Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:03

Heino schreef:
jaantsje schreef:
Hoor je mij zeggen dat ieder moslim hier achterstaat?

Nee maar volgens jou wordt dat meestal wel goedgekeurd door hen ja
Het is verstandig dit soort uitspraken met bronnen te ondersteunen want dit soort speculeren komt een discussie niet ten goede en verpest de (toch al zo gevoelige) sfeer

Ik denk dat jij dat zoiezo niet kan vinden aangezien die mensen het meestal niet op internet schrijven dat ze blij zijn met een aanslag of iets ;) Meeste mensen die er blij mee zijn die bevinden zich in een underground scene of zijn lid van de taliban en we weten allemaal dat de taliban veel leden heeft daar zijn geen bronnen voor nodig. Maargoed als mensen daar hun ogen voor willen dicht houden dan vind ik dat helemaal best .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:04

Nou... 5 % van de Nederlanders is Moslim. Hoe wil jij de overige 95 % ook zover krijgen?
Ik zou maar een kopje rooibos thee zetten, diep ademhalen, en jezelf lekker nuttig maken en blije boodschappen verspreiden!

Dat angstige gezwets van "dood haar Wilders' en aanhang kunnen we gerust naast ons neerleggen....

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:05

laat ze maar kletsen denk ik dan.

en by the way hand afhakken en stenigen is geen straf van de koran maar komt uit de cultuur van sommige landen en extremisten ;)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:10

Heino schreef:
jaantsje schreef:
Hoor je mij zeggen dat ieder moslim hier achterstaat?

Nee maar volgens jou wordt dat meestal wel goedgekeurd door hen ja
Het is verstandig dit soort uitspraken met bronnen te ondersteunen want dit soort speculeren komt een discussie niet ten goede en verpest de (toch al zo gevoelige) sfeer

Beter lezen Heino, komt niet bij mij weg :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:47

shilady schreef:
Maargoed als mensen daar hun ogen voor willen dicht houden dan vind ik dat helemaal best .

Op wie doel je nu?

Jaantsje, sorry, was even van het padje af omdat ik dacht dat de uitspraak wél van jou kwam (maar zie nu dat je er idd alleen op gereageerd hebt) :o

Peperkroket

Re: Groepering die van nederland een moslim,s land wil maken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:11

Woeps insgelijks!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:47

:Z tja, er zijn ook groeperingen die van Nederland een vegetarisch land willen maken. Met tentakels tot in het hoogste regeringsorgaan. Toch heb ik zo de indruk dat die de macht niet zo maar overnemen. Ook mensen die van Nederland een islamitische staat willen maken zie ik dat niet doen..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:27

In de VS is maar 0,5 % van de bevolking moslim en zelfs daar heb je mensen die denken dat er een groot gevaar is op overname van het land door de Islam.

Tja, de mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest...

Shilady schreef:
Citaat:
Ik denk dat jij dat zoiezo niet kan vinden aangezien die mensen het meestal niet op internet schrijven dat ze blij zijn met een aanslag of iets ;) Meeste mensen die er blij mee zijn die bevinden zich in een underground scene of zijn lid van de taliban en we weten allemaal dat de taliban veel leden heeft daar zijn geen bronnen voor nodig. Maargoed als mensen daar hun ogen voor willen dicht houden dan vind ik dat helemaal best .

We weten allemaal... Nee, hoor, ik weet niks. :) Ik vind het wel prettig als zulke boude beweringen worden gestaafd door gegevens.
Want zomaar wat roepen en dan ook nog uit naam van het collectief, dat is natuurlijk precies de manier waarop er allerlei onzin in de wereld komt.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:46

Het is maar wat je onzin vind, ieder zijn mening.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:37

jaantsje schreef:
Het is maar wat je onzin vind, ieder zijn mening.

Mening heeft met dit soort zaken niets van doen. dat is je eigen subjectieve waarneming, veelal gevoed door angst.
Zorg liever dat je uitspraken berusten op feiten.
En verzamel die feiten eerst en kom dan terug.
Dit is natuurlijk allemaal gejeuzel van de onderste plank... Er zijn vast ook wel kaboutervolkeren die de boel
willen overnemen... maar net als met de zeer kleine minderheid aan fundamentalistische moslims, zal ook dat niet zo'n vaart lopen!

Maak je liever druk om zaken die ertoe doen... met een hoger waarheidsgehalte vooral! :(:)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:53

Onzin= allerlei ongefundeerde uitspraken.
Feit= een gegeven over een onderwerp, dat na te trekken valt.
Bron= de plaats waar je die gegevens kan natrekken. Waarbij bronnen meer of minder betrouwbaar kunnen zijn.

Mening= je eigen interpretatie van ofwel onzin, ofwel feiten.

Ik ben trouwens klaar met dit topic. Ik vind dat er de laatste pagina's weer erg veel zomaar geroepen wordt door mensen die klaarblijkelijk geen enkele behoefte hebben hun boude beweringen te onderbouwen of zelfs maar uit te leggen.

Die zelfs vinden dat het maar dom is als mensen hun kreten niet zomaar willen aannemen.

