Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:10

xxMACYYY schreef:
Ja, maarehm.. Hoe vaak zie jij kleine keffertjes hun lip optrekken en blaffen naar andere honden? :)ddd

heb ik het daar over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:12

Te vaak Macyyy maar dat verbaasd mij niet zoals zij behandeld worden.
En een kleintje hoeft voor de regel helemaal niet een keffert te worden, als jij dr goed mee omgaat, ze als hond beschouwd ipv een mens zouden er een stuk minder problemen zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:15

LimaMambo schreef:
xxMACYYY schreef:
Ja, maarehm.. Hoe vaak zie jij kleine keffertjes hun lip optrekken en blaffen naar andere honden? :)ddd

heb ik het daar over?

Ik wel. :)
En indd Chiqa, maar ach, die kleintjes maken veel minder schade dus dan mag het. Maar owee als mijn AB een blaf maakt bij het spelen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:17

xxMACYYY schreef:
En indd Chiqa, maar ach, die kleintjes maken veel minder schade dus dan mag het. Maar owee als mijn AB een blaf maakt bij het spelen..

nou ik niet.. en als je een beetje goed gelezen had, had je me ook gesnapt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:19

Anoniem schreef:
Heel erg dit. Wij hebben laatst iets soortgelijks meegemaakt ... En ik dénk/neem aan dat het baasje van die pitbulls dit ook zo níet had gewild.
Ze zal ze lijkt mij niet voor niets aangelijnd hebben.

Dit heeft denk ik ook niks met opvoeden te maken dat ze een andere (kleinere) hond aanvallen ? Een hond heeft prooinijd of niet, dat kunnen ze dacht ik niet ineens zomaar krijgen.

een stafford kan uit het niets 90 graden draaien en het in hun bol krijgen
dan ze die prooi per see moeten hebben.

maar het ergste is dat de er altijd meteen geroepen word die pitbuls
terwijl ze niet eens weten of de hond wel of niet papieren heeft of dat het een amerikaanse staff was
of een bull terrier of weet ik dat wat.

Het hoeft er maar op te lijken en altijd maar dan ook altijd komt dit in het nieuws
en als zo een kleiner keffer eens bijt dan is dat niet noemens waardig echt om te kosten weer.

maar wel de kleine keffers optillen als er een grote hond langs komt
en dan vagen ze zich af waarom die beesten zo nijdig opmekaar worden
en dat er personen dan mee de dupe worden omdat ze het hondje niet neerzetten

is weer stof om over na te denken
;)

ik heb trouwens niet alles gelezen
heb ik ook geen zin in

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:40

LimaMambo schreef:
xxMACYYY schreef:

nou ik niet.. en als je een beetje goed gelezen had, had je me ook gesnapt

Ik heb goed gelezen, en ik snap je niet.

KiWiKo

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:45

het gaat puur en simpel alleen om de schade die een hond aanricht........... ik ben het met iedereen eens dat de kleine k u t keffertjes veel bijteriger zijn dan de zogenaamde vechthonden.....

de pest is dat de kleine kk geen deuk in een pakkie boter bijten, en de vechthonden ledematen kunnen afscheuren.......

DAt en dat alleen is het hele probleem naast het onder appel houden van je hond.......... wat OOK belangrijk is voor die kkffertejs......

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:55

Waarom worden kleine hondjes vaak van die keffertjes en lipoptrekkers???. Echt niet alleen omdat ze door sommige eigenaren op worden getild. Maar ook omdat ze omver worden gewalst door grote over enthousiaste honden.
Dat gebeurd een paar keer en dan laten ze vanzelf wel weten dat ze er niet van gedient zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:01

Grote honden lopen ook echt altijd tegen kleine hondjes aan te walzen. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:04

jahoor............. zullen we de kleintjes met de grote bek allemaal in ene verbranden........... blijven er weinig kleintjes over :D :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:06

higgins schreef:
Waarom worden kleine hondjes vaak van die keffertjes en lipoptrekkers???. Echt niet alleen omdat ze door sommige eigenaren op worden getild. Maar ook omdat ze omver worden gewalst door grote over enthousiaste honden.
Dat gebeurd een paar keer en dan laten ze vanzelf wel weten dat ze er niet van gedient zijn.

uhuuuh :')

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:08

xxMACYYY schreef:

Dat is sarcastisch bedoeld denk ik ?
Nee hoor niet altijd. Maar het gebeurd wel regelmatig, en daar kan ik over meepraten omdat wij een dus een kleine middelmaat hebben.
En ik zeg toch ook niet dat het rot bedoeld is van die grote hond.
Als jij een aantal keer onderste boven wordt gelopen door iemand die 10 keer groter en zwaarder is dan dat jij bent, dan ga je op een gegeven moment ook wel aangeven dat je het zat bent ( toch ? ).

