Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicole3939 schreef:Daar gaat het nu niet over. Zij heeft trouwens deze kinderen allemaal van 1 man hoor, Waar ze nu dus gescheiden van is.
Dus haar financiële situatie is aan het laatste te danken.
nicole3939 schreef:Zo een nieuwe update.
De betreffende mevrouw gaat dus niet bij ons werken.
Dankzij het beleid in Nederland.
Zij zou 24 uur gaan werken bij ons en dan zou ze net onder de €1030 grens blijven. Helaas gaat de gemeente er niet mee akkoord. Zij vinden dat zij maar dichter bij huis een baan moet vinden (ze woont 37km hier vandaan) en vergoeden de kilometers niet. Als wij die gaan vergoeden wordt dat als extra inkomen gezien, waardoor ze dan net op €1100 komt en dus uitkeringen kwijtraakt. Zij wil graag bij ons komen werken als haar partner eindelijk de allimentatie gaat betalen (dit komt binnenkort weer voor de rechter).
En Faye of jij leest de berichten niet goed of staat gauw met je oordeel kwijt. Zij wil werken!!! Alleen dit wordt haar nu onmogelijk gemaakt, zolang zij geen allimentatie krijgt.
nicole3939 schreef:Nee Patty klopt, maar dan krijgt zij €164,00 extra en dat rekent de gemeente wel weer mee, voor de kosten van kinderopvang.
Ayasha zij wil ook meer werken maar dan moet zijn eerst de allimentatie krijgen, dan kan zij zichzelf redden. Op dat moment gaat zij een baan van 32 of 38 uur nemen.
Johanna heb je het hele topic gelezen?? Zo niet lees dan aub eerst even alles.

nicole3939 schreef:Nee Patty klopt, maar dan krijgt zij €164,00 extra en dat rekent de gemeente wel weer mee, voor de kosten van kinderopvang.
Heino schreef:Even rekensommetje
Stel, je verdient het minimumloon, da's netto ongeveer €1000
Je hebt 3 kinderen
Dan ben je ongeveer kwijt:
- €500 huur woning (ga even uit van huren), g/w/l
- €300 boodschappen
- €150 verzekeringen
Da's €950. Heb je nog €50 over om jezelf en je kinderen van kleding te voorzien en de BSO kosten te betalen... Succes
Dan is het erg verleidelijk om in de bijstand te blijven, zodat je iig kostendekkend kan blijven..
PattyOosten schreef:Plus 250 huurtoeslag + 60 euro zorgtoeslag + x bedrag kindgebonden budget + x bedrag aanvullende kinderkorting/alleenstaande ouderkorting, kinderbijslag, tegemoetkoming studekosten, kwijtschelding gemeentelijke heffingen.
Nee, zoals gzegd. Je moet echt alles van deze mevrouw haar situatie afweten om te kijken waar ze allemaal recht op heeft. Dat gaat niet met deze summiere ggevens
PattyOosten schreef:Heino schreef:Nouja, iig zo oplossen dat je niet het ene moment "alles" hebt en het andere moment "niets".
In heel veel gevallen zijn de toeslagen/kwijtscheldingen dus al sterk inkomensgerelateerd. Het is niet te doen om ieder individueel geval een oplossing op maat te geven. Dan zijn er weer veel meer ambtenaren nodig, en dat was nou net niet de bedoeling. Dat iets dan weleens un-fair overkomt is zo, en dat is natuurlijk hartstikke vervelend voor de betreffende. Maar er zijn wel meer dingen niet helemaal eerlijk, en je mag al blij zijn dat je in Nederland woont, waar je dus een uitkering/toeslag/kwijtschelding kan krijgen. Er zijn ook landen zat waar dat anders geregeld is.
Heino schreef:Even rekensommetje
Stel, je verdient het minimumloon, da's netto ongeveer €1000
Je hebt 3 kinderen
Dan ben je ongeveer kwijt:
- €500 huur woning (ga even uit van huren), g/w/l
- €300 boodschappen
- €150 verzekeringen
Da's €950. Heb je nog €50 over om jezelf en je kinderen van kleding te voorzien en de BSO kosten te betalen... Succes
Dan is het erg verleidelijk om in de bijstand te blijven, zodat je iig kostendekkend kan blijven..
Heino schreef:PattyOosten schreef:Plus 250 huurtoeslag + 60 euro zorgtoeslag + x bedrag kindgebonden budget + x bedrag aanvullende kinderkorting/alleenstaande ouderkorting, kinderbijslag, tegemoetkoming studekosten, kwijtschelding gemeentelijke heffingen.
Nee, zoals gezegd. Je moet echt alles van deze mevrouw haar situatie afweten om te kijken waar ze allemaal recht op heeft. Dat gaat niet met deze summiere gegevens
Maar dat krijgt ook weer niet iedereen... Maar ben het met het laatste absoluut eens!
, geintje hoor! faye schreef:Dus nu kan ze ineens wel 32 uur werken? Ik heb zo'n vermoeden dat deze dame niet alles vertelt.....
Ayasha schreef:nicole3939 schreef:Nee Patty klopt, maar dan krijgt zij €164,00 extra en dat rekent de gemeente wel weer mee, voor de kosten van kinderopvang.
Ayasha zij wil ook meer werken maar dan moet zijn eerst de allimentatie krijgen, dan kan zij zichzelf redden. Op dat moment gaat zij een baan van 32 of 38 uur nemen.
Johanna heb je het hele topic gelezen?? Zo niet lees dan aub eerst even alles.
Waarom kan dat nu niet?
PattyOosten schreef:nicole3939 schreef:Nee Patty klopt, maar dan krijgt zij €164,00 extra en dat rekent de gemeente wel weer mee, voor de kosten van kinderopvang.
Maar het kan toch niet dat een gemeente afwijkt van de norm die door het ministerie is vastgesteld? Dat lijkt me echt stug, en daar zou ik dan wel meer het fijne van willen weten?
PattyOosten schreef:Dat kan iedere Nederlander krijgen.

Heino schreef:PattyOosten schreef:Dat kan iedere Nederlander krijgen.
Maar op welk inkomensniveau moet je zitten wil je die kwijtscheldingen krijgen? Is dacht ik best laag?
Huurtoeslag krijg je ook alleen maar onder bepaalde hoeveelheid huur
Probeer niemand goed te praten overigens hoor, probeer het wel een beetje te nuanceren want zoals bvb Faye denkt en oordeelt vind ik veel te simplistisch.
PattyOosten schreef:maikeltje schreef:Mooi, dat dringt de werkeloosheid dan weer terug
O, vandaar dat al die politieke partijen in hun verkiezingsprogramma's hebben staan dat ze het ambtenarenbestand flink gaan uitbreiden, dat is natuurlijik om al die werkelozen weer aan de bak te krijgen
nicole3939 schreef:Het beste is dat de rechter voor deze mevrouw gewoon gauw beslist dat haar man over de brug moet gaan komen.
Tis jammer dat jullie dit meiske niet hebben gezien, zo graag willen, maar tegengewerkt worden, en toch gewoon zo positief terwijl haar partner met haar vriendin er een paar jaar geleden vandoor is gegaan.
Misschien dat ik daardoor zo hard commentaar geef, bij sommige reacties, maar dit doet mij gewoon zeer, en gaat mij aan het hart.