Antonie Kamerling overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:30

AnneOmie schreef:
MenB schreef:
Mijn vriend vertelde mij dat hij gisteren op de radio had gehoord hoe Antonie aan zijn einde is gekomen, was echt schokking......!

Je wenst niemand een leven toe met zoveel depressies en al zolang (vanaf zijn 30 ste)

Ik heb gisteren een interview met Antonie gezien en dat ging ook over zijn jeugd, en daar gaf hij al aan dat hij als kleine jongen al geen vrolijk kind was... Het zal dus al veel langer spelen.

Mooi artikel idd Karin uit het AD, erg ontroerend en indrukwekkend hoe Albert Verlinde over Antonie praat.. 'hij kon gewoon niet anders'.

Ja, dat had ik ook gehoord, maar vanaf zijn 30 ste echt depressies.....

Hij zag het positieve licht niet meer.......

Anoniem

Re: Antonie Kamerling overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:46

Ik heb net RTL Boulevard teruggekeken en werd er echt verdrietig van. Mijn man vertelde het me gisteren aan de telefoon, en het deed ons allebei erg veel...

Ik hoop dat Antonie rust heeft, en Isa en de kinderen in zekere zin ook, hoewel het verdriet dat voorlopig enorm zal overtreffen natuurlijk.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:19

Dat hoop ik ook.....
Zo doorgaan was geen optie voor hem....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:58

MenB schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik had er ook maar niks over gezegd. Ergens heb ik het gevoel dat ze het besloten willen doen maar dat zal haast onmogelijk zijn.

En al zullen ze het geheim houden dan nog zullen er mensen achter komen....

Ik lees op internet dat ze het inderdaad besloten willen houden. Raar dat ik al zo'n voor gevoel had.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:16

All Stars is nu op Nederland 3!

Als je hem daar ziet, ja gewoon onwerkelijk dat hij niet meer leeft... :\

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:52

Janine1990 schreef:

ik heb het ook gekeken.. inderdaad onwerkelijk.. zo'n vrolijke leuke kerel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 07:12

En toch had hij bepaalde tekst in die film dat je nu achteraf denkt; Is dat Hero of is dat Antonie?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 07:32

wietske100 schreef:
Janine1990 schreef:

ik heb het ook gekeken.. inderdaad onwerkelijk.. zo'n vrolijke leuke kerel..

Maar hoeveel "vrolijke" mensen plegen er zelfmoord. Naar buiten kunnen dat soort mensen heel vrolijk en leuk doen. Maar wat er binnen in zo'n iemand afspeelt weet je vaak niet.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:17

Rock schreef:
En toch had hij bepaalde tekst in die film dat je nu achteraf denkt; Is dat Hero of is dat Antonie?

wat bedoel je hier precies mee ? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:23

Rock schreef:

Mwah, vond ik wel meevallen... Die Hero is een sarcast eerste klas... Vergeleken met de interviews die je van hem zag.
Je moet natuurlijk niet het toen met het nu gaan vergelijken... ;)

Wat je nu weet, was je toen nog niet van op de hoogte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:03

Nee precies, wat ik nu weet was ik toen nog niet van op de hoogte ;) Maar die dialoog over niet goed genoeg zijn, met Daphne Deckers... dat bezorgde me toch een beetje kippenvel.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:59

Vanavond de kleine blonde dood :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:51

Hij zal voor zichzelf de goede keuze gemaakt hebben. Als je echt geen uitweg ziet, dan is dit misschien beter...
Wat heeft hij precies gedaan trouwens? Kon nergens wat vinden. Mag via pb.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:53

Melanie5 schreef:
Hij zal voor zichzelf de goede keuze gemaakt hebben. Als je echt geen uitweg ziet, dan is dit misschien beter...

Ik heb je een pb gestuurd.....

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:02

Melanie5 schreef:

Hij zag echt geen uitweg meer, als je zoooooooooooooo deprie bent dan zie je geen positiviteit meer, heb gelezen dat ie alleen nog maar rustig werd van piano spelen.......
Heb ook eens ff zijn tweets gelezen op Twitter, dat was zijn uitlaatkklep, soms vrolijke berichten, maar vaak ook negatieve berichten....
Laatste tweet is van 9 september, niet echt positief, niet echt negatief, maar hij had geen inspiratie meer om te twitteren, terwijl dat voorheen toch zijn uitlaatklep was.....

Na 4 dagen nog steeds geschokt door zijn overlijden.....

* Antonie* R.I.P, je bent nu een Angel, hoop dat je je rust zal vinden..............

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 00:07

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:55

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:54

Tja, wat moet ik er van zeggen... Heb er weinig goede woorden voor over dat hij z'n vrouw en kinderen zo in de steek laat...

