Blue_Eyes schreef:Saskiaatje schreef:Hm, ik ben christelijk en gay, mag dat ook?
Je bent de eerste niet en je zult ook de laatste niet zijn
Dat geloof ik graag, gelukkig maar.

Maar ik vraag me af hoe andere christenen er tegenover staan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:heartxpony schreef:Ik ben voor, omdat