zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:04

chanicha schreef:
TS, als je oprecht een goede discussie wilt zou ik je aanraden in je omschrijving benamingen als "zieltjes" (PVV-stemmers) en "figuren" (Geert) weg te laten, want dat zet meteen een verkeerde toon...

Een antwoord op je vraag: Nee, Geert Wilders heeft niet dit negatieve beeld veroorzaakt, hij heeft er enkel en alleen voor gezorgd dat mensen hun negatieve beeld prijs durfden te geven. Het beeld is niet veranderd, maar er is iets veranderd aan bereikbaarheid van de doelen om dit negatieve beeld aan te pakken en te veranderen, volg je me?

Verder snap ik niet goed wat je met je hele lijst met opsommingen en kranntartikelen wil bereiken...? Je wilt mensen laten zien dat jij vind dat het fout is waar we mee bezig zijn, ik denk echter dat je het tegenovergestelde bewerkt: Door de Nederlanders de rol van de gemenerik toe te schrijven creeer je alleen nog maar meer haat en verachting. Veel Nederlanders zijn het zat in hun eigen land gediscrimineerd te worden.

Ikzelf ben ook zeer benieuwd naar wat er in de komende tijd in de politiek gaat gebeuren :j

Onderschrijf !

jameyskatje

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:05

je hebt een antwoord gehad via de pb ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:08

jameyskatje schreef:
ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik niet 17 pagina's ga doornemen en hier inhoudelijk op ga reageren. maar wilde wel even reageren op bovenstaande.

misschien vinden jullie het interessant op de docu 'loose change'. te bekijken (te zien bij google video's) en google eens op de nwo, new world order of illuminatie. ik ben er ook van overtuigd dat het opzet was, 9/11 en geen 'verassingsaanval'. dat wordt heeel uitgebreid uitgelegd in die docu, met harde bewijzen. en wat te denken van de moord op diana, net zoals de moord op kennedy, martin luther king, net zoals de moord op bob marly.. allemaal mensen die men niet meer nodig had of beter gezegd in de weg liepen en roet in het eten dreigde te gooien. en zo zijn er wel meer vreemde onverklaarbare gebeurtenissen die voor altijd de doofpot in zijn gegaan als 'ongeluk' of 'natuurramp'.
http://denieuwewereldorde.come2me.nl/852173/11-09-2001

eventueel mogen jullie ook wel via de pb hierop reageren zodat we niet tever afdwalen (alhoewel ik eigenlijk een andere discussie wilde, maar kwam er niet meer tussen haha)

Dat vind ik raar, je start een discussie op en wil geen 17 pagina's doorlezen??

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:09

Citaat:
Mijn beeldvorming komt iig niet door mensen als Geert Wilders.

hier sluit ik me bij aan.
verder heb ik me beeld gekregen door de afgelopen 8 jaar......kan iemand mij ff een aanslag laten lezen waarbij het gaat om Nederlanders, die bv. een toren invliegen......dan mijn eigen ervaringen.......heb zelfs toen de kinderbescherming gebeld.....maar zoals altijd die doen er weinig mee.....want het is nog steeds hetzelfde.
Mijn auto werd gestolen…..dader gepakt…..in het gelijk gesteld (na 2 jaar) deurwaarder is er al een jaar mee bezig…..moeten wij eens proberen.
natuurlijk zitten er bij Nederlanders ook rotte appels tussen......maar deze mensen komen uit een ander land komen hier in de bak terecht....en wie betalen dat ?
heb zelf ooit eens iemand gesproken die tegen mij letterlijk zei : de rotte appels komen naar nl omdat ze met dingen hier makkelijk wegkomen.
dus geert staat voor mij hier los van.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:15

dat is niet raar. ik probeerde een stelling te besprkeen. een stelling die ik kan gebruiken voor mijn opleiding crossculturele psychologie. maar deze voor ik inmiddels al op een ander forum. op bokt ligt het onderwerp moslims en pvv zó gevoelig dat ik als moslim zijnde gewoonweg géén discussie kan beginnen over een stelling in samenhang met de pvv. (dat betekent niet dat iedereen het eens moet zijn met mij. al was iedereen het oneens met de stelling. het gaat me niet om het 'oneens zijn' of 'niet krijgen wat ik wil horen', gewoon om het feit dat het niet on-topic te krijgen is) het roept té veel emoties op en té veel offtopic. dus kan ik hier niets mee en laat ik het voor wat het is. dat is mijn keuze, je mag daar van vinden wat je wilt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:17

