oid gezet dus ik ben helemaal niet zo groen. Maar toen ik het na geen lezen klopte het wel dat ik eigenlijk wel veel overeen komsten mee had.

IK heb trouwens ook wel een beetje 'tegen' de regering gestemd. Maar ik stemde voor deze regering ook al geen 'rechtse' of christelijke partijen.