Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:20

Heb niet het hele topic door kunnen nemen, maar 'de deskundigen' zijn het er aardig over eens dat therapie weinig helpt, zeker niet bij mensen met een verstandelijke handicap. Heb er in mijn werk mee te maken en het is erg lastig! Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind, maar je wordt dan gedwongen het van alle kanten te bekijken.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:21

Bianca, diep respect voor jou! :j

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:22

@ fiffill hoe denk je dat ik me voelde dan toen ik naar de huisarts of psychologe moest? Ik stond te juichen? Ik zat daar vol walging van mezelf, half kotsend mijn verhaal te doen... als ik dat kan, moet zo iemand dat ook maar doorstaan, zeker (zoals iedereen dat zegt) als ze "alleen" maar eraan denken...

En ik kan mijn gedachtes opzij zetten ja van l*l eraf hakken ,vermoorden of weet ik het, dat is wel in contrast als het een "geaardheid" zou zijn. Het is niet mijn geaardheid dat ik iemand zou willen vermoorden.. daar hebben zij het zelf naar gemaakt lijkt mij (de pedoseksuelen dus he). Geaardheid was toch dat het "in" iemand zou zitten zonder dat hij er wat aan kan doen, dat is wat anders om moordneigingen te hebben tegen die een kind (en familie, ook qua familie wat er volgt) iets aandoen waar zij zich niet tegen kunnen weren.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:23

@ kev mijn ooms waren ook geestelijk gehandicapt, denk je dat mijn wrok er minder door is? Ik ben er door hulp van therapie wel anders door gan kijken... het zijn zielige mensen, evenals mijn vader en moeder, maar desondanks moeten ze opgesloten worden voor het leven en nooit meer het daglicht zien, geestelijk gehandicapt of niet, mijn ooms wisten precies wat ze deden hoor ;)

@ miska dank je wel :o

Kev

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:25

nee, de wrok van het slachtoffer is er niet minder door, maar als iemand geen geweten heeft (wat vaak het geval is) en zelf ook misbruikt is (wat voor 80% van de clienten geldt) dan is iemand niet alleen dader maar ook slachtoffer. Wanneer iemand niet behandeld kan worden moet je de samenleving tegen hem beschermen en hem tegen zichzelf.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:26

Geen dank Bianca, ik zit met een brok in mijn keel jouw verhaal te lezen... ;(
Kan me er helemaal in vinden, hoe je tegenover child molesters staat.
Zo voel ik dat ook.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:30

Biancaa schreef:
@ fiffill hoe denk je dat ik me voelde dan toen ik naar de huisarts of psychologe moest? Ik stond te juichen? Ik zat daar vol walging van mezelf, half kotsend mijn verhaal te doen... als ik dat kan, moet zo iemand dat ook maar doorstaan, zeker (zoals iedereen dat zegt) als ze "alleen" maar eraan denken...

En ik kan mijn gedachtes opzij zetten ja van l*l eraf hakken ,vermoorden of weet ik het, dat is wel in contrast als het een "geaardheid" zou zijn. Het is niet mijn geaardheid dat ik iemand zou willen vermoorden.. daar hebben zij het zelf naar gemaakt lijkt mij (de pedoseksuelen dus he). Geaardheid was toch dat het "in" iemand zou zitten zonder dat hij er wat aan kan doen, dat is wat anders om moordneigingen te hebben tegen die een kind (en familie, ook qua familie wat er volgt) iets aandoen waar zij zich niet tegen kunnen weren.

Natuurlijk moet het voor jou ook heel moeilijk geweest zijn! Ook enorm knap hoe jij ermee omgaat. :j Ik sprak ook niet alleen over jou hoor, maar bijv. Lavien die ineens vanuit het niets "pedofielen zijn monsters" postte of mensen die de ergste dingen toewensen...

Ik denk wel dat pedofilie een geaardheid kan zijn, en daar kan je weinig aan doen. Maar in het geval van misbruik (van de pedofiel zelf dus, bijv. toen die zelf klein was) denk ik dat therapie wel een hoop kan oplossen. Die mensen zijn zelf in feite dader en slachtoffer.

(edit: net zoiets als wat Kev zegt dus)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:36

Kev schreef:
nee, de wrok van het slachtoffer is er niet minder door, maar als iemand geen geweten heeft (wat vaak het geval is) en zelf ook misbruikt is (wat voor 80% van de clienten geldt) dan is iemand niet alleen dader maar ook slachtoffer. Wanneer iemand niet behandeld kan worden moet je de samenleving tegen hem beschermen en hem tegen zichzelf.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:36

Fiffill schreef:
Biancaa schreef:

Natuurlijk moet het voor jou ook heel moeilijk geweest zijn! Ook enorm knap hoe jij ermee omgaat. :j Ik sprak ook niet alleen over jou hoor, maar bijv. Lavien die ineens vanuit het niets "pedofielen zijn monsters" postte of mensen die de ergste dingen toewensen...

Ik denk wel dat pedofilie een geaardheid kan zijn, en daar kan je weinig aan doen. Maar in het geval van misbruik (van de pedofiel zelf dus, bijv. toen die zelf klein was) denk ik dat therapie wel een hoop kan oplossen. Die mensen zijn zelf in feite dader en slachtoffer.

(edit: net zoiets als wat Kev zegt dus)

Oke ja daar geef ik je gelijk in, mensen moeten wel iets onderbouwen voor ze wat neerzetten ;)

Ik denk dat pedofilie ook een geaardheid is en dat mensen er niks aan kunnen doen, soms is het wel "aangeleerd" zoals bij mijn ooms en vader, die kregen het mee van hun vader. Ik vind alleen dat als je die gedachtes hebt, je gewoon hulp moet zoeken (en ook als je denkt aan dierenseks, verkrachtingen van volwassen vrouwen/mannen e.d.)

Helaas brengen heel veel mensen hun gevoelens toch tot uiting, denk maar aan homofilie (aangezien er mensen aan het vergelijken waren) die dan naast hun huwelijk dan maar stiekem een vriend/vriendin gingen zoeken omdat ze toch die gevoelens hebben. Ik ben bang dta als je die gedachtes hebt, er dus op een gegeven moment er gehoor aan wordt gegeven.

Er werd ook gesproken over 3 % ofzo, ik vrees dat dit veel meer is dan we denken... ik heb het 25 jaar lang verzwegen (naar de buiten wereld dan), hoeveel zullen er wel ook niet zo lopen? Zelfde als dat ze nooit zeker het percentage kunnen bepalen van huiselijk geweld, niet iedereen doet aangifte, merendeels niet, dit is zeker ook zo bij pedoseksuele slachtoffers, zeker in huiselijk sfeer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:39

Ik heb net het topic doorgelezen en een deel van de discussie ging over het feit dat er een verschil is tussen pedofilie en pedosexualiteit. En ik vind ik scheiding zo dun... Er lopen overal ter wereld kinderen rond, het is zo makkelijk van een gedachte een daad te maken. Ik vind het enge gedachten.
Hoewel iedereen recht heeft op zijn eigen voorkeuren/geaardheid etc. vind ik wel dat de gedachten aan de sexuele handelingen met kinderen (zo las ik de definitie van pedofilie) té makkelijk te triggeren zijn en om te zetten in (strafbare) handelingen.

Enige tijd geleden werd in een documentaire gesproken over desensibilisatietherapie voor pedofielen/pedosexuelen (ja, beiden volgden therapie). En met succes. Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedere pedofiel/sexueel geldt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:39

Biancaa schreef:
Nu ik dit zit te typen, lopen alsnog de tranen over mijn gezicht. Ja mijn visie is misschien (net als die van Miska) vertroebeld, maar je kan en MAG gewoon geen pedofiel goed praten. Het begint inderdaad met alleen kijken, dan wordt het meer. Al doen ze niet meer, dan is de gedachte aan het hebben van seks met kinderen al ronduit walgelijk en ziek!

@superwoman, ik zeg ook niet dat iedereen dit doet, maar vestjagirl (schrijf ik het zo goed, sorry als dit niet zo is is niet mijn bedoeling hoor) schreef dat pedofielen alleen maar over kinderen denken en van kinderen houden. Houden van je kind als ouder zijnde is toch echt iets anders dan hoe pedofielen denken lijkt mij... en dat is geen aanval op 1 van jullie maar gewoon mijn visie...

Ben het met je eens hoor, dat je het nooit mag goedpraten, nooit!!!
De gedachte is idd kompleet gestoord!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:40

Ik denk zeker dat het meer is dan 3 %. Van de vrouwen met een verstandelijke handicap is 80 tot 100% !!! slachtoffer van seksueel misbruik!! Bij de 'normale' populatie zal het minder zijn, maar nog steeds heel (veel te) veel

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:41

Ik denk dat er veel meer pedofielen zijn dan men weet. Net zoals er ongetwijfeld meer homofielen zijn want ook dat is voor veel mensen iets waar ze moeilijk voor uit komen.

Daarom zei ik al eerder dat het voor pedofielen misschien ook wel wat makkelijker gemaakt moet worden om hulp te zoeken... zeker als ze zelf ook nog eens slachtoffer zijn van seksueel misbruik of geweld.

Maar ik vraag me af, het lijkt me dat er pedofielen zijn die echt niet inzien dat ze fout bezig zijn (althans, misschien zien ze wel in dat het vanuit ons gezien fout is, maar vinden zij zelf van niet)... wat doe je dan?

Pedoseksualiteit is inderdaad niet goed te praten. :n

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:46

Er kunnen veel problemen zijn: iemand kan wel weten dat het fout is (omdat het hem verteld en aangeleerd is) maar niet voelen, dus dan heb je niet dat knagende gevoel als je iets gaat doen wat ons normaal gesproken tegenhoudt. Het kan bv ook zijn dat ze zichzelf niet tegen kunnen houden.
Maar wat doe je als iemand geen geweten heeft? Dit kan je deels aanleren (verstandelijk) maar verder is het een kwestie van iedereen beschermen, en dat is nog niet makkelijk!
Als het denken erover al fout is, moeten we dan alle potentiele daders opsluiten? Het blijft een heel moeilijk probleem

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:50

Je kan geen gedachtes tegengaan, die mensen kan je dan ook niet opsluiten. Het is ook niet verboden om gedachtes te hebben.

Anders konden we alle mensen die hier dingen roepen over spuitjes geven, afmaken en lichaamsdelen afhakken ook wel opsluiten want dat zouden dan ook moordenaars en martelaars zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:57

Je kunt gedachten wel degelijk tegengaan. Dat is aan/af te leren. Dan zijn er ook nog diegenen die zodanig gestoord zijn (in de zin van DSM) dat zij niet met die gedachten om kunnen gaan. En juist die groep is eng, want dan worden gedachten makkelijker omgezet in daden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:58

Ik vraag me af of gedachtes wel af te leren zijn (in bepaalde gevallen).
Je kan een homoseksueel immers ook niet hetero 'maken' toch?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:01

je hebt gedachtes en gevoelens en bij gezonde mensen beinvloeden die elkaar en bestaan ze over het algemeen niet los van elkaar. Wanneer dit verstoord of gestoord is, klopt dit niet meer met elkaar en kan je de gevoelens niet aanpakken door middel van de gedachtes, wat normaal wel zou kunnen

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:05

Nee, dat is waar. Maar je kunt wel leren om te herkennen wanneer je over kinderen fantaseert en met de aangeleerde technieken deze omzetten in andere gedachten.
Daarnaast vraag ik me ernstig af of pedofilie wel een geaardheid is, maar dat is weer een andere discussie.

Ter verder informatie kwam ik deze link tegen, de zedenalmanak. http://www.huiselijkgeweld.nl/publicati ... manak.html

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:08

Biancaa schreef:
ik ben vandaag met mijn nieuwe man voor het laatst bij de psychologe geweest en ik ben supergelukkig. Ik heb 2 prachtige kinderen uit mijn vorige huwelijk (die mijn nieuwe man leuker en liever vinden dan mijn ex, maar dat is een ander verhaal ;) )
Ik heb nu sindskort weer contact met mijn jongste broertje, dit na 18 jaar niet gezien te hebben. Hij heeft alles geblokt uit het verleden, hij gaat nog met mijn ouders om... Nu hoorde ik dat mijn vader contact met me wilde, nou ammenooitniet!!! Ik zal hem nooit en dan ook nooit bij mijn dochter laten...

Ik had zo'n trauma dat ik mijn dochter haar billen en mutsje (sorry zo noem ik dat :o ) niet durfde af te vegen zonder vreselijke gedachtes erbij. En nu nog (ze is nu bijna 10) als ze zegt dat ze aan de voor- of achterkant pijn heeft, durf ik amper te kijken. Het gaat uiteraard beter, maar het trauma blijft, je hebt geen keuze om opnieuw te beginnen, je kunt alleen overleven...Ik heb destijds dit dus aan de politie verteld, ik was het huis uitgezet door mijn moeder. Toen de agent mijn ouders belde, zat zij te gillen dat ze me zou vermoorden, dood zou slaan en weet ik het allemaal... Politie deed geen moer.. Vertrouwen daarin ben ik heel erg verloren.

Ik heb er dus melding van gemaakt, het enige wat ze zeggen "tja zolang er niemand uit die omgeving wat zegt of aangifte doet, kunnen wij niks doen... Dat van u is ondertussen verjaard en niet aantoonbaar (op het laats zat mijn vader alleen nog maar ana me was het geen penetreren meer omdat hij dat niet meer durfde) Dus bewijs was er niet, dus het was mijn woord tegen dat van hun... hopeloze zaak dus.

Als mijn ooms op een verjaardag naar boven kwamen (bij hun thuis) waren we zo bang (ik had nog 5 nichtjes). Het enige wat ik kon hopen, was dat ze niet voor mij kwamen... als je eens weet hoeveel schuldgevoel ik had omdat ik daarop hoopte? Want als ze mij niet namen, namen ze wel een nichtje mee...

Nu ik dit zit te typen, lopen alsnog de tranen over mijn gezicht. Ja mijn visie is misschien (net als die van Miska) vertroebeld, maar je kan en MAG gewoon geen pedofiel goed praten. Het begint inderdaad met alleen kijken, dan wordt het meer. Al doen ze niet meer, dan is de gedachte aan het hebben van seks met kinderen al ronduit walgelijk en ziek!

@superwoman, ik zeg ook niet dat iedereen dit doet, maar vestjagirl (schrijf ik het zo goed, sorry als dit niet zo is is niet mijn bedoeling hoor) schreef dat pedofielen alleen maar over kinderen denken en van kinderen houden. Houden van je kind als ouder zijnde is toch echt iets anders dan hoe pedofielen denken lijkt mij... en dat is geen aanval op 1 van jullie maar gewoon mijn visie...

Dit is zo herkenbaar,ook ik heb hier moeite mee en ik kan me gewoon niet voorstellen wat een vent lekker vind aan zo'n klein kind.......

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:09

Maar als pedofilie een geaardheid zou zijn dan is er dus niks aan die gedachten verstoord of gestoord (vanuit de pedofiel gezien) lijkt me?

Maar ik denk wel dat therapie een hoop kan oplossen. Zeker voor mensen die vroeger zelf misbruikt zijn.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:13

Ik geloof dus ook niet dat pedofilie een geaardheid is, maar een stoornis.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:15

Urielle schreef:
Mariska_28 schreef:
@Vjestagirl en hittepit_12: Dat is denk ik wel een reden om zuinig te zijn met foto`s van je kinderen op internet als ouders zijnde...

Daar heb je gelijk in, maar dat vind ik ook gekmakend.
Als jong grietje kun je niet in een kort rokje over straat omdat je dan verkracht wordt.
Als fietser kun je niet je fiets op het station zetten omdat hij anders weg is.
Als automobilist moet je auto tijdens het rijden op slot omdat je anders bij het stoplicht gecarjackt wordt (heb geen idee van het goede werkwoord erbij)
Als ouder kun je geen foto van je kind op internet zetten omdat er anders pedofielen zich gaan afrukken op een foto van je kind.

Hellooooo? Waarom moet een 'normaal' (whatever that may be) mens die gewoon zijn leven rustig wil leiden zich steeds voegen naar het gedrag van geflipte idioten omdat je leven anders niet meer zo rustig is? Waar gaat het dan mis?

AL loop je in je blote hol, ze moeten van je afblijven.
Al zet je je fiets zonder slot in het winkelcentrum, ze moeten hem laten staan.
Al zet je je auto met open deuren en de sleutel op het contact, ze moeten hem laten staan.
Al plaats ik foto's van mijn dochter haar doos, dan nog hoeft die foto niet bezoedeld te worden.

Zo

+:)+ Amen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:15

Ik denk dat het best een geaardheid kan zijn... is er niet iets anders in de hersenen? Dat is bij homofilie toch ook zo, of is dat niet waar?

Denk dat het anders ligt voor mensen die misbruikt zijn. ;)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:19

Gekopieerd van rondom10.forums.ncrv.nl:

Hieronder de definitie pedofilie uit de DSM-IV-TR :

302.2 Pedofilie
(F65.4)(Pedophilia)

A. Gedurende een periode van tenminste zes maanden recividerende intense seksueel opwindende fantasieën, seksuele drang of gedragingen die seksuele handelingen met één of meer kinderen in de prepubertijd (in het algemeen dertien jaar of jonger) met zich meebrengen.

B. Iemand heeft op basis van deze drang gehandeld, of de seksuele drang of fantasieën veroorzaakten duidelijk lijden of relatieproblemen.

C. Betrokkene is tenminste zestien jaar oud en tenminste vijf jaar ouder dan het kind of de kinderen uit criterium A.

N.B. Reken hier niet de oudere adolecent toe die een vaste seksuele relatie heeft met twaalf- of dertienjarige.

Specificeer indien:
Seksueel aangetrokken tot mannen.
Seksueel aangetrokken tot vrouwen.
Seksueel aangetrokken tot beide seksen.

Specificeer indien:
Beperkt tot incest.
Specificeer indien:
Exclusieve type (zich alleen aangetrokken voelen tot kinderen)
Niet-exclusieve type

De bron is zoals ik al schreef de DSM-IV-TR van uitgeverij Swets & Zeitlinger ISBN 90-265-1695-9 en is voor een ieder te koop in de betere boekwinkel. Zoals ik ook in mijn vorige antwoordt aan u gaf, werkt in het strafrecht de forensische psychiatrie met aparte categorieën, van licht naar zwaar