70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Re: 70 Nederlandse doden bij vliegramp Tripoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:01

De telegraaf heeft met het dbf ziekenhuis gebelt de arts heeft de telefoon zelf aan het jongetje gegeven

De oom en tante hebben hem vanmorgen vertelt wat er gebeurt was en dat zijn ouders en broer zijn overleden

Vanmorgen gelezen in de Telegraaf

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:09

Toekie schreef:
Je als mens interesseren en meeleven in iemands toestand is heel wat anders dan voor je werk zoiets groots openbaar maken op een riooljournalistieke manier, om kranten te verkopen.

Er is een andere journalist vrij snel bij Ruben gevraagd, om als tolk te fungeren. Deze meneer heeft dat vandaag pas bekend gemaakt (en puur en alleen vanwege het gedoe rondom de Telegraaf). Zo (bescheiden) kan het dus ook. Hij had er ook een scoop uit kunnen halen maar deze journalist heeft wel fatsoen getoond. Berichtgeving over Ruben kun (en hoef) je niet verbieden, maar de manier waarop zegt een hoop over de kwaliteit en het respect van een krant. Typisch Telegraaf weer. Een schande voor de journalistiek. :r

Ik had het niet beter kunnen zeggen. En in combinatie hiermee helemaal een aanfluiting:

Aideen schreef:
Echt zo hypocriet van deze dame, een aantal jaar geleden stond er een zielig verhaal over haar omdat de AIVD een inval in haar huis had gedaan..Citaatje: 'Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt Telegraaf-journaliste Jolande van der Graaf ervan dat zij een actieve rol heeft gespeeld bij het verkrijgen van staatsgeheime informatie van een medewerker van de veiligheidsdienst AIVD. Daarom is ze waarschijnlijk afgeluisterd door de dienst.`

Telegraaf stond destijds op zijn achterste poten wegens gebrek aan privacy en bescherming van bronnen. Stelletje huilies/jankies.

Ik heb nooit een hoge pet op gehad van de Telegraaf. Ik doe er het beste aan om die krant gewoon links te laten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:16

Gentlegiant schreef:
De telegraaf heeft met het dbf ziekenhuis gebelt de arts heeft de telefoon zelf aan het jongetje gegeven

De oom en tante hebben hem vanmorgen vertelt wat er gebeurt was en dat zijn ouders en broer zijn overleden

Abbo nog niet opgezegd??????????????????????? }>

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:21

Alleen jammer dat 90% van de andere kranten hun nieuwsgaring daar vandaan halen. omdat ze altijd gewoon met het meeste nieuws het eerste zijn.
Dat hypocriete waar ik op doel is o.a. dat ook hier in dit forum direct fotootjes van het kindje gezet worden etc. en links uit die Telegraaf..... en dan lopen miepen als ze over de schreef gaan en maar schreeuwen hoe een slechte krant het is.

En ik gebruikte de term "de meeste" hè.....

Ik ben ook geen abonnee van de Telegraaf, zal ik ook nimmer nooit worden.... maar ik weet het gewoon op waarde te schatten. En neem dat ook zo'n telefoongesprek met dat kereltje voor wat het is.... niks schandaligs aan. Ze heeft er niemand schade mee berokkend imo. Alleen wat hypocrieten op het zieltje getrapt.

Gistermorgen hoorde ik er Giel Beelen enorm over tekeer gaan op de radio. Krijgt ie een sms-je van een van de nabestaanden.... direct bellen.... krijgt een lacherige puber aan de telefoon die als aandenken van zijn omgekomen oom en tante een of ander zeikerig nummer wil horen....... Dat noem ik ook slechte journalistiek.... maar ja Giel màg het.......... die is populair |( :r

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:23

Aideen schreef:
Gentlegiant schreef:

Abbo nog niet opgezegd??????????????????????? }>

Uhhhhhm nee wij verkopen hem hier op de Receptie van de Jachthaven samen met verse broodjes :Y)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:28

slimmerik schreef:
Gistermorgen hoorde ik er Giel Beelen enorm over tekeer gaan op de radio. Krijgt ie een sms-je van een van de nabestaanden.... direct bellen.... krijgt een lacherige puber aan de telefoon die als aandenken van zijn omgekomen oom en tante een of ander zeikerig nummer wil horen....... Dat noem ik ook slechte journalistiek.... maar ja Giel màg het.......... die is populair |( :r

Met Giel heb ik ook niks. Ik luister ook niet naar 3FM als hij erop is.

