Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sayangki schreef:Kanelly schreef:Maar als je in nederland de PI uitwandeld met je vuilniszak en je 10tje voor de bus is de hulp ook ver te zoeken.
Ja, je netjes melden bij de reclassering...
Daarom ben ik er trouwens ook voor dat alle zedendelinquenten TBS krijgen, die daders moeten niet meer de PI in.
helemaal mee eens! En daarom is het wel degelijk te vergelijken met Amerika aangezien de PVV en de VVD die kant op willen gaan.... (TBS eruit, en langere straffen)
randalinpony schreef:Ik vind echter wel dat een dader nooit in dezelfde stad/streek als zijn slachtoffer(s) zou mogen wonen. Minimaal een provincie ertussen, zou ik zeggen.
En een politie die wordt ingelicht, maatschappelijk of buurtwerk werk dat erbovenop wordt gezet. Is allemaal nog geen garantie, maar beter dan niets.
Daar is wel eens een rel over geweest, dat het dus gebeurde dat een klein slachtoffertje de dader weer tegen het lijf liep.
En dan vind ik dat Nederland de dader weer meer vrijheid geeft dan de slachtoffers.
SaskiaKa schreef:Heb eens gelezen dat er dit jaar 31 TBSer's de benen hebben genomen tijdens hun verlof.
Kanelly schreef:Ja superwoman. De recidivecijfers worden gewoon vergeleken.
Binnen de TBS zitten ook niet enkel moordenaars en verkrachters, ook zonder delicten die tegen het leven gericht zijn kan je TBS krijgen
Kanelly schreef:Hoe zou de vergelijking dan gemaakt moeten worden?
Hoe zou er wel aan te tonen zijn dat TBS wel of niet werkt?
Sayangki schreef:SaskiaKa schreef:Heb eens gelezen dat er dit jaar 31 TBSer's de benen hebben genomen tijdens hun verlof.
Hieronder even een realistisch beeld over hoe die 31 in verhouding staat tot de werkelijkheid (zie dik gedrukte, verder gewoon interessant artikel maar voor de mensen met weinig tijd zie dus het dik gedrukte....:
.....
En die ontsnappingen dan?
Aan de vergadertafel van advocatenkantoor Yspeert buigt Heidanus zich lichtelijk naar voren om zijn wedervraag indringender te laten klinken: „Weet je hoeveel verloven er per jaar zijn? 50.000. En hoeveel ontsnappingen zijn er, denk je? Veertig. Vaak zijn dat tbs'ers die weglopen en zich na een. dag weer melden.
Van die 50.000 tbs'ers op verlof, plegen er vijf een misdrijf. Dat is 0,01 procent. En toch bestaat in de samenleving het beeld dat tbs'ers regelmatig ontsnappen en dan misdrijven plegen. De laatste jaren zijn er juist minder ernstige incidenten, maar die krijgen erg veel aandacht. Dat is gek en oneerlijk."
......
Iets meer dan 2000 tbs-gestelden
.....
Sayangki schreef:Even een algemene opmerking: Iemand levenslang opsluiten is duurder dan een TBS behandeling. Het is dus geen goedkopere oplossing. Gevangenis kost de helft, maar als je iemand die 30 is levenslang op moet sluiten (zeg tot zijn 70e, dan sterft ie nog jong) dan kost dat 30 jaar geld en staat gelijk aan 20 jaar TBS. De meeste TBSers zitten 4 tot 9 jaar. HEt geldargument voor levenslange opsluiting gaat dus niet op.
Sayangki schreef:Even een algemene opmerking: Iemand levenslang opsluiten is duurder dan een TBS behandeling. Het is dus geen goedkopere oplossing. Gevangenis kost de helft, maar als je iemand die 30 is levenslang op moet sluiten (zeg tot zijn 70e, dan sterft ie nog jong) dan kost dat 30 jaar geld en staat gelijk aan 20 jaar TBS. De meeste TBSers zitten 4 tot 9 jaar. HEt geldargument voor levenslange opsluiting gaat dus niet op.
Begeleid of onbegeleid zegt niet zoveel: het steekincident in Uden (in de hema, vast wel gehoord) gebeurde wel degelijk onder begeleiding. Daarnaast is ongeveer 70 tot 80 % van de verloven onbegeleid. Sommige patienten gaan ook meerdere keren op een dag. Eerst voor werk/school, dan terug in de kliniek om bijvoorbeeld te eten en vervolgens om te gaan sporten of andere verenigigingen.
Ik denk dat bovenstaande jou toch niet kan overtuigen aangezien je je mening toch al klaar hebt (volksverlakkerij). Ik werk in een kliniek en zie dagelijks vele mannen op (on)begeleid verlof gaan wat gewoon goed gaat.
Dat is het beeld wat ik heb en wat mijn inziens meer waar is dan het beeld wat de media probeert te schetsen: dat is volksverlakkerij en bangmakerij....
Heino schreef:SaskiaKa schreef:De narcisten en anti socialen? Zolang ze niet moorden en verkrachten lekker hun gang laten gaan.
En een psychopaat met een tot dan toe leeg strafblad is minder gevaarlijk dan een veroordeelde maar behandelde pedofiel?
Niinatjuh schreef:Stop ze allemaal op hun éigen gezellige landje midden in de oceaan, waar ze hun eigne dorp krijgen, pedofielen, mannen en pedofiel vrouwn apart, anders vinden ze zelf wel iets om kinderen te maken..
Nee, klinkt even heel kort door de bocht, maar géen énkele pedofiel zou meer losgelaten mogen worden, reden : het is een ziekte, een ongeneeselijke ziekte.
Vjestagirl schreef:En dus moeten mensen levenslang gestraft worden voor het feit dat ze ziek zijn? Lijkt me dat je als maatschapij dat soort mensen moet helpen om wél een normaal leven te leiden...
Niinatjuh schreef:Stop ze allemaal op hun éigen gezellige landje midden in de oceaan, waar ze hun eigne dorp krijgen, pedofielen, mannen en pedofiel vrouwn apart, anders vinden ze zelf wel iets om kinderen te maken..
Nee, klinkt even heel kort door de bocht, maar géen énkele pedofiel zou meer losgelaten mogen worden, reden : het is een ziekte, een ongeneeselijke ziekte.