Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:57

Citaat:
Ja vind ik en meer mensen.Er zijn ook voldoende mensen die niet zo over Wilders denken.

erm...ja..en ...dus??
wat Sarabande aangeeft is gewoon realistisch :)
er hangt geen oordeel aan vast, geen foei vingertje of joepie uitroep ...het is gewoon een vaststelling...dat kun je leuk vinden of niet, maar het is wel zo ...dus slaat het wel ergens op ...het is geen aanval op Wilders...op zijn stemmers..of op jou persoonlijk...het is gewoon zeggen wat je om je heen ziet
ik ken mensen ie wilders gaan stemmen, die hem geweldig vinden
en ik ken mensen die hem een engerd vinden ...
of het ergens op slaat...doet er niet toe
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-02-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:59

Issy schreef:
Welke instellingen moeten geen subsidie meer krijgen dan?

heel klein voorbeeldje...
Omroepen....dertig stuks...dertig directeuren en onderdirecteuren.
15 verschillende verslaggevers in haiti...die allemaal hetzelfde vertellen...allemaal van de publieke omroep.
Voor het kleinste land in europa.....

Kunst wordt gesubsidieert...opera,concert gebouw compleet met orkest....waarom in vredesnaam?

Jan modaal komt niet in het concertgebouw of in de stopera voor het nationaal ballet....daar komen de 'welgestelden'.

Laat de bezoeker het gewoon betalen....natuurlijk moet je cultuur in stand houden,maar laat degene die dat belangrijk vinden het betalen,en niet jan met de pet door belasting geld.

Er worden kunstschilders gesubsidieert die hun werk na voltooien in een kelder stallen....niemand wil het kopen ,maar toch krijgen ze subsidie....dat is toch van de gekke?
Zoek een baan en ga in je vrije tijd schilderenals je er niet van rond kunt komen....

Bepaalde clubhuizen....krijgen gewoon 60.000 euro subsidie per jaar....en er ztten drie oudere marokkanen de hele dag thee te drinken en verder komt er geen mens.

En voor de bejaarden is geen geld?

Neem de bestuurslaag proviniale staten....kan iemand mij uitleggen wat die doen?
Dat wat zij doen kan de regering namelijk ook doen....weer een besparing van 35 miljard.

Waterschappen?
Kan de regering ook doen....We hebben daar toch al rijkswaterstaat?
Alles dubbelop dus.

Eerste kamer wat doen die?
Heel erg vreselijk oude mensen die alle wetten vertragen of niet door laten laten gaan....
Is de tweede kamer niet mans genoeg?

Zo kom je er wel hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:01

Sonja_vR schreef:
sarabande schreef:
Hoe zeer veel mensen hier Wilders ook bewonderen omdat hij het zo leuk brengt, voor nog veel meer mensen is hij een enge misselijkmakende racist die haat zaait en groepen uit de samenleving opzij zet.

vind jij , wat Srabande post, is wel realiteit, er zijn voldoende mensen die zo over Wilders denken ... of dat nu wel of niet juist is
en dan bedoel ik e bewondering en de minachting.... dat is nu eenmaal het risico wat een Man als Wilders met zijn standpunten en uitspraken loopt...

Hij is niet zó heilig, dat je man met een hoofdletter moet gaan schrijven, volgens mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:02

De Eerste Kamer doet weldegelijk goed werk vind ik. Alleen al omdat zij ervoor zorgen dat niet elk kabinet zomaar de grondwet kan wijzigen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:04

het leuke aan wilders is dat ie garant staat voor plat entertainment in de tweede kamer. voor de rest heeft hij geen enkele toegevoegde waarde.

@ Blijheid:
een vrouwelijke mp.. waarom? ik vind geslacht niet zoveel toevoegen eigenlijk. het gaat mij om de standpunten van mensen. jou waarschijnlijk ook, gezien de rest van je post. daarom ben ik ook zo verbaasd over die laatste zin! :)

@ geerke
het nut van die waterschappen heb ik ook nooit begrepen idd. vind het ook zo'n waardeloos idee dat ze willen bezuinigen op sport enzo. dat ze dus de sportverenigingen geen/weinig subsidie meer geven.

