Moet de Burka kunnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is de Burka storend?

Ja
636 (65%)
Nee
328 (34%)

Totaal aantal stemmen: 964

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:46

Gleyla schreef:
Jasmine

Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?[/quote]

Jij kan goed appels met peren vergelijken[/quote]
Nee, de politie wil mensen kunnen zien, net zoals ik dat ook wil, dat lukt niet met een Burka...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:48

Bunga schreef:
Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?

Omdat dat niet meer met folie mag, je mag wel gewoon laten spuiten, het glas zelf tinten, dus deze opmerking is overbodig.[/quote]
Dan ken jij de regels niet goed, want het mag maar een bepaald percentage geblindeerd wezen, gespoten of geplakt...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:49

Vjestagirl schreef:
Nee, logisch, die zijn hier geboren, en net zo Nederlander als wij. Die hebben hier hun vrienden, spreken de taal, hebben een goede opleiding en dus kans op werk. Alleen een ander geloof, en dus andere gebruiken.

Ook dit betreft WEER geen feit...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:51

Gleyla schreef:
Dit doen dieren nog niet eens..

De sterkste overleven toch?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:52

!! Wat mij in een betogende spreekbeurt vooral interessant lijkt is juist de argumten voor de Burka. Ik denk dat het wel duidelijk is dat mensen (om even kort door de bocht te zeggen) 'Nederlandse' nationaliteit duidelijk over het algemeen tegen de Burka zijn en hier genoeg argumenten voor kunnen bedenekn. Maar wat dacht je van mensen te bevragen die zelf een Burka dragen en mensen van o.a turkse en marrokaanse nationaliteit om een compleet beeld te krijgen hierover.!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:57

MamboBeach schreef:
Brainless schreef:
Dat is dan op dat moment hun probleem.

Hoeveel mensen fietsen er niet zonder licht?
Kunnen ze ook een boete krijgen, maar blijkbaar houd hun dat niet tegen om zonder licht te fietsen.

Gevalletje appels en peren...

:roll: Inderdaad. En de reactie hierop dat ze beide niet te herkennen zijn vind ik helemaal onzinnig.. Ik fiets met licht voor mijn eigen veiligheid zodat automobilisten me niet aanrijden. Niet zodat andere mensen me kunnen herkennen op de fiets, blijf in het verkeer liever onopvallend. Als je een vergelijking maakt, ode dit dan goed!

Overigens stoor ik me niet aan de Burka, vrijheid vanmeningsuiting, en als deze vrouwen een Burka willen dragen, wie ben ik om ze tegen te houden??

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:58

Ik vraag mij af hoe het paspoort van een burkadrager eruit ziet, hoe is de pasfoto dan? Of mag het dan wel ineens af? En als je op schiphol staat mogen ze dan wel ineens je echt gezicht zien?

Nies_

Argumenten voor de burka :=
Ik wens je veel succes.

geerke

burka...prima...in het land van herkomst,niet in nederland....ik ga in afghanistan ook niet in sexy kleding rond lopen,ik pas mij aan aan het land...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:59

Marlis schreef:
Brainless schreef:
@Marlis
Ik heb (bijna) altijd een pet op, is dat ook storend?
Mijn oma heeft buiten altijd een hoed op en mijn opa altijd een pet, is dat ook storend?

Bij een burka zie je zoiezo alleen de ogen, dat vind ik al helemaal niet kunnen en hoofddoek stoor ik me ook gewoon aan. Maar dat is mijn mening en daar blijf ik dus ook bij. In ruimtes als scholen en werk etc vind ik een pet ook storend.

'en daar stoor ik me aan'. Waarom stoor je je aan een hoofddoek? Ik krijg een beetje de indruk dat je je stoort om je maar ergens aan te storen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:01

ChantalSmook schreef:
Overigens stoor ik me niet aan de Burka, vrijheid vanmeningsuiting, en als deze vrouwen een Burka willen dragen, wie ben ik om ze tegen te houden??

Wat heeft de burka met meningsuiting te maken? _O-
meningsuiting = uitspraak waarin iemands mening blijkt.
mening = manier waarop men over een bepaalt onderwerp denkt.

Ik zie hier geen lapje stof aan te pas komen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:02

ik moet eerlijk bekennen dat ik mij ook stoor aan een hoofddoek...ik zie ze alleen op de t.v,en meestal zijn dat van die geemancipeerde bitches die zonodig willen laten zien dat ze niet onderdrukt worden.....komt altijd een beetje 'verkrampt' over op mij

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:02

Binckydenice schreef:
Ik vraag mij af hoe het paspoort van een burkadrager eruit ziet, hoe is de pasfoto dan? Of mag het dan wel ineens af? En als je op schiphol staat mogen ze dan wel ineens je echt gezicht zien?

Net zoals jouw paspoort, enkel met een andere foto en andere gegevens. Zij moeten gewoon op de foto met hun gezicht en worden door een vrouwelijke douanebeambte gecontroleerd.

Ik snap het argument 'ik wil graag iemands gezicht zien als ik met iemand praat' ook niet echt. Dan praat je toch niet met ze? Niemand dwingt je om een gesprekje aan te knopen met iemand in een burka.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:04

tsja het heeft natuurlijk met hun geloof te maken maarja je weet nooit wie er onder dat kleedje zit

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:04

ayo schreef:
Binckydenice schreef:

Net zoals jouw paspoort, enkel met een andere foto en andere gegevens. Zij moeten gewoon op de foto met hun gezicht en worden door een vrouwelijke douanebeambte gecontroleerd.

