Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

MamboBeach

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:36

Ik denk er net zo over als Geerke zegt en daarbij, Wilders zegt dingen die andere mensen denken, ik bedoel, als dat geen signaal is...

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:38

geerke schreef:
Saskia_Omar schreef:
En wat denken de Wilders-stemmers hoe NL over zal gaan komen op internationaal gebied? Zeker als je kijkt naar de reactie van bijvoorbeeld Engeland mbt Wilders en zijn ideeen..

( :+ gewoon interesse, niks aanvallends)

wilders gaat het nooit alleen voor het zeggen krijgen in de regering hoor...het zal schipperen worden..
dus ik denk dat het wel goed komt.

Maar het beeld dat de rest van de wereld krijgt met Wilders als m-p. Dus niet persé de wetten of wetsvoorstellen die hij maakt, maar wat voor beeld/imago hij ondertussen bij de rest van Europa/Vs/e.d. heeft opgeroepen. Dus Wilders als persoon..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:45

MamboBeach schreef:
Ik denk er net zo over als Geerke zegt en daarbij, Wilders zegt dingen die andere mensen denken, ik bedoel, als dat geen signaal is...

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Alle andere partijen zeggen toch ook wat anderen denken? En dat er indd een grote groep is die vind dat er een probleem is rond integratie en allochtonen. Ja, dat is waar. Maar andere partijen zeggen ook niet dat, dat niet zo is. Dus wat zegt genoeg? En wat is er dan genoeg?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:47

geerke schreef:
wilders gaat het nooit alleen voor het zeggen krijgen in de regering hoor...het zal schipperen worden..
dus ik denk dat het wel goed komt.

En DIT zeg ik nou al de hele tijd in dit topic,en niemand die erop reageerde.
Nogmaals Wilders Wil is Géén Wet.
Ze zijn nog altijd met meerdere die ook wat te zeggen hebben en die ook beslissen wat wel en wat niet.
En daarom ben ik niet bang als Wilders aan de macht zou komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:49

Krips schreef:
MamboBeach schreef:

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Alle andere partijen zeggen toch ook wat anderen denken? En dat er indd een grote groep is die vind dat er een probleem is rond integratie en allochtonen. Ja, dat is waar. Maar andere partijen zeggen ook niet dat, dat niet zo is. Dus wat zegt genoeg? En wat is er dan genoeg?

Welke partijen vinden het dan een probleem?

Wilders zegt wat heel veel mensen in NL denken en nee, ik vind dat in andere partijen niet terug...

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:50

Dit is echt een eindeloze discussie..
Wat is een Moslim?
Iemand die in NL is geboren maar ouders van buitenlandse afkomst (moslim land) heeft?
Deze personen zijn, als ouders hier legaal verblijven, net zo Nederlands als dat wij zijn... Dat zij een hoofddoek dragen is cultuur, net als dat zij een andere taal spreken. Maar dit geldt ook voor bijvoorbeeld mensen uit Polen, zij spreken net zo goed hun eigen taal..
Het enige verschil dat mensen lijken te onderscheiden is dat polen hier puur en alleen komen om te werken... Maar, ook genoeg Moslims doen dat, dus waar trek je een lijn?

En daarbij, over onzettend vervelende mensen van Nederlandse afkomst is NL wel niet rijk?
Genieten van een uitkering, vechten en stelen... Ons eigen volk doet net zo hard mee!! Misschien is het eerder een idee hen uit te zetten en te weren..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:53

Groenlinks ziet ook een probleem rond de integratie. Even heel snel van de site:
Citaat:
We hebben er niks aan om de multiculturele samenleving te ontkennen of te bestrijden. De multiculturele samenleving is al lang een realiteit, al is het niet altijd makkelijk. We hebben niks aan polariserende culturele debatten, wel aan praktische sociale maatregelen. Het gaat om onderwijs, huisvesting en werk.