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:10

LimaMambo schreef:
higgins schreef:

uhuuuh :')

Nou weet je dat is dus mijn ervaring, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:10

higgins schreef:
xxMACYYY schreef:

Dat is sarcastisch bedoeld denk ik ?
Nee hoor niet altijd. Maar het gebeurd wel regelmatig, en daar kan ik over meepraten omdat wij een dus een kleine middelmaat hebben.
En ik zeg toch ook niet dat het rot bedoeld is van die grote hond.
Als jij een aantal keer onderste boven wordt gelopen door iemand die 10 keer groter en zwaarder is dan dat jij bent, dan ga je op een gegeven moment ook wel aangeven dat je het zat bent ( toch ? ).

Ja het was sarcastisch bedoel. Angel (Ambull) word ook regelmatig door onze kruising Stafford op de grond gekletst (met haar kop op de stenen!) Alsof die daar wat om geeft :')

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:13

Een Staff kan zo ie zo wat meer hebben dan sommige andere rassen.
Ik ben alleen maar blij voor jou dat dat jou ervaring is.
Zoals ik al eerder schreef heeft die van mij Patella luxatie eraan over gehouden. En die vind het dus niet zo leuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:34

KiWiKo schreef:
jahoor............. zullen we de kleintjes met de grote bek allemaal in ene verbranden........... blijven er weinig kleintjes over :D :D

Kan dan ik eindelijk weer eens rustig over straat wandelen met mijn ambull? Geneer me altijs weer dood als er zo'n kwattend brullend agressief KK op me af komt stormen (Leuk hoor 6 uur smorgens)
Ik waarschuwde tot voor kort nog, maar nu niet meer.
Maat 39

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:43

higgins schreef:
Een Staff kan zo ie zo wat meer hebben dan sommige andere rassen.
Ik ben alleen maar blij voor jou dat dat jou ervaring is.
Zoals ik al eerder schreef heeft die van mij Patella luxatie eraan over gehouden. En die vind het dus niet zo leuk meer.

Als je even goed leest. :o
mijn AB word omver gelopen door mijn aan de kleine kant STAFFORD.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:55

Alsof elke kleine hond een rotkeffer is, schiet toch even op zeg.

Nee, er mag niet gezegd worden dat een Ambull of aanverwant bijtgraag is, agressief over is of gewoon gevaarlijk is, maar elke hond onder de halve meter is een rotkeffer? Nog even en het is maar normaal dat kleine hondjes opgevroten worden.

Wij hebben nou twee kleine(re) honden gehad, een Papillon en nou een Kooiker. Beide onder de tien kilo en de halve meter. Beide halen/haalden het niet in hun hoofd om te gaan keffen, uit te dagen of wat. Maar oh :)* dat is natuurlijk de uitzondering, want de overige hondenpopulatie onder tien kilo zit in een handtas en is de hele dag bezig om arme grote honden uit te dagen?

Dat is toch serieus van de zotte?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:58

Weet je wat van de zotte is?
Dat wij bullen liefhebbers altijd maar rot aangekeken worden omdat onze honden gevaarlijk, agressief en onhandelbaar zijn..
En dan mogen wij niks zeggen van het gekef van kleine hondjes? Ik hou van elke hond, maar zolang het mijn honden uitdaagd, klein of groot (in mijn geval meestal klein) ben ik daar niet van gedient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:01

Berdien schreef:
Alsof elke kleine hond een rotkeffer is, schiet toch even op zeg.

Wil niet flauw zijn, maar hier in de wijk, waar het echt barst van de kleine hondjes! Loopt slechts één lieverdje die normaal doet als je nadert, slechts één!!
Alleen op de hondenclub van donderdagavond kom ik nog wel eens wat leuks tegen, en ik loop meerdere malen per week met een boerenfoxje die lekker dapper is, gewoon een heerlijk beestje.

Maar wat hier in de wijk loopt is echt om je dood te generen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:02

xxMACYYY schreef:
Weet je wat van de zotte is?
Dat wij bullen liefhebbers altijd maar rot aangekeken worden omdat onze honden gevaarlijk, agressief en onhandelbaar zijn..
En dan mogen wij niks zeggen van het gekef van kleine hondjes? Ik hou van elke hond, maar zolang het mijn honden uitdaagd, klein of groot (in mijn geval meestal klein) ben ik daar niet van gedient.

nee de pest is dat jullie honden meer schade aanrichten dan de kk......... het gaat allemaal om de hoeveelheid schade, zou het om bijitincidenten gaan.......... dan staan de kk bovenaan :)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:28

Snoevie schreef:
nou ik kan je wel vertellen dat ik er niet op zit te wachten om bestormd te worden door een stel honden.

en je moet ook zo verantwoordelijk zijn voor je honden dat ze ook loslopend goed onder je gezag staan.

