Landelijke staking TNT

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:04

Even een vraagje hoor :+

Ik heb een trace code gekregen maar hij pakt hem niet. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

(verkoper kan hem verkeerd over hebben getypt natuurlijk...)

Edit:
Never mind, er stond nog een spatie achter, en dan pakt hij hem natuurlijk niet. :o
Laatst bijgewerkt door Mila87 op 11-12-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Re: Landelijke staking TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:06

Of hij is nog niet gescand. Heb ik ook vaak.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 16:16

Vandaag viel bij mij wel mee, niet extreem veel tassen :)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:19

Kunnen ze niet gewoon aan het werk gaan en mij m'n spulletjes bezorgen waar ik inmiddels al sinds maandag op zit te wachten? Grmbldegrbml, dat achterlijke gestaak altijd.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:24

Achja, door al dat gestaak lopen bedrijven weg bij de TNT en gaan ze voor een andere bezorgdienst.
Resultaat: nog meer ontslagen.
Lekker zinvol hoor dat staken.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:24

Rebeccatjuh schreef:
Achja, door al dat gestaak lopen bedrijven weg bij de TNT en gaan ze voor een andere bezorgdienst.
Resultaat: nog meer ontslagen.
Lekker zinvol hoor dat staken.

klopt, ik had gister de hoefslag via sandd

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:05

Focussed schreef:
Jodie_ schreef:
Groot gelijk dat ze gaan staken, inderdaad wel een beetje een lastige tijd met het oog op alle kerstpost etcetera. Vooral voor de mensen die vervolgens de achterstand mogen wegwerken, lijkt me geen pretje!

Baal er stiekem wel van dat ik al 2,5 week op 2 pakketjes wacht, maargoed ik hoop maar dat ze binnenkort een keertje langskomen!

Zijn het echt pakketten of is het brievenbus post? Als het pakketdienst is heeft het niets te maken met de stakingen want die staken namelijk niet :P .
Vannacht komt alle kerstpost vrij.... Morgenochtend is mijn dienst al vervroegd van 10.00 naar 07.30....

Hmm, vaag. Het ene pakketje is 26 november al op de post gegaan en heb ik nog steeds niet binnen, de andere de 24e al. Kan het niet zijn dat in alle chaos (?) van de stakingen zoiets kwijt raakt? Het zijn geen immense pakketten maar ze passen ook zeker niet door de brievenbus.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:23

Jodie_ Dat duurt wel erg lang..

Ik heb de traceercode ingevoerd en er staat; Parcel out for delivery

Neem aan dat ik hem vandaag nog krijg :') Maar het is al half 5

Ik wil hem nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (sorry :+ )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:26

staking kan me wel wat bij voorstellen,TNT is niet goed bezig voor z'n personeel. Maar door die staking worden er wel mensen benadeeld en ook de branch van de wenskaarten die het al moeilijk heeft nu.
Ik krijg ook wel weer het idee dat er soms wat makkelijk naar die optie van staken wordt gegrepen door de bonden en dat vind ik geen goede zaak! De bonden willen imo door stakingen laten zien dat ze wat doen (je moet er lid van zijn natuurlijk) maar is naar mijn idee echt niet altijd nodig.
Een bekende verdient bij TNT behoorlijk wat en als zij ergens anders gaat werken, moet ze een dag in de week extra werken voor datzelfde loon. Wil TNT blijven bestaan moeten ze natuurlijk wel zorgen dat de kosten niet te hoog worden, ook dat kan ik begrijpen. Wordt alleen wel moe van de reclame van TNT, want dat geld mogen ze van mij in de lonen steken.

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:31

Ze kunnen beter staken door te zeggen: we bezorgen post die niet gefrankeerd is! laat ze dat oproepen!
Dan hebben ze het bedrijf TNT te pakken en niet de klanten....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:46

juudje86 schreef:
Ze kunnen beter staken door te zeggen: we bezorgen post die niet gefrankeerd is! laat ze dat oproepen!

Net als bij het OV....... die staken ook vaak door middel van het niet controleren/afstempelen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:28

Focussed schreef:
heidiLOVER schreef:
Nou ik baal er wel van dat er weer een staking aankomt, mijn OV is defect en ik moet nu dus al die weken zelf geld betalen, via internet moet ik een aanvraagformulier aanvragen die ik daarna pas weer kan opsturen en ja.. het schiet eerlijk gezegd totaal niet op, baal er wel een beetje van nu moet ik zon 100 euro in de week betalen in plaats van niets :+

Dat geld krijg je heus wel terug hoor ;)

Nee dat krijg ik niet terug, kosten zijn voor eigen rekening ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:59

juudje86 schreef:

idd :j

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:14

superwoman schreef:
juudje86 schreef:

idd :j

Die optie is ook in overweging genomen maar dat is volgens de wet verboden om het via die weg te doen heb ik ergens gelezen (weet zo snel niet meer waar). Ook ik vind dat dat een betere manier is hoor. Zo trek je juist meer klanten, krijg je meer post dus minder ontslagenen nodig.

