Only_Hellen schreef:Nee, ik had als voorbeeld een gezin waarvan het bedrijf failliet was gegaan en ze nu in de schuldsanering zaten. Vond het zo triest.
Wat ik overigens niet begrijp is dat mensen zo hard brullen over die 3 miljard kb, terwijl er evenveel miljard naar een nutteloze prototype jfs is gegaan, en er ook evenveel geld wordt uitgegeven aan de rijswegen, waar de files nog dagelijkse kost zijn.
Dus het gemeenschapsgeld moet naar failiette ondernemingen en mensen die in schulden raken met hun huis? Waar peil je dat dan aan. Als je naar programma's kijkt als 'geen cent te makken' en dergelijke, dan spenderen mensen meer dan hun beurs toestaat en uiteindelijk komen ze dan niet uit. Daar hoeft om mij geen gemeenschapsgeld heen. Een eigen bedrijf starten, kent ook een risico, je kunt je tegen veel risico's verzekeren.
Er zullen mensen in de schuldsanering zitten die echt dat nodig hebben en daar mag om mij part best geld heen. Maar er zitten ook een hele hoop in de schuldsanering met een bovenmodaal inkomen, die de paasei naar de nering moeten zetten en dat niet zo goed kunnen, daar hoeft om mij geen geld heen. mensen die hun huur niet kunnen betalen, maar wel een prijzig mobiel abonnement en 2 pakjes shag in de week roken of een pakje sigaretten per dag.
In het fileprobleem geld steken, daar gaat al genoeg heen. Ik zit in het noorden en heb hier geen files, dus laten de gebruikers van de filewegen er maar voor betalen. Hier wordt al bar weinig aan de wegen gedaan, veel geld wat aan het noorden wordt beloofd gaat naar het westen. Dus dat komt ook niet aan de hele gemeenschap ten goede.
Ik heb de kinderbijslag ook niet nodig, dus als het weg zou gaan, no problem. Misschien dat ze mensen een keuze moeten geven? Zodat mensen die het niet nodig hebben het kunnen weigeren.
Kortingen bij kinderwinkels en dergelijke, vergt teveel bureaucratie, lijkt me niet wenselijk.