KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:32

Dat is gewoon niet waar. Een klein persoon, een dun persoon, een lang persoon MOGEN nog steeds in diezelfde vliegtigstoel.

En voor het comfort mbt andere reizigers zie mijn eerdere bericht.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:35

liedje89 schreef:
Een groot deel van de mensen die echt extreem overgewicht heeft kan daar wel degelijk iets aan doen.

Dat ontken ik toch ook niet?? Ik vind alleen niet dat je mensen mag gaan discrimineren en dat doe je wel mijns inziens wanneer je mensen extra laat betalen door iets waar ze niets aan kunnen doen.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:37

rommie schreef:
Heino schreef:
Ik vind dit een heel goed initiatief. Maar dan wel de mogelijkheid om uitzondering te krijgen wanneer je aan kan tonen dat je zwaarlijvigheid een medische oorzaak heeft.

Waarom? Mijn oma krijgt haar bril toch ook niet gratis omdat ze er niks aan kan doen dat ze -20 heeft?

Misschien kan een extra vliegtuigstoel wel binnen de zorgverzekering :P

Waarom moet de vliegtuigmaatschappij betalen voor iets waar diegene niks aan kan doen?

En is het discriminatie als degenen die er wel wat aan kunnen doen net zoveel moeten betalen :D ;)

Moggsy

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:41

Helemaal mee eens Orchid.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:42

Urielle schreef:
Dat is gewoon niet waar. Een klein persoon, een dun persoon, een lang persoon MOGEN nog steeds in diezelfde vliegtigstoel.

En voor het comfort mbt andere reizigers zie mijn eerdere bericht.

Je mag er als dik persoon niet zitten omdat je een gevaar kan zijn voor de veiligheid. (Zelf niet weg kunnen komen, bij evacuatie pad blokkeren). Je mag volgens mij met een gebroken been ook niet met ieder vliegtuig mee. Ik ken niemand die expres zijn been heeft gebroken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:42

Orchid schreef:
Waarom moet de vliegtuigmaatschappij betalen voor iets waar diegene niks aan kan doen?

Ja laten we het hele zorgverzekering principe maar laten varen.. goed idee! NOT!
Ik betaal toch ook voor jouw steenpuisten (bij wijze van)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Heino schreef:
Orchid schreef:

Ja laten we het hele zorgverzekering principe maar laten varen.. goed idee! NOT!

Ja we betalen allemaal samen onze verzekeringspremie zodat je wanneer het nodig is aanspraak kan maken op zorg. Inderdaad op die manier wij betalen voor jou steenpuist. Maar waarom zou de KLM moeten betalen voor een passagier met een beperking, niemand betaald zorg premie aan de KLM hoor.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:50

Precies, liedje. Bij het boeken van een ticket is het ieder voor zich. Daar is niks collectiefs aan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:53

liedje89 schreef:
Je mag er als dik persoon niet zitten omdat je een gevaar kan zijn voor de veiligheid. (Zelf niet weg kunnen komen, bij evacuatie pad blokkeren). Je mag volgens mij met een gebroken been ook niet met ieder vliegtuig mee. Ik ken niemand die expres zijn been heeft gebroken.

Hopelijk is een gebroken been een tijdelijk iets, een week of zes normaal gesproken. Volgens mij betaal je daar ook niet extra voor? (weet ik niet hoor!)
En gehandicapten en bejaarden etc. mogen toch ook vliegen denk ik?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:55

Heino schreef:
Orchid schreef:

het was een geintje hoor :P Ik ben het er dus juist mee eens dat die mensen dat zelf maar moeten betalen. Want de KLM betaalt het niet, en wij willen het ook niet.
Maar met onze zorgverzekering betalen we al lang en breed voor al die dikke mensen die hart en vaatziekten en weet ik wat nog meer krijgen. (wat niet wil zeggen dat dat niet moet!! maar ik vind het wel een beetje jammer als er al veel eerder iets aan gedaan had kunnen worden ;) )
Laatst bijgewerkt door Orchid op 21-01-10 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:56

