Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:12

Brainless schreef:
Nee, het probleem is wat jezelf al genoemd hebt.
Nederlanders zijn steeds hoger opgeleid en die willen (meestal) geen baan onder hun opleidingsniveau hebben.
Ik weet zeker dat als alle/veel immigranten weg zouden gaan er alsnog veel vacatures open blijven staan.
Hoe komt het dat ondanks de redelijke werkeloosheid er toch veel "lagere" vacatures niet vervuld worden?

nou ja tis jammer dat ik niet bij het uwv werk :+
want hoog opgeleid of niet,maar als je werkloos bent heb je niks te eisen en ga je maar lekker bollen pellen ofzo :+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:12

Dat is toch juist het voordeel voor ons, dat die buitenlanders het voor minder geld doen? Als je hen allemaal het land uitkickt, lost dat de werkloosheid onder Nederlanders niet op (zag ik eerder in het topic voorbijkomen). Nederlanders wíllen/kunnen het niet voor dat geld doen vandaar dat die banen nog steeds niet bezet worden..

Eefske

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:13

Haha vrij moeilijk om in dit topic te reageren zonder dat er meerdere anderen hebben gereageerd. Ik raak voortdurend het overzicht kwijt :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:14

Gaby schreef:
Waar moeten mensen die vluchten voor een oorlog of het risico vermoord te worden in eigen land omdat zij het niet eens zijn met het huidige regime dan heen?

naar lander die groter zijn?
wij hebben namelijk best wel veel inwoners op zo een klein stukje land :j
er zijn landen groter dan NL met minder inwoners....
maar NL is te goed en te gul en te vrij en daarom komen ze graag hier naar toe
althans dat is mijn visie erop

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:14

Eefske schreef:
Nederlanders wíllen/kunnen het niet voor dat geld doen vandaar dat die banen nog steeds niet bezet worden..

En toch roepen heel veel Nederlanders dat ze écht geen werk kunnen vinden ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:14

Brainless schreef:
Zijn mensen die hier tijdelijk komen werken (en ook wonen) ook immigranten of vallen die onder een andere noemer?

die vraag stel je aan?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:15

Heino schreef:
Eefske schreef:
Nederlanders wíllen/kunnen het niet voor dat geld doen vandaar dat die banen nog steeds niet bezet worden..

Ja. En dat is precies wat ik bedoel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:16

Heino schreef:
Eefske schreef:

die moeten gewoon eens een goede schup onder de hol hebben ;)

Eefske

Haha. Ik wil ze wel persoonlijk met je komen brengen.

Brainless

ikdoemaarwat schreef:
Brainless schreef:
Nee, het probleem is wat jezelf al genoemd hebt.
Nederlanders zijn steeds hoger opgeleid en die willen (meestal) geen baan onder hun opleidingsniveau hebben.
Ik weet zeker dat als alle/veel immigranten weg zouden gaan er alsnog veel vacatures open blijven staan.
Hoe komt het dat ondanks de redelijke werkeloosheid er toch veel "lagere" vacatures niet vervuld worden?

nou ja tis jammer dat ik niet bij het uwv werk :+
want hoog opgeleid of niet,maar als je werkloos bent heb je niks te eisen en ga je maar lekker bollen pellen ofzo :+

Het rare is dat ze de eerste periode geeneens ver onder hun niveau (salaris) mogen gaan solliciteren, omdat ze bang zijn dat ze oa voor langere tijd het salaris moeten aanvullen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:17

Eefske schreef:
Dat is toch juist het voordeel voor ons, dat die buitenlanders het voor minder geld doen? Als je hen allemaal het land uitkickt, lost dat de werkloosheid onder Nederlanders niet op (zag ik eerder in het topic voorbijkomen). Nederlanders wíllen/kunnen het niet voor dat geld doen vandaar dat die banen nog steeds niet bezet worden..

nee ik vind het geen voordeel absoluut niet :n
zoals eerder benoemd moeten die werklozen een schop onder hun hol hebben, als je werkloos bent heb je niks te eisen
en ken de boeren wel hoor ( zat hier in de omgeving ook) zijn dikke onderbetalers, want willen uiteraard meer winst eruit halen ,snap ik wel, maar de lonen die ze betalen zijn niet echt reeel :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 19:18

ikdoemaarwat schreef:
die moeten gewoon eens een goede schup onder de hol hebben ;)

Absoluut!
Ik erger me rot aan mensen die zeggen dat ze geen werk kunnen vinden.. (uitzonderingen daargelaten uiteraard)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:19

Brainless schreef:
Het rare is dat ze de eerste periode geeneens ver onder hun niveau (salaris) mogen gaan solliciteren, omdat ze bang zijn dat ze oa voor langere tijd het salaris moeten aanvullen.

ze kunnen beter aanvullen dan volledig moeten betalen is mijn visie, maar de regels omtrent werklozen zijn gewoonweg krom,maargoed dat is weer een andere discussie,al staat het wel een klein beetje in verband met de immigranten ...