Ik heb hier de link naar het interview met Ruben in de Telegraaf geplaatst. Noem mij maar hypocriet, dat zal mij echt aan mijn achterste oxideren. Er werden hier dingen geroepen van het soort 'klok en klepel' (wat je de mensen ook niet kwalijk kunt nemen, je hoort en je leest wel eens wat). Dan liever een link naar de bron, hoe triest het IMO ook is aangepakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:30

Ach ik gruwel ook af en toe van de berichtgeving van de Telegraaf hoor. Maar ik blijf hem wèl online regelmatig inkijken... kom ik ook gerust voor uit.

Maar als je ècht gruwelt.... dan kijk je er ook niet meer in .....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:36

Er is wel meer waar ik van gruwel en ik bepaal nog altijd zelf of ik ergens al dan niet een kijkje neem.

Ik vorm mijn mening graag op basis van eigen waarneming en niet op verhalen van anderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:38

Karin schreef:
Er is wel meer waar ik van gruwel en ik bepaal nog altijd zelf of ik ergens al dan niet een kijkje neem.

Ik vorm mijn mening graag op basis van eigen waarneming en niet op verhalen van anderen.

Daar gruwel ik dan weer van.... Wèl smullen en tegen een ander roepen dat je ervan kotst. Maar ieders het zijne.

Las trouwens een een bekende krant online dat de PvdD het niet nodig vindt hun campagne op te schorten. Tja als je alleen respect hebt voor de dieren hè :n

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:40

Smullen ja, absoluut, heerlijk is dat. :j

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:47

Aan de ene kant ben ik het met je eens, Slimmerik. Maar aan de andere kant... Het zou ongeloofwaardig zijn als ik hier een verhaal van de AIVD/Telegraaf-kwestie zou gaan vertellen zonder de bron te noemen. (Link heb ik trouwens van GeenStijl geplukt, ik wil echt niet op de site van de Telegraaf komen).

De berichtgeving rondom Ruben ontwijk ik. Ik hoef geen foto's te zien van dat jongetje in een ziekenhuisbed. Bepaalde dingen wil ik ook helemaal niet weten van de familie van Ruben. Geldt voor de Telegraaf, maar ook diverse andere media...Gelderlander heeft ook een foto van Ruben geplaatst, dat wil ik gewoon niet zien... :n
Geldt trouwens niet alleen voor de Telegraaf, maar ook voor andere media. Alleen het berichtje op de NOS-site van de nabestaanden heb ik gelezen.

Overigens heb ik het interview in de Telegraaf bewust niet gelezen.

En tsja, Giel Beelen. Daar heb ik nog geen mening over.

@GentleGiant: Oh, dat wist ik niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:52

Voor wie het wil geloven (of niet): foto's en filmpjes van Ruben hoef ik ook niet te zien. Ook niet op nieuwssites waar ik normaal gesproken wél mijn kennis van het nieuws vandaan haal. :n

Laat mij maar smullen hoor. Heerlijk. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:20

Vandaag welgeteld 1(!) Telegraaf verkocht.........