Er zijn maar heel weinig gevallen, dat men er écht niets aan kan doen dat diegene dik is hoor :+ en we hebben het volgens mij ook echt over extreem dikke mensen, waarvan hun kont uitpuilt en geloof me, je kunt toch wel tot een normaal gewicht komen of ieder geval zo, dat je kont er nog in past? Want zo klein zijn die stoelen ook weer niet. Het is stom, maar veiligheid gaat voor alles. En nee ik zeg dit niet heel makkelijk omdat ik zelf een dun meisje ben, want heb ook wat overgewicht, maar niet dat mijn kont uit puilt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:56

spicegirl schreef:
als er idd een noodsituatie optreed, en je kan niet weg omdat een dikkerd de uitgang verspert, of klem zit in de stoel naast je, heb je toch een groot probleem !!
mss een oplossing om een aantal speciale wijde stoelen ergens apart neer te zetten ?
zodat zij de ruimte hebben, en anderen niet kunnen hinderen ?
maar wat wel een feit is ; de luchtvaart wil idd steeds meer passagiers in een vliegtuig proppen. ten koste van de passagier. steeds meer bezuinigen op alles, tegen een steeds hoger tarief..

Het probleem van de maatschappijen is juist dat ze de stoelen niet meer verkocht krijgen en de vliegtuigen niet meer vol zitten. Een extra stoel verkopen aan een dikker persoon is dan wel een mooi vangnet, vandaar ook de reductie.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:57

Urielle schreef:
liedje89 schreef:

Hopelijk is een gebroken been een tijdelijk iets, een week of zes normaal gesproken. Volgens mij betaal je daar ook niet extra voor? (weet ik niet hoor!)
En gehandicapten en bejaarden etc. mogen toch ook vliegen denk ik?

Met circulair gips mag je sowieso niet vliegen dus dat word al lastig om te vliegen met een gebroken been, Ik heb met mijn arm meer als 3 maanden in het gips gezeten. Maar overgewicht kan ook tijdelijk zijn, hangt er maar net af waar het van komt.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:57

StillAngel schreef:
Er zijn maar heel weinig gevallen, dat men er écht niets aan kan doen dat diegene dik is hoor :+ en we hebben het volgens mij ook echt over extreem dikke mensen, waarvan hun kont uitpuilt en geloof me, je kunt toch wel tot een normaal gewicht komen of ieder geval zo, dat je kont er nog in past? Want zo klein zijn die stoelen ook weer niet. Het is stom, maar veiligheid gaat voor alles. En nee ik zeg dit niet heel makkelijk omdat ik zelf een dun meisje ben, want heb ook wat overgewicht, maar niet dat mijn kont uit puilt :P

Helemaal mee eens, het zijn wel de extreme gevallen.
En willen die mensen zelf dan in 1 stoel zitten???
Denk dat het voor hun ook wel zo prettig is om wat meer ruimte te hebben.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:01

liedje89 schreef:
Maar overgewicht kan ook tijdelijk zijn, hangt er maar net af waar het van komt.

What goes up, most come down. :+

Wat ik eerder idd al zei: ik kan me bijna niet voorstellen (uitzonderingen zijn er altijd) dat je door een ziekte/medicijn dusdanig dik wordt dat je niet meer in een vliegtuigstoel past.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:06

Lovely schreef:
spicegirl schreef:
als er idd een noodsituatie optreed, en je kan niet weg omdat een dikkerd de uitgang verspert, of klem zit in de stoel naast je, heb je toch een groot probleem !!
mss een oplossing om een aantal speciale wijde stoelen ergens apart neer te zetten ?
zodat zij de ruimte hebben, en anderen niet kunnen hinderen ?
maar wat wel een feit is ; de luchtvaart wil idd steeds meer passagiers in een vliegtuig proppen. ten koste van de passagier. steeds meer bezuinigen op alles, tegen een steeds hoger tarief..