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:22

ikdoemaarwat schreef:
Gaby schreef:
Waar moeten mensen die vluchten voor een oorlog of het risico vermoord te worden in eigen land omdat zij het niet eens zijn met het huidige regime dan heen?

Ik vermoed dat landen die groter zijn dat ons niet in dank gaan afnemen. Voor hen is het ook makkelijk om, zeg, ons te boycotten en geen handel meer met ons te drijven als zij alleen onze ongemakken in hun schoot geworpen krijgen. We zijn klein - en rijk, maar dat vooral door de gratie van anderen. Wij maken vrijwel niks in welke vorm dan ook en we vinden onszelf hele pieten voor het feit dat we elkaar en anderen diensten blijven verlenen.

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:23

Ik vind het belachelijk dat ik als Rotterdammer door moslims voor *kwoord* prostitué (maar dan dat andere woord) wordt uitgemaakt, omdat ik geen hoofddoekje draag. Dus ik vind het geen probleem dat als 'buitenlanders', niet alleen moslims, het land uitgezet worden als ze meerdere overtredingen maken. Denk hierbij niet aan door rood rijden, maar meer aan meerdere moorden of loverboys etc.
Op sommige punten ben ik het redelijk met Wilders eens, en ik geloof dat vooral de mensen in de grote steden het stiekem met hem eens zijn.
Ik ben absoluut geen rascist hoor, laat ik dat eventjes voorop stellen. Mijn meeste vrienden en vriendinnen zijn buitenlands, heb er helemaal niks tegen. Ik kan niet tegen 'buitenlanders' (laat niemand dit als scheldwoord opvatten, ik bedoel het gwn als mensen die uit een ander land komen :o ) die zich asociaal gedragen. En dan met name die jongens tussen de 12-16 (maar ik discrimeer niet hoor :')) die zich niet kunnen gedragen en dan door hun moeders de hemel ingeprezen worden als ze een grote bek geven aan een meisje..

blijft moeilijk, dat typen
Laatst bijgewerkt door lauraP op 18-05-10 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:24

Gaby schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Ik vermoed dat landen die groter zijn dat ons niet in dank gaan afnemen. Voor hen is het ook makkelijk om, zeg, ons te boycotten en geen handel meer met ons te drijven als zij alleen onze ongemakken in hun schoot geworpen krijgen. We zijn klein - en rijk, maar dat vooral door de gratie van anderen. Wij maken vrijwel niks in welke vorm dan ook en we vinden onszelf hele pieten voor het feit dat we elkaar en anderen diensten blijven verlenen.

Ben ik het met je eens. :j Je kunt het probleem wel blijven verschuiven maar daarmee los je niks op..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:28

Gaby schreef:
ikdoemaarwat schreef:

maar NL doet toch ook al aan vluvhtelingen zorg en hulp in het buitenland en dergelijke
ik hoor op tv en radio niks anders als: miljoentje hier en miljoentje daar.......
dus we zijn idd rijk,maar brengen toch ook aardig wat miljoentjes naar het buitenland :j

maar de woon werk en zorg hier is voor de nederlanders nog niet eens goed op orde gesteld, hoe kunnen ze dan verwachten dat we dat ook nog eens gaan doen voor immigranten?
ik denk dat NL best veel doet eigenlijk voor zo een pieterpeuterig landje :j
daar kunnen andere landen nog wel eens een voorbeeld aan nemen :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:29

lauraP schreef:
Ik vind het belachelijk dat ik als Rotterdammer door moslims voor *kwoord* prostitué (maar dan dat andere woord) wordt uitgemaakt, omdat ik geen hoofddoekje draag. Dus ik vind het geen probleem dat als 'buitenlanders', niet alleen moslims, het land uitgezet worden als ze meerdere overtredingen maken. Denk hierbij niet aan door rood rijden, maar meer aan meerdere moorden of loverboys etc.
Op sommige punten ben ik het redelijk met Wilders eens, en ik geloof dat vooral de mensen in de grote steden het stiekem met hem eens zijn.
Ik ben absoluut geen rascist hoor, laat ik dat eventjes voorop stellen. Mijn meeste vrienden en vriendinnen zijn buitenlands, heb er helemaal niks tegen. Ik kan niet tegen 'buitenlanders' (laat niemand dit als scheldwoord opvatten, ik bedoel het gwn als mensen die uit een ander land komen :o ) die zich asociaal gedragen. En dan met name die jongens tussen de 12-16 (maar ik discrimeer niet hoor :')) die zich niet kunnen gedragen en dan door hun moeders de hemel ingeprezen worden als ze een grote bek geven aan een meisje..

blijft moeilijk, dat typen

Maar waar moet je ze dan heen sturen? Op een onbewoond eiland?
De meeste "buitenlanders" zijn hier geboren en gewoon Nederlander.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:07

Tjonge 5 bladzijdes bij moeten lezen en wat is het gezellig!

