Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:01

PureSylk schreef:
Vind ik absoluut niet. Gewoon respectloos. Doe je toch zelfs bij je eigen ouders niet?

Ik denk dat wij dan anders denken hierover, ik noem mijn ouders gewoon met welke afkorting ik ook wil. dus mammie, pappie, ray (vader heet Raymond) worden gewoon getolereerd. Vroeger noemde ik mn mama zelfs linda pinda poepchinees. :D }> Ook mijn docenten op school kan ik aanspreken met afkortingen, Harry wordt Har, enzo. Vind dat je er nogal een probleem van maakt.

Als jij Balkie en Bea gewoon voluit wil noemen, ga je gang, maar ik vind het wel best zoals ik het doe. :o

SteffiiY

Een mens is een mens, dat vind ik :j

maar omdat hij dit heeft gedaan, is hij meteen niet meer welkom vinden sommige.

Jacimatho

Ik vond het wel een gemiste kans voor Balkenende om even een paar geruststellende woorden te spreken voordat hij zijn speech afstak. Mensen waren overduidelijk van streek.

Miepmiept

Aangrijpend die getuigen verhalen.

Hoe dan ook, ik heb ontzettend respect voor Beatrix dat ze de herdenking voortzette. Deze mensen moeten zich ook rot geschrokken zijn. En erg lief dat ze even bij de slachtoffers is langs geweest.

Ik hoop dat we vanavond nog een duidelijk beeld krijgen.

Krips

Ik vond het ook mooie stukjes. Goed geschreven. Het zijn ooggetuigen verslagen en in principe geen persberichten. Ik vind het ook niet echt speculeren. Het beschrijft gewoon de ervaring van deze twee personen.

Ik ben heel benieuwd waarom de man dit gedaan heeft. En voordat dat duidelijk is kan ik er weinig over zeggen.

Ik vind dat deze avond wel in het teken van de slachtoffers moet blijven staan.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:02

Indra schreef:
Aangrijpend die getuigen verhalen.

Hoe dan ook, ik heb ontzettend respect voor Beatrix dat ze de herdenking voortzette. Deze mensen moeten zich ook rot geschrokken zijn. En erg lief dat ze even bij de slachtoffers is langs geweest.

Ik hoop dat we vanavond nog een duidelijk beeld krijgen.

zeker eerlijk van der dat ze ook bij de slachtoffers is geweest, ik zou dat niet meer durven denk!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:03

Starsailorr schreef:
PureSylk schreef:
Vind ik absoluut niet. Gewoon respectloos. Doe je toch zelfs bij je eigen ouders niet?

Ik denk dat wij dan anders denken hierover, ik noem mijn ouders gewoon met welke afkorting ik ook wil. dus mammie, pappie, ray (vader heet Raymond) worden gewoon getolereerd. Vroeger noemde ik mn mama zelfs linda pinda poepchinees. :D }> Ook mijn docenten op school kan ik aanspreken met afkortingen, Harry wordt Har, enzo. Vind dat je er nogal een probleem van maakt.

Als jij Balkie en Bea gewoon voluit wil noemen, ga je gang, maar ik vind het wel best zoals ik het doe. :o

Ik denk dat iedereen nu wel zijn punt heeft gemaakt, en we weer on topic kunnen gaan. :j

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:04

Su_Cr_Cheese schreef:
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ik uitspraken hoor als , als dit een niet nederlander is moet hij terug naar eigen land

Is het echt waar dat sommige erop gewezen moeten worden dat het waarschijnlijke een joodse man is geweest
Zijn we vergeten wat er is gebeurd met de Joden

Komt het bij niemand op dat deze man wel eens een kreet van wanhoop , woede , verdriet enz enz zou kunnen hebbem gegeven
Ik vond het in ieder geval zo klinken

Ik ben het helemaal met je eens! We moeten niet zo snel oordelen, maar eerst weten wat de achtergrond is en dan nog, wie zijn wij om te oordelen.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:05

Ik zou trouwens ECHT wel schrikken als iemand een man tegen de grond werkt, er "POLITIE! POLITIE! " geroepen wordt. Het begint allemaal steeds duidelijker te worden imo. Ben stiekem wel benieuwd naar beelden van de "verstoorder"

Trouwens vind ik het, zelfs als die man het lot van zijn medegelovigen 65 jaar geleden zo erg aantrekt (alhoewel deze herdenking niet louter voor de joodse slachtoffers van de WO II is, maar voor ALLE oorlogsslachtoffers na de WO II) had ie z'n kreet ook wel een momentje in kunnen houden.. Beetje beschaafd doen.
Laatst bijgewerkt door abdcefblabla op 04-05-10 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

ik heb nu twee verhalen; eentje over een man die lange bakkebaarden, lange baard en een houd droeg, en dús een orthodoxe jood is. die 'gewoon' vervelend was, ineens begint te schreeuwen, waardoor er paniek uitbreekt.

