joostvangestel schreef:Shadow: ook aan Srebenica was indertijd niks meer recht te zetten, dus dat is niet noodzakelijkerwijs de norm.
Feit is dat het debat rondom Afghanistan is aangegrepen om de zaak de laten knallen. Ik had grote waardering voor Bos, hoe daadkrachtig hij met de kredietcrisis omging. Ook voor Balkenende, die niet oneigenlijk met de eer ging strijken toen Bos in de schijnwerper mocht staan.
Afghanistan kan echter niet zo belangrijk zijn om daarvoor Nederland onbestuurbaar te maken en weg te lopen van je andere verantwoordelijkheden zonder de mogelijkheden helemaal goed bekeken te hebben. Mijns inziens wilde PvdA niet de indruk wekken kiezersbedrog te plegen en is daarom weggelopen van de tafel en heeft daarmede alle mogelijke onderhandelingsposities uit hand gegeven. En daar kan je verschillende meningen op nahouden.
Over 50 jaar krijgen de kinderen wel bij geschiedenis een overzicht van wat er nu fout, al dan goed gebeurd is.
Eigenlijk is het schandalig dat het kabinet hierom gevallen is. Het verzoek van de NAVO was misschien best steekhoudend en ik denk dat je na weer 2 jaar van ontwikkelingen best even mag heroverwegen om tot een weloverwogen (!) besluit te komen. Je poot stijf houden om je eigen eer is daar waar het om mensen gaat misschien een wat te starre houding.
Want nu loert de winst van de PVV en kunnen we over een half jaar weer naar de stembus en zitten we dus driekwart jaar of langer met een hele vervelende situatie waarin dit land en zijn economie als een drol in de pot van kant naar kant drijft en dat is niet goed. Dus ik zou zeggen: stem vooral niet op de PVV.