Mensen die hun mening geven worden bedolven onder het commentaar. Vrijheid van meningsuiting is schijnbaar al verboden.

En ja het komt telkens weer op Wilders terug omdat er over niks anders gepraat kan of mag worden. Als iemand wat over Marokkanen ofzo te zeggen hebben, is dit niet cijfermatig onderbouwd en geldt niet. Dat is makkelijk discussieren.

Een bladzijde of tig terug, heb ik al gezegd dat er ook andere vormen van discrimatie zijn. Maar de tegenhangers van Wilders willen dit niet lezen en blijven maar doorgaan dat de Nederlander de schuld is van alle immigratieproblemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 21:11

Was het net weer gezellig, kom jij de ongezelligheid weer terugbrengen Nicole :P

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:14

:D Nee dat probeer ik niet, maar ik kan mij wel ergeren aan mensen die alles maar van 1 kant willen zien.

Er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.

Inmiddels lopen er al 5 of 6 topics waar het allemaal dezelfde kant op gaat en dat vind ik erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:21

Brainless schreef:
Maar waar moet je ze dan heen sturen? Op een onbewoond eiland?
De meeste "buitenlanders" zijn hier geboren en gewoon Nederlander.

Dubbele nationaliteit afpakken, geen importbruiden, ze hemelen het thuisland op, halen er een bruid vandaan, kopen er een tweede huis of sturen geld naar familie daar, maar wonen willen ze er niet. Bevalt het niet in nederland, hoepel dan maar op, weg ermee.
Men woont hier in Nederland en je hebt je maar aan te passen naar de nederlandse normen en waarden. Als ik op de televisie zie hoeveel criminaliteit onder oa de marokkaanse bevolking plaats vind, mogen ze recidivisten terug bonjouren naar Marokko, kunnen ze zien dan nederland zo belabberd nog niet is.
Laat de 'fatsoenlijke' marokkanen, de slechten maar eens in de kraag vatten en hen vertellen in welk kwaad daglicht de goede kant door hen wordt gezet. dat er door hen gegeneraliseerd wordt. Maar nee, de vinger wordt weer gewezen naar hoe fout de nederlanders het wel weer niet doen. Nou dan ga je toch terug.

Vluchtelingen, beter verschil maken tussen economisch en politiek, blijkt dat je een economisch vluchteling bent, dan ga je maar terug of waar ook ergens anders heen, het zal me een rotzorg zijn. Vele landen houden de grenzen een stuk dichter dan nederland, nou we kunnen niet alle zielen redden. Er gaat god weet ik niet hoeveel geld naar bovenstaanden, zonde, laat ze dat maar besteden aan de zorg en naar naar de tehuizen, waar de oudjes een pyamadag krijgen wegens bezuinigingen.

Overal wordt enorm op bezuinig, maar het geld aan haiti wordt heel simpel even verdubbeld. Dat hadden ze ook in de zorg kunnen steken. Altijd maar het braafste jongetje van de klas zijn, nou nee zeggen mag ook best eens. Zorg eerst maar eens dat je eigen boeltje goed draait, eer we de zakken geld gaan weggeven.

Verder, ik ben niet rascistisch, al lijkt het vast zo :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:44

Tuurlijk zijn er misstanden in Nederland. Dat ontken ik ook niet. Maar we zijn wel een van de meest welvarende landen ter wereld. Die welvaart hebben we onderandere te danken aan het buitenland. Ook aan minder welvarende en zelfs derde wereld landen. Ik vind het niet meer dan logisch dat we daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor nemen. Daar ben ik trots op. Snijden in de hulp die wij geven aan landen waarin mensen het zo veel minder hebben dan wij vind ik dan ook geen goed idee. Dat is niet de enige manier waarop we meer geld kunnen vrijmaken voor de zorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:48

Sterker nog, dat geld is gereserveerd voor ontwikkelingshulp en was dus gewoon al beschikbaar voor zulke dingen. Ontwikkelingshulp kun je niet afschaffen :n.

Wat wel kan is dat mensen die hier niet tevreden zijn, zelf gewoon het vliegtuig nemen naar Canada :)*.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:51

Krips schreef:
Tuurlijk zijn er misstanden in Nederland. Dat ontken ik ook niet. Maar we zijn wel een van de meest welvarende landen ter wereld. Die welvaart hebben we onderandere te danken aan het buitenland. Ook aan minder welvarende en zelfs derde wereld landen. Ik vind het niet meer dan logisch dat we daar een bepaalde verantwoordelijkheid voor nemen. Daar ben ik trots op. Snijden in de hulp die wij geven aan landen waarin mensen het zo veel minder hebben dan wij vind ik dan ook geen goed idee. Dat is niet de enige manier waarop we meer geld kunnen vrijmaken voor de zorg.

Waar wil jij het extra geld dan vandaan halen?