Wat ik ook zo vreemd vind, is dat Nederland in vergelijking met andere (europese) landen zoveel geld vrijmaken voor ontwikkelingshulp. Ik vind het goed dat Nederland geeft, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind wel dat het vrijgemaakte bedrag in verhouding telkens erg hoog is. Dat mag van mij wel wat minder.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:05

Shadow: ook aan Srebenica was indertijd niks meer recht te zetten, dus dat is niet noodzakelijkerwijs de norm.

Feit is dat het debat rondom Afghanistan is aangegrepen om de zaak de laten knallen. Ik had grote waardering voor Bos, hoe daadkrachtig hij met de kredietcrisis omging. Ook voor Balkenende, die niet oneigenlijk met de eer ging strijken toen Bos in de schijnwerper mocht staan.

Afghanistan kan echter niet zo belangrijk zijn om daarvoor Nederland onbestuurbaar te maken en weg te lopen van je andere verantwoordelijkheden zonder de mogelijkheden helemaal goed bekeken te hebben. Mijns inziens wilde PvdA niet de indruk wekken kiezersbedrog te plegen en is daarom weggelopen van de tafel en heeft daarmede alle mogelijke onderhandelingsposities uit hand gegeven. En daar kan je verschillende meningen op nahouden.

Over 50 jaar krijgen de kinderen wel bij geschiedenis een overzicht van wat er nu fout, al dan goed gebeurd is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:06

ceasario schreef:
seren schreef:
Uit armoe stem ik op rutte

Ik weet niet waar ik op moet stemmen..
Te eerste wil ik zo snel mogelijk af van al die christelijke betuttelingen en meningen met wetjes wat goed zou zijn voor onze gezondheid, normen en waarde...
Hebben we in de 60 tiger jaren voor gevochten om daar vanaf te komen) ;)
Ten tweede heb ik een hekel aan zakkenvullers, die op dit moment hun kans weer zien.
En ten derde zie ik niks in een SP die de capaciteiten niet zal hebben om een inventieve economie op te starte.
D66...een beetje dictoriaal... Dus ik blijf maar eens 1 keer thuis.

sja, zelfde probleem hier, ik zit nu met VVD en D66 in mijn hoofd, hoewel ik het daar ook niet helemaal mee eens ben , maar ik moet iets :+
de christelijke partijen vallen voor mij uit principe af , als je gelooft in het 1 of ander prima, leef je leven volgens je principes en je overtuiging, maar leg dat niet aan mij op ...ik wil op zondag namelijk wel sporten, ik wil zo af en toe een blow roken, dat rustpuntje heb ik 1 keer in de week nodig
wat betreft SP, heb er eerder op gestemd, doe ik nu niet . Idd ook ivm economie .
PVV, PvdD, vallen ook af ...ik wil geen christelijke, judeistische cultuur...en geen land wat bevolkingsgroepen uitsluit ... hoewel ik het wel weer eens ben met hard optreden tegen criminelen etc van de PVV, en de PvdD...sja...de wereld is in 6 dagen gemaakt...en een economie in stand houden ...dta gaat ze ook niet lukken ... Groen Links...zelfde verhaal wat betreft economie en een deel van de millieu en dieren standpunten zijn gewoon niet realistisch ...
Rita kan de boom in , want die geloof ik gewoon echt niet meer
PvdA.. op gemeentelijk niveau stem ik er op omdat het de enige keus is (CDA, CU, SGP, vallen soieso af en dan hebben we nog een dorpsbelangen partij die een heel vaag programma hebben en "that's it")
erhm...vergeet ik nog een partij of waren ze dat wel :+

ik verwacht in ieder geval dat er een coalitie komt...en die klapt na een korte regeer periode
en dan kunnen we met zijn allen weer naar die stembus en voorlopig word er vrij weinig bestuurd
hoop dat het niet zo is , maar ik zie het niet als te vrolijk in
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-02-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:07

"Yamcha"
Hij is niet zó heilig, dat je man met een hoofdletter moet gaan schrijven, volgens mij.

Achternamen schrijf je altijd met een hoofdletter volgens mij.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:08

joostvangestel schreef:
Over 50 jaar krijgen de kinderen wel bij geschiedenis een overzicht van wat er nu fout, al dan goed gebeurd is.

