Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

karuna
Drukke kabouter

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:20

Stja ik heb zelf het idee dat de omslag ligt bij 40 plus of min. Ik ben nog net van de generatie van ouders die niet logischerwijs 2 verdiener zijn. Een paar jaar later werd het veel normaler gevonden dat beide partners werkten. Wij hebben nog net in de goedkope periode een huis kunnen kopen, meteen daarna zijn de prijzen flink gestegen en steeg ook het aantal 2 verdieners omdat toen ook 2 salarissen vol mee mochten worden geteld bij de hypotheek. Bij ons mocht toen het 2e salaris maximaal voor 25 % meetellen al hebben we dat nooit gedaan.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:21

karuna schreef:
Wat ik me afvraag is of de meningen ook leeftijd gebonden zijn, dat de ouderen meer het probleem niet zien en de jongeren het egoistisch vinden om niet te werken. Zou een mooie andere poll zijn.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb mijn mening hier gegeven, en ik denk dat ik onder de 'jongeren' categorie val (18).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:32

Mijn ouders hadden tot mijn 14de een boerderij (werkten in die zin altijd, maar wel altijd in de buurt). Hebben mij altijd gestimuleerd een studie te gaan doen, zelf iets van mijn leven te maken en niet afhankelijk te zijn van anderen om te kunnen leven. Daar kan ik mij goed in vinden.
Het belang van mijn werk zit natuurlijk ook wel in het geld wat ik ermee verdien (de schoorsteen moet ook branden), maar zeker zoveel in het plezier wat ik erbij heb, mijn persoonlijke ontwikkeling en een stukje eigenwaarde (iets doen waar je goed in bent, waarvoor je gewaardeerd wordt).
Vanuit mijn achtergrond gezien, zou het heel raar zijn wanneer ik niet zou werken. Het feit dat ik het vreselijk zou vinden nog buiten beschouwing gelaten (na een week vakantie ben ik altijd weer blij aan het werk te kunnen). Wanneer ik geen kind zou hebben, zou ik full time werken, nu werk ik 4 dagen per week.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:08

Alet74 schreef:
De vraag van TS was ook 'hard': is het egoïstisch of niet wanneer een vrouw niet wil werken. Dan blijven we maar in die termen spreken, lijkt me wel zo duidelijk ;)

Je laatste zin snap ik niet Charka, wat bedoel je ermee 'ouders dat je je kinderen niet laat opgroeien'?

Leeftijd: ik ben 35-plus. Ben ik dan nog een jongere?

Het is een andere kijk op dingen in ieder geval.
Op een gegeven moment laat je je kinderen omgaan met geld.
Verantwoordelijkheid en belangrijke beslissingen nemen.
(Hoop ik)

Ik zie heel veel studenten hun opleiding verprutsten, omdat hun ouders het toch wel betalen... (Geloof me, ik ken ze!)

Zo bedoel ik dat een beetje.
Als je het zelf moet betalen, heb je naar mijn mening meer verantwoordelijkheids gevoel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:28

En wat is het bruggetje naar niet willen werken en hoe jij daar tegenaan kijkt?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:35

Ik denk dat Charica doelt op de openingspost van de TS:
dorientjuh schreef:
Eventuele kinderen moeten het eveneens doen met minder geld dan wanneer beide ouders zouden werken, waardoor bijvoorbeeld de kinderen volledig zelf hun studie moeten betalen, terwijl dit niet het geval zou zijn wanneer beide ouders zouden werken.

Ik ben ook van mening dat kinderen niet alles toegewaait hoeven te krijgen. Dat zou voor mij echt geen argument zijn om wél te gaan werken terwijl man en ik het er in principe over eens zijn dat ik niet ga werken omdat wij het belangrijk vinden dat ik voor de kinderen thuis ben :) .

*Karuna, zou idd best kunnen dat de antwoorden in de poll voor een groot deel leeftijdsgebonden zijn.
Ik heb "oneens" aangeklikt en ben 40+ ;) .

