Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:Today, a massive crowd of 8,000 to 10,000 people protested in New York against the planned construction of a mosque near Ground Zero, which was approved by NYC’s Community Board1. But you would never know this if you relied on the regular media.
Bron
Adriana schreef:Wat weet jij er nou van of ik alleen via de media die ramp heb beleefd, daar weet je helemaal niks vanaf. Weer zo'n vooroordeel. Naar anderen wijzen is wel je sterkste punt, want o ja je eigen mening heb je natuurlijk nog niet gegeven.
Tallie1979"
[quote="FaberSmid schreef:Adriana schreef:Steeds weer die vooroordelen van u... echt niet te geloven.
Ik heb familie en vrienden in Amerika... sterker nog ik sta dagelijks in contact met Amerikanen uit alle mogelijke staten daar en toevallig ook met mensen uit NYC. Het is soms wel handig dat ik schrijf voor een Amerikaans blad.
Misschien is het handiger dat u uw eigen gedachten niet verwart met de onze en vooral niet met die van de Native Amerikanen...
En wat zijn dan de gedachten van de american in de zuidelijke en overige staten? En wat zijn de gedachten van de onze (wie zijn onze uwe voor mij?, europeanen en nederlanders?)? En wat zijn de gedachten van de natives?
Onassa schreef:Ik dacht dat we ontopic moesten blijven van Karll en het niet meer stees moesten hebben over natives en de 2e WW en alle andere zaken die hier met het onderwerp niets van doen hebben.
Of krijgt FS hier een uitzondering op die gestelde regel??
Velen hebben de ramp gelukkig niet persoonlijk beleefd, neem aan FS dat jij daar 1 van bent.
Maar kun jij je de beelden dan ook niet meer voor ogen halen?
Als je dat kunt....kan je dan echt werkelijk waar maar steeds vol blijven houden dat het de normaalste zaak van de wereld is om juist daar een gebedsruimte te bouwen???
Ik ga dan echt heel hard aan jou inlevings vermogen twijfelen.
Alet74 schreef:Ik word daar persoonlijk niet zo blij van. Met iemand zoals Wilders maken we internationaal geen goede sier. Integendeel zelfs heb ik me laten vertellen.
Ergens is het misschien wel zo dat de standpunten nu 'geaccepteerd' zijn gezien de huidige gang van zaken met betrekking tot de formatie. Maar deze gang van zaken wil natuurlijk niet zeggen dat de andere partijen dezelfde standpunten bezigen. Ik denk dat je het dus iets genuanceerder moet zien. Plus dat de PVV niet in het kabinet komt, maar mag gedogen.
CtjeLief schreef:Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen
Smidtje schreef:Ik heb ook niet het hele topic gelezen. Eerlijk gezegt heb ik daar ook helemaal geen zin in. Maar ik ben het eens met Ctjelief.
Ik vind het plaatsen van een moskee IN DE BUURT VAN het WTC gebouw een dubbele zaak maar jullie vergeten dat die moskee daar allang stond. Deze moskee (die ze dus aan willen passen) stond daar ook op de dag van de ramp en is zelfs geraakt door de ramp. Hij is er zeker niet ongeschonden uit gekomen.
Dat jullie alle moslims verantwoordelijk stellen voor wat er gebeurd is vind ik acceptabel. Mensen moeten de extremisten leren scheiden van de rest van de moslims. Zij worden tegenwoordig door vele mensen anders aan gekeken, voelen zich aangevallen en misschien zelfs wel verantwoordelijk voor de ramp! En dat laatste is het allerergste. Willen jullie dat alle moslims die zware last op hun schouders dragen. Dat is onmenselijk
Misschien een het cru voorbeeld maar wij hebben ook geen hekel aan alle duitsers omdat Hitler toendertijd besloot dat het Jodendom geen geloof was maar uitgeroeid moest worden of wel?
FaberSmid schreef:CtjeLief schreef:Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen
Dat moslim mensen zijn zoals nederlanders en american bijvoorbeeld is moeilijk voor sommige. Het is gemakkelijk iedere moslim voor terorist te veroordelen.
janesmith schreef:Dat zou ik ook een sierlijke daad vinden, maar buiten Wilders, schijten ze allemaal in hun broek en willen ze vriendjes blijven met iedereen.
CtjeLief schreef:Nee, moslim is geen geloof, het is iemand die gelooft in de Islam, en net zo goed menselijke eigenschappen bezit zoals een ieder van ons...Ze hebben ook gevoelens, emoties, humor, verdriet, familie, liefde, talenten, intelligentie, honger en dorst etc.. En dat vergeten sommige mensen wel eens, zij zien alleen het stigma 'gelovige' en 'moslim' en kunnen niet over deze mensen praten alszijnde.. jaja: mensen!!