Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:14

Dat is het beste bewijs dat die mensen inzien dat de PVV het alleen gemunt heeft op bepaalde groepen die problemen veroorzaken, en niet op iedere allochtoon die er in Nederland loopt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:16

Waarom zou dat het bewijs zijn?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:17

Als ze dat niet in zouden zien, zou het niet logisch zijn dat ze PVV stemmen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:19

Krips schreef:

En daar zou ik ook weleens antwoord op willen zien en niet dat onduidelijke ge-quote

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:22

Teddy321 schreef:
Krips schreef:

En daar zou ik ook weleens antwoord op willen zien en niet dat onduidelijke ge-quote

Lees eerst nog eens heel goed wat ik schreef, en laat me dan eens weten waar je precies antwoord op wilt hebben.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:35

Cowboy55 schreef:
Dat geldt ook voor (spiegel-)zonnebrillen. Daar vind je dat dan ook van? Vraag je mensen hun zonnebril af te zetten? (Nee, ik zit niet te provoceren, ben gewoon echt benieuwd).

Ik vraag mensen niet om het af te doen, maar ik kijk ze gewoon niet aan..
doe ik niet.. Burka, spiegel zonnebril, petje laagstaand of wat dan ook.. Als ik je niet in de ogen kan kijken doe ik daar de moeite niet voor.. Als ik met mensen praat kantel ik ook een beetje mijn cap. vind ik wel zo netjes..

Ik weet hoe vervelend het is als mensen je niet aankijken. op school hebben wij als AB'er in een rolstoel door de stad moeten rijden en overal in de winkels iets vragen. dan word er gewoon over je heen gekeken en er word geen contact gemaakt. ja met de mensen die je rolstoel duwen.. dat vind ik zo aso..

Ik kijk mensen altijd aan, ook in een rolstoel, je ziet in hun ogen dat ze dat zo waarderen.. dáárom vind ik dat je elkaar in de ogen moet kunnen kijken..

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:41

@Jolandaa_ .
Maar er zijn ook mensen die je niet in de ogen kijken omdat ze dat niet kunnen.Verlegenheid,een trauma,enz.In ieder geval met een reden,die jij dan niet weet.Dat heeft dan verder nix met niet waarderen te maken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:50

gohya schreef:
@Jolandaa_ .
Maar er zijn ook mensen die je niet in de ogen kijken omdat ze dat niet kunnen.Verlegenheid,een trauma,enz.In ieder geval met een reden,die jij dan niet weet.Dat heeft dan verder nix met niet waarderen te maken.

Zolang ik hun ogen maar kán zien. je hoeft mij niet diep in de ogen aan te kijken, als je maar er mee bezig bent. je niet achterste voren staat of je gezicht afschermd. tuurlijk is het moeilijk, ik vind het ook altijd moeilijk om als ik bij de kassa sta iemand aan te kijken. meer omdat ik altijd bang ben dat ze mij ergens van verdenken. is niet zo en ik heb nog nooit iets gestolen of net wat, maar toch de angst beschuldigd te worden ofzo. maar ik doe mijn best, maar ik zet mijn zonnebril af!

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:57

Ik begrijp wat je bedoelt,maar dat je ook weet wat ik bedoel.
En dat weet je idd. ook.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:19

janesmith schreef:
Dat is het beste bewijs dat die mensen inzien dat de PVV het alleen gemunt heeft op bepaalde groepen die problemen veroorzaken, en niet op iedere allochtoon die er in Nederland loopt.

Hoe verklaar jij de 'kopvoddentax', die Wilders wilt invoeren voor iedere (vrouwelijke) allochtoon?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:21

Die punten worden toch nooit waargemaakt Bellona. Die zijn er voor om Nederland wakker te schudden. Zegt men.
(deze discussie wordt zoooo voorspelbaar :'))

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:22

Bellona_K schreef:
janesmith schreef:

Hoe verklaar jij de 'kopvoddentax', die Wilders wilt invoeren voor iedere (vrouwelijke) allochtoon?