Dan heb je dus geen discussie meer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:17

Ik vind dat daar een reëel gevaar in huist.... flink wat mensen uitten behoorlijk aantijgingen maar kunnen deze niet goed onderbouwen (dan heb ik het nog niet over goed spellen).
Dit zijn mensen die ook naar de stembus gaan.
Maar waar gaat het met het land naartoe wanneer mensen stemmen vanuit blinde emotie? Vanuit angst... zonder gegronde reden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:11

Ik geloof dat ik dat niet wil weten Ninx...
Laten we hopen dat het gros van de mensen er wel over nadenkt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:33

Alet74 schreef:
Ik geloof dat ik dat niet wil weten Ninx...
Laten we hopen dat het gros van de mensen er wel over nadenkt.

Nee, dat hoop ik ook Alet... een mooie wens voor 2011!
Beste wensen alvast :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:36

jij ook!
Op een gezond nadenkend Nederland (planeet) in 2011!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:45

Mensen kunnen zich een mening vormen, ja.
Mensen kunnen ook hun hoofd in het zand steken, heb je nergens last van.

Folle lok en seine in 2011

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:47

jaantsje schreef:

Ook voor jou de vraag, op wie in dit topic doel je nu?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:26

Ach en dan zeggen ze dat De Nederlander niet bestaat...

Een echte Nederlander, is iemand die nergens verstand van heeft, maar overal een mening over. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:13

randalinpony schreef:
Een echte Nederlander, is iemand die nergens verstand van heeft, maar overal een mening over. :+

_O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:42

jaantsje schreef:

Kan je dit vertalen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:50

weetje wat ik me afvraag :+ hoe wil iemand van Nederland een moslimland maken als merendeel ongelovig, christelijk of katholiek is opgevoed :') dat kan gewoonweg niet. Je kan iemand een geloof niet opdringen :n Ik ken meerdere moslims en nooit, maar ook echt NOOIT hebben ze mij geprobeerd over te stappen om moslim te worden :') ik toon wel altijd interesse in het geloof maar dat is omdat ik mij zoiezo in verschillende culturen verdiep. Ik ben ongelovig en zal niet overstappen naar een ander geloof omdat het moet maar alleen als ik dat uit mezelf overweeg. Mocht Nederland dus een moslim land worden dan is het de keus van de Nederlander zelf om zich te bekeren tot de Islam. Eigen keus toch? En dat wij de wetvoering van een moslimland zouden aannemen is absurd, dat zijn meestal de meest primitiefste regels die er zijn en volgens mij is Nederland toch echt een westers land :+ Dus denk niet dat dat hem ooit gaat worden :') *denkt aan het beeld in afghanistan dat vrouwen niet mogen autorijden... dat alleen al lijkt me zou onwerkelijk :') * Juist de moslims in Nederland zijn verkaast, ookal zullen ze dat zelf nooit toegeven :) Hoe sommige zich hier gedragen, zo gedraagt geen enkele moslim zich in zijn land van oorsprong :) Daar moeten ze werken, werken en nog eens werken en mogen ze niet rondhangen, alcohol benutten en drugs roken :+

dus nee :+ ben absoluut niet bang dat dit land gaat Islamatiseren (wat was het nou? :') )

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:32

jaantsje schreef:

Waarom kun je je mening dan niet funderen? Je zult op basis van gedegen onderzoek (krant/ nieuws/ achtergrond-informatie) je mening gevormd hebben (in Friesland stikt het namelijk al helemaal niet van 'nieuwe Nederlanders'... dus 1 op 1 ervaringen zul je wellicht niet hebben... ja, ik kom uit Friesland van oorsprong), waarom deel je die informatie niet met ons?

Kun je begrijpen dat mensen het een beetje 'dommig' (en dat bedoel ik niet banketstaaf) vinden wanneer iemand extreme dingen roept en verkoopt als de waarheid, maar dit niet kan funderen met een beetje achtergrondinformatie?

Wanneer je wil dat mensen je aantijgingen serieus nemen, zorg dan dat je iets beter geïnformeerd bent/ raakt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:34

jaantsje schreef:

eigenlijk een grappige context :')

Berbers worden ook wel eens "zandnegers" genoemd :')

Verder ga ik niet in op je echte bedoeling van je tekst gezien het gewoon nergens op slaat ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:38

Ik vind de beweging die zo bang is voor moslims eerlijk gezegd dreigender dan de fundamentalistische moslims in Nederland.
De eerste groep is volgens mij veel groter dan de fundamentalistische moslims. Die groep zorgt ervoor dat er angst gezaaid wordt, die angst zorgt weer voor haat. Die haat keert zich tegen een heleboel Nederlanders met bijvoorbeeld Turkse of Marokkaanse afkomst. Als die haat zich verspreid komen zij niet aan het werk enz. enz. En dat heeft echte, reeele gevolgen voor de levens van die mensen. Generaliseren heeft grote gevolgen voor deze mensen.
Die haat in Nederland, die ik lees op dit soort fora, zie als reacties onder nieuwsberichten, in de media. Dat is eng! Het is eng dat het normaal lijkt te worden grappen te maken ten koste van allochtonen, generaliserende opmerkingen te maken.
Over die ontwikkelingen maak ik me zorgen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:41

Ik geef je helemaal gelijk... het is zo beangstigend omdat men er blind in gelooft, alhoewel men het niet kan onderbouwen...
Ik ben (zoveelste generatie) Joods, en dit grapje hebben we al eens eerder bij de hand gehad....

Er is altijd wel een bevolkingsgroep waar je je onvrede tegen kunt richten.