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:33

Suzanne_18 schreef:
Tja, wat moet ik er van zeggen... Heb er weinig goede woorden voor over dat hij z'n vrouw en kinderen zo in de steek laat...

Ik respecteer je mening, maar ik hoop ook dat je ergens kan begrijpen dat hij in een zeer diepe en zware depressie zat, hij zag geen positiviteit meer, zelfs het geluk van zijn vrouw en kinderen kon hij niet meer zien als geluk.
Ik begrijp als je nog nooit in een depressie hebt gezeten dat je het niet kan begrijpen dat iemand zijn vrouw en kids in de steek laat, als je wel zware depressies en eventueel een zelfmoordpoging hebt gedaan kan je het beter begrijpen, dit klinkt misschien raar, maar het echt zo..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:59

het lijkt me erg vervelend en pijnlijk als je net een dierbare verloren bent, deze dan volop op internet wordt afgekraakt en afgebrandt. Persoonlijk vind ik dat ook wat onrespectvol....

Helaas kon hij het zelf niet meer zo bekijken, ;( ;(

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:01

Menino schreef:
het lijkt me erg vervelend en pijnlijk als je net een dierbare verloren bent, deze dan volop op internet wordt afgekraakt en afgebrandt. Persoonlijk vind ik dat ook wat onrespectvol....

Helaas kon hij het zelf niet meer zo bekijken, ;( ;(

Ja, dat is ook vervelend maar dat is nou eenmaal de wereld...

Hoop btw dat je het niet over mij hebt.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:13

neeeee, juist niet over jou... maar vind het respectloos dat mensen hem nu na z'n dood af gaan kraken, terwijl mensen net hun dierbare zijn verloren... Zij zullen zich nu wsl helemaal niet druk maken over of het egoistisch was of niet (denk ik....) maar zich intens verdrietig voelen over het verlies... Maar om de één of andere reden voelt half heldhaftig Nederland zich geroepen om dit moment aan te grijpen om zelfmoord te bediscussieren, imo ten koste van de nabestaanden... Want degene die de keuze al heeft gemaakt bereik je er niet meer mee, helaas.

ik wild verder ook geen discussie aanknopen of een 'punt' maken oid. maar telkens als ik weer zo'n bericht in de trant van 'wat egoïstisch' zie staan vraag ik me af of die mensen doorhebben dat ze zo zelf ook de nabestaanden onbewust nog een trap na geven..... en nouja, het lijkt me gewoon niet nodig. Maar dat ben ik.

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:18

Menino schreef:
neeeee, juist niet over jou... maar vind het respectloos dat mensen hem nu na z'n dood af gaan kraken, terwijl mensen net hun dierbare zijn verloren... Zij zullen zich nu wsl helemaal niet druk maken over of het egoistisch was of niet (denk ik....) maar zich intens verdrietig voelen over het verlies... Maar om de één of andere reden voelt half heldhaftig Nederland zich geroepen om dit moment aan te grijpen om zelfmoord te bediscussieren, imo ten koste van de nabestaanden... Want degene die de keuze al heeft gemaakt bereik je er niet meer mee, helaas.

Oooh, ok, ik dacht al he????? Hahahahaha.
Jaaaaa, ik ben het met je eens, Isa en de familie denken daar echt niet aan, b.t.w. ik vind het dus NIET egostisch, komt ook omdat ik zelf in dezelfde situatie heb gezeten dat ik het ECHT NIET meer zag zitten, en in een hele DIEPE depressie zat, dat ook ik een poging heb gedaan........

Dat is dus het lastige van de meeste mensen, dat NEGATIEVE GEL*L, pfffffffffffff, laat iedereen in zijn waarde!!!!, leeft voor iedereen een stuk makkelijker en relaxter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:20

Juist Antonie zijn familie en vrienden hebben aangegeven begrip te hebben voor de keuze die hij heeft gemaakt.

Wie is dan bokt/Nederland/de wereld om hem hier wel om te veroordelen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:24

Een tijdje geleden zijn mijn ogen wel open gegaan door een stuk in een vrouwentijdschrift (weet niet meer welke), hierin stond het verhaal van twee ouderparen die elk een kind hebben verloren door zelfmoord. Beide kinderen zaten in een instelling en waren bewezen 'ziek', voor hen was ook geen uitweg mogelijk. Echter is euthanaseren mag in heeeeeeel uitzonderlijke gevallen.

Deze ouders waren echt 'blij' dat hun kinderen eindelijk waren 'gegaan', want de toestand waarin ze leefden was niet meer normaal.

Er zitten verschillende kanten aan zelfmoord, je kan het laf noemen. Maar in sommige gevallen is het echt de beste oplossing voor de persoon zelf. Je maakt je eigen geluk op vele manieren ;) Die mensen moeten ook met zichzelf kunnen leven...