Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:54

Vjestagirl schreef:
Dat er hier mensen zijn die al gigantisch lang meedraaien, en gigantisch veel posts hebben, ongeveer heel bokt kent ze wel, en dat zijn over het algemeen ook de mensen die hun mening goed onderbouwen zoals Chiqa.

Ik ga niet vaak op mensen persoonlijk in, maar ik vind de posts van Chiqa over het algemeen niet goed onderbouwd (dat wil zeggen, ze kloppen lang niet altijd met de feiten) en ik heb nog niet meegemaakt dat Chiqa ooit een fout heeft toegegeven waardoor ik inderdaad vind dat de geloofwaardigheid niet al te hoog is. Ik ben het hier dus geheel niet mee eens.

In dit geval was het gewoon een citaat dat aan de verkeerde persoon werd toegeschreven, niets meer en niet minder.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:55

Euhm, ik durf het bijna niet te vragen, maar... ging het hier niet over het wel/niet kijken van het nieuws in het algemeen? Niet over Haïti (heb ik me zelf ook schuldig aan gemaakt, dat weet ik) en het aantal posts? }:0

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:57

Fouten maken is en blijft menselijk. Ik neem aan dat dat algemeen bekend is en we daar nu wel over op kunnen houden.
Er was iets met 'het nieuws' meende ik me te herinneren...?

Het ging over het volgen van het nieuws in het algemeen. Alles waar we het verder over hebben, is toegevoegd.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:58

Vjestagirl schreef:
Dat er hier mensen zijn die al gigantisch lang meedraaien, en gigantisch veel posts hebben, ongeveer heel bokt kent ze wel, en dat zijn over het algemeen ook de mensen die hun mening goed onderbouwen zoals Chiqa. En dan komt er een of andere wijsneus met nog geen 50 posts, die vervolgens zo half zalvend 'aaaaahw je doet nu wel een beetje afbreuk aan je geloofwaardigheid hoor'... Kan daar heel slecht tegen.

Ja als je minder dan 50 posts heb weet je nergens wat vanaf en ben je toch zeker minder en je mening is ook minder belangrijk. Bokt is niet alles hoor :D

Wat betreft 'dat is de natuur', als wij hier de natuur zijn gang hadden laten gaan, waren wij ook al lang al weggespoeld.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:03

Nieuws, leuk onderwerp :)

Ik betrap mezelf er ook vaak op, ik kijk geen nieuwsuitzendingen. Interesseer me niet voor de (plaatselijke) krant. Soms blader ik die door omdat ik een bekende van me in de dorpskrant verwacht, maar verder niks ;)

Mijn vriend interesseert zich er wel aardig voor, die kijkt vaak nieuws/ zappt over teletekst etc. Totdat ik er soms wel eens gek van wordt. Het 4e bulletin op dezelfde dag over bv nieuws in haïti zit ik niet op te wachten. Klinkt heel eilandachtig, maar voor een deel zie ik al die reortages op locatie ook als ramptoerisme en bevrediging van de nieuwsgierige zieltjes..

Ondanks dat ik geen avondnieuws kijk, merk ik we dat ik aardig op de hoogte blijf van wat er speelt. Tijdens het eten op het werk komt nogal eens een nieuwsonderwerp voorbij. Dat hoor ik dan vanzelf wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:16

Marjoow schreef:
Ik vind het respectloos om mensen in zo'n situatie op de foto te zetten.

Misschien is het erg kort door de bocht, maar zolang die directie's erg dure en mooie auto's rijden, help ik daar niet aan mee.

Dus dan is het eerlijk dat die mensen 2 ton verdienen, terwijl het geld van de donaties bedoeld is om huizen te bouwen.

Wie zijn die mensen volgens jouw? Welke directies???? Volgens mij haal je zaken door elkaar.

Overigens is het de situatie in de wereld BIJ je bed halen ipv de VER van je bed show te laten zijn. Deze journalisten wagen hun leven om nieuws te brengen, juist zoals het is. Dan wellicht kun je bedenken dat deze journalist NAAST een hulpverlener staat.

Propaganda zonder je te laten weten wat er speelt in de wereld hebben we gelukkig niet in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:18

Vjestagirl schreef:
Dat er hier mensen zijn die al gigantisch lang meedraaien, en gigantisch veel posts hebben, ongeveer heel bokt kent ze wel, en dat zijn over het algemeen ook de mensen die hun mening goed onderbouwen zoals Chiqa. En dan komt er een of andere wijsneus met nog geen 50 posts, die vervolgens zo half zalvend 'aaaaahw je doet nu wel een beetje afbreuk aan je geloofwaardigheid hoor'... Kan daar heel slecht tegen.

Het is de kwaliteit en niet de kwantiteit die in het leven de waarde geeft....maar geeft niet hoor.

