phaser schreef:Blue_Eyes schreef:Die is er wel degelijk. Als jij wilt uiten dat je niet gelovig bent - je doet maar. Het symbool moet er alleen nog voor uitgevonden worden en ik zou zeggen: voel je niet bezwaard om dat te doen. Maar dan moet je anderen ook de vrijheid gunnen om te uiten dat ze wel gelovig zijn.
Waarom kan het dan niet dat er Kerken gebouwd worden in Turkije ?
Er is een deel van de Turken daar, dat volledig Christen is. Toch mogen er geen Kerken gebouwd worden, of gemeenschappen gesloten worden die anders zijn dan de Islam.
Waarom zou je hier alles wel toelaten, als het in de andere richting niet kan ?
Het is ook niet omdat Hitler een Swastika gebruikt heeft, dat dit symbool nu zijn oorsprong moet verliezen en verboden moet worden?
Als ik nu een groep opricht met het teken van Mercedes, gaat dit dan ook verboden moeten worden?
Als ze in Frankrijk mensen gaan vermoorden omdat ze rood haar hebben, moeten wij dat dan ook maar doen? Bij wijze van spreken, voor we dat weer krijgen

Als jij met een swastika wilt lopen en je kunt duidelijk aantonen zonder een ellenlang verhaal dat je daarbij slechts de oorspronkelijke hindoeistische betekenis voor ogen hebt, dan kun je dat misschien nog wel gedraaid krijgen. Maar feit is dat het is gebruikt als een symbool van een schrikbewind dat verschrikkelijke dingen heeft bewerkstelligd. Helaas komt het nooit meer van die (bij)betekenis af. Dat is ook niet mijn keus, dat is gewoon een feit.