Vandaag wel wat meer post dan normaal maar niet veel kerstpost. Had vandaag 5,5 kratten post in de auto mee ipv 3 a 4.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:20

MiniMaxi schreef:
Die optie is ook in overweging genomen maar dat is volgens de wet verboden om het via die weg te doen heb ik ergens gelezen (weet zo snel niet meer waar). Ook ik vind dat dat een betere manier is hoor. Zo trek je juist meer klanten, krijg je meer post dus minder ontslagenen nodig.

Jammer...
Imo gaan ze gewoon te snel(!) staken en hopelijk wordt het straks strenger in de wet opgenomen.
Aangezien de bonden worden betaald door de leden doen ze hun best om leden te werven en dat lukt voornamelijk met aktievoeren.
Imo niet goed voor de economie :n en moet dat het laatste middel zijn.
Nogmaals ben ik het ook niet eens met de manier waarop de TNT nu te werk gaat, maar volgens mij kan er eerst nog veel meer overleg worden gepleegd zonder te staken.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:42

Mijn pakketje is niet gekomen vandaag :(
Ze versturen verzekerde pakketjes niet op zaterdag. Verdorie..wist ik niet. Ben volgende week de hele week van half 9 tot half 7 weg dus dat past mooi..Heb maar een briefje geschreven die ik op de deur hang maandag ochtend. De pakketbezorger mag hem direct naar het postkantoortje brengen (4 minuten lopen vanaf hier xD)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:50

Te snel.... vind ik moeilijk beoordelen. Denk dat er al heeeel wat aan vooraf is gegaan voordat dit gebeurd :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:55

manzano schreef:
Te snel.... vind ik moeilijk beoordelen. Denk dat er al heeeel wat aan vooraf is gegaan voordat dit gebeurd :j

tuurlijk, maar feit blijft dat de bonden wel meer leden werven met die akties, dus voor hen is dat wel omzet.

arjavdham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:02

Ik vind het achterlijk al dat gestaak.. Wat bereik je hier mee?
je moet toch iets in tijden van recessie???
Zo krijgen wel meer deeltijders een baan..

tuurlijk; er zijn heus wel mensen die nu werkloos raken, maar dat heb je in zoveel branches.
Er moet iets gebeuren, nu dit dus..
Misschien zou het wel zo eerlijk zijn van TNT om mensen een baan te laten houden vanaf een bepaald leeftijdenlimiet omdat deze mensen niet snel meer een baan zullen krijgen..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:05

MiniMaxi schreef:
wat begint iedereen toch laat allemaal als ik het zo hoor... Ben ik dan een van de weinige die al om 6.30 uur begint 's ochtends?

Jij begint laat :biggrin: Ik begin om 6.00 uur, ook straks in de vakantie vrijwel iedere dag. Eerst de postbussen, wij zijn daarmee ongeveer om 7.30 klaar, en dan is de vos ook zo goed als klaar. Daarna komt de rest binnendruppelen op verschillende tijd, sommigen om 7.30 andere pas om 9.00 uur (ook zetters).

Ben het staken ook wel een beetje zat :o Afelopen dagen hadden we echter wel best nog wat post door de brievenbus dus het viel mee. Ik ben ook gewoon van plan gewoon extra te werken volgende week, of ze nu gaan staken of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:08

Wordt er nu nog meer gestaakt dan :x ik zit verdorie al sinds dinsdag of een frontriem (brievenpost) te wachten maar ook vandaag hier nog geen postbode te zien. Allemaal leuk en aardig maar de pakken nu de klanten ipv de bazen van TNT :x

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:20

Nu mag t staken van mij wel stoppen, heb gister van 7:00 tot 17:00 gewerkt. Dat doe ik dus niet nog eens.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:50

Hoeveel werk je normaal dan??

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 09:53

Ligt er heel erg aan, had een wijk van 2 uur, maar moest opleiding geven. Daarnaast was er op het depot waar onze machine post gesorteerd wordt een storing, waardoor we ook moesten wachten. Schoot allemaal niet op.
Wijken die normaal door postbezorgers worden bezorgd hadden wel gewoon de normale zaterdag hoeveelheid. Ik had nu 7 volle blauwe bakken, ipv van 3/4 waarvan niet alles vol is.
Gemiddeld werk ik 5 uur op een zaterdag. Van 7 tot 12 of 1.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 12:18

Anneert schreef:
Nu mag t staken van mij wel stoppen, heb gister van 7:00 tot 17:00 gewerkt. Dat doe ik dus niet nog eens.

Joh wat een mentaliteit bij de TNTers _O-

Geintje, maar zo'n mentaliteit hangt er ook bij ons op de vestiging. Mijn vorige baas was een Japanner en daar ging gewoon de zweep overheen. 6.00 uur beginnen als het druk was en met een beetje geluk was je dan 19.00 klaar. Verdiende wel lekker :)