Dat is niet te verklaren. Hij moet een black-out gehad hebben toen hij dat verzon. Is een van zijn hele weinige strategische blunders geweest. Die opmerking heeft hem heel wat stemmen gekost, denk ik.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:25

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten uit het topic verwijderd. Losstaande quotes, die niet meer in context van de discussie staan waar ze in geplaatst zijn, voegen weinig aan dit topic toe. Het topic is al redelijk beladen en dus voegen persoonlijke aanvallen of flauwe grapjes over de tegenpartij ook niks toe. Die zorgen alleen maar voor een verslechterende sfeer. Bij deze dus het verzoek om ontopic te blijven.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:31

Bellona_K schreef:
janesmith schreef:

Daar wilde hij mee scoren in de media. Grote fout hoewel ie er wel aan vasthoudt.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:39

jantergouw schreef:
In andere topics werd de vraag gesteld waarom PVV stemmers zo aangevallen worden op hun politieke voorkeur. Een van de moderators vond dat dat niet in die topics thuis hoorde en adviseerde om daar een nieuw topic voor te openen.
ThePast03 schreef:
Nog even voor de duidelijkheid: Voor de vraag waarom PVV stemmers zich aangevallen voelen kan je een ander topic openen

Vaak worden de PVV en Wilders beticht van onwaarheden. Zelfs zitten er beschuldigingen bij die lasterlijk, beledigend en smadelijk zijn.

Hier een lijstje met onwaarheden en beledigingen.
- De PVV wil alle Moslims terug naar eigen land sturen.
- Wilders heeft dezelfde ideologie als Hitler.
- Een PVV stemmer is laag geschoold.
- Een PVV stemmer is dom.
- Een PVV stemmer is racist.
- Een PVV stemmer kent het programma van de partij niet eens.

Al deze punten worden wel vaak aangehaald maar nooit met argumenten of bewijzen bekrachtigd. Dit lijkt mij het uitgelezen topic om deze punten eens te behandelen.

Jan komt hier met een lijstje van onwaarheden en zelfs beledigingen die worden geuit richting de pvv stemmer. Toch noemt hij het topic: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?
Daar heeft Jan zelf nooit antwoord opgegeven. Ben eigenlijk best wel benieuwd?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:41

Je zult tot morgen moeten wachten voor het antwoord, want die ligt al in bed.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 23:44

Teddy321 schreef:
Bellona_K schreef:

Daar wilde hij mee scoren in de media. Grote fout hoewel ie er wel aan vasthoudt.

Dat ben ik wel met je eens. Ook al stem ik PVV, vind ik dat Wilders een naar trekje heeft en dat is dat hij nooit een fout toegeeft. Hij zou veel sympathie winnen, en stemmen, als hij zou zeggen 'Mensen, dat kopvoddentax voorstel is een misplaatste grap geweest, en ik trek dat ondoordachte voorstel in'. Maar dat zit helaas niet in zijn karakter.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:21

Heino schreef:
Die punten worden toch nooit waargemaakt Bellona. Die zijn er voor om Nederland wakker te schudden. Zegt men.

maar worden de rest van de punten dan wel waar gemaakt? Dan kan je toch helemaal nergens op vertrouwen. Net zoals het punt van de pensioen regeling. Dat zóu echt een breekpunt worden en na de uitslag meneer is opeens een stuk flexibeler. Dus het wordt dan maar gokken welke punten er wel en niet zullen worden waar gemaakt? 8)7

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:23

noekje schreef:
Dus het wordt dan maar gokken welke punten er wel en niet zullen worden waar gemaakt? 8)7