Als je 10.000 posts hebt verdiend met one-liners in de huiskamer, zegt niet zoveel van de inhoud van zo iemand. Ik vind het wel verhelderend eens nieuwe bokkers te ontvangen in onze oeverloze discussies, die ook goed van de tongriem gesneden zijn. Ik vind alle post van die persoon die jij bedoelt heel erg goed onderbouwd en leesbaar.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:29

Ik zorg dat ik op de hoogte blijf van het nieuws, dat doe ik door 's ochtends de krant te 'scannen' (afhankelijk van de tijd) en op internet bijvoorbeeld nu.nl te bekijken.
Ik snap ook eigenlijk niet dat mensen dat niet doen, je wil toch wel een beetje op de hoogte blijven van wat er in Nederland en de rest van de wereld gebeurt? Je hoeft niet alle ins en outs te weten, maar een beetje basiskennis lijkt mij wel belangrijk.

Om terug te komen op het stemmen, je kan wel alle partijprogramma's lezen, maar hoe wel je dan je keuze maken als je die programma's niet in de huidige maatschappij kunt plaatsen (een maatschappij die dus breder is dan alleen je eigen woonplaats, werk en sociaal leven)?

Tot slot wil ik nog even ingaan op de 'klacht' van TS dat hier mensen binnenvallen die wél het nieuws volgen, terwijl dit topic daar niet voor is; waarom zet je het dan op N&M? Dat is juist bedoeld voor discussie, zet anders een clubje op in de HK.

Vjestagirl

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 23:34

Hij stond op LZP...

En jullie zullen blij zijn om te weten dat ik een krant heb gekocht zojuist. Vooral omdat er of deze of volgende week een artikel in staat waar een foto van mezelf bij staat, maar een krant niettemin

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:36

Je hoeft van mij geen krant te kopen hoor. :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:40

Ik kijk eigenlijk iedere dag het nieuws wel of lees de krant.
Lijkt me heel raar als ik niet weet wat er in nederland en in de wereld gebreurt :+.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:52

Volgen is een groot woord :)
Ik ga er niet voor zitten. Wat er in Haiti is gebeurd wist ik ook niet tot gisteren.
Op mijn werk in de kantine staat vaak het nieuws aan, als ik dan pauze heb dan kijk ik wel. Maar volgen.. nee :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:27

Ik volg de highlights, ik wil wel weten wat er gebeurt van de 'grote dingen', interesse heb ik zelf meer in kleinere persoonlijke drama's zoals portretten van mensen onder de armoedegrens of nieuws over familiedrama's. Ik volg het nieuws beslist niet van A tot Z, onder meer omdat ik me er scherp van bewust ben hoeveel er, bewust en onbewust, gecensureerd wordt. Denk maar aan die bekende documentaire over het middenOostenconflict, hoe de nieuwsgeving hier afhankelijk is van onze verhouding met de VS en de politieke stand van zaken daar... ;)
Ik zet de tv dus niet doelbewust aan, luister wel veel radio, volg het nieuws via Bokt :P en zoek op internet nogal eens wat op.
Overigens valt het me ook op dat in Nederland de nieuwsuitzendingen veel mondialer gericht waren dan hier in Belgie. Kort stukje over echt grote dingen als Haiti en dan een hele uitzending geleuter over het gestechel in de regering... (en daar kan ik me dus niet voor interesseren, het maakt me woest dat mensen op die posities zich gedragen als niet veel meer dan kleuters en blijven mauwen over kleine puntjes waar het volk zich niet druk om kan maken, puur om elkaar te zieken ipv te kijken hoe ze de politiek weer op een beter spoor krijgen in het belang van het land)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:20

Marjoow schreef:
Dit is de natuur, niets aan te doen. En als mensen er wel iets aan willen doen, moeten ze niet in een risicovol gebied wonen.

Denk je dat die mensen die in Haiti geboren zijn geld hebben om te verhuizen naar een land waar geen aardbevingen voorkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:41

Vjestagirl schreef:
Hij stond op LZP...

En jullie zullen blij zijn om te weten dat ik een krant heb gekocht zojuist. Vooral omdat er of deze of volgende week een artikel in staat waar een foto van mezelf bij staat, maar een krant niettemin

Je hebt hem gekocht voor je zelf.... :D maar de vermelding is aardig. :+ :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:43

Pebblesther schreef:
Marjoow schreef:
Dit is de natuur, niets aan te doen. En als mensen er wel iets aan willen doen, moeten ze niet in een risicovol gebied wonen.

Denk je dat die mensen die in Haiti geboren zijn geld hebben om te verhuizen naar een land waar geen aardbevingen voorkomen?

