Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caiitliin schreef:omdat ik nu niet meer werk en ik op me geld moet letten, heb ik 2,50 gedoneerd. ja ik weet dat het weinig klinkt, maar de minister maakt er het dubbele van, en dan heb ik toch weer gezorgd dat er 5 euro naartoe gaat! alle kleine beetjes helpen toch?
Unwritten schreef:Tja, er is inmiddels al 2 of 3 weken lang in het nieuws dat de crisis heel erg is meegevallen hier, en dat we al lang en breed op zijn retour zijn. Dus ja, ik vind in dit geval dat ik er trots op ben om Nederlander te zijn.
Daarnaast is gezegd dat dit niet van de belastingcenten gaat, de verdubbeling komt uit de pot voor ontwikkelingssamenwerking, en verder zijn het allemaal vrijwillige donaties..
smokey17 schreef:Ik ben er absoluut niet trots op om Nederlander te zijn.
We zitten toch verdorie in een finaciele crisis???/ En dan 83 mijoen aan een ander land sturen om hun te helpen terwijl er in ons land ook zat hulpbehoefden rond.
Ik loop al een weekje rond met een onstoken kaak die ik niet kan laten behandelen omdat ik niet verzekerd ben... en er is geen instelling die mij wel helpen.
Moet straks op mijn blote knieetjes smeken of ik bij gods gratie in de schuldensanering mag.
Ik heb de mazzel dat mijn vader zo lief is om mij in huis te nemen, terwijl hij ook van het minimum moet leven.
Ik vind het ontzettend erg wat er gebeurd is in Haiti.. echt waar.
Vind het ook goed dat er inzamelingacties op worden gezet... maar vind het niet nodig dat de staat het gaat verdubbelen.
Het zijn wel MIJN belastingcenten die daar heen gaan, die ik ook verdomde goed kan gebruiken.
Unwritten schreef:Smokey, we begrijpen je meningben ook van mening dat iedereen zijn eigen mening hierover mag hebben. Anders was Nederland ook niet zo gevarieerd geweest, we hebben er niets aan als we een machine zijn die allemaal hetzeflde doen
smokey17 schreef:Unwritten schreef:Smokey, we begrijpen je meningben ook van mening dat iedereen zijn eigen mening hierover mag hebben. Anders was Nederland ook niet zo gevarieerd geweest, we hebben er niets aan als we een machine zijn die allemaal hetzeflde doen
Gelukkig wel.
Ik zit mij van ergenis op te vreten hier....ben blij dat jij rustig kan slapen.
Cassidy schreef:Idd Peanutbutter, er moet daar heel veel veranderen. Op dit moment geldt daar het recht van de sterkste, ze schieten elkaar hartstikke dood.. Niemand weet hoeveel wapens er in het land zijn. Ik vrees dat al het geld dat die kant uitgaat op dit moment echt niet aan de mensen wordt besteed die het het hardste nodig hebben, hoezeer ik ze het ook gun.