Ik kan me nog herinneren dat ik klein was, mn ouders naar opsporing verzocht keken, en 3/4e van de mensen die ze daar lieten zien een 'getinte huidskleur' hadden en/of een 'buitenlands accent'.
Als je dat steeds maar blijft horen, terwijl je zelf niet veel nette buitenlanders kent, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen een vertekend beeld krijgen. Daar heeft Wilders helemaal niks mee te maken, dat was al lang voordat die in de politiek zat.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-06-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:17

jameyskatje schreef:
dat is niet raar. ik probeerde een stelling te besprkeen. een stelling die ik kan gebruiken voor mijn opleiding crossculturele psychologie. maar deze voor ik inmiddels al op een ander forum. op bokt ligt het onderwerp moslims en pvv zó gevoelig dat ik als moslim zijnde gewoonweg géén discussie kan beginnen over een stelling in samenhang met de pvv. het roept té veel emoties op en té veel offtopic. dus kan ik hier niets mee en laat ik het voor wat het is. dat is mijn keuze, je mag daar van vinden wat je wilt

denk dat je er genoeg uit kunt halen op somigge na dan.
maar goed keuze is aan jou.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:18

jameyskatje schreef:
dat is niet raar. ik probeerde een stelling te besprkeen. een stelling die ik kan gebruiken voor mijn opleiding crossculturele psychologie. maar deze voor ik inmiddels al op een ander forum. op bokt ligt het onderwerp moslims en pvv zó gevoelig dat ik als moslim zijnde gewoonweg géén discussie kan beginnen over een stelling in samenhang met de pvv. het roept té veel emoties op en té veel offtopic. dus kan ik hier niets mee en laat ik het voor wat het is. dat is mijn keuze, je mag daar van vinden wat je wilt

Fijn dat ik dat mag vinden.
Jouw stelling is ook best interessant, maar de postst met bevindingen van medebokkers ook. IK vind dat je daar dan toch enige interesse voor mag tonen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:18

kan ik ook wel, zeker!. ik heb zeker goede dingen voorbij zien komen. dus voor die mensen absoluut mijn dank!! ik vind het alleen niet nodig meer om mezelf in die discussie te mensen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:23

jameyskatje schreef:
dat is niet raar. ik probeerde een stelling te besprkeen. een stelling die ik kan gebruiken voor mijn opleiding crossculturele psychologie. maar deze voor ik inmiddels al op een ander forum. op bokt ligt het onderwerp moslims en pvv zó gevoelig dat ik als moslim zijnde gewoonweg géén discussie kan beginnen over een stelling in samenhang met de pvv. (dat betekent niet dat iedereen het eens moet zijn met mij. al was iedereen het oneens met de stelling. het gaat me niet om het 'oneens zijn' of 'niet krijgen wat ik wil horen', gewoon om het feit dat het niet on-topic te krijgen is) het roept té veel emoties op en té veel offtopic. dus kan ik hier niets mee en laat ik het voor wat het is. dat is mijn keuze, je mag daar van vinden wat je wilt

Ik denk dat het dan overal gevoelig ligt, niet specifiek op bokt maar ergens voelt het ook wat aan dat jij je ook aangevallen voelt. Jij ervaart het op een andere manier dan iemand anders. Dat kan en dat mag, maar dan mag die ander een andere ervaring net zo goed hebben toch?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:25

eerst word je om een mening gevraagd. dan geef je die via pb. dan wordt er gesteld dat je het niet 'openbaar' durft te zetten. dan zet je het openbaar.. wordt je dat ook niet in dank afgenomen. en dat terwijl ik de holocaust niet eens ontken, terwijl men dat wel van mij verwacht. onlogisch...
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 17-06-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:35