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:49

Waarom is het zonde om te investeren in een opleiding die niet meer wordt ''gebruikt''? Alsof je die kennis uberhaupt nooit inzet.. Ik ben miv dit jaar studieloos, en ik ben er happy mee. Ok, is bij mij wel een zooitje geworden met opleidingen door omstandigheden hoor, maar ik begin er gewoon niet meer aan. In 4 jaar tijd kan een mens flink veranderen en zich realiseren dat zijn/haar geluk in iets heel anders ligt dan een dikke bak en een vette bankrekening (ok, zou fijn zijn hoor :P). Wil absoluut niet zeggen dat de opgedane kennis verloren gaat. Mn moeder zegt altijd; alles gaat in je rugtasje. Maar wat is er mis met een opgeleide die besluit dat al die kennis en feitjes eigenlijk niet zo heel interessant zijn?

Over opvang ed; ik ben meerdere keren weggelopen van school (mn moeder was woédend, ze hadden het nmlk niet eens gemerkt :P) omdat ik het maar niks vond. Mn ouders hebben me snel eitjes leren bakken en een huissleutel gegeven, en dat was dat. Ik ken echter ook kinderen die heel goed gedijen op de overblijf. Dus dat is denk ik een overloze discussie; niet alle kinderen zijn hetzelfde en dus zul je je moeten/kunnen aanpassen daaraan.

Daarbij is er toch allemaal niks mis mee als het werkt voor de betrokkenen? Ik ken mensen die liever sterven (bij wijze van) dan thuis te moeten zitten... Bij ons thuis is er nooit een rollenpatroon geweest (mams hoofdkostwinnaar, paps kookte tot ik het overnam)... T is maar net wat je wil denk ik dan :)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:55

over bovenstaande quote, ik ben opgegroeid met ouders die beide werkte, vader fulltime, moeder parttime (schooltijden voor ons) maar ik betaal sinds mijn 18e toch echt mijn rekeningen zelf, zo ook mijn schoolgeld. Dus het is niet zo dat als beide ouders werken, je alles maar 'krijgt'.

Ik woon sinds mijn 18e op mezelf, zat toen nog op school met een bijbaan om alles te bekostigen.

Over het onderwerp zelf; Ik kies er persoonlijk voor om zelfstandig te blijven. Ik wil dus niet afhankelijk zijn van het inkomen van mijn man ofwel vriend. Ik zal altijd zelf blijven werken, en verwacht dan niet dat mijn man/vriend thuis blijft zitten om op mijn zak te teren :+

En over de toekomst plannen, zodra er kids in het spel zijn, gaat mijn voorkeur uit naar bovenstaande (wat mijn ouders ook deden) 1 van de 2 neemt schooltijden als werktijden, zodat als de kids naar school gaan er iemand thuis is, en als ze thuis komen idem. Verder als de kids oud genoeg zijn om verantwoording op zich te nemen zou ik willen dat ze een bijbaantje nemen, ik wil ze niet alles toestoppen namelijk. Ik heb ook de waarde van geld vroeg meegekregen, en ik denk dat ik mede daardoor wel de kleine zelfstandige ben die ik nu ben (20 jaar, woon bijna 3 jaar op mezelf, heb een fulltime job met hoge functie, heb een hond, paard, auto voor de deur, scooter voor de deur, etc. Ik noem mezelf niet rijk, absoluut niet, maar ik heb bereikt wat ik wou bereiken, wat mijn hartje begeerd,dat wil ik hiermee zeggen). Maar ach, hoe het loopt weet ik ook niet, de toekomst zal het brengen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:49

helaas is het aanpassen van je werktijden aan de schooltijden en vakanties van je kinderen in veel functies en veel verschillende banen niet mogelijk.

Er zijn banen waar je gewoon ingeroosterd wordt en je moet schikken. Dan is het al lastiger combineren, vooral als je partner ook zo'n baan heeft.

Verder is een goede opleiding nooit weg, zeker niet als bagage voor de opvoeding van je eigen kinderen. Er is een tijd geweest dat vrouwen toen ze trouwden hun baan op moesten geven of gewoon ontslagen werden. Die tijd is voorbij, tegenwoordig zijn mensen vrij om zelf te kijken hoe ze hun huishouden draaiende kunnen en willen houden. Voor sommige mensen betekent het dat ze pers'e 2 inkomende nodig hebben om überhaupt rond te komen elke maand, voor anderen betekent het dat ze met 2 inkomens een luxe leventje leiden en 4x per jaar ver weg op vakantie kunnen met elkaar of het gezin, en voor weer anderen betekent het dat ze en balans zoeken tussen thuis zijn voor het gezin of elkaar, zorg/inzet voor de ander, en werk... En als dat betekent dat er minder inkomen is, dan is dat het logische gevolg.

