Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:janesmith is sowieso van de bronnen, dus heb je ook iets dat aantoont dat dit werkelijk in praktijk wordt gebracht. hoeveel marokkaanse criminelen zijn er dit jaar 'terug' gestuurd? waar zitten alle haken en ogen? want als dit gewoon mogelijk was had de politiek er niet zo'n debat van gemaakt en was nederland inmiddels leeg. ondertussen ken ik nog niet 1 verhaal van een 'terug' gestuurde marokkaan en je kan van mij aannemen dat ik er vele ken en dat ik ook veel hoor in de marokkaanse gemeenschap.
MarcoBorsato schreef:cijfers: http://www.criminologie.nl/tvc/TVC_2_2010_Summaries.pdfCitaat:Geenstijl Grafieken en staafdiagrammen. Komt ie dan: 14 procent van de jongeren komt in aanraking met justitie. Bij Nederlandse mannen gaat het om 20 procent, bij Marokkanen om 54 procent. Marokkaanse jongeren zijn het jongst als ze met justitie in aanraking komen. Zij komen gemiddeld 4,1 keer met justitie in aanraking. Turkse mannen plegen geweldsdelicten, Marokkanen vermogensdelicten, autochtone Nederlanders vernielingen, verstoring van de openbare orde en verkeersdelicten. 4,5 procent van de autochtone Nederlandse meisjes komt in aanraking met justitie. Van de Marokkaanse meisjes is dat 16,6 procent (in de statistieken zijn dus zowel Marokkaanse jongens als Marokkaanse meisjes oververtegenwoordigd). Bij meisjes gaat het zelden om geweldsdelicten. Surinaamse en Antilliaanse meisjes plegen drie keer vaker een vermogensdelict met geweld dan Nederlandse meisjes. Van de veelplegers is 12,8 procent autochtoon Nederlands, maarliefst 32,3 procent is Marokkaans. Marokkaanse meisjes zijn twee keer zo vaak veelpleger ten opzichte van autochtone meisjes. Criminele allochtonen zijn gewelddadiger dan criminele autochtonen
NatasjavE schreef:vibabu schreef:Alle mannen uitroeien
Nee ik zou een ander voorstel willen doen.
Een mannenkeuring naar model KWPN hengstenkeuring.
3 bezichtegingen en een verrichtingsonderzoek.
![]()
![]()
![]()
De beste mogen kindertjes maken.
Tedje321 schreef:Maar leg dan eens uit waar ze hen heen moeten terugsturen?? Die mensen hebben helemaal geen leven opgebouwd in Marokko. Familie woont hier, ze kennen daar waarschijnlijk helemaal niemand. Prima hoor die wet, maar dat gaat nooit werken.
Hij is in het leven geroepen voor asielzoekers, ik kan me niet anders voorstellen.
jameyskatje schreef:janesmith is sowieso van de bronnen, dus heb je ook iets dat aantoont dat dit werkelijk in praktijk wordt gebracht. hoeveel marokkaanse criminelen zijn er dit jaar 'terug' gestuurd? waar zitten alle haken en ogen? want als dit gewoon mogelijk was had de politiek er niet zo'n debat van gemaakt en was nederland inmiddels leeg. ondertussen ken ik nog niet 1 verhaal van een 'terug' gestuurde marokkaan en je kan van mij aannemen dat ik er vele ken en dat ik ook veel hoor in de marokkaanse gemeenschap.
janesmith schreef:Maar vergeef me dat ik niet steeds maar weer opnieuw links ga plaatsen omdat iemand geen zin heeft om het zelf
op te zoeken. Ik doe die moeite ook, dus lijkt me niet te veel gevraagd om dat ook aan de gesprekspartners te vragen.
Rebeccatjuh schreef:Welke gerechtvaardigde reden zou daarvoor kunnen zijn?
Hier geboren, dezelfde scholing, dezelfde kansen gekregen..
Dan houdt het toch ergens op?
jantergouw schreef:Dat zie je vaak dat een wet met een bepaalde intentie is opgesteld en die op den duur toch gebruikt wordt voor andere doeleinden omdat de grenzen niet haarscherp afgebakend zijn.De politiek heeft er wel een handje van om de grenzen te verkennen en af te tasten waar precies de limiet van een wet ligt.Uiteindelijk is het altijd de rechterlijke macht die de grenzen in de praktijk bepaalt.
sarabande schreef:En zolang Wilders het niet voor het zeggen heeft, dus nooit, zullen die geen tasjes diefjes het land uitzetten. Draaideur crimineeltjes strenger aanpakken dat wel, dat is ook nodig.