Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:Saskia_Omar schreef:En wat denken de Wilders-stemmers hoe NL over zal gaan komen op internationaal gebied? Zeker als je kijkt naar de reactie van bijvoorbeeld Engeland mbt Wilders en zijn ideeen..
(gewoon interesse, niks aanvallends)
wilders gaat het nooit alleen voor het zeggen krijgen in de regering hoor...het zal schipperen worden..
dus ik denk dat het wel goed komt.
MamboBeach schreef:Ik denk er net zo over als Geerke zegt en daarbij, Wilders zegt dingen die andere mensen denken, ik bedoel, als dat geen signaal is...
geerke schreef:wilders gaat het nooit alleen voor het zeggen krijgen in de regering hoor...het zal schipperen worden..
dus ik denk dat het wel goed komt.
Krips schreef:MamboBeach schreef:Ik denk er net zo over als Geerke zegt en daarbij, Wilders zegt dingen die andere mensen denken, ik bedoel, als dat geen signaal is...
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Alle andere partijen zeggen toch ook wat anderen denken? En dat er indd een grote groep is die vind dat er een probleem is rond integratie en allochtonen. Ja, dat is waar. Maar andere partijen zeggen ook niet dat, dat niet zo is. Dus wat zegt genoeg? En wat is er dan genoeg?
Citaat:We hebben er niks aan om de multiculturele samenleving te ontkennen of te bestrijden. De multiculturele samenleving is al lang een realiteit, al is het niet altijd makkelijk. We hebben niks aan polariserende culturele debatten, wel aan praktische sociale maatregelen. Het gaat om onderwijs, huisvesting en werk.
Niet alle migranten spreken goed Nederlands. We vragen van nieuwkomers om onze taal te leren. Integratie begint bij goed onderwijs, de basis voor zelfstandigheid. Geen partij wil zoveel investeren als GroenLinks: voor elke leerling komt er jaarlijks 1500 euro bij. Dat levert veel extra leraren op. We halveren de schooluitval, verkleinen de onderwijsachterstanden en garanderen elke jongere een stageplek. De inburgering wordt een stuk beter en goedkoper, de wachtlijsten worden weggewerkt. Wij zorgen voor veel nieuwe banen. We halveren de werkloosheid onder allochtone jongeren en doen echt iets tegen discriminatie. Alleen dan heeft iedereen gelijke kansen om mee te doen.
faye1995 schreef:Dit is echt een eindeloze discussie..
Wat is een Moslim?
Iemand die in NL is geboren maar ouders van buitenlandse afkomst (moslim land) heeft?
Deze personen zijn, als ouders hier legaal verblijven, net zo Nederlands als dat wij zijn... Dat zij een hoofddoek dragen is cultuur, net als dat zij een andere taal spreken. Maar dit geldt ook voor bijvoorbeeld mensen uit Polen, zij spreken net zo goed hun eigen taal..
Het enige verschil dat mensen lijken te onderscheiden is dat polen hier puur en alleen komen om te werken... Maar, ook genoeg Moslims doen dat, dus waar trek je een lijn?
En daarbij, over onzettend vervelende mensen van Nederlandse afkomst is NL wel niet rijk?
Genieten van een uitkering, vechten en stelen... Ons eigen volk doet net zo hard mee!! Misschien is het eerder een idee hen uit te zetten en te weren..
Heino schreef:Onassa: lekker laten gaan joh, druk maken is zonde van je tijd
Krips schreef:Groenlinks ziet ook een probleem rond de integratie. Even heel snel van de site:Citaat:We hebben er niks aan om de multiculturele samenleving te ontkennen of te bestrijden. De multiculturele samenleving is al lang een realiteit, al is het niet altijd makkelijk. We hebben niks aan polariserende culturele debatten, wel aan praktische sociale maatregelen. Het gaat om onderwijs, huisvesting en werk.
Niet alle migranten spreken goed Nederlands. We vragen van nieuwkomers om onze taal te leren. Integratie begint bij goed onderwijs, de basis voor zelfstandigheid. Geen partij wil zoveel investeren als GroenLinks: voor elke leerling komt er jaarlijks 1500 euro bij. Dat levert veel extra leraren op. We halveren de schooluitval, verkleinen de onderwijsachterstanden en garanderen elke jongere een stageplek. De inburgering wordt een stuk beter en goedkoper, de wachtlijsten worden weggewerkt. Wij zorgen voor veel nieuwe banen. We halveren de werkloosheid onder allochtone jongeren en doen echt iets tegen discriminatie. Alleen dan heeft iedereen gelijke kansen om mee te doen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kijk maar in de partijprogramma's. De manier van naar het 'probleem' kijken en de manier van er mee omgaan is alleen heel anders.
Krips schreef:Groenlinks ziet ook een probleem rond de integratie. Even heel snel van de site:Citaat:We hebben er niks aan om de multiculturele samenleving te ontkennen of te bestrijden. De multiculturele samenleving is al lang een realiteit, al is het niet altijd makkelijk. We hebben niks aan polariserende culturele debatten, wel aan praktische sociale maatregelen. Het gaat om onderwijs, huisvesting en werk.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kijk maar in de partijprogramma's. De manier van naar het 'probleem' kijken en de manier van er mee omgaan is alleen heel anders.
MamboBeach schreef:Ik weet wel dat toen ik op school zat je nooit een pet op mocht hebben in de klas.
MamboBeach schreef:Ik heb nog nooit iemand met een hoedje op of met een petje achter de kassa zien zitten, dus in deze denk ik juist dat de hoofddoeken hiermee achterlopen. Ook voor hun moet deze regel gelden...
Heino schreef:MamboBeach schreef:Ik heb nog nooit iemand met een hoedje op of met een petje achter de kassa zien zitten, dus in deze denk ik juist dat de hoofddoeken hiermee achterlopen. Ook voor hun moet deze regel gelden...
Maar dan is het toch alsnog veel slimmer en eerlijker om te zeggen "alle hoofddeksels in openbare functies verbieden" ipv "hoofddoekjes in openbare functies verbieden"? Komt op hetzelfde neer (want petjes etc. mogen dus nu al niet) maar je brengt het een stuk vriendelijker en je kwetst er niet onnodig mensen mee. De tijd die men nu besteed heeft aan vallen over de "kopvoddentax" had dan aan nuttigere dingen besteed kunnen worden.
Heino schreef:MamboBeach schreef:Ik heb nog nooit iemand met een hoedje op of met een petje achter de kassa zien zitten, dus in deze denk ik juist dat de hoofddoeken hiermee achterlopen. Ook voor hun moet deze regel gelden...
Maar dan is het toch alsnog veel slimmer en eerlijker om te zeggen "alle hoofddeksels in openbare functies verbieden" ipv "hoofddoekjes in openbare functies verbieden"? Komt op hetzelfde neer (want petjes etc. mogen dus nu al niet) maar je brengt het een stuk vriendelijker en je kwetst er niet onnodig mensen mee. De tijd die men nu besteed heeft aan vallen over de "kopvoddentax" had dan aan nuttigere dingen besteed kunnen worden.
Electra63 schreef:We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.
MamboBeach schreef:Slimmer en eerlijker? De moslima's zijn toch niet blind?
Nee hoor, van mij hoeft het niet in een mooi cadeaupapiertje gewikkeld te worden. Geen hoofddoek op, klaar. Nogmaals, hoeden en petten zie je ook niet achter bijv. de kassa.
Kijk, dat kwetsen, daar ben ik ook zo klaar mee. Heeft niets met kwetsen te maken, aanpassen, hupsakee, gaan met die banaan!