Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biancaa schreef:@ fiffill hoe denk je dat ik me voelde dan toen ik naar de huisarts of psychologe moest? Ik stond te juichen? Ik zat daar vol walging van mezelf, half kotsend mijn verhaal te doen... als ik dat kan, moet zo iemand dat ook maar doorstaan, zeker (zoals iedereen dat zegt) als ze "alleen" maar eraan denken...
En ik kan mijn gedachtes opzij zetten ja van l*l eraf hakken ,vermoorden of weet ik het, dat is wel in contrast als het een "geaardheid" zou zijn. Het is niet mijn geaardheid dat ik iemand zou willen vermoorden.. daar hebben zij het zelf naar gemaakt lijkt mij (de pedoseksuelen dus he). Geaardheid was toch dat het "in" iemand zou zitten zonder dat hij er wat aan kan doen, dat is wat anders om moordneigingen te hebben tegen die een kind (en familie, ook qua familie wat er volgt) iets aandoen waar zij zich niet tegen kunnen weren.
Kev schreef:nee, de wrok van het slachtoffer is er niet minder door, maar als iemand geen geweten heeft (wat vaak het geval is) en zelf ook misbruikt is (wat voor 80% van de clienten geldt) dan is iemand niet alleen dader maar ook slachtoffer. Wanneer iemand niet behandeld kan worden moet je de samenleving tegen hem beschermen en hem tegen zichzelf.
Fiffill schreef:Biancaa schreef:@ fiffill hoe denk je dat ik me voelde dan toen ik naar de huisarts of psychologe moest? Ik stond te juichen? Ik zat daar vol walging van mezelf, half kotsend mijn verhaal te doen... als ik dat kan, moet zo iemand dat ook maar doorstaan, zeker (zoals iedereen dat zegt) als ze "alleen" maar eraan denken...
En ik kan mijn gedachtes opzij zetten ja van l*l eraf hakken ,vermoorden of weet ik het, dat is wel in contrast als het een "geaardheid" zou zijn. Het is niet mijn geaardheid dat ik iemand zou willen vermoorden.. daar hebben zij het zelf naar gemaakt lijkt mij (de pedoseksuelen dus he). Geaardheid was toch dat het "in" iemand zou zitten zonder dat hij er wat aan kan doen, dat is wat anders om moordneigingen te hebben tegen die een kind (en familie, ook qua familie wat er volgt) iets aandoen waar zij zich niet tegen kunnen weren.
Natuurlijk moet het voor jou ook heel moeilijk geweest zijn! Ook enorm knap hoe jij ermee omgaat.Ik sprak ook niet alleen over jou hoor, maar bijv. Lavien die ineens vanuit het niets "pedofielen zijn monsters" postte of mensen die de ergste dingen toewensen...
Ik denk wel dat pedofilie een geaardheid kan zijn, en daar kan je weinig aan doen. Maar in het geval van misbruik (van de pedofiel zelf dus, bijv. toen die zelf klein was) denk ik dat therapie wel een hoop kan oplossen. Die mensen zijn zelf in feite dader en slachtoffer.
(edit: net zoiets als wat Kev zegt dus)
Biancaa schreef:Nu ik dit zit te typen, lopen alsnog de tranen over mijn gezicht. Ja mijn visie is misschien (net als die van Miska) vertroebeld, maar je kan en MAG gewoon geen pedofiel goed praten. Het begint inderdaad met alleen kijken, dan wordt het meer. Al doen ze niet meer, dan is de gedachte aan het hebben van seks met kinderen al ronduit walgelijk en ziek!
@superwoman, ik zeg ook niet dat iedereen dit doet, maar vestjagirl (schrijf ik het zo goed, sorry als dit niet zo is is niet mijn bedoeling hoor) schreef dat pedofielen alleen maar over kinderen denken en van kinderen houden. Houden van je kind als ouder zijnde is toch echt iets anders dan hoe pedofielen denken lijkt mij... en dat is geen aanval op 1 van jullie maar gewoon mijn visie...
Biancaa schreef:ik ben vandaag met mijn nieuwe man voor het laatst bij de psychologe geweest en ik ben supergelukkig. Ik heb 2 prachtige kinderen uit mijn vorige huwelijk (die mijn nieuwe man leuker en liever vinden dan mijn ex, maar dat is een ander verhaal)
Ik heb nu sindskort weer contact met mijn jongste broertje, dit na 18 jaar niet gezien te hebben. Hij heeft alles geblokt uit het verleden, hij gaat nog met mijn ouders om... Nu hoorde ik dat mijn vader contact met me wilde, nou ammenooitniet!!! Ik zal hem nooit en dan ook nooit bij mijn dochter laten...
Ik had zo'n trauma dat ik mijn dochter haar billen en mutsje (sorry zo noem ik dat) niet durfde af te vegen zonder vreselijke gedachtes erbij. En nu nog (ze is nu bijna 10) als ze zegt dat ze aan de voor- of achterkant pijn heeft, durf ik amper te kijken. Het gaat uiteraard beter, maar het trauma blijft, je hebt geen keuze om opnieuw te beginnen, je kunt alleen overleven...Ik heb destijds dit dus aan de politie verteld, ik was het huis uitgezet door mijn moeder. Toen de agent mijn ouders belde, zat zij te gillen dat ze me zou vermoorden, dood zou slaan en weet ik het allemaal... Politie deed geen moer.. Vertrouwen daarin ben ik heel erg verloren.
Ik heb er dus melding van gemaakt, het enige wat ze zeggen "tja zolang er niemand uit die omgeving wat zegt of aangifte doet, kunnen wij niks doen... Dat van u is ondertussen verjaard en niet aantoonbaar (op het laats zat mijn vader alleen nog maar ana me was het geen penetreren meer omdat hij dat niet meer durfde) Dus bewijs was er niet, dus het was mijn woord tegen dat van hun... hopeloze zaak dus.
Als mijn ooms op een verjaardag naar boven kwamen (bij hun thuis) waren we zo bang (ik had nog 5 nichtjes). Het enige wat ik kon hopen, was dat ze niet voor mij kwamen... als je eens weet hoeveel schuldgevoel ik had omdat ik daarop hoopte? Want als ze mij niet namen, namen ze wel een nichtje mee...
Nu ik dit zit te typen, lopen alsnog de tranen over mijn gezicht. Ja mijn visie is misschien (net als die van Miska) vertroebeld, maar je kan en MAG gewoon geen pedofiel goed praten. Het begint inderdaad met alleen kijken, dan wordt het meer. Al doen ze niet meer, dan is de gedachte aan het hebben van seks met kinderen al ronduit walgelijk en ziek!
@superwoman, ik zeg ook niet dat iedereen dit doet, maar vestjagirl (schrijf ik het zo goed, sorry als dit niet zo is is niet mijn bedoeling hoor) schreef dat pedofielen alleen maar over kinderen denken en van kinderen houden. Houden van je kind als ouder zijnde is toch echt iets anders dan hoe pedofielen denken lijkt mij... en dat is geen aanval op 1 van jullie maar gewoon mijn visie...
Urielle schreef:Mariska_28 schreef:@Vjestagirl en hittepit_12: Dat is denk ik wel een reden om zuinig te zijn met foto`s van je kinderen op internet als ouders zijnde...
Daar heb je gelijk in, maar dat vind ik ook gekmakend.
Als jong grietje kun je niet in een kort rokje over straat omdat je dan verkracht wordt.
Als fietser kun je niet je fiets op het station zetten omdat hij anders weg is.
Als automobilist moet je auto tijdens het rijden op slot omdat je anders bij het stoplicht gecarjackt wordt (heb geen idee van het goede werkwoord erbij)
Als ouder kun je geen foto van je kind op internet zetten omdat er anders pedofielen zich gaan afrukken op een foto van je kind.
Hellooooo? Waarom moet een 'normaal' (whatever that may be) mens die gewoon zijn leven rustig wil leiden zich steeds voegen naar het gedrag van geflipte idioten omdat je leven anders niet meer zo rustig is? Waar gaat het dan mis?
AL loop je in je blote hol, ze moeten van je afblijven.
Al zet je je fiets zonder slot in het winkelcentrum, ze moeten hem laten staan.
Al zet je je auto met open deuren en de sleutel op het contact, ze moeten hem laten staan.
Al plaats ik foto's van mijn dochter haar doos, dan nog hoeft die foto niet bezoedeld te worden.