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:10

Jakkes... het komt echt dichtbij zo. Ik zou morgenavond mijn diploma uitreiking hebben, maar een medewerker is omgekomen bij de vliegramp ;( Ik zat op een kleine school, heel persoonlijk, dus kende haar best goed :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:13

Ik hoorde net van mijn moeder dat de beste vriendin van mijn nicht ook in dat vliegtuig zat en is overleden.... Komt toch wel erg dichtbij zo.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:21

verootjoo schreef:
Jakkes... het komt echt dichtbij zo. Ik zou morgenavond mijn diploma uitreiking hebben, maar een medewerker is omgekomen bij de vliegramp ;( Ik zat op een kleine school, heel persoonlijk, dus kende haar best goed :\

zit je in nieuwegein op school? school voor fysio?
want ik zit daar en daar zat dus een medewerker van in dat vliegtuig..
vreselijk nieuws, hoorde al dat diplma uitreiking niet door gaat vind ik echt goed van school!
verder ben ik het met de rest eens over de telegraaf.. wat een kl*te krant allemachtig.. :S

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:34

Arwennn schreef:
verootjoo schreef:

zit je in nieuwegein op school? school voor fysio?
want ik zit daar en daar zat dus een medewerker van in dat vliegtuig..
vreselijk nieuws, hoorde al dat diplma uitreiking niet door gaat vind ik echt goed van school!
verder ben ik het met de rest eens over de telegraaf.. wat een kl*te krant allemachtig.. :S

ja die... Mijn diploma uitreiking dus... Echt erg hoor, ik schrok me een ongeluk toen ik die brief las. Kende haar best goed, altijd erg gelachen op de wintersport.

En ze woonden in Ijsselstein, en daar werk ik, dus hoor momenteel niks anders :\

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:49

verootjoo schreef:
ja die... Mijn diploma uitreiking dus... Echt erg hoor, ik schrok me een ongeluk toen ik die brief las. Kende haar best goed, altijd erg gelachen op de wintersport.

En ze woonden in Ijsselstein, en daar werk ik, dus hoor momenteel niks anders :\

ah jakkes echt waar wat ontzettend sneu zeg!
ik kende haar in die zin goed omdat je iedereen bij ons op school haast wel kent! ben er ook wel eens geweest met kamerhuur gedoe :S
schrok ook echt heel erg van die brief was er helemaal van af... maar vond het wel fijn dat jeroen die brief mailde, wel persoonlijk!:)
sterkte er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:59

slimmerik schreef:
Karin schreef:

Daar gruwel ik dan weer van.... Wèl smullen en tegen een ander roepen dat je ervan kotst. Maar ieders het zijne.

Las trouwens een een bekende krant online dat de PvdD het niet nodig vindt hun campagne op te schorten. Tja als je alleen respect hebt voor de dieren hè :n

Ze moeten die ene zetel die ze momenteel in de peilingen nog gaan halen natuurlijk wel verdedigen met alles wat ze hebben en ook hier geldt dat slechte publiciteit niet bestaat.
De telegraaf is vaak een sensatiekrant, maar ze hebben daarnaast ook journalisten die hun vak wel verstaan en dat wordt nog wel eens vergeten.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:01

Hoe gaat het momenteel eigenlijk met dat jongetje?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:57

Het AD kon er ook weer wat van hoor vandaag. Leek wel een of ander bouquetreeksboekje, zo 'dramatisch" als ze dingen brachten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:37

Jolandaa schreef:
Hoe gaat het momenteel eigenlijk met dat jongetje?

Op rtl7 werd er net vermeld dat het goed met hem gaat, hij moet nog wel een operatie ondergaan maar zal volledig herstellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:39

Op NU.nl hebben ze zelfs de special al weggehaald, het is ineens doodstil......

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:47

ik las net in de krant dat het wss om een menselijke fout gaat, de piloot kwam er achter dat hij al veel te laag zat en te hard ging en toen wilde hij op t laatste moment zijn neus nog optrekken en kwam dus met zijn neus in de lucht met een smak tegen de grond. afschuwelijk. ik vind het echt heel erg. dit stond overigens in het ad vandaag

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:47

het was toch slecht zicht door mist en zand tijdens het landen waardoor de piloot opnieuw op wilde trekken om hem weer opnieuw op de automatische piloot te zetten maar dat was te laat?
of was dat de eerste conclusie en is dit de nieuwste versie van het verhaal...