Gleyla schreef:Jasmine
Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?[/quote]
Jij kan goed appels met peren vergelijken[/quote]
Nee, de politie wil mensen kunnen zien, net zoals ik dat ook wil, dat lukt niet met een Burka...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bunga schreef:Waarom mag je de ramen van je auto niet blinderen?
MamboBeach schreef:Brainless schreef:Dat is dan op dat moment hun probleem.
Hoeveel mensen fietsen er niet zonder licht?
Kunnen ze ook een boete krijgen, maar blijkbaar houd hun dat niet tegen om zonder licht te fietsen.
Gevalletje appels en peren...
Marlis schreef:Brainless schreef:@Marlis
Ik heb (bijna) altijd een pet op, is dat ook storend?
Mijn oma heeft buiten altijd een hoed op en mijn opa altijd een pet, is dat ook storend?
Bij een burka zie je zoiezo alleen de ogen, dat vind ik al helemaal niet kunnen en hoofddoek stoor ik me ook gewoon aan. Maar dat is mijn mening en daar blijf ik dus ook bij. In ruimtes als scholen en werk etc vind ik een pet ook storend.
ChantalSmook schreef:Overigens stoor ik me niet aan de Burka, vrijheid vanmeningsuiting, en als deze vrouwen een Burka willen dragen, wie ben ik om ze tegen te houden??
Binckydenice schreef:Ik vraag mij af hoe het paspoort van een burkadrager eruit ziet, hoe is de pasfoto dan? Of mag het dan wel ineens af? En als je op schiphol staat mogen ze dan wel ineens je echt gezicht zien?
ayo schreef:Binckydenice schreef:Ik vraag mij af hoe het paspoort van een burkadrager eruit ziet, hoe is de pasfoto dan? Of mag het dan wel ineens af? En als je op schiphol staat mogen ze dan wel ineens je echt gezicht zien?
Net zoals jouw paspoort, enkel met een andere foto en andere gegevens. Zij moeten gewoon op de foto met hun gezicht en worden door een vrouwelijke douanebeambte gecontroleerd.
Ik snap het argument 'ik wil graag iemands gezicht zien als ik met iemand praat' ook niet echt. Dan praat je toch niet met ze? Niemand dwingt je om een gesprekje aan te knopen met iemand in een burka.
Binckydenice schreef:ayo schreef:Net zoals jouw paspoort, enkel met een andere foto en andere gegevens. Zij moeten gewoon op de foto met hun gezicht en worden door een vrouwelijke douanebeambte gecontroleerd.
Ik snap het argument 'ik wil graag iemands gezicht zien als ik met iemand praat' ook niet echt. Dan praat je toch niet met ze? Niemand dwingt je om een gesprekje aan te knopen met iemand in een burka.
Ik stoor mij er wel aan... Als ik de weg vraag wil vragen wil ik wel dat ik die persoon kan zien in het donker...
Nies_ schreef:ChantalSmook schreef:Overigens stoor ik me niet aan de Burka, vrijheid vanmeningsuiting, en als deze vrouwen een Burka willen dragen, wie ben ik om ze tegen te houden??
Wat heeft de burka met meningsuiting te maken?
meningsuiting = uitspraak waarin iemands mening blijkt.
mening = manier waarop men over een bepaalt onderwerp denkt.
Ik zie hier geen lapje stof aan te pas komen?
ChantalSmook schreef:Als deze vrouwen van mening zijn dat ze een Burka moeten dragen, om wat voor reden dan ook, hebben ze het recht om deze te dragen.
Maargoed, nogmaals,als je over dit onderwerp een spreekbeurt wilt houden, denk ik dat je met mannen en vrouwen binnen deze cultuur daarover praten.