Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauratje_88 schreef:Er zijn toch bepaalde elementen bij elkaar gekomen om bacteriën te vormen die door omstandigheden zijn beginnen evolutie door te gaan? Misschien was het geen toeval en heeft God gewoon een handje geholpen door toevallig die elementen elkaar te laten ontmoeten en daarna om evolutie op gang te brengen en heeft die dan gezegt nu ga ik gewoon eens kijken wat er gebeurt en zich in zijn zetel gezet met een zakje chips ofzo?
Ik ben een niet-gelover trouwens maar vind het interessant om erover na te denken.
JessAndHope schreef:kleine veranderingen duren toch ook geen miljoenen jaren?
Lauratje_88 schreef:JessAndHope schreef:kleine veranderingen duren toch ook geen miljoenen jaren?
Ja maar de olifant had toch niet opeens een enorme neus hangen nee die is met duizenden jaren gevormd. Er zijn verschillende veranderingen door verschillende redenen.
Maar dat is erg lang om uit te leggen (en ik ben slecht in dingen uitleggen) misschien eens leuk om zelf uit te zoeken?
Magnummm schreef:Millenium; Miljoenen jaren geleden was het veranderen van de wereld een veel belangrijker en beweeglijker aspect. De wereld was als het ware nog bezig het 'ideale klimaat' te vinden en ondervond daarbij allerlei veranderingen. Niet altijd goede, vooral ook verkeerde/negatieve. Maargoed, vroegaaaah waren er dus veel meer factoren waaraan dieren/planten zich 'opeens' moesten aanpassen. Die veranderingen waren dus veel waarneembaarder dan nu.. Bovendien was ht vroeger ook nog belangrijk dat er zoveel mogelijk nieuwe soorten/eigenschappen ontstonden. Was erg belangrijk met die steeds veranderende wereld. Reden? Zodat er altijd dieren waren die zich konden aanpassen/aangepast waren aan de omgeving (survival of the fittest)..
En wat betreft die mensapen; mensapen is een groep/vertakking die is blijven steken. Evolutie is niet geheel doorgezet.. (niet 100% zeker, dat is wat ik er van weet)..
Magnummm schreef:Lauratje_88 schreef:Er zijn toch bepaalde elementen bij elkaar gekomen om bacteriën te vormen die door omstandigheden zijn beginnen evolutie door te gaan? Misschien was het geen toeval en heeft God gewoon een handje geholpen door toevallig die elementen elkaar te laten ontmoeten en daarna om evolutie op gang te brengen en heeft die dan gezegt nu ga ik gewoon eens kijken wat er gebeurt en zich in zijn zetel gezet met een zakje chips ofzo?
Ik ben een niet-gelover trouwens maar vind het interessant om erover na te denken.
Juist alles klopt, alleen in MIJN ogen past het gelovige gedeelte er niet in. Maar wat je zegt over de geboorte van die bacteriën, is wel correct, vind ik..
Kuggur schreef:Magnummm schreef:Millenium; Miljoenen jaren geleden was het veranderen van de wereld een veel belangrijker en beweeglijker aspect. De wereld was als het ware nog bezig het 'ideale klimaat' te vinden en ondervond daarbij allerlei veranderingen. Niet altijd goede, vooral ook verkeerde/negatieve. Maargoed, vroegaaaah waren er dus veel meer factoren waaraan dieren/planten zich 'opeens' moesten aanpassen. Die veranderingen waren dus veel waarneembaarder dan nu.. Bovendien was ht vroeger ook nog belangrijk dat er zoveel mogelijk nieuwe soorten/eigenschappen ontstonden. Was erg belangrijk met die steeds veranderende wereld. Reden? Zodat er altijd dieren waren die zich konden aanpassen/aangepast waren aan de omgeving (survival of the fittest)..
En wat betreft die mensapen; mensapen is een groep/vertakking die is blijven steken. Evolutie is niet geheel doorgezet.. (niet 100% zeker, dat is wat ik er van weet)..
Waar haal je deze onzin vandaan? In de geschiedenis van het leven op aarde, en dat tel je in miljarden, niet miljoenen jaren, zijn er perioden van grote verandering, en lange perioden van stabiliteit geweest.