en dan ook nog,wbt het optillen,ik vind het een fout van de begeleider van de honden,als iemand zn hondje optilt,hoor jij je honden ook gewoon terug te roepen,en je kan zelf wel weten dat ze niks doen,maar dat weet de ander niet

heb je mij ergens zien zeggen dat de honden niet terugkomen als ik roep ;)
Achter een hert/haas aan niet altijd nee maar voor een hond/kat/mens/kind wel hoor.
Alleen in een groot losloopgebied ga ik ze niet constant bij me houden en terugroepen als ze even de bocht om gaan, laat ze gewoon lekker uitrazen. Kunnen ze de rest van de dag weer braaf luisteren en aan t riempje lopen/fietsen maar dat even lekker uitleven hebben die grote drukke honden(en iedere andere hond trouwens ook) gewoon nodig en dat neem ik ze niet af.
En ze bestormen niemand, maar als je heel druk gaat doen en een druk blaffend hondje optilt kunnen ze spelenderwijs wel erg lomp worden en gaan springen ja, maar als jij gewoon normaal loopt en je hondje of rustig oppakt of op de grond houdt blijft het bij even snuffelen en wordt er niemand lastig gevallen door die van ons en zo hoort het ook :)

Alleen wordt er soms al druk en moeilijk gedaan omdat mensen die het ras niet kennen spastisch gaan roepen/schreeuwen tot zelfs gillen aan toe dat het agressieve honden zijn omdat ze hun haren"overeind hebben staan en dan worden die van ons grof wggejaagd.... tsja ridgebacks hebben nou eenmaal hun ridge, oftwel de streep haar die de andere kant op groeit ;)
En daarbij zijn ze ook nog eens groot en enthousiast dus dan is het plaatje compleet.

Overigens heeft onze reu net als de vorige reu de lelijkste wonden overgehouden van een klein hondje die omhoog sprong, in zn nekvel beet en er aan bleef hangen terwijl alle4 de pootjes van de grond waren....waardoor de tanden onderhuids gaatjes hebben gemaakt, wat is gaan ontsteken.... en er is geen enkel mens/dier die iets van de huidige 2 of de vorige 2 honden van ons heeft gehad. Zullen we dus toch íets goed doen blijkbaar :)

Maargoed zoveel mensen zoveel meningen, ik vind kleine en grote honden leuk (én katten en alle andere dieren haha ;) )en ben van mening dat 99% van de tijd de oorzaak van de ellende bij de mens ligt en dat de dieren er eigenlijk zelf niets aan kunnen doen, ongeacht ras of wat dan ook.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:30

onley schreef:
een stafford kan uit het niets 90 graden draaien en het in hun bol krijgen
dan ze die prooi per see moeten hebben.

ehmm waar haal je deze kul nu weer vandaan?

en ik begrijp niet waarom er niet geroepen mag worden dat alle kleine honden K U T keffertjes zijn,maar dat er wel geroepen mag worden dat andere rassen altijd agressief zijn en zo gevaarlijk?

ik vind het beide kul.

persoonlijk hou ik niet van die kleintjes,maar een jack russel vind ik dan wel weer erg leuke honden.

en renske,ik ben het wel met je eens,alleen vind ik nog steeds dat als iemand zijn hondje wil optillen,jouw honden daarop niet zo zouden mogen reageren(het overenthousiast worden)want sommigen ervaren dat nu eenmaal als beangstigend.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:34

Snoevie, ik wil niet zeggen dat alle pitbulls het zullen meemaken/''krijgen''. maar mijn stiefvader heeft zijn leven lang met honden gewerkt en o.a. met pitbulls. volgens hem zijn het wandelende tijdbommen, ze kunnen ineens omslaan. en nee, dit hoeft niet altijd te gebeuren.

ik heb ook nog een voorbeeldje, hij heeft een tijdje in het asiel gewerkt, daar was ook een (kruising?)pitbull, of het een kruising is weet ik niet precies. super beest, je kon hem als 't ware aan zijn oor omhoog tillen, bijten zou hij nooit doen. alles en iedereen kon erbij, deed geen vlieg kwaad. toen is hij naar een gezin gegaan, en totaal omgeslagen en heeft daar zo'n beetje 't hele gezin gebeten. dit gezin had trouwens wel ervaring met het houden van honden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:38

sorry,maar dit vind ik echt de grootste onzin.
tuurlijk kan het gebeuren,dat hoor je mij niet zeggen,maar dat eeuwige stempel wat ze hebben is gewoon oneerlijk.

mijn vader en ooms hebben al hun hele leven honden,en voor de rad werd ingevoerd(ja ik weet wel dat die al afgeschaft is)hebben ze ook een hele tijd pitbulls gehouden(nee ook niet voor de gevechten als iemand dat denkt)en nog nooit problemen mee gehad. ze hadden meer problemen met de herders die ze hadden. dus dat omslaan verhaal herken ik helemaal niet.

en ik word echt heel moe dat iedereen zo standaard over pitbulls spreekt,terwijl het best nog eens een ander ras zou kunnen zijn(mooi voorbeeld: dit topic)