Ik snap het argument 'ik wil graag iemands gezicht zien als ik met iemand praat' ook niet echt. Dan praat je toch niet met ze? Niemand dwingt je om een gesprekje aan te knopen met iemand in een burka.

Ik stoor mij er wel aan... Als ik de weg vraag wil vragen wil ik wel dat ik die persoon kan zien in het donker...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:05

Obelix_Luna schreef:
tsja het heeft natuurlijk met hun geloof te maken maarja je weet nooit wie er onder dat kleedje zit

Nee, het kan ook een manzijn of een verkrachter die zich voordoet als...

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:07

Binckydenice schreef:
ayo schreef:

Ik stoor mij er wel aan... Als ik de weg vraag wil vragen wil ik wel dat ik die persoon kan zien in het donker...

Maar hoe groot is de kans nou dat jij in het donker ergens iemand tegenkomt, waar die persoon dat de enige is die jij kan vragen, die dan ook nog een burka draagt. Die vrouwen zijn 's avonds niet alleen op pad. Bovendien zijn er 200 van die vrouwen, dan is het statistisch al bijna onmogelijk om op dat moment net iemand met een burka tegen te komen.
Kans is groter dat je een overvaller met een bivakmuts tegenkomt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:08

Nies_ schreef:
ChantalSmook schreef:

Wat heeft de burka met meningsuiting te maken? _O-
meningsuiting = uitspraak waarin iemands mening blijkt.
mening = manier waarop men over een bepaalt onderwerp denkt.

Ik zie hier geen lapje stof aan te pas komen?

Als deze vrouwen van mening zijn dat ze een Burka moeten dragen, om wat voor reden dan ook, hebben ze het recht om deze te dragen.
Maargoed, nogmaals,als je over dit onderwerp een spreekbeurt wilt houden, denk ik dat je met mannen en vrouwen binnen deze cultuur daarover praten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:09

Binckydenice schreef:
Obelix_Luna schreef:

Nee, het kan ook een manzijn of een verkrachter die zich voordoet als...

En wat kun je allemaal wel niet onder dat ding verstoppen? (denk aan wapens ed.)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:10

ChantalSmook schreef:
Als deze vrouwen van mening zijn dat ze een Burka moeten dragen, om wat voor reden dan ook, hebben ze het recht om deze te dragen.
Maargoed, nogmaals,als je over dit onderwerp een spreekbeurt wilt houden, denk ik dat je met mannen en vrouwen binnen deze cultuur daarover praten.

Iemand die een rokje draagt hoeft ook niet van mening te zijn dat ze dat moet dragen, een broek kan ook prima. En of dat hun recht is daar ging deze discussie volgensmij juist over? ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:12

Ik heb ook 'nee' gestemd. Het komt wel een beetje radicaal over vind ik.. Voor of tegen stemmen. Ik heb er persoonlijk voor gekozen omdat ik graag weet tegen wie ik spreek, ik praat niet tegen vreemden die je uberhaupt niet kan zien. Maar ze willen wel dat ze geïntegreerd geraken en dat ze alles mogen wat wij mogen. Wij mogen geen pet op school :) Boerka mag wel hoor ;) . Denk maar eens na ofdat je in Marokko een kerk mag plaatsen, ze zullen je zien komen. Daar valt niet te praten over zoiets. Terwijl het hier vol staat met moskee's en binnekort ook moslimscholen. Ik vind het allemaal een beetje heel erg ver gaan, sorry. Vandaar dat ik ook wat naar de racistische kant aan het neigen ben. Vooral omdat ik van belgië ben en omdat wij een heerlijk goed (vooral voor profiteurs) sociaal zekerheidssysteem hebben. Met als gevolg dat heeeel erg veel buitenlanders die niet eens de moeite doen om nederlands te leren of zich uberhaupt een beetje aan te passen, wel met al ons geld gaan lopen iedere maand en dan uiteraard nog in het zwart gaan bijwerken. Ze rijden met een bmw terwijl wij als werkende mensen dat niet zo gemakklijk kunnen betalen..

Dus, ik denk dat mijn standpunt lichtjes duidelijk is. Ik heb NIETS tegen mensen die moeite doen om nederlands te praten, gaan werken in het wit en dan eventueel nog in het zwart omdat ze niet rondkomen. Maar profiteurs, sorry daar sta ik niet voor open. Ik vind het soms lijken op een invasie.. binnekort een politieke partij van de moslims en belgië wordt over 50jaar een moslimland. Klaar!

Vandaar dat ik zeg dat ze bepaalde dingen moeten verbieden om de controle toch enigzinds te kunnen bewaren, hoofddoeken op school AF, daarbuiten ligt het ana hunzelf. Maar dan hoeven ze niet te klagen dat ze niet in de gemeenschap worden opgenomen. (lees: iemand die je nooit ziet vertrouw je toch niet?)

Misschien ga ik veel reacties krijgen.. Daar kan ik mee leven.

RoodZonnetje

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:14

Ik vind dit een heel lastige vraag waar ik niet met ja of nee op kan antwoorden. Sowieso is het antwoord wat mij betreft contextafhankelijk. In bepaalde functies bijvoorbeeld vind ik het echt niet kunnen, andere functies weer wel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:15

Ben het helemaal met je eens, Mallodie!

Ik ben trouwens ook voor het afschaffen voor welk geloof dan ook op scholen ed. vind het nogal middeleeuws.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:18

Ik denk als ik met iemand in een Burka wil praten er maar gewoon onder kruip. Die dingen zijn wijd genoeg om er samen even gezellig in te kletsen.

pinuts

Re: Moet de Burka kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 20:26

wij moeten eens in bikini naar hun land ( van afkomst ) gaan;)...