Die stelling over de holocaust zou ik achterwege laten of verwijderen......gebruikt is voor eigen doeleinden?? Kom op zeg..........
Hier in Nederland ligt dat erg gevoelig, tevens zijn er nog steeds overlevenden uit de concentratiekampen!!
Andere rampen worden hier ook belicht, maar dit heeft erg dichtbij ons gestaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:37

Hmm ik vind dat jij het een stuk negatiever ziet. Ondanks dat ik op PVV gestemd heb (en dat zo weer zou doen) vind ik niet alle moslims slecht zeker niet en ben ik het ook niet eens met "als moslim zijnde mag je je mond niet open trekken" enz moslims worden misschien gediscrimineerd maar nederlanders net zo goed en dat vergeet men voor het gemak even :o

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:38

MISTRAL94 schreef:
moslims worden misschien gediscrimineerd maar nederlanders net zo goed en dat vergeet men voor het gemak even :o

heb ik even pech :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:39

jameyskatje schreef:
eerst word je om een mening gevraagd. dan geef je die via pb. dan wordt er gesteld dat je het niet 'openbaar' durft te zetten. dan zet je het openbaar.. wordt je dat ook niet in dank afgenomen. en dat terwijl ik de holocaust niet eens ontken, terwijl men dat wel van mij verwacht. onlogisch...

maar je praat het wel goed :) :)

althans zo zou het gelezen kunnen worden, is NIET mijn persoonlijke mening....... maar ik kan me voorstellen dat mensen dit zo zouden kunnen lezen :)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:39

jameyskatje schreef:

Dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:40

Krips schreef:
Pim Fortuyn is vermoord door een milieuactivist, niet door een moslim.

Dat weet ik wel. Maar waarom moest een milieu activist dan perse Pim hebben? Denk je nu echt dat hij niet is vermoord om zijn visie?

Ik vind het jammer dat je uit mijn post alleen dit haalt. Het lijkt wel of je op foutjes zit te speuren en op andere argumenten, waar ik misschien een punt heb, daar ga je niet op in of weet je misschien ook geen voorbeeld te noemen?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:41

Ik vind jouw manier van discussieren niet altijd even leuk, omdat ik soms het gevoel heb dat je wel roept maar liever niet antwoordt, vandaar denk ik ook (meteen) de reactie: waarom per pb :?

Maar ik ben het deels wel eens met dat de slachting van de Joden heel groot uitgelicht wordt terwijl er op dat moment (1937-1946) op de wereld miljoenen mensen ineens in beesten veranderden en elkaar afslachtten, verraadden als het zo uitkwam, vrouwen werden verkracht, waar wij op scholen niet zoveel van horen. Althans, ik kan het me niet meer herinneren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goelag
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jappenkamp
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Nanking
http://nl.wikipedia.org/wiki/Niet-Joods ... naziregime

Teddy321 schreef:
Andere rampen worden hier ook belicht, maar dit heeft erg dichtbij ons gestaan.

Ja dat is ook wel weer waar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:47

jameyskatje schreef:
ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik niet 17 pagina's ga doornemen en hier inhoudelijk op ga reageren. maar wilde wel even reageren op bovenstaande.

misschien vinden jullie het interessant op de docu 'loose change'. te bekijken (te zien bij google video's) en google eens op de nwo, new world order of illuminatie. ik ben er ook van overtuigd dat het opzet was, 9/11 en geen 'verassingsaanval'. dat wordt heeel uitgebreid uitgelegd in die docu, met harde bewijzen. en wat te denken van de moord op diana, net zoals de moord op kennedy, martin luther king, net zoals de moord op bob marly.. allemaal mensen die men niet meer nodig had of beter gezegd in de weg liepen en roet in het eten dreigde te gooien. en zo zijn er wel meer vreemde onverklaarbare gebeurtenissen die voor altijd de doofpot in zijn gegaan als 'ongeluk' of 'natuurramp'.
http://denieuwewereldorde.come2me.nl/852173/11-09-2001

eventueel mogen jullie ook wel via de pb hierop reageren zodat we niet tever afdwalen (alhoewel ik eigenlijk een andere discussie wilde, maar kwam er niet meer tussen haha)