Niet alle migranten spreken goed Nederlands. We vragen van nieuwkomers om onze taal te leren. Integratie begint bij goed onderwijs, de basis voor zelfstandigheid. Geen partij wil zoveel investeren als GroenLinks: voor elke leerling komt er jaarlijks 1500 euro bij. Dat levert veel extra leraren op. We halveren de schooluitval, verkleinen de onderwijsachterstanden en garanderen elke jongere een stageplek. De inburgering wordt een stuk beter en goedkoper, de wachtlijsten worden weggewerkt. Wij zorgen voor veel nieuwe banen. We halveren de werkloosheid onder allochtone jongeren en doen echt iets tegen discriminatie. Alleen dan heeft iedereen gelijke kansen om mee te doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kijk maar in de partijprogramma's. De manier van naar het 'probleem' kijken en de manier van er mee omgaan is alleen heel anders.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:55

faye1995 schreef:
Dit is echt een eindeloze discussie..
Wat is een Moslim?
Iemand die in NL is geboren maar ouders van buitenlandse afkomst (moslim land) heeft?
Deze personen zijn, als ouders hier legaal verblijven, net zo Nederlands als dat wij zijn... Dat zij een hoofddoek dragen is cultuur, net als dat zij een andere taal spreken. Maar dit geldt ook voor bijvoorbeeld mensen uit Polen, zij spreken net zo goed hun eigen taal..
Het enige verschil dat mensen lijken te onderscheiden is dat polen hier puur en alleen komen om te werken... Maar, ook genoeg Moslims doen dat, dus waar trek je een lijn?

En daarbij, over onzettend vervelende mensen van Nederlandse afkomst is NL wel niet rijk?
Genieten van een uitkering, vechten en stelen... Ons eigen volk doet net zo hard mee!! Misschien is het eerder een idee hen uit te zetten en te weren..

Een moslim is iemand die het islamistische geloof aanhangt. Dat is toch niet zo moeilijk? Het is hetzelfde als een christen, alleen met een ander geloof.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:58

Heino schreef:
Onassa: lekker laten gaan joh, druk maken is zonde van je tijd ;)

Je hebt gelijk, maar als ik eenmaal zeg okee zand erover en het begint weer van voren af aan, tja....
Het ging niet over het feit of het zielig is een paard zomer en winter op de wei te laten om maar wat te noemen, maar om iets wat voor mij heel erg kwetsend en pijnlijk is.

Maar goed, antwoord op de vraag Wilders als MP.
Nee, dat hoeft nu nog niet vind ik, denk dat het beter is als hij wel mee kan regeren en water bij de wijn doet en zo kan laten zien dat ook hij jet niet zo zwart/wit meent allemaal.
Denk dat nu de rest van Europa ook niet gecharmeerd is van hem.
Ik wil hem gewoon de kans geven zich te bewijzen en lukt dat, prima, lukt dat niet, dan krijg hij mijn volgende stem niet meer.

Cohen zie ik ook niet als MP, mede omdat ik vind dat hij toch soms wat laks kan zijn als er echt iets moet gebeuren.
wat ik al eerder als voorbeeld aanhaalde, het feest vorig jaar 30 April met koningendag.
Hij durfde toen zelf geen beslissing te nemen of het feest in A'dam wel of niet door moest gaan en liet die taak dus bij de DJ liggen.
Kijk....als je in zo'n situatie al de beslissing in handen legt van een DJ....tja, dan twijfel ik erg aan zijn daadkracht als het er écht op aan komt.

Zo...nu ga ik lekker poosje tv kijken. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:01

Krips schreef:
Groenlinks ziet ook een probleem rond de integratie. Even heel snel van de site:
Citaat:
We hebben er niks aan om de multiculturele samenleving te ontkennen of te bestrijden. De multiculturele samenleving is al lang een realiteit, al is het niet altijd makkelijk. We hebben niks aan polariserende culturele debatten, wel aan praktische sociale maatregelen. Het gaat om onderwijs, huisvesting en werk.