Aan de andere kant kun je ook denken dat wanneer er een tekort is aan arbeidsplaatsen, het egoïstisch is van een dubbel werkend stel met mooi inkomen, dat ze beiden een volledige baan bezet houden met veel meer inkomen dan ze nodig hebben, terwijl van een ander stel beiden zonder baan komen te zitten en te weinig inkomen hebben en ze met 2 part-time, of 1 full-time baan zich ook zouden kunnen redden...
Vooral in deze slechte tijden iets om over na te denken...

Mijn school moest uren inleveren en toen op de vergadering overlegd werd over de invulling van het rooster, was er niemand die een stapje terug wilde doen in uren, of van school wilde wisselen... Omdat wij het financieel niet nodig hadden op dat moment, en we drukke tijden en gezinsuitbreiding tegemoet zagen, heb ik toen 2 jaren achterelkaar vrijwillig steeds meer uren ingeleverd. Had ik dat niet gedaan, dan had een ander ontslag gekregen voor die uren...

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:25

De uitdrukking "op de zak van mijn man/vriend teren" staat mij ontzettend tegen. Het klinkt een beetje alsof je als vrouw, als je thuisblijft voor de kinderen, niks doet en loopt te zeuren om geld. Een huwelijk of samenwonen is een kwestie van geven en nemen en compromissen sluiten. Als beide partners het eens zijn over de rolverdeling dan is er toch niks mis met feit dat de man het geld binnenbrengt en de vrouw het uitgeeft?
Wij hadden 1 gezamenlijke rekening waar het salaris van mijn man op gestort werd. Hij vroeg nooit waar ik het aan uitgaf en ik voelde me niet geroepen om verantwoording af te leggen voor mijn uitgaven. Nou hadden wij toevallig wel een erg goed huwelijk, misschien dat dat scheelt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:31

kom even binnenvallen nadat ik enkel de beginpost gelezen heb.

Maar het stoot mij toch enorm tegen het hoofd.
Alsof een vrouw doelbewust kiest om thuis te blijven, tuurlijk er zijn genoeg mensen die niet willen werken maar om dat onder het kopje "vrouwen" te doen nee :n

En de vrouw die op de zak van de man teerd? sorry waar haal je het lef vandaan om zulke uitspraken te doen!

ik heb 2 kinderen, ik werk en niet voor het geld tuurlijk het geld is leuk meegenomen maar ook zonder mijn bijdrage kunnen we makkelijk leven en alle luxe permiteren die we nu ook hebben.

Helemaal super dat jij een HBO opleiding kan doen, maar er zijn tig wat honderden mensen die dat niet kunnen niet omdat ze niet altijd de financien ervoor hebben maar ook omdat ze niet altijd geestelijk zo goed zijn en sorry als ik je hiermee beledig is niet mijn bedoeling maar jij laat het overkomen dat jij jezelf beter vind als de minder opgeleiden en de thuisblijvende moeders.
hoor graag je ervaring als je zelf kinderen hebt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:58

Misschien had je toch iets meer moeten lezen dan alleen de beginpost Pashon, want je oordeelt wel erg hard.

Er zijn ook genoeg (hoofdzakelijk) vrouwen die geen kinderen hebben of waarvan de kinderen al lang het huis uitzijn en die niet werken omdat ze daar geen zin in hebben.
Die het wel makkelijk vinden om alleen thuis een beetje het huis bij te houden, gezellig koffie drinken bij vriendinnen of de buurvrouw, beetje winkelen en lekker leuke dingen doen, terwijl manlief de ballen uit zijn broek werkt om het financieel allemaal passend te kunnen maken.

Als je kleine kinderen hebt, heb je veel meer werk, dan als je geen kinderen hebt, of kinderen die niet meer thuis wonen en dan vind ik het zeer begrijpelijk dat je thuis blijft of minder werkt, als je door een ziekte of gebrek niet kan werken is het ook een ander verhaal, maar vrouwen die thuis blijven omdat ze geen zin hebben, vind ik wel egoistisch.
Manlief wil misschien ook wel lekker de hele dag thuis zijn en met zijn vrienden of vrouw leuke dingen doen, maar ja... er zal toch iemand voor inkomsten moeten zorgen. Waarom dan niet beiden werken zodat ook beiden bv 4 dagen kunnen werken en meer vrije tijd hebben.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:08

Ik geloof trouwens dat we TS inmiddels zijn kwijtgeraakt in deze discussie? :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:14

Maar als de man graag werkt en een riant salaris heeft is er toch niks mis mee? Overigens vraag ik me echt af hoe veel vrouwen met oudere kinderen daadwerkelijk niks doen. Vaak zijn ze iig betrokken bij een of andere organisatie voor vrijwilligerswerk oid..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:26

Raiza schreef:
Misschien had je toch iets meer moeten lezen dan alleen de beginpost Pashon, want je oordeelt wel erg hard.