Ja, het waren geen moslims hoor, die waren totaal onschuldig, het is allemaal de schuld van de blanke regering, die de moslims in een kwaad daglicht wilden zetten :roll: Sorry hoor, maar dit soort complottheorieen gaan me wat ver. Heeft Osama zeker ook geld gehad van de regering om de attack op te eisen.
Ik ga niet eens de moeite nemen om zoiets te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:54

Brainless schreef:
@Nicolletje
Nederlanders hebben de neiging om andere continu op hun te kort komingen te wijzen en die mensen te provoceren.

Weleens in Staphorst ed. geweest?
Daar hebben ze ook een eigen identiteit (vooral in bepaalde gebieden), waar andere (mede)Nederlanders, die daar zelf naar toe verhuizen, zonodig tegenaan moeten schoppen (want de oorspronkelijke bewoners zijn kortzichtig, niet tolerant enz...)

Het in heel Nederlands om andere mensen (die in onze ogen kortzichtig zijn, in hun eigen wereldje willen leven enz), negatief te benaderen en overal tegen aan moeten schoppen.

Ik heb er naast gewoond en als je op zondag door het dorp rijdt met de auto, krijg je stenen naar je toe gesmeten. De pinautomaten en de stoplichten werken niet op zondag. Verder zit een heel groot deel van de staphorster bevolking met een tv op zolder en maar met de vinger naar anderen wijzen, hoe zondig men wel is. Das hypocriet, nu doen heus niet alle Staphorsters dat, maar het is weer gemakkelijk de schuld bij de import te leggen. Verder zijn daar complete nieuwe wijken met genoeg nieuwe bewoners die er al jaaaaren wonen en leeft men best goed naast elkaar.

Algemeen:
Ik moet zeggen dat ik wel vind dat nederlanders enorm worden afgezeken hier, maar men is zelf schoon van alles zeker? Als je zo de pest hebt aan de intolerante klootzakkerige nederlanders, als nederland zo bekrompen is, wat doe je hier dan nog, ga gezellig verhuizen naar een prachtig buitenland, naar een islamitisch land bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:00

jameyskatje schreef:
MISTRAL94 schreef:
moslims worden misschien gediscrimineerd maar nederlanders net zo goed en dat vergeet men voor het gemak even :o

Wat een dom antwoord. Het is een hele normale stelling die Mistral geeft, maar die komt je niet uit zeker.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:04

@Mindim
Nee hoor, ik betrap mij er zelf ook regelmatig op dat ik een bepaald vooroordeel heb en dat ik soms moeite moet doen om naar mezelf te kijken.
Met de reactie van: er zijn ook staphorsters die met stenen gooien en stiekem tv kijken..... dat bedoel ik met mijn stukje... laat ze toch als ze daar gelukkiger van worden (niet van dat stenen gooien... dat mag absoluut niet,, ik heb dat zelf gelukkig niet meegemaakt.)
En dat de pinautomaten het niet doen op zondag (wat is het probleem?).

Hoezo moet ik naar een islamitisch land verhuizen??

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:04

Mindim, ik ben het in grote lijnen met veel van je eens. Vind het alleen jammer van je dat je persoonlijk wordt. Zo wordt het topic snel getemd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:05

MISTRAL94 schreef:

Mindim schreef:
jameyskatje schreef:

Wat een dom antwoord. Het is een hele normale stelling die Mistral geeft, maar die komt je niet uit zeker.

Ze is Nederlander en moslim... dus ze wordt dubbel gediscrimineerd... ;)

KiWiKo

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:07

kiest ze ook voor Brainless!! :)