Idd..
En als ze het dan al lukt om te vluchten per boot, dan is er nog kans dat ze bedonderd worden door mensen die ze geld aftroggelen en vervolgens moeten ze illegaal ergens wonen. Want een verblijfsvergunning krijg je niet zomaar. En ze lopen ook nog kans dat zo'n bootje zinkt, dat was vorig jaar regelmatig op het nieuws.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:50

Vjestagirl schreef:

Sorry moest hier stiekem wel even om lachen. :o

Het aantal posts is absoluut geen maatstaf voor iemands capaciteit tot redeneren, discussiëren etc. Iemand die psychologie heeft gestudeerd, zich hier aanmeldt en vervolgens (met 30 posts) in een psychologie topic reageert heeft vast geen flauw benul waar hij het over heeft. Om maar even een extreem voorbeeld te noemen. Dat raakt toch kant noch wal?

Bokt is ook niet alles hoor, voor de meesten dan :(:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:52

Marjoow schreef:

Tjezus, dit kun je toch niet menen? Wat een kortzichtigheid, ongelofelijk! 8)7

En wat het onderwerp van dit topic betreft; ik volg het nieuws en diverse ontwikkelingen juist wel. Hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling, vind ik. De wereld is groter dan het kleine wereldje thuis om je heen. Ik ben iemand die graag nadenkt over dingen, die vragen stelt, die graag van de hoed en de rand wil weten. Ik kijk graag wat verder dan mijn neus lang is. :j

Een van mijn vriendinnen heeft een kindje uit Haiti geadopteerd een paar jaar geleden. We hebben zo met hen meegeleefd en ik moet er toch niet aan denken dat hen dit overkomen was destijds. Het is een land met enorm veel armoede en veel ellende. Haar zoontje is zo blij dat hij hier een fijn nieuw thuis heeft gekregen bij mensen die werkelijk zielsveel van hem houden. Anders was hij daar als wees in een weestehuis opgegroeid, afschuwelijk. Het is dat ik het me niet kan veroorloven, maar als ik de mogelijkheden had, zou ik best overwegen om zo'n kindje te adopteren naast mijn eigen dochtertje. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 15:55

Twiggy2008 schreef:
En wat het onderwerp van dit topic betreft; ik volg het nieuws en diverse ontwikkelingen juist wel. Hoort gewoon bij je algemene ontwikkeling, vind ik. De wereld is groter dan het kleine wereldje thuis om je heen. Ik ben iemand die graag nadenkt over dingen, die vragen stelt, die graag van de hoed en de rand wil weten. Ik kijk graag wat verder dan mijn neus lang is. :j

Zeg je nou dat ik niet verder kijk dan mijn wereldje thuis, dat ik niet graag nadenk, en dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:02

Zou het je verbazen als ze dat bedoelde?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:07

Vjestagirl schreef:
Zeg je nou dat ik niet verder kijk dan mijn wereldje thuis, dat ik niet graag nadenk, en dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is?

Nouja, als je de krant alleen koopt omdat je er zelf in staat... En het je niet kan schelen wat Verkade 'doet' omdat je het niet te vreten vindt... :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:21

En dat zegt dat ik niet nadenk?

Als ik niet verder zou kijken dan mijn wereldje thuis zou ik geen internationale opleiding doen, vrienden door heel Europa hebben, momenteel in Ierland wonen.

En verkade kan me idd niet schelen. Ik eet sowiezo al fairtrade en biologisch, drink geen koffie, geen thee en geen alchol. Omdat ik anti-bioindustrie ben, en omdat je het wereld honger probleem op deze manier op kan lossen eet ik geen vlees...

Ik lees veel, verdiep me in onderwerpen die mij boeien. Dus niet denken lijkt me een beetje... overtrokken.

Makkelijk oordelen over iemand die je niet kent, en omdat ze iets anders aanpakken dan jijzelf je kunt zeggen dat ze niet nadenken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:28

Maar juist als je een internationale opleiding doet en vrienden in Europa hebt, ben je dan niet benieuwd wat daar gebeurt? Dan zou je je toch juist interesseren in het nieuws over de wereld? Als er bijvoorbeeld een erge ramp in Ierland zou gebeuren wil je dat dan ook niet weten?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:34

Vjestagirl schreef:
En dat zegt dat ik niet nadenk?

Niet zozeer dat je niet nadenkt. Wel dat je 'niet verder kijkt dan je neus lang is' (even in je eigen woorden). Want door die opmerkingen lijkt het net alsof het je alleen interesseert als je er zelf baat bij hebt.

Ik had beter moeten quoten. :)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:45

Ik heb niet het gehele topic gelezen maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje een gebrek aan ontwikkeling om het nieuws niet te volgen. Veel onderwerpen die (inter)nationaal in het nieuws komen hebben ook gevolgen voor jouw leven. Dat betekent niet dat je de hele krant van voor tot achter moet uitpluizen (al zou dat wel goed zijn voor het taalgebruik van de gemiddelde bokker....) maar wel dat je gewoon hoort te weten wat er gaande is. Ik zie zaken als empathie en betrokkenheid genoemd worden, hoewel ik het wat kortzichtig vind om je meteen te betichten van een tekort daaraan zit er wel een kern van waarheid in.