Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Wat ik me afvraag is of de meningen ook leeftijd gebonden zijn, dat de ouderen meer het probleem niet zien en de jongeren het egoistisch vinden om niet te werken. Zou een mooie andere poll zijn.
Alet74 schreef:De vraag van TS was ook 'hard': is het egoïstisch of niet wanneer een vrouw niet wil werken. Dan blijven we maar in die termen spreken, lijkt me wel zo duidelijk
Je laatste zin snap ik niet Charka, wat bedoel je ermee 'ouders dat je je kinderen niet laat opgroeien'?
Leeftijd: ik ben 35-plus. Ben ik dan nog een jongere?
dorientjuh schreef:Eventuele kinderen moeten het eveneens doen met minder geld dan wanneer beide ouders zouden werken, waardoor bijvoorbeeld de kinderen volledig zelf hun studie moeten betalen, terwijl dit niet het geval zou zijn wanneer beide ouders zouden werken.
Raiza schreef:Misschien had je toch iets meer moeten lezen dan alleen de beginpost Pashon, want je oordeelt wel erg hard.
Er zijn ook genoeg (hoofdzakelijk) vrouwen die geen kinderen hebben of waarvan de kinderen al lang het huis uitzijn en die niet werken omdat ze daar geen zin in hebben.
Die het wel makkelijk vinden om alleen thuis een beetje het huis bij te houden, gezellig koffie drinken bij vriendinnen of de buurvrouw, beetje winkelen en lekker leuke dingen doen, terwijl manlief de ballen uit zijn broek werkt om het financieel allemaal passend te kunnen maken.
Als je kleine kinderen hebt, heb je veel meer werk, dan als je geen kinderen hebt, of kinderen die niet meer thuis wonen en dan vind ik het zeer begrijpelijk dat je thuis blijft of minder werkt, als je door een ziekte of gebrek niet kan werken is het ook een ander verhaal, maar vrouwen die thuis blijven omdat ze geen zin hebben, vind ik wel egoistisch.
Manlief wil misschien ook wel lekker de hele dag thuis zijn en met zijn vrienden of vrouw leuke dingen doen, maar ja... er zal toch iemand voor inkomsten moeten zorgen. Waarom dan niet beiden werken zodat ook beiden bv 4 dagen kunnen werken en meer vrije tijd hebben.
Pashon schreef:Raiza ik oordeel niet hard, ik zie het zo.
MamboBeach schreef:En als die man, die zijn ballen uit de broek werkt het nu leuk vindt en de vrouw wil lekker thuis zijn en heeft al oudere kinderen. Wat is dan je probleem?
Wel eens aan gedacht, dat menig vrouw die dan aan de slag zou kunnen gaan niet meer echt gewenst is op de werkvloer... Tegenwoordig ben je al snel oud.
Waves schreef:Een thuiszittende partner draagt ontzettend veel bij aan een succesvol huishouden. Daar kom je wel achter als je zelf een drukke baan hebt en je moet nog je eten koken, boodschappen doen, schoonmaken, het huis onderhouden, inrichten, en kinderen en huisdieren moet verzorgen.
Nee, ik zou graag een verzorgd huishouden, lekker eten en een uitgeruste partner op de bank hebben en als ik moe en gestressed thuiskom ´s avonds.Dan zou ik ook zeker nog beter presteren.
MariekeB schreef:Niwla schreef:*komt even binnen vallen
Mijn broer heeft een sportieve BSO en ALLE kinderen vinden het daar geweldig. Kinderen waren zelfs verontwaardigd dat ze in de vakantie niet "mochten" komen omdat mamma vakantie had. Dus ik vind een BSO echt niet zielig. Tenzij ze er 5 dagen per week zitten, ik vind dat je als moeder ook de verantwoording hebt om voor je kinderen te zorgen.
Ik verval in herhalingen :
Niwla , waarom de moeder... je hebt samen toch de verantwoording om voor je kinderne te zorgen?
Raiza schreef:Ik zie niet in waarom een huishouden waarbij beide partners werken niet succesvol kan zijn. Mijn man en ik werken beiden 40-45 uur. Moet dan ook eten koken, boodschappen doen, was bijhouden en een keer stofzuigen (heb een poetshulp voor 4 uur per week die het grotere werk doet). Moeten 's avonds ook 4 paarden en een hond+katten verzorgd worden, stallen uitgemest, en gezorgd dat er voldoende hooi, vlas, brok etc voor de dieren is. Daarnaast nog regelmatig vergadering van het bestuur van de manege waarvan ik de administratie doe, in het weekend jureren of op wedstrijd, maak regelmatig foto-reportages etc.. dus wel druk, maar mijn huishouden vind ik ook best succesvol.