Niet alle migranten spreken goed Nederlands. We vragen van nieuwkomers om onze taal te leren. Integratie begint bij goed onderwijs, de basis voor zelfstandigheid. Geen partij wil zoveel investeren als GroenLinks: voor elke leerling komt er jaarlijks 1500 euro bij. Dat levert veel extra leraren op. We halveren de schooluitval, verkleinen de onderwijsachterstanden en garanderen elke jongere een stageplek. De inburgering wordt een stuk beter en goedkoper, de wachtlijsten worden weggewerkt. Wij zorgen voor veel nieuwe banen. We halveren de werkloosheid onder allochtone jongeren en doen echt iets tegen discriminatie. Alleen dan heeft iedereen gelijke kansen om mee te doen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kijk maar in de partijprogramma's. De manier van naar het 'probleem' kijken en de manier van er mee omgaan is alleen heel anders.

Ja, er gebeurt niets, op slakkentempo...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:02

Krips schreef:
Citaat:

meer leraren maar ook beter opgeleide leraren lijkt mij een goed idee!

Inburgering is niet duur alleen ze gaan niet....zelfs niet als een speciaal daarvoor ingehuurt busje wat 500 euro per dag kost ze komt halen....

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:08

Maar wat is dan concreet de oplossing, Mambobeach?
En zulke veranderingen in een samenleving gebeuren niet van de één op de andere dag. Dat is met alles zo. Mensen denken vaak dat de politiek een soort tovenaartjes zijn die problemen kunnen laten ontstaan en de volgende dag weer wegtoveren. Maar dat is gewoon niet zo. De regeringsperiode is zelfs te kort om fundementele problemen te veranderen of aan te pakken. Daar gaat heel veel tijd overheen. Dat is geen onkunde of het niet willen.. dat is gewoon hoe een maatschappij in elkaar steekt.

Waarop baseer je dat ze niet gaan? En allemaal niet? Ik vind altijd dat de goede niet onder de 'slechte' moeten lijden. Diegene die gaan, die gaan. En die doen het goed en daar gaat het om.

Het is misschien duur, maar het is wel een investering in de toekomst. En het creert kansen, waar elke Nederlandse burger naar mijn idee recht op heeft.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:11

Eigenlijk heb ik niet veel zin om er uitgebreid op in te gaan, heb al vaker in dergelijke topics gezeten. Bedoel dit niet vervelend hoor.
Ik denk ook echt niet dat het tovenaartjes zijn hoor.
Je moet ergens mee beginnen om het een goede aanpak te geven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:13

MamboBeach schreef:
Ik weet wel dat toen ik op school zat je nooit een pet op mocht hebben in de klas.

Mocht bij mij ook niet (geloof ik) maar dan kan je toch net zo goed zeggen dat je álle hoofddeksels in het openbaar wilt verbieden. Daarmee strijk je heel wat minder mensen tegen de haren in en bereik je veel meer dan wanneer je overal maar tegenaan schopt. Zeggen dat hoofddoekjes verboden moeten worden in openbare functies (en dan vooral de manier waarop: kopvoddentax) kwetst onnodig.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:14

wilders

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:15

Ik heb nog nooit iemand met een hoedje op of met een petje achter de kassa zien zitten, dus in deze denk ik juist dat de hoofddoeken hiermee achterlopen. Ook voor hun moet deze regel gelden...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:18

MamboBeach schreef:
Ik heb nog nooit iemand met een hoedje op of met een petje achter de kassa zien zitten, dus in deze denk ik juist dat de hoofddoeken hiermee achterlopen. Ook voor hun moet deze regel gelden...

Maar dan is het toch alsnog veel slimmer en eerlijker om te zeggen "alle hoofddeksels in openbare functies verbieden" ipv "hoofddoekjes in openbare functies verbieden"? Komt op hetzelfde neer (want petjes etc. mogen dus nu al niet) maar je brengt het een stuk vriendelijker en je kwetst er niet onnodig mensen mee. De tijd die men nu besteed heeft aan vallen over de "kopvoddentax" had dan aan nuttigere dingen besteed kunnen worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:19

Nee, ik heb mijn tovenaartjes verhaal sowieso niet tot jou persoonlijk gericht. Ik weet niet hoe jij daar precies over denkt. En ik bedoel het ook totaal niet kleinerd. Lijkt me alleen de duidelijkste metafoor. En ik heb wel het idee dat er mensen zijn die dit van politici wel verwachten en dan natuurlijk teleurgesteld raken. En dan juist uit een soort van wrok op one-issue partijen gaan stemmen.