Denk je dat..niet dus..
Indie en Nieuw Guinea staat nu ook niet in de boekjes...Alleen het Zionistenverhaal. :(:)

ilse86

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:08

gohya, lezen ;) ze schreef Man met hoofdletter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:13

ilse86 schreef:
@ Blijheid:
een vrouwelijke mp.. waarom? ik vind geslacht niet zoveel toevoegen eigenlijk. het gaat mij om de standpunten van mensen. jou waarschijnlijk ook, gezien de rest van je post. daarom ben ik ook zo verbaasd over die laatste zin! :)

Klopt, het gaat mij om de standpunten :j Ik heb ook liever een mannelijke MP waar ik het mee eens ben dan een vrouw waar ik het totaal mee oneens ben. Ik vind het alleen wel best vreemd dat er in Nederland nog nooit een vrouwelijke MP is geweest, terwijl er genoeg goede vrouwen rondlopen. Daarbij zijn er meerdere onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen op een andere manier besluiten nemen dan mannen, en ik denk dat dat best wel eens positief kan uitvallen.
(Voorbeeldje: vrouwen in ontwikkelingslanden die een microcrediet krijgen besteden dit bijna allemaal verstandig, bouwen een bedrijfje op en denken aan de toekomst. Die microcredieten worden bijna altijd terugbetaald. Mannen kiezen in eenzelfde situatie vaak voor iets wat tijdelijk meer status oplevert bijvoorbeeld een fiets/auto, en denken niet aan de toekomst, en dan is het geld op.)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:14

Oeps,Sorry.
Idd.verkeerd gelezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:16

Yamcha: kleinigheidje blijf je houden ...typootje

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:17

ceasario schreef:
Indie en Nieuw Guinea staat nu ook niet in de boekjes...Alleen het Zionistenverhaal. :(:)

gelukkig doen ze in Indie ook niet aan geschiedvervalsing :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:18

Hoop dat de politiek dit ook leest, dan kunnen ze de enige conclusie trekken die wat oplevert.
Kom met een nieuwe voorman en dan een die wel wat bekend is en waar men respect voor heeft en die hoop geeft dat er weer normaal geregeerd kan worden.
En verander de mores in de kamer, schelden, dan het woord ontnemen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:30

Blijheid schreef:
ilse86 schreef:
@ Blijheid:

Klopt, het gaat mij om de standpunten :j Ik heb ook liever een mannelijke MP waar ik het mee eens ben dan een vrouw waar ik het totaal mee oneens ben. Ik vind het alleen wel best vreemd dat er in Nederland nog nooit een vrouwelijke MP is geweest, terwijl er genoeg goede vrouwen rondlopen. Daarbij zijn er meerdere onderzoeken waaruit blijkt dat vrouwen op een andere manier besluiten nemen dan mannen, en ik denk dat dat best wel eens positief kan uitvallen.
(Voorbeeldje: vrouwen in ontwikkelingslanden die een microcrediet krijgen besteden dit bijna allemaal verstandig, bouwen een bedrijfje op en denken aan de toekomst. Die microcredieten worden bijna altijd terugbetaald. Mannen kiezen in eenzelfde situatie vaak voor iets wat tijdelijk meer status oplevert bijvoorbeeld een fiets/auto, en denken niet aan de toekomst, en dan is het geld op.)

Ja ok. Maar wie is volgens jou een geschikte vrouw dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:34

joostvangestel schreef:
Shadow: ook aan Srebenica was indertijd niks meer recht te zetten, dus dat is niet noodzakelijkerwijs de norm.

Feit is dat het debat rondom Afghanistan is aangegrepen om de zaak de laten knallen. Ik had grote waardering voor Bos, hoe daadkrachtig hij met de kredietcrisis omging. Ook voor Balkenende, die niet oneigenlijk met de eer ging strijken toen Bos in de schijnwerper mocht staan.

Afghanistan kan echter niet zo belangrijk zijn om daarvoor Nederland onbestuurbaar te maken en weg te lopen van je andere verantwoordelijkheden zonder de mogelijkheden helemaal goed bekeken te hebben. Mijns inziens wilde PvdA niet de indruk wekken kiezersbedrog te plegen en is daarom weggelopen van de tafel en heeft daarmede alle mogelijke onderhandelingsposities uit hand gegeven. En daar kan je verschillende meningen op nahouden.

