moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:22

Begon zijn naam niet met een B? ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:25

Ja volgens mij wel...

Maar dat maakt de huidige ontwikkeling niet minder ongepast in mijn ogen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:15

janesmith schreef:
Today, a massive crowd of 8,000 to 10,000 people protested in New York against the planned construction of a mosque near Ground Zero, which was approved by NYC’s Community Board1. But you would never know this if you relied on the regular media.

Afbeelding

Bron

Go people of the united states!!!!!!!!!!!!! *\o/*

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:36

Wat het domme aan de bouw van deze moskee is, is wel het feit dat ze het talent hebben om mensen die neutraal staan tegenover moslims, of zelfs aan hun kant staan, zo tegen de haren in te strijken dat die ook spontaan anti-islam worden. Volgens mij is er een geheime agenda binnen de moslimgemeenschap die er op uit is om maar zoveel mogelijk mensen tegen zich in het harnas te jagen. En ik moet zeggen, "They do a hell of a job"
Laatst bijgewerkt door janesmith op 12-08-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:50

Ja nou dat is dus inderdaad wat ik ook vind. Beetje jammer dat dat niet gezien wordt door sommigen, ook niet door degene met de juiste bedoelingen (Bloomberg bijv.)

frankiej

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:53

ben eigenlijk wel benieuwd of en wat onze geert daar gaat vertellen. het zou de regering sieren om allemaal mee te gaan ipv hem weer eens te verafschuwen

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:07

Dat zou ik ook een sierlijke daad vinden, maar buiten Wilders, schijten ze allemaal in hun broek en willen ze vriendjes blijven met iedereen. Maar vriendjes zijn met iedereen getuigt niet van ruggegraat maar juist dat je iemand bent die met alle winden mee waait. Wat dat betreft heb ik voor niet één politicus respect, behalve voor Wilders. Die trekt niet alleen z'n mond open, maar doet dat ook nog met risico voor eigen leven!
Als dat geen vaderlandsliefde is, dan weet ik het niet meer.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:22

Ik vind eigenlijk dat Wilders daar niets te zoeken heeft. Het is iets Amerikaans (daar waar hij gaat spreken). Als Nederlandse politicus hebben we daar niets te zoeken als het niet om leven en dood gaat.
Dat risico neemt hij overigens helemaal zelf met zijn volle verstand. Dat vind ik niet extra bewonderenswaardig ofzo. Hij doet het zelf, hij hoeft het niet te doen. Heeft volgens mij niets met vaderlandsliefde te maken, maar meer met PR. Moet je maar eens kijken hoeveel (gratis) publiciteit hij hiervoor krijgt!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:37

Wilders doet het imo alleen maar voor de publiciteit die hij er persoonlijk mee krijgt. Als er vaderlandsliefde in het spel zou zijn, zou hij meer rekening houden met 't landsbelang. Ik vraag me serieus af hoe de speech gaat zijn, hopelijk is het redelijk acceptabel Engels, dat is niet zijn sterkste punt. :=
Aan de andere kant maakt het niet uit wat hij zegt, als hij maar veel geld uitgeeft daar. :+

Verder vind ik dat het oude, monumentale pand weer herbouwd had moeten worden i.p.v. er wat dan ook neer te zetten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:04

Problemen met de islam is inmiddels een wereldwijde aangelegenheid, dus vind ik het vrij logisch dat Wilders gaat spreken op het grootste podium dat hij tot nog toe gekregen heeft. Reken maar dat er wereldwijd aandacht voor hem zal zijn. Temeer omdat hij tegen die tijd ook gezien zal worden als een vertegenwoordiger van de Nederlandse regering. Zijn speech zal in alle media in de wereld aandacht krijgen en dat houdt automatisch in dat hij andere podia aangeboden zal krijgen om zijn verhaal te houden. Ik zie daar geen kwaad in. Integendeel, het zal internationaal een bevestiging zijn dat zijn standpunten in Nederland geaccepteerd zijn, want dat was letterlijk de boodschap die VVD, CDA en PVV gezamelijk de deur uit deden aan het begin van de besprekingen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:16

Ik word daar persoonlijk niet zo blij van. Met iemand zoals Wilders maken we internationaal geen goede sier. Integendeel zelfs heb ik me laten vertellen.
Ergens is het misschien wel zo dat de standpunten nu 'geaccepteerd' zijn gezien de huidige gang van zaken met betrekking tot de formatie. Maar deze gang van zaken wil natuurlijk niet zeggen dat de andere partijen dezelfde standpunten bezigen. Ik denk dat je het dus iets genuanceerder moet zien. Plus dat de PVV niet in het kabinet komt, maar mag gedogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:18

