Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:55

blauw00gje schreef:
_zwikkie_ schreef:

Ik denk dat Sven wel gewoon mee gaat doen er mee, en dan weer alles geeft wattie heeft, want denk dattie toch een gouden plak nog wil winnen, en eerlijk gezegd.. Ik gun het hem en de ploeg ook!!! :)

Ik gun het hem nu dubbel. Die moet hij gewoon winnen :)

Inderdaad, alleen gewoon hopen en duimen nu dat er sterke ploeg genoten bij hem inkomen :)

Weissjee

Rachel_ schreef:
Dom dom dom van die coach! Ik zou zelf er niet eens naar luisten, je weet echt wel naar welke baan je moet := Maarja, wel jammer!

Kemkers is zijn coach en Sven heeft de volle 100% vertrouwen in hem ;).

Shadow0

cube schreef:
Wat ik wel goed vond is dat gerard kemkers hem heeft laten uitschaatsen en door is blijven coachen, terwijl hij wist dat het fout zat.

Ik ook :j Ook dat is een beslissing die je maar moet nemen en waar je niet lang over na kunt denken... Maar nu weet iedereen dat Sven het gewoon kon. Dat het niet de boeken in gaat is jammer (om een mooi understatement uit de kast te halen)... maar zijn prestatie wordt niet betwist!

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:56

BrankaZ schreef:
Rachel_ schreef:
Dom dom dom van die coach! Ik zou zelf er niet eens naar luisten, je weet echt wel naar welke baan je moet := Maarja, wel jammer!

Die 'domme' coach waar niet naar geluisterd moet worden heeft Sven Kramer anders wel aan die gouden plak op de 5 km geholpen. En Ireen Wüst aan haar goud op de 3km in Turijn en de 1500m in Vancouver. En Jochem Uytenhage aan zijn goud in Salt Lake City. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.

Heb je zien staan dat ik heb gezegt dat de coach zelf dom is, nee ;)

ilse86

monica08 schreef:
Rachel_ schreef:

Dat is makkelijk praten zo, op dat moment begint Sven natuurlijk ook te twijfelen en dan ga je er vanuit dat je coach goed zit toch?

Sven zei zelf: je moet beslissen in een fractie van een seconde.

Dan ga je er vanuit dat je coach het gewoon goed heeft. Je werkt jarenlang samen met zo iemand en je vertrouwt mekaar door en door. Dan vertrouw je diegene! Als coach hoor je gewoon je kop erbij te houden en als NOC NSF hoor je gewoon de richtlijnen voor langs de baan aan te houden die voor alle internationale wedstrijden gelden. Vind ik... Ik vind het niet per definitie iemands schuld (hoewel ik Kemkers wel knullig vond). Ik zie het meer als een samenloop van omstandigheden en dikke vette pech.

@ Brankaz: Jij snapt het! Kemkers moet blijven. Hij houdt Kramer met de pootjes op de grond en maakt menig schaatser beter en beter!

Anna

Shadow0 schreef:
cube schreef:
Wat ik wel goed vond is dat gerard kemkers hem heeft laten uitschaatsen en door is blijven coachen, terwijl hij wist dat het fout zat.

Ik ook :j Ook dat is een beslissing die je maar moet nemen en waar je niet lang over na kunt denken... Maar nu weet iedereen dat Sven het gewoon kon. Dat het niet de boeken in gaat is jammer (om een mooi understatement uit de kast te halen)... maar zijn prestatie wordt niet betwist!

Heel mooi gezegd :o

Fiebie

cube schreef:
Heb het gister ook gekeken. Wat zuur voor Sven...Dat is wel duidelijk. Maar dit hoort ook bij topsport. Die coach doet het heus niet met opzet. Domme pech als is het wel een hele dure fout! Wat ik wel goed vond is dat gerard kemkers hem heeft laten uitschaatsen en door is blijven coachen, terwijl hij wist dat het fout zat.
En de reactie van Sven nadien, grote klasse! Heel knap van hem.

Dat vind ik ook....! :j

xMarianne

Karin schreef:
Op dat niveau moet je wel vertrouwen hebben in je coach. En ja, die coach is ook maar een mens, dus die kan het ook wel eens bij het verkeerde eind hebben. Hoeveel bedenktijd heb je in zo'n situatie.

Verder ben ik het met Ophelia eens. Zeker op zo'n belangrijke wedstrijd moet de coach bezig kunnen zijn met het allerbelangrijkste: zijn pupil geen milliseconde uit het oog verliezen, en niet ook nog 'administratieve werkzaamheden' moeten doen.

helemaal mee eens! Ik vind het zelf ook wel wat vreemd dat er niet nog iemand op het ijs mag, het zij aan de andere kant van de boarding, om de 'administratieve werkzaamheden' (mooi gezegd Karin!) te doen.