Eigenlijk is het schandalig dat het kabinet hierom gevallen is. Het verzoek van de NAVO was misschien best steekhoudend en ik denk dat je na weer 2 jaar van ontwikkelingen best even mag heroverwegen om tot een weloverwogen (!) besluit te komen. Je poot stijf houden om je eigen eer is daar waar het om mensen gaat misschien een wat te starre houding.
Want nu loert de winst van de PVV en kunnen we over een half jaar weer naar de stembus en zitten we dus driekwart jaar of langer met een hele vervelende situatie waarin dit land en zijn economie als een drol in de pot van kant naar kant drijft en dat is niet goed. Dus ik zou zeggen: stem vooral niet op de PVV.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:49

Ik denk dat ik maar eens ga stemmen voor VVD. :) Mark Rutte ziet er dan misschien uit als een klein jongetje, maar het zou zomaar kunnen dat hij heel veel noten op zijn zang heeft.. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 14:55

Ik heb geen idee op wie ik ga stemmen, maar Wilders zoiezo niet :) ik ben voor een multiculturele samenleving, vrijheid van godsdienst en tegen discriminatie. Wilders die heeft het altijd over islam dit, islam dat, het lijkt een beetje op een obsessie niet? Ik wil graag iemand die elke inwoner van Nederland als een Nederlander ziet en mensen enkel beoordeeld op hun gedrag en niet naar hun afkomst of huidskleur kijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:11

Sonja_vR schreef:
Yamcha: kleinigheidje blijf je houden ...typootje

:D

Zoiets dacht ik al, maar kon het niet laten om te reageren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:13

Blijheid schreef:
ilse86 schreef:
@ Blijheid:

Denk ook dat we dat lange termijn denken in NL momenteel heel hard nodig hebben :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:29

joostvangestel schreef:
Afghanistan kan echter niet zo belangrijk zijn om daarvoor Nederland onbestuurbaar te maken en weg te lopen van je andere verantwoordelijkheden zonder de mogelijkheden helemaal goed bekeken te hebben.

Dat weet ik eigenlijk niet. We zijn bezig aan een oorlog, er zijn 21 doden aan onze zijde gevallen, en de afspraak om niet door te gaan is destijds niet zomaar gemaakt. M.i. is het veel meer aan degenen die van de afspraak afwijken om zich te verantwoorden - en ik vind niet dat dat gedaan is. In alle discussies over Afghanistan en ook niet over het Irak-rapport, heb ik niet de indruk dat de leiders van het CDA zich ook bekommerden om de Nederlandse belangen en om de zorgvuldigheid van de manier waarop dat allemaal gelopen is.

Citaat:
Mijns inziens wilde PvdA niet de indruk wekken kiezersbedrog te plegen en is daarom weggelopen van de tafel en heeft daarmede alle mogelijke onderhandelingsposities uit hand gegeven.

Van de andere kant: het lijkt me aan degene die *van de afspraak af wil wijken* om te onderhandelen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:33

Shadow: ik doelde op de onderhandelingspositie van Nederland in de wereld, niet op de onderhandelingspositie van het PvdA binnen het kabinet. Door gewoon maar in wilde staking te gaan, is er dus niks meer te onderhandelen, want ze zijn er gewoon uitgestapt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:37

joostvangestel schreef:
Shadow: ik doelde op de onderhandelingspositie van Nederland in de wereld, niet op de onderhandelingspositie van het PvdA binnen het kabinet. Door gewoon maar in wilde staking te gaan, is er dus niks meer te onderhandelen, want ze zijn er gewoon uitgestapt.

Dat is niet waar Joost, het CDA heeft het op de spits gedreven. De PVDA was genegen naar een andere provincie te gaan, hulp en training te blijven bieden.
Overigens vind ik de wijze waarop Amerika zich met onze landspolitiek bemoeit heeft ook niet zo fijn.
Jo Biden heeft Bos zelfs gebeld, alsof sie daarna net zo zou gaan trillen asl de CDA bewindslieden doen wanneer er een Amerikaan aankomt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:39

@Ilse86:
Neelie Kroes lijkt me wel een goede (qua type, niet direct qua standpunten).
Voor Femke Halsema lijkt het me nog net te vroeg, voor het eerst als partij in het kabinet en meteen al MP zijn, das wel een erg grote stap. Zelfde geld voor Agnes Kant, hoewel bij haar soms wel vind dat ze zich erg overschreeuwt, en minder in staat lijkt om compromissen te sluiten dan Halsema.