Het probleem van de maatschappijen is juist dat ze de stoelen niet meer verkocht krijgen en de vliegtuigen niet meer vol zitten. Een extra stoel verkopen aan een dikker persoon is dan wel een mooi vangnet, vandaar ook de reductie.

Maar ik hoorde dat als het vliegtuig niet helemaal vol zit dat de dikke mensen hun extra geld dan wel terug krijgen als toch niet alle stoelen gevuld zijn.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:08

Pebblesther schreef:
Lovely schreef:

Maar ik hoorde dat als het vliegtuig niet helemaal vol zit dat de dikke mensen hun extra geld dan wel terug krijgen als toch niet alle stoelen gevuld zijn.

Jup :j

En ik vind het ook echt dik terecht ... ben het 100% met KLM eens

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:11

liedje89 schreef:
niemand betaald zorg premie aan de KLM hoor.

Nee maar wel servicekosten :)
Overigens denk ik niet dat het er echt toe doet hoeveel mensen er nu precies verwijtbaar overgewicht hebben. Het gaat mij juist om die mensen die níet verwijtbaar overgewicht hebben en tóch extra moeten betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:13

Toekie schreef:
liedje89 schreef:
Maar overgewicht kan ook tijdelijk zijn, hangt er maar net af waar het van komt.

What goes up, most come down. :+

Wat ik eerder idd al zei: ik kan me bijna niet voorstellen (uitzonderingen zijn er altijd) dat je door een ziekte/medicijn dusdanig dik wordt dat je niet meer in een vliegtuigstoel past.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Vroeger schoonzusje (tiener) zat aan de medicatie en groeide op korte tijd van maat 36 naar maat 48. Is na het afbouwen van de medicatie nog met moeite naar maat 42/44 gekomen, maar nooit meer terug naar haar oude figuur. Nou had zij dus maat 36 oorspronkelijk, maar tjemig als je zelf al maat 44 had.....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:16

Maar met die maat pas je toch wel in een vliegtuigstoel?
Hm, misschien schat ik het verkeerd in...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:18

Ik dacht dat de richtlijn die KLM voorstelde rond de 100 kg voor vrouwen en 150 voor mannen was? Meen dat ergens gelezen te hebben :)
De budget vluchten (zeker op korte afstanden) hebben behoorlijk krappe stoeltjes.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:24

Heino schreef:
liedje89 schreef:
niemand betaald zorg premie aan de KLM hoor.

Nee maar wel servicekosten :)
Overigens denk ik niet dat het er echt toe doet hoeveel mensen er nu precies verwijtbaar overgewicht hebben. Het gaat mij juist om die mensen die níet verwijtbaar overgewicht hebben en tóch extra moeten betalen.

Ze moeten niet extra te betalen, want ze moeten niet vliegen. Ze mogen vliegen en ze mogen dus extra betalen :Y) :P . Ze kunnen er ook voor kiezen om niet te vliegen. Bovendien kan de klm niet gaan betalen voor mensen met overgewicht als andere maapschappijen dat niet doen dat is slecht voor hun concurrentie positie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:25

liedje89 schreef:
Ze moeten niet extra te betalen, want ze moeten niet vliegen.

Ja laten we jou dan maar gaan weren omdat je blond haar hebt. Want hey, je hoeft niet te vliegen, toch? En dat blonde haar leidt de stewards alleen maar af.. Wat een onzinargument zeg! Mensen moeten toch verdorrie gelijke mogelijkheden hebben en niet beperkt worden door een aandoening die al lastig zat is??

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:27

99 van de 100 keren is het geen aandoening....

En de rokersriepenook dat het discriminatie was dat ze niet meer binnen mochten roken... tis nog steeds een keuze, al is afvallen lastiger dan stoppen met roken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:28

manishdra schreef:
En de rokersriepenook dat het discriminatie was dat ze niet meer binnen mochten roken... tis nog steeds een keuze, al is afvallen lastiger dan stoppen met roken.

De rokers werd een aardig alternatief geboden waar ze geen extra centen voor neer hoeven tellen..
En een verslaving is net zo heftig als afvallen hoor