Kev

Rachel_ schreef:

Als je zelf een proef rijdt en die kent maar je voorlezer leest verkeerd voor dan ga je ook twijfelen, zeker als die voorlezer nooit een fout maakt! Hij moest in te korte tijd de afweging maken of hij het goed had of zijn coach, en dan kan je verkeerd kiezen..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:57

Shadow0 schreef:
cube schreef:

Ik zou als coach écht niet weten wat ik had moeten doen. Denk dat dit wel een goede beslissing is geweest, inderdaad ook om wat Shadow zegt.

kelcy

jammer vind ik het heb het gezien op tv en snapte eerst niet goed wat er mis ging tot later het commentaar erbij kwam...

jammer voor sven :(

ilse86

Kev schreef:
Rachel_ schreef:

Als je zelf een proef rijdt en die kent maar je voorlezer leest verkeerd voor dan ga je ook twijfelen, zeker als die voorlezer nooit een fout maakt! Hij moest in te korte tijd de afweging maken of hij het goed had of zijn coach, en dan kan je verkeerd kiezen..

Precies KEV!!!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:58

Kev schreef:
Rachel_ schreef:

Goed vergeleken :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:59

Stel je even voor: Anky rijdt haar Grand Prix proef... Die rijdt ze al jaren... en al jaren uit haar hoofd.... Gaat op de automatische piloot.... Geheel geconcentreerd.
Sjef staat naast de kant en roept ineens keihard tegen haar: "Terugnemen!!!!" terwijl ze net moet gaan verruimen....
Wat denk je dat er gebeurd?

Kev

@ilse86: Dat gebeurt mij zelfs nog en ik rij al 18 jaar wedstrijden en heb heel wat proeven gereden!

xMarianne

Kev schreef:
Rachel_ schreef:

Goed gezegd!

cube

Shadow0 schreef:
cube schreef:

Dat bedoel ik, daar hoeft niet over getwijfeld te worden. Hopelijk komen ze weer nader tot elkaar, hoe moeilijk dat ook is.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:00

Echt balen hij had het zo verdient hij is gewoon de beste!!!

cube

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:01

Haha dat voorbeeld van verkeerd voorlezen tijdens de proef haalde ik hier gister ook aan in huis. Is ook balen en kan je bijv. een wp kosten, maar ook dat gebeurd..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:02

zoiets overkwam mij dus laatst in een les. Ik rijd een gebroken lijn naar een flinke oxer op 4 galopsprongen en terwijl ik aan het wenden ben roept mijn instructeur 'galop herstellen'. Paard zat nl overkruist, maar hij was vergeten dat ik die oxer moest springen, en dacht dat ik op de diagonaal bleef. Ik pak dus in een reflex mijn paard terug naar draf en rijd meteen weer door voor de oxer, wat uiteraard niet al te fraai meer ging. En ik kan me dus heel goed inleven in de situatie van Sven die ook zo automatisch naar gerard luistert.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:03

Daar ben je wel even heel ziek van~!!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:04

Jemig, sorry hoor, maar als telkis die mensen op die coach lopen te focken dan denk ik echt van waar zit je met je hoofd.
Die coach is ook een mens, als het de goeie kant was geweest was die de hemel in ge prezen, nu zit ie 1 keer fout en laat iedereen hem eigenlijks vallen (klinkt wanhopig :'))
Maar het is zo, mensen maken fouten, oke het is een dure fout, maar hij loopt nu de heletijd met een poedersuiker gevoel rond.
(oké ja sven ook, misschien nog wel meer, maar gerard ook!)

Mizoan

De uitleg heb ik gisteren ook zo gebruikt tegenover mijn vriend. Regels zijn regels en de deelnemers is eindverantwoordelijk voor de daden van de mensen om hem heen.......

monica08

Liezel1 schreef:
Stel je even voor: Anky rijdt haar Grand Prix proef... Die rijdt ze al jaren... en al jaren uit haar hoofd.... Gaat op de automatische piloot.... Geheel geconcentreerd.
Sjef staat naast de kant en roept ineens keihard tegen haar: "Terugnemen!!!!" terwijl ze net moet gaan verruimen....
Wat denk je dat er gebeurd?

Maar Anky kan haar proef nog wel afmaken en heeft nog kans op zilver en brons. Sven werd gediskwalificeerd. Anky wordt bij een fout niet gediswalificeerd.

ilse86

jup. terecht gediskwalificeerd. geen twijfel mogelijk helaas.