dan is er nog het andere verhaal wat mijn (stiekumpjes) een beetje intrigeerd ;)
Een man loopt te brabbelen in het publiek, loopt naar voren en er klinkt een ijzige kille schreeuw, en een eerste knal welke anders klinkt dan de daarop volgende. Balkenende verklaard dat er een koffer in het spel is, over die koffer horen we eerst nog niks. Hoe kan balkiende weten dat er een koffer in het spel was?
als ze dat van tevoren wisten, waarom laten ze de ceremonie dan gewoon doorgaan onder de noemer 'niks aan de hand'?
En waarom ineens zoveel politie op een man, terwijl hij toen nog niks deed. (toch?)

ik wil niet speculeren, maar dit is hoe ik het zie..
Laatst bijgewerkt door kehdra op 04-05-10 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

inderdaad :j hij word als hele slechte man omschreven. dat je van de buitenkant al kon zien dat hij kwaad wilde bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:06

Nou precies, het kan iemand zijn die helemaal in zijn eigen wereld zat.

Plaisir

Starsailorr schreef:
Ik zou trouwens ECHT wel schrikken als iemand een man tegen de grond werkt, er "POLITIE! POLITIE! " geroepen wordt. Het begint allemaal steeds duidelijker te worden imo. Ben stiekem wel benieuwd naar beelden van de "verstoorder"

Idd, maar door de verschillende verhalen (zoals bijv. het koffertjemysterie) wordt het toch ook weer onduidelijk.

SteffiiY

Precies, nu ben ik wel is benieuwd hoe deze persoon er nou werkelijk uitziet, dan kan ik zelf oordelen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:07

Balkenende staat gewoon in contact met de marechaussee en aanwezige beveiliging. Niets vreemds aan. Hij wordt gewoon op de hoogte gehouden.

Ik word een beetje moe van de complottheorien :o De schreeuwende man heeft denk ik nu wel genoeg aandacht gehad, iets wat hij blijkbaar wilde.
Laten we nu weer teruggaan naar waar deze dag voor is; namelijk het herdenken van de mensen die voor ons hebben gevochten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:07

Koffertjesmysterie heb ik niet helemaal meegekregen?

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:09

SteffiiY schreef:

Er schijnt nog een 2e man in het spel te zijn, die een koffertje bij zich had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:09

dat is waar, zelfs balkenende had het erover dat hij wsl slechte intenties had (maar dat het wel speculeren bleef) en dat er een koffer in het spel was...

Dan moet er toch iets spelen waardoor de autoriteiten een sterk vermoeden hebben dat er slechte intenties bij betrokken waren. En dat vermoeden krijg je denk ik niet als een man slechts begint te schreeuwen, want dan is het eerste wat in je opkomt denk ik toch dat het een paniekreactie van diegene is...
Maar mss speelt het luidruchtig-aan-mobiel-tje daar voornamelijk een rol in.. Maargoed, die koffer....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-10 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:10

Polly_ schreef:
SteffiiY schreef:

hmm.. aha.
Ach misschien uit ze werk gekomen, met laptop erin :+
(ik denk altijd nuchter hihi )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:11

SteffiiY schreef:
Polly_ schreef:

hmm.. aha.

Daar raakt niet een hele herdenkingsdienst door ontregeld...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:12

Ik kreeg een golf van kippenvel over me heen toen Beatrix terug was en voordat ze aan het Wilhelmus begon je haar een verschrikkelijke opgeluchte zucht zag slaken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Menino schreef:
Daar raakt niet een hele herdenkingsdienst door ontregeld...

Waarom niet? Er worden wel vaker koffertjes gevonden of achtergelaten die daarna voor de zekerheid worden onderzocht e.d. Men neemt gewoon geen risico, en zeker niet met zo'n menigte.
Tijdens de ontregeling was de koffer nog helemaal niet gespot, dat kwam later pas.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-05-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nobility

Idd, en welke idioot neemt op dat moment zn telefoon op! Zou me een ongeluk schamen als mn mobiel dan af ging.

Shadow0

SteffiiY schreef:

Nou ja, daar heb je wel een belangrijk punt: zelfs de gewoonste dingen (lopen met een koffertje!) worden ineens als verdacht gezien. En ik denk dat we daar wel mee op moeten passen - want straks is ons land, ondanks de goede bedoelingen, alsnog een land waar je weinig vrijheid hebt. (Ander haar? Verdacht. Mompelen voor je zelf? Oh nee. Koffertje? Dat moet wel verkeerd zijn!)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:13

Jacimatho schreef:
Ik vond het wel een gemiste kans voor Balkenende om even een paar geruststellende woorden te spreken voordat hij zijn speech afstak. Mensen waren overduidelijk van streek.

Hoe wil hij geruststellende woorden spreken, als hij zelf nog niet zeker is van de situatie.. Er werd eerst ook geroepen dat iemand onwel was.. Misschien wist Balkenende wel wat er aan de hand was, maar het zou meer ophef geven als hij na het bericht van: iemand is onwel, zou vertellen dat er iets met een koffertje was, en iemand begint uit t niets te schreeuwen...