heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:02

CtjeLief schreef:
X_marr.. omdat ik aangeef dat ze dat best mogen zeggen als ze dat willen, maar IK vind het dus niet erg getuigen van respect.. Als je enigszins inlevingsvermogen hebt en weet hoeveel mensen erdoor zijn gekwetst zie ik niet het nut in dat hardop te verkondigen wetende dat je er iemand mogelijk mee kwetst.. Ik zou dat dan op zo'n moment voor me houden ;) Maar goed, de een is de ander niet.. ik geef alleen aan hoe IK het zie

Ik heb het over het respect.

Wat als jij nou mensen kwetst als je bijv. op GroenLinks stemt, ga jij dan daar ook maar aldoor rekening mee houden?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:03

ik wel ja.. Ik hou graag rekening met andere mensen en met hun gevoelens, ik vind dat belangrijk..
Als ik het niet nodig acht om op zo'n moment daarover te spreken omdat ik weet dat ik er iemand mee kwetst waarom zou ik het dan toch doen? als ik weet dat ik daar iemand mee kwetst geeft mij dat geen voldoening..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 09-06-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:03

Oeh, dat wordt spannend zeg... Ik ben blij dat het CDA zo afgestraft is, dat mag ook wel na al die blamages van de afgelopen kabinetten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:04

Beter nog er zijn genoeg mensen die mij en vele andere studenten nu aan het kwetsen zijn door een partij te kiezen die de studiefinanciering wil afschaffen.

m1992

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:04

ahhh aub geen pvda!! hopen dat vvd net wat hoger gaat scoren!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:05

RedPassion schreef:
Oeh, dat wordt spannend zeg... Ik ben blij dat het CDA zo afgestraft is, dat mag ook wel na al die blamages van de afgelopen kabinetten.

En toch vind ik het wel een beetje zielig voor Balkenende.
Stom he,ik vind hem helemaal nix en toch vind ik het zielig voor hem.
Kan er nix aan doen,zo ben ik nu eenmaal.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:06

waar is die prognose dan op gebaseerd?
op 5 min. tellen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:07

gohya schreef:
RedPassion schreef:

is ook wel zielig, man heeft jaren zijn benen uit zijn lijf gelopen, maar goed dat weet je als je de politek in gaat.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:08

hahahah, eerlijk delen staat er bij de pvda.
hoe ironisch :')

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:08

Jeetje wat spannend allemaal! Rond half tien de volgende prognose! Go VVD :P

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:09

Citaat:

Citaat:
is ook wel zielig, man heeft jaren zijn benen uit zijn lijf gelopen, maar goed dat weet je als je de politek in gaat.

de benen uit zijn lijf gelopen? hij heeft 4 kabinetten laten vallen! hallooo zeg..

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:10

ik hoop ook dat vvd meer krijgt als pvda

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:10

Wil niet zeggen dat hij niet zijn best heeft gedaan. Ook hij wil alle goeds voor Nederland..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:11

Zo dat is een kort door de bocht conclusie, Taj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:12

Ik vind het niet zielig voor Balkenende. Eén keer de fout in gaan kan gebeuren, maar vaker... Nee, niet in zoiets belangrijks als politiek. Hij had de capaciteiten blijkbaar niet. Misschien wel goede intenties, maar daar kan een land niet op varen. ;)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:13

Spannend dat de VVD en de PVDA samen de grootste zijn in die exitpoll. Ik duim voor de VVD.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:14

Taj_Mahal schreef:
de benen uit zijn lijf gelopen? hij heeft 4 kabinetten laten vallen! hallooo zeg..

Volgens mij heeft Wouter Bos het laatste kabinet laten klappen om een paar jaar zeer royaal op sabattical/relatie redden te gaan. Als hij echt zo rood was, als hij wilde doen geloven dan had hij met minder dan de helft van de bonus genoegen genomen.

Ik geloof dat ik een uitzondering ben en verklaar me maar voor gek, maar ik heb CDA gestemd. Die rooie partijen zijn leuk op de korte termijn, herstel economie is imo nu belangrijker en hopelijk kunnen we daar over 4 jaar de vruchten van plukken en hebben we daar de komende jaren wat aan en niet alleen de komende 2 jaar en dan nog meer schulden en ellende.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:14

x_Marr schreef:
Mareska schreef:
Persoonlijk denk ik dat het er vrij weinig zijn. Vanochtend in een overwegend zwarte klas lesgegeven en die kinderen zijn zo bang van meneer Wilders, verdrietig werd ik ervan.

Kinderen worden vaak gigantisch beinvloed door hun ouders..... idem met zwaar christelijke mensen die hun kinderen vertellen dat mensen die niet in god geloven naar de hel gaan..

Dat kan wel zo zijn, maar het feit dat ze zich zo voelen vind ik erg genoeg.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:15

jury schreef:

tja, zo ben ik denk ik :)
maar zonder gekheid. hij verdient geen kans meer hoor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:15

jury schreef:
op 5 min. tellen?

Ze hebben vandaag bij 38? stemlokalen gestaan en gevraagd aan mensen.
Tenminste dat dacht ik zonet te horen.

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:16

x_Marr schreef:
jury schreef:
op 5 min. tellen?

Ze hebben vandaag bij 38? stemlokalen gestaan en gevraagd aan mensen.
Tenminste dat dacht ik zonet te horen.

Ja klopt :)

Poeh... je zult nu maar daar in zo'n stemlokaal zitten om al die papieren te tellen... :') Respect voor die mensen!! (over kwartiertje volgende prognose! :D)

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:17

gr_roos schreef:
Taj_Mahal schreef:

Volgens mij heeft Wouter Bos het laatste kabinet laten klappen om een paar jaar zeer royaal op sabattical/relatie redden te gaan. Als hij echt zo rood was, als hij wilde doen geloven dan had hij met minder dan de helft van de bonus genoegen genomen.

Ik geloof dat ik een uitzondering ben en verklaar me maar voor gek, maar ik heb CDA gestemd. Die rooie partijen zijn leuk op de korte termijn, herstel economie is imo nu belangrijker en hopelijk kunnen we daar over 4 jaar de vruchten van plukken en hebben we daar de komende jaren wat aan en niet alleen de komende 2 jaar en dan nog meer schulden en ellende.

ja ik zeg altijd niet voor niks: links l*llen, rechts zakken vullen!

Wouter Bos was gewoon een enorme kwal. met zijn papa-dag. nu heeft ie lekker een papa-week, alle weken van het jaar met inderdaad een dikke bonus! blij dat die vent weg is..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:17

De prognose is gebaseerd op een exitpoll, bij 40 stemlokalen in NL mensen gevraagd wat ze gestemd hebben, nadat ze uit het stembureau kwamen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:19

Taj_Mahal schreef:
jury schreef:

tja, zo ben ik denk ik :)
maar zonder gekheid. hij verdient geen kans meer hoor.

Daar ben ik het mee eens maar dat zegt niets over zijn werk en inzet van de afgelopen jaren.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:20

gr_roos schreef:
Taj_Mahal schreef:

Mee eens... Zo belachelijk dat het alleen in de schoenen van Balkenende wordt geschoven en een beetje dankbaarheid ondanks dat het misging kan ook geen kwaad. Je moet wel naar de partijen kijken waar hij het mee moest doen en PVDA heeft er net zo goed een potje van gemaakt. Ik heb mijn stem uitgebracht op de VVD.. het ging bij mij tussen D66 en VVD, ik hou wel van een liberaal beleid.