Toch ben ik nog steeds benieuwd wat volgens jou wel een concrete goede aanpak is. En als je geen zin meer hebt begrijp ik dat ook :P ik verplicht je niet om te antwoorden. Maar vind het wel interessant.

Ik snap ook wel dat de GL visie op integratie ook problemen met zich meebrengt. Dat er ook dingen bij zitten die misschien niet ideaal zijn. Zoals dat het indd veel geld kost. Maarrrr... Het lijkt mij op dit moment de enige (moreel) juiste oplossing.

En nog even over de hoofddoekjes. Ik vind dat als je de hoofddoek verbied. Dan is dit omdat het uitten van het geloof is? En dan vind ik het niet eerlijk dat moslims geen hoofddoek mogen dragen maar christenen wel een kruisje om de nek.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:20

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Maar dan is het toch alsnog veel slimmer en eerlijker om te zeggen "alle hoofddeksels in openbare functies verbieden" ipv "hoofddoekjes in openbare functies verbieden"? Komt op hetzelfde neer (want petjes etc. mogen dus nu al niet) maar je brengt het een stuk vriendelijker en je kwetst er niet onnodig mensen mee. De tijd die men nu besteed heeft aan vallen over de "kopvoddentax" had dan aan nuttigere dingen besteed kunnen worden.

Sowieso wil ik nog even een nieuw argument tegen het verbieden van hoofddoekjes inbrengen. Als je de hoofddoek verbied rem je de emancipatie van de moslima af. De kans dat de moslima zich binnen houdt is zeer groot.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:29

volgens mij hoeven de moslima's niet te emanciperen maar hun mannen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:37

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Slimmer en eerlijker? De moslima's zijn toch niet blind?
Nee hoor, van mij hoeft het niet in een mooi cadeaupapiertje gewikkeld te worden. Geen hoofddoek op, klaar. Nogmaals, hoeden en petten zie je ook niet achter bijv. de kassa.
Kijk, dat kwetsen, daar ben ik ook zo klaar mee. Heeft niets met kwetsen te maken, aanpassen, hupsakee, gaan met die banaan!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:20

Tsja, de hoofddoek. ik stoor me eraan, niet omdat ik het lelijk vind of omdat het een uiting van geloof is, maar het wáárom die hoofddoek volgens het Islamitische geloof gedragen dient te worden.
Ik ga daar in dit topic niet verder over uitwijden, daar is een ander topic voor. ;)
Wat betreft het verbieden van de hoofddoek, ik weet niet of ik dat wel wil. Van de ene kant vind ik van niet om de reden die Krips al aangeeft.
Van de andere kant vind ik weer van wel. Door het tolereren en respecteren van de hoofddoek tolereer en respecteer je de onderliggende gedachte van die hoofddoek. En daarmee onthouden wij onbedekte vrouwen onszelf van het respect en tolerantie voor onszelf.
Misschien kan het een soort van 'overgangsregeling' worden? Daar is ons land zowiezo erg goed in. :D Elke moslima geboren in of na 2010 mag geen hoofddoek meer dragen. :P

Immigratiestop: politieke immigratie mag je naar mijn mening niet stoppen. Dat zou schending tegen de mensenrechten zijn.
Als we dan even uitgaan van een stop op economische immigratie: waarom wil Wilders dit? Misschien zodat we ons kunnen richten op het integratiebeleid van de al in Nederland wonende allochtonen? Hij praat tenslotte over een periode van 5 jaar. Misschien hoopt hij dat het integratiebeleid dan enigzins op poten staat, zodat dan de grenzen weer open kunnen voor immigratie? Ik weet het niet, ik doe maar een gok?
Ik ben het met je eens Heino, dat dan ook voor westerse (werk)immigratie zou moeten gelden. Het blijkt tenslotte al dat deze (werk)immigranten (ik hoop dat iedereen begrijp wat ik bedoel met deze uitdrukking? :o ) zich ook al steeds meer blijvend vestigen in ons land.