Er zijn bepaald geen redenen te denken dat de huidige periode stabieler is dan andere, integendeel zou ik zeggen, er zijn klimatologische veranderingen gaande die het ergste doen vermoeden.
De enige reden dat vroegere veranderingen waarneembaarder zijn is het feit dat je erop terugkijkt.
Lauratje_88 schreef:Magnummm schreef:
Juist alles klopt, alleen in MIJN ogen past het gelovige gedeelte er niet in. Maar wat je zegt over de geboorte van die bacteriën, is wel correct, vind ik..
Ik zeg ook niet dat het zo is gegaan. Het kan ook allemaal puur toeval zijn geweest zonder enige vorm van een God. Ik denk ook dat het zonder een God is gebeurt maar ja ik was er niet bij dus je kan zoiets nooit met 100% zeggen. Wat ik nooit zou kunnen geloven is het Adam en Eva verhaal.
Magnummm schreef:Lauratje_88 schreef:Ja maar de olifant had toch niet opeens een enorme neus hangen nee die is met duizenden jaren gevormd. Er zijn verschillende veranderingen door verschillende redenen.
Maar dat is erg lang om uit te leggen (en ik ben slecht in dingen uitleggen) misschien eens leuk om zelf uit te zoeken?
Dat is ook niet helemaal juist wat je hier zegt
JessAndHope schreef:oh en wat er nu ook nog op komt borrelen in mijn half slapende brein....
Als we nu écht uit de apen zouden komen heah? Hoe komt het dan dat de apen van tegenwoordig niet evolu-dingesen??
(even voor de duidelijkheid, ik geloof absoluut niet (meer), maar vroeg me dit even af)
Lepeltje schreef:JessAndHope schreef:oh en wat er nu ook nog op komt borrelen in mijn half slapende brein....
Als we nu écht uit de apen zouden komen heah? Hoe komt het dan dat de apen van tegenwoordig niet evolu-dingesen??
(even voor de duidelijkheid, ik geloof absoluut niet (meer), maar vroeg me dit even af)
Hou nou eens op met bull oliebol praten, als je dan toch zo graag over evolutie wil praten ga er dan eens over lezen.
We hebben dezelfde voorvader als de apen, das heel iets anders. En die voorvader zag er heus niet uit als een gorilla.
Die twee lijnen hebben zich dus afhankelijk van elkaar ontwikkeld en het is puur toeval; ofwel wij hebben net de leuke eigenschappen voor verdere ontwikkeling gekregen, dat we verder zijn dan de apen.
Echt soms kan ik zo geirriteerd worden over dat gezeik dat niemand jullie geloof begrijpt en ondertussen verneuken jullie de evolutietheorie door overal bullshit neer te kwakken.
Pas zeiken als je gelezen hebt, klaar.
Lepeltje schreef:Ohja, voordat je verder zeurt misschien je vragen eens laten beantwoorden door deze site:
http://www.talkorigins.org/indexcc/list.html
Geloof me, ik heb niks tegen het christelijk geloof, maar hou toch eens op met het vernachelen van die theorie, dat gaat toch nergens meer over...![]()
Komt er eigenlijk op neer dat je het kansloos vindt omdat je er geen kont van hebt begrepen.. Vinden jullie ook niet leuk als er mensen bullshit over de bijbel rond gaan gooien..
Magnummm schreef:Blue_Eyes schreef:En daar bedoel ik dus helemaal geen evolutie mee. Maar goed, wij begrijpen elkaar heel duidelijk niet en ik ging strijken
Blijkbaar begrijp jij mij niet, ik heb al sorry gezegd voor de onduidelijkheid. En zoals je ook kunt lezen staat er dat dit officieel geen evoluties zijn (= veranderingen van uiterlijk/gedrag/etc) maar wel veranderingen van de wereld. Was verkeerd beschreven, maar blijkbaar snap jij mijn 'correctie' nietGa jij maar strijken!
Magnummm schreef:Ja ik ken wel alles uit gaan leggen maar ik zeg toch weer dingen die mensen verkeerd opvatten