Jup :)
Sowieso kan een partij nooit alle punten waarmaken omdat ze met anderen moeten regeren, maar ik vind het nogal gevaarlijk om er vanuit te gaan dat bepaalde punten het toch nooit zullen halen. Je speelt op die manier wel met iemand's vrijheden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:31

noekje schreef:
Heino schreef:

maar worden de rest van de punten dan wel waar gemaakt? Dan kan je toch helemaal nergens op vertrouwen. Net zoals het punt van de pensioen regeling. Dat zóu echt een breekpunt worden en na de uitslag meneer is opeens een stuk flexibeler. Dus het wordt dan maar gokken welke punten er wel en niet zullen worden waar gemaakt? 8)7

Dat geldt voor iedere politieke partij.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:38

janesmith schreef:
noekje schreef:

Dat geldt voor iedere politieke partij.[/quote]

Natuurlijk zullen nooit alle punten er doorheen komen, je hoort me ook niet zeggen dat dat alleen voor de pvv geldt. Ik zou sowieso al niet stemmen op een partij dat dit als 'aandachttrekkerij' doet, zeg nou zelf. Hard blèren over extreme maatregelen 'die er waarschijnlijk toch niet doorkomen'? Misschien zijn er hier veel mensen die denken dat het er niet door heen komt, maar veel pvv stemmers wel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:38

Teddy321 schreef:
Toevallig zag ik van de week een docu, waauit bleek dat ook veel allochtonen op de PVV hebben gestemd..??! Dat was wel even een eye-opener

Was dat niet dat zogenaamd grappige filmpje van Moesie El Kanoesie, of hoe die ook heet?
http://www.youtube.com/watch?v=I1lcNo3h5A4

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:42

Wat ik dan niet begrijp is het volgende: De PVV stemmers zeggen dat Nederland een ruk naar recht wil maken en een coalitie tussen VVD en PVV aangevuld met een andere partij de meest voor de hand liggende optie is.

Alleen als je de partijprogramma's doorleest blijkt dat de PVV lang zo rechts niet is (en de uitvoering van dat programma al helemaal niet realistisch is)

PVV is niet de enige partij die veel stemmen heeft gewonnen; de partijen groen links en D66 hebben ook beide flink gewonnen; D66 mede door het vele tegengas tegen Geert Wilders.

Deze partijen zitten nu wel aan de onderhandelingstafel voor een kabinetsformatie. Dat is óók wat een groot deel van de kiezers wil. Anders was er op die manier geen kamermeerderheid mogelijk.

Zolang er zoveel partijen in Nederland zijn zal iedere regering een compromis zijn waarbij elke regeringspartner wat water bij de wijn moet doen. Water bij de wijn smaakt altijd nog beter dan water met azijn.

Met azijn bedoel ik wel populistische kreten slaken maar geen beleid maken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:43

Ik heb trouwens expres deze link gegeven en niet de officiele.
Let op het commentaar. Een Surinaams iemand vindt namelijk dat links de allochtonen juist in het allochtonenhoekje neerzetten door hoe ze ze behandelen.
Ik vind dat namelijk ook wel. Je helpt die mensen er uiteindelijk echt niet mee als je alles apart voor ze regelt t/m aparte hokjes in het gemeentenhuis en aparte folders in het Turks.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 00:43

noekje schreef:
janesmith schreef:
Dat geldt voor iedere politieke partij.

Natuurlijk zullen nooit alle punten er doorheen komen, je hoort me ook niet zeggen dat dat alleen voor de pvv geldt. Ik zou sowieso al niet stemmen op een partij dat dit als 'aandachttrekkerij' doet, zeg nou zelf. Hard blèren over extreme maatregelen 'die er waarschijnlijk toch niet doorkomen'? Misschien zijn er hier veel mensen die denken dat het er niet door heen komt, maar veel pvv stemmers wel.

Ik heb PVV gestemd en er is niet één punt dat ik belangrijk vind dat er niet door zou kunnen komen. Welke punten denk jij dat onmogelijk te realiseren zijn?