Denaturalisatie en uitzetting van criminele Nieuwe Nederlanders en allochtonen: Tsja, dat zou handig zijn. :D Maar helaas onuitvoerbaar. Alhoewel? Misschien kan Wilders ergens een eiland kopen en elke drie-voudige crimineel in dit land daar droppen? ;)

Tenslotte, wat mij opvalt is dat zo'n beetje elk politiek topic toch weer in een discussie over Wilders eindigt. En eigenlijk vind ik dat een positief punt van Wilders. Hij laat mensen met andere visies samen discussieren en misschien gaan die mensen elkaar dan beter begrijpen waardoor er (misschien)weer een beetje eensgezindheid komt in dit land. :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:19

Zo, ik moest even een paar bladzijden bijlezen.
Als je Wilders wil stemmen, hoef je je bij mij niet te verantwoorden hoor, ik ben alleen wel benieuwd waarom mensen zeggen dat ze bijv. zoveel last hebben van buitenlanders en ik dan zie dat ze bijvoorbeeld in een heel klein dorpje wonen ergens bijv. op de Veluwe.
Dan vraag ik me af, waar heb je dan last van? Daarom denk ik dat veel mensen zich gek laten maken door de media.
En vraag ik me af, of sommigen van jullie, wel eens met buitenlanders echt praten of werken?
Bij mij werken heel veel buitenlanders, ook bijv. een marokkaanse man van 45 als boekhouder, is gewoon een aardige vent, neemt af en toe een marokkaans brood of koekjes mee en daar kan ik prima mee overweg.

Tuurlijk zijn er (veel) problemen met sommige buitenlandse rotjochies of criminelen, maar dat wil niet zeggen dat je allen over één kam moet scheren. Ik probeer iedereen te beoordelen op hoe hij is of zich gedraagt. Er zijn ook nederlanders die ik liever niet als mijn buren heb.

En ik vraag me af, waarom sommigen zich storen aan hoofddoekjes wel of niet in publieke ruimtes. Als zij bij de gemeente werken bijvoorbeeld, goed nederlands praten en er netjes uitzien, en hun werk goed doen, so what?
Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon. :D
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:29

Electra63 schreef:
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.

Sterker nog als je ophoudt om je aan futiliteiten te storen zoals een hoofddoekje, maar gewoon naar de mensen kijkt met een open blik dan is zon samenleving een verrijking.

En dat is het grote probleem van hetgeen Wilders doet, hij blijft een bevolking die samen moet leven uit elkaar drijven en tegen elkaar ophitsen, zodat men alleen naar elkaar kijkt om de fouten te vinden.
Daar wordt het leven niet vrolijker van, maar angstig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 23:36

MamboBeach schreef:
Slimmer en eerlijker? De moslima's zijn toch niet blind?
Nee hoor, van mij hoeft het niet in een mooi cadeaupapiertje gewikkeld te worden. Geen hoofddoek op, klaar. Nogmaals, hoeden en petten zie je ook niet achter bijv. de kassa.
Kijk, dat kwetsen, daar ben ik ook zo klaar mee. Heeft niets met kwetsen te maken, aanpassen, hupsakee, gaan met die banaan!

Volgens mij begrijp je me niet, vind het ook lastig duidelijk te maken
Ik vind het onzinnig om te zeggen "hoofddoekjes verbieden in openbare functies" als je net zo goed "alle hoofddeksels in openbare functies verbieden". Het komt op hetzelfde neer en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde. Je hebt alleen niet zo die enorme focus op Moslims wat ook helemaal niet nodig is. Als regels gewoon voor iedereen gelden roep je ook geen (of in elk geval minder) weerstand op bij groepen.
Ik heb zelf geen moeite met hoofddoekjes en petten etc. Maar de "kopvoddentax" stuit me wel enorm tegen de borst terwijl dit niet zo zou zijn wanneer gewoon alle hoofddeksels verboden zouden worden.