Er zijn ook genoeg (hoofdzakelijk) vrouwen die geen kinderen hebben of waarvan de kinderen al lang het huis uitzijn en die niet werken omdat ze daar geen zin in hebben.
Die het wel makkelijk vinden om alleen thuis een beetje het huis bij te houden, gezellig koffie drinken bij vriendinnen of de buurvrouw, beetje winkelen en lekker leuke dingen doen, terwijl manlief de ballen uit zijn broek werkt om het financieel allemaal passend te kunnen maken.

Als je kleine kinderen hebt, heb je veel meer werk, dan als je geen kinderen hebt, of kinderen die niet meer thuis wonen en dan vind ik het zeer begrijpelijk dat je thuis blijft of minder werkt, als je door een ziekte of gebrek niet kan werken is het ook een ander verhaal, maar vrouwen die thuis blijven omdat ze geen zin hebben, vind ik wel egoistisch.
Manlief wil misschien ook wel lekker de hele dag thuis zijn en met zijn vrienden of vrouw leuke dingen doen, maar ja... er zal toch iemand voor inkomsten moeten zorgen. Waarom dan niet beiden werken zodat ook beiden bv 4 dagen kunnen werken en meer vrije tijd hebben.

En als die man, die zijn ballen uit de broek werkt het nu leuk vindt en de vrouw wil lekker thuis zijn en heeft al oudere kinderen. Wat is dan je probleem?
Wel eens aan gedacht, dat menig vrouw die dan aan de slag zou kunnen gaan niet meer echt gewenst is op de werkvloer... Tegenwoordig ben je al snel oud. :j

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:37

Als je er samen voor kiest lijkt het me niet dat de vrouw "op de zak teert" van de man. Een thuiszittende partner draagt ontzettend veel bij aan een succesvol huishouden. Daar kom je wel achter als je zelf een drukke baan hebt en je moet nog je eten koken, boodschappen doen, schoonmaken, het huis onderhouden, inrichten, en kinderen en huisdieren moet verzorgen.

Nee, ik zou graag een verzorgd huishouden, lekker eten en een uitgeruste partner op de bank hebben en als ik moe en gestressed thuiskom ´s avonds. :D Dan zou ik ook zeker nog beter presteren.

Maar...... ik vind het persoonlijk geen snuggere keuze van de thuiszittende partner. Ik heb in mijn werk menig vrouw ontmoet die bovenmodaal leefde tot haar man er vandoor ging met de secretaresse. Dan zit je als vrouw in een onmogelijke positie, boven de 40, geen enkele werkervaring... dan ben je overgeleverd aan alimentatie en de bijstand. Dieptreurige situaties heb ik gezien.

Nooit zou ik mezelf of een partner in zo'n afhankelijke situatie willen brengen. Dus ook al kies je er voor om thuis te blijven, blijf altijd in jezelf investeren door opleidingen, part-time werk, vrijwilligerswerk. Je weet immers niet hoe het leven loopt en er komt misschien een dag dat je voor jezelf zal moeten zorgen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:02

waves ben het helemaal met je eens hoor! Niet werken betekent niet dat je je hersens maar uit moet schakelen.. Maar goed, persoonlijk zou ik dat ook echt niet willen.. Leren kan heel leuk zijn en een mens moet toch blijven ontwikkelen.. Pak dr nu af en toe ook een schoolboek bij, gewoon om weer is wat bij te leren :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:19

Ik denk ook niet dat elke vrouw om dezelfde reden niet werkt (ziektes uitgezonderd uiteraard).
Mijn moeder heeft 10 jaar geprobeerd een kindje te krijgen en op haar 37e was ik er dan eindelijk, ze heeft toen besloten om te stoppen met werken om er volledig voor mij te zijn, niet alleen voor ik naar school ging maar ook dat er iemand thuis was als ik thuis kwam en ik nooit nar naschoolse opvang hoefde :)
En om je eerlijk te bekennen, ik ben ZO blij dat zij die keuze toen gemaakt heeft, ik heb nooit met een sleutel hoeven lopen en was bijna nooit alleen thuis (uitgezonderd een uurtje op zaterdag als ze boodschappen gingen doen).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:24

Raiza ik oordeel niet hard, ik zie het zo.

Ik heb het niet over de vrouwen die voor de kat zijn keutel thuis blijven zitten want dat zijn niet enkel vrouwen die dat doen zo heb je ook duizend en een mannen die dat doen.
Verder als de vrouw thuis blijft is dat op dat moment een bewuste keuze en je kan wel zeggen ga aan het werk pas je tijden aan maar in de praktijk werkt dat absoluut niet zo, tenzij je op de school of opvang werkt waar je kind zit en zelfs dan gaat het niet op.

en alle respect voor de vrouwen die werken net zo goed voor de vrouwen die thuis blijven, de meest gezinnen kiezen bewust voor kinderen en om je kind dat naar de oppas te brengen? voor wie heb je dan kinderen?

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:37

Zelf vind ik dat het per situatie bekeken moet worden. Tot 2 jaar terug ben ik 7 jaar thuis bij de kinderen geweest. Heerlijk!! Toen de jongste 4 werd ben ik weer een opleiding gestart en deze heb ik inmiddels afgerond. Ook weer aan het werk voor 3 dagen per week. Ik heb het super naar mijn zin, de kinderen vinden de BSO leuk, maar ik weet niet of ik over een jaar nog wel werk: nagenoeg al het geld gaat naar de BSO en wat er bij komt kijken (geregel om kids op school te krijgen, wie doet dat? ik of partner?, wie haalt ze weer op? ik werk ook op een BSO dus 6.40 de deur uit en 's avonds pas om 18.00 of 18.45 weer thuis)

De opa's en oma's op laten passen wil ik niet en zelf willen zij het ook niet structureel. Wél staan ze klaar als er een kind onverwacht ziek is, maar dan nog voel ik mij schuldig dat ik ze vraag.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke gevoel en staat buiten de topic vraag.

Ik vind het niet egoïstisch als een vrouw (of man, die zijn er ook) niet werkt terwijl de ander wel werkt, ook al zijn evt. kinderen al uit huis.
Als een stel het red op 1 inkomen hebben ze het toch prima voor elkaar. Ik mag toch hopen dat zij samen in overleg tot zo'n besluit komen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:52

Ik vraag me trouwens af in hoeverre dit niet een puur theoretische discussie is. We hebben het wel over kiezen maar hoeveel mensen kúnnen kiezen?
Een huis op 1 inkomen tegenwoordig,dan moet je toch behoorlijk verdienen. (En de mannen in mijn omgeving die behoorlijk verdienen zouden trouwens nooit een vrouw willen die niet werkt, daar moet je ook maar samen uit kunnen komen)

En kunnen blíjven kiezen? Als de werkende partner zijn baan verliest of ziek wordt dan zal die ander toch echt aan de bak moeten.

De meeste mensen doen het gewoon op de manier waarop het moet of kan, en niet voor een extra vakantie of 2e auto maar gewoon om normaal te kunnen leven. Niks geen keuze.

Om dan te oordelen over "zielige kindjes op de BSO" of gestresste thuissituaties vind ik dan ook erg vooringenomen en heel onrealistisch.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:19

Pashon schreef:
Raiza ik oordeel niet hard, ik zie het zo.

Het ging mij er meer om dat jij zei dat TS zich beter voelde dan andere mensen omdat ze HBO deed. Ik kan dat niet uit haar verhaal halen.
Ik zie echter eerlijk gezegd wel dat veel vrouwen die een hogere opleiding hebben vaker blijven werken dan vrouwen die een lage(re) opleiding hebben.

MamboBeach schreef:
En als die man, die zijn ballen uit de broek werkt het nu leuk vindt en de vrouw wil lekker thuis zijn en heeft al oudere kinderen. Wat is dan je probleem?
Wel eens aan gedacht, dat menig vrouw die dan aan de slag zou kunnen gaan niet meer echt gewenst is op de werkvloer... Tegenwoordig ben je al snel oud. :j

Als beiden het er over eens zijn is het prima, (en het is zowiezo niet mijn probleem ;) )maar ik ken ook wel situaties waarbij manlief 2 banen heeft omdat vrouwlief het vertikt om te werken.
Waarom zouden mannen op een bepaalde leeftijd wel gewenst zijn op de werkvloer en vrouwen niet? Ik zeg niet dat het moeilijker zal zijn voor iemand die jaren thuis geweest is (al dan niet voor kinderen) dan voor iemand die zijn/haar hele leven werkervaring opgedaan heeft, maar er zijn ook genoeg vrouwen die geen werk zoeken alleen al onder het mom van "ik word op mijn leeftijd toch niet meer aangenomen".. Nee heb je, Ja kun je krijgen.

Waves schreef:
Een thuiszittende partner draagt ontzettend veel bij aan een succesvol huishouden. Daar kom je wel achter als je zelf een drukke baan hebt en je moet nog je eten koken, boodschappen doen, schoonmaken, het huis onderhouden, inrichten, en kinderen en huisdieren moet verzorgen.

Nee, ik zou graag een verzorgd huishouden, lekker eten en een uitgeruste partner op de bank hebben en als ik moe en gestressed thuiskom ´s avonds. :D Dan zou ik ook zeker nog beter presteren.

Het is ook maar net wat voor situatie je gewend bent. Er zijn ook gezinnen waar de man(of vrouw) 's avonds moe en gestressed thuiskomt, zo aan tafel aan kan schuiven en waar alles opgeruimd is, maar die dan de rest van de avond alleen op de bank mag zitten omdat de partner het beu is de hele dag thuis te zijn en er dus ook een keer uit wil. Die laat na het eten de kids aan de werkende partner over en gaat zelf de hort op.

Ik zie niet in waarom een huishouden waarbij beide partners werken niet succesvol kan zijn. Mijn man en ik werken beiden 40-45 uur. Moet dan ook eten koken, boodschappen doen, was bijhouden en een keer stofzuigen (heb een poetshulp voor 4 uur per week die het grotere werk doet). Moeten 's avonds ook 4 paarden en een hond+katten verzorgd worden, stallen uitgemest, en gezorgd dat er voldoende hooi, vlas, brok etc voor de dieren is. Daarnaast nog regelmatig vergadering van het bestuur van de manege waarvan ik de administratie doe, in het weekend jureren of op wedstrijd, maak regelmatig foto-reportages etc.. dus wel druk, maar mijn huishouden vind ik ook best succesvol.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:24

MariekeB schreef:
Niwla schreef:
*komt even binnen vallen
Mijn broer heeft een sportieve BSO en ALLE kinderen vinden het daar geweldig. Kinderen waren zelfs verontwaardigd dat ze in de vakantie niet "mochten" komen omdat mamma vakantie had. Dus ik vind een BSO echt niet zielig. Tenzij ze er 5 dagen per week zitten, ik vind dat je als moeder ook de verantwoording hebt om voor je kinderen te zorgen.

Ik verval in herhalingen :

Niwla , waarom de moeder... je hebt samen toch de verantwoording om voor je kinderne te zorgen?

Of vader.. whatever. :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:31

Mijn man werkt en ik ben net afgestudeerd en zou ook een baan gaan zoeken maar een klein wondertje in mijn buik heeft mij laten besluiten lekker thuis te blijven en huis mama te zijn :D

Mijn mening is: Ik krijg geen kinderen om ze vervolgens bij opa en oma te dumpen of in een opvang.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:39

Raiza schreef:
Ik zie niet in waarom een huishouden waarbij beide partners werken niet succesvol kan zijn. Mijn man en ik werken beiden 40-45 uur. Moet dan ook eten koken, boodschappen doen, was bijhouden en een keer stofzuigen (heb een poetshulp voor 4 uur per week die het grotere werk doet). Moeten 's avonds ook 4 paarden en een hond+katten verzorgd worden, stallen uitgemest, en gezorgd dat er voldoende hooi, vlas, brok etc voor de dieren is. Daarnaast nog regelmatig vergadering van het bestuur van de manege waarvan ik de administratie doe, in het weekend jureren of op wedstrijd, maak regelmatig foto-reportages etc.. dus wel druk, maar mijn huishouden vind ik ook best succesvol.

Je draait mijn redenatie om. Ik zeg dat een thuiszittende partner veel bij kan dragen aan een succesvol huishouden. Ik zeg toch nergens dat twee werkende partners geen succesvol huishouden kunnen hebben? Goed lezen is een ook een kunst.