Nu maar hopen dat hij zich nu wel politiek correct kan gedragen en de vertaling van kopvodden niet kent anders maakt hij wel een clown van zichzelf.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:27

Ik zie het al helemaal voor me, met clownsneus en te grote schoenen. Geweldig!
Nou, laten we maar hopen dat ie zich bedenkt of het vliegtuig vertraging krijgt en hij strand in Verweggistan ofzo. Lijkt me veel beter!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:27

Adriana schreef:
Wat weet jij er nou van of ik alleen via de media die ramp heb beleefd, daar weet je helemaal niks vanaf. Weer zo'n vooroordeel. Naar anderen wijzen is wel je sterkste punt, want o ja je eigen mening heb je natuurlijk nog niet gegeven.

Ik had de vraav gesteld en enige antwoorden waren via via media. Dat u zich zo aangesproken doet voelen, zegt meer dan genoeg. Maar u heeft het dus persoonlijk beleefd? U doet niet anders dan wijzen naar moslim.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:32

Tallie1979"
[quote="FaberSmid schreef:
Adriana schreef:
Steeds weer die vooroordelen van u... echt niet te geloven.
Ik heb familie en vrienden in Amerika... sterker nog ik sta dagelijks in contact met Amerikanen uit alle mogelijke staten daar en toevallig ook met mensen uit NYC. Het is soms wel handig dat ik schrijf voor een Amerikaans blad.
Misschien is het handiger dat u uw eigen gedachten niet verwart met de onze en vooral niet met die van de Native Amerikanen...

En wat zijn dan de gedachten van de american in de zuidelijke en overige staten? En wat zijn de gedachten van de onze (wie zijn onze uwe voor mij?, europeanen en nederlanders?)? En wat zijn de gedachten van de natives?

Fabersmid, De gedachtes van een Native kan je alleen maar weten als je hun taal spreekt en het ze vraagt.. Maar als we even uitgaan van Natives van de VS, zij zijn op vele plaatsen verjaagd van hun grond..
Jij kunt nooit zeggen wat alle natives denken.. Of spreek je de taal van bijvoorbeeld de Pomo of Cherokees?[/quote]

De gedachtengang van de natives en wat de natives alle is aangedaan is mij niet vreemd. Wat nog immer gaande is ben ik ook van bewust. Maar ik stelde de vraag omdat dat ter sprake kwam.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:35

Onassa schreef:
Ik dacht dat we ontopic moesten blijven van Karll en het niet meer stees moesten hebben over natives en de 2e WW en alle andere zaken die hier met het onderwerp niets van doen hebben.
Of krijgt FS hier een uitzondering op die gestelde regel??

Velen hebben de ramp gelukkig niet persoonlijk beleefd, neem aan FS dat jij daar 1 van bent.
Maar kun jij je de beelden dan ook niet meer voor ogen halen?
Als je dat kunt....kan je dan echt werkelijk waar maar steeds vol blijven houden dat het de normaalste zaak van de wereld is om juist daar een gebedsruimte te bouwen???
Ik ga dan echt heel hard aan jou inlevings vermogen twijfelen.

Dat ik een van wie ben, van u die de ramp niet persoonlijk hebben beleefd? Helaas wederom verkeerde conclusie voltrokken. En wat zijn dan mijn inlevingsvermogen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:39

Alet74 schreef:
Ik word daar persoonlijk niet zo blij van. Met iemand zoals Wilders maken we internationaal geen goede sier. Integendeel zelfs heb ik me laten vertellen.
Ergens is het misschien wel zo dat de standpunten nu 'geaccepteerd' zijn gezien de huidige gang van zaken met betrekking tot de formatie. Maar deze gang van zaken wil natuurlijk niet zeggen dat de andere partijen dezelfde standpunten bezigen. Ik denk dat je het dus iets genuanceerder moet zien. Plus dat de PVV niet in het kabinet komt, maar mag gedogen.

Natuurlijk is het gedogen, maar in het buitenland weten ze niet eens wat dat inhoudt. Je zult zien dat daar de pers op den duur gaat schrijven over de PVV en Wilders als deelnemers aan het kabinet. En als we eerlijk zijn is dat ook zo. Er wordt een gedoogakkoord geschreven waar allerlei punten van de PVV in staan waar VVD en CDA zich aan te houden hebben. Neem maar van mij aan dat dat vooral over immigratie, integratie, veiligheid op straat en ouderenzorg zal gaan. Zonder de PVV is het niet haalbaar voor zowel VVD als CDA om 18 miljard te bezuinigen, de HRA onaangetast te laten en rekeningrijden te laten allen. Die prijs is voor zowel VVD en CDA te hoog. Al met al zullen beide partijen dus echt behoorlijk tegemoet gaan komen aan de PVV, want zonder PVV geen feest voor ze. Geldt ook voor Wilders en die zal dan op z'n gemak kopvoddentaks, koranverbod en stop op immigratie uit moslimlanden laten vallen. De eerste twee waren sowieso onhaalbaar en de derde wordt vervangen door het VVD standpunt inzake immigratie. Alleen nog hoogopgeleide immigranten binnen, kansloze immigranten mogen er niet meer in. Dat gaat eigenlijk verder dan wat Wilders voorstelt.

Hamburg sluit radicale moskee
HAMBURG - De Duitse stad Hamburg heeft de sluiting van een moskee bevolen, die zou gebruikt zijn door daders van de terreuraanslagen van 11 september 2001 in New York. Het gaat om de Taiba-moskee, ook de daaraan verbonden gelijknamige culturele vereniging is voortaan verboden.
Een twintigtal politieagenten viel binnen in de moskee. Daarbij werden ondermeer documenten en computers in beslag genomen. "We hebben de moskee gesloten omdat ze een trefpunt vormde voor islamitische radicalen die wilden deelnemen aan de jihad", zegt een woordvoerder van Binnenlandse Zaken.

Mohammed Atta
De moskee, die vroeger al-Quds heette, werd naar verluidt vaak bezocht door Mohammed Atta, één van de daders van de aanslagen van 11 september in de VS, en enkele van zijn achttien medeplichtigen.
In 2009 zouden elf leden van de culturele vereniging een militair trainingskamp gevolgd hebben in Oezbekistan, nadat ze eerst in de Hamburgse moskee waren opgeleid. (CBR)

Bron
Laatst bijgewerkt door janesmith op 12-08-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:40

CtjeLief schreef:
Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

Dat moslim mensen zijn zoals nederlanders en american bijvoorbeeld is moeilijk voor sommige. Het is gemakkelijk iedere moslim voor terorist te veroordelen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:42

Dat soort informatie wordt doelbewust achter behouden en verzwegen.

Smidtje schreef:
Ik heb ook niet het hele topic gelezen. Eerlijk gezegt heb ik daar ook helemaal geen zin in. Maar ik ben het eens met Ctjelief.

Ik vind het plaatsen van een moskee IN DE BUURT VAN het WTC gebouw een dubbele zaak maar jullie vergeten dat die moskee daar allang stond. Deze moskee (die ze dus aan willen passen) stond daar ook op de dag van de ramp en is zelfs geraakt door de ramp. Hij is er zeker niet ongeschonden uit gekomen.

Dat jullie alle moslims verantwoordelijk stellen voor wat er gebeurd is vind ik acceptabel. Mensen moeten de extremisten leren scheiden van de rest van de moslims. Zij worden tegenwoordig door vele mensen anders aan gekeken, voelen zich aangevallen en misschien zelfs wel verantwoordelijk voor de ramp! En dat laatste is het allerergste. Willen jullie dat alle moslims die zware last op hun schouders dragen. Dat is onmenselijk

Misschien een het cru voorbeeld maar wij hebben ook geen hekel aan alle duitsers omdat Hitler toendertijd besloot dat het Jodendom geen geloof was maar uitgeroeid moest worden of wel?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:29

FaberSmid schreef:
CtjeLief schreef:
Zoals ik niet kan geloven dat jullie moslims in het algemeen verantwoordelijk stellen voor 11 september, terwijl dit extremisten zijn geweest. Daar mag je moslims niet voor straffen, dat vind IK onbegrijpelijk en wrang. Moslims zijn net zo goed slachtoffer geweest van die vreselijke dag. En nogmaals het is niet precies op de plek van de torens maar een eind er vandaan, dus het is bovenal allemaal nog erg overdreven ook vind ik..
Moslims zijn overigens gewoon mensen, net als iedereen ;)

Dat moslim mensen zijn zoals nederlanders en american bijvoorbeeld is moeilijk voor sommige. Het is gemakkelijk iedere moslim voor terorist te veroordelen.

Dit zegt inderdaad erg veel over U.
Moslim is een geloof.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:52

Nee, moslim is geen geloof, het is iemand die gelooft in de Islam, en net zo goed menselijke eigenschappen bezit zoals een ieder van ons... ;) Ze hebben ook gevoelens, emoties, humor, verdriet, familie, liefde, talenten, intelligentie, honger en dorst etc.. En dat vergeten sommige mensen wel eens, zij zien alleen het stigma 'gelovige' en 'moslim' en kunnen niet over deze mensen praten alszijnde.. jaja: mensen!!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:57

janesmith schreef:
Dat zou ik ook een sierlijke daad vinden, maar buiten Wilders, schijten ze allemaal in hun broek en willen ze vriendjes blijven met iedereen.

je hebt wel een heel ander beeld voor ogen dan ik. Ik zie mensen als Gandhi, Jezus en Mandela als echte helden. Die gaven allemaal aan dat vrede en verzoening belagrijk waren. voor gevaar van eigen leven en terwijl ze eigenlijk allemaal genoeg redenen hadden om de tegenstanders te haten. Ook hebben dat soort mensen veel meer voor elkaar gekregen dan een GW Bush bijvoorbeeld. Je mag zelf kiezen waar Wilders bij thuishoort. Niet accepteren dat er geen andersdenkenden zijn betekent gewoon dat je je ogen sluit.

Wat dat betreft mag Wilders best wel denken wat hij wil, maar ik ben bang dat als onze kleinkinderen nog iets over Wilders weten, dan zal dat niet erg positief zijn. Tenzij Wilders durft uit zijn eigengebouwde hokje springt en zo radikaal wordt als een van de bovenstaande personen. ik acht dat overigens niet onmogelijk.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:09

jaantsje schreef:
Dit zegt inderdaad erg veel over U.
Moslim is een geloof.

Moslim is iemand die zich overgeeft aan God.
Dus het duid meer aan wat u niet weet dan wel.
Eerst denken dan wat schrijven jaantsje.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:16

grappig janesmith dat jij denkt dat er in de moslimgemeenschap een complot heerst haha, terwijl er vele bewijzen zijn dat er een nwo order op gang wordt gezet door oa westerse wereldlijders, amerikanen en israeliers, de illuminitie etc..

maarja, zoals ik iemand gisteren op tv hoorde zeggen:
'de gaskamer uit de 2e wo hebben nooit genoeg aandacht gekregen maar de moorden in sebrinica vielen allemaal wel mee'.
en die uitspraak vind ik momenteel erg bij jou passen. het ene verdenken en het andere prijzen. eigenlijk ben jij zo'n slachtoffer van de nwo.. besef je wel hoe bang jij bent voor de islam? hoe erg jij de islam haat? ik vind het steeds zieliger worden voor jullie allemaal. ik lees dit topic steeds mee. de reden dat ik niet reageer lijkt me simpel, ik trap er niet meer in. dat bokt hier niets aan doet laat maar zien dat bokt er zelf ook achter staat.. wat daarom ook weer erg jammer is voor bokt.nl op zijn beurt, want veel mensen klagen.

ik vind bokt heeeeel diep gezonken.
(het paardengedeelte was al verpest en sinds kort is N&M ook geen objectief en leuk discussiepunt meer. maar lijkt het eerder op foxnews)

en nu komt vast mijn ban eraan.
laat maar komen.

dit is ook een manier van vrijheids van meningsuiting.

want mijn berichten worden vaak verwijderd om onbelangrijke zaken. terwijl dit soort topics vrijspel krijgen.

VERDEEL EN HEERS!
de strijdkreet van de nwo ;)

CtjeLief schreef:
Nee, moslim is geen geloof, het is iemand die gelooft in de Islam, en net zo goed menselijke eigenschappen bezit zoals een ieder van ons... ;) Ze hebben ook gevoelens, emoties, humor, verdriet, familie, liefde, talenten, intelligentie, honger en dorst etc.. En dat vergeten sommige mensen wel eens, zij zien alleen het stigma 'gelovige' en 'moslim' en kunnen niet over deze mensen praten alszijnde.. jaja: mensen!!

probeer je nu uit te leggen dat moslims soms net mensen zijn..

of eigenlijk..
dat ze mensen zijn??!!

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:18

Mensen die over andere schrijven dat ze geen mensen zijn, zijn zelf Beesten.
Het doet erg zeer, dat men anders denkende qua geloof zo afstempeld, het geeft aan dat men geheel niet weet wat men schrijft, en dat is beschamend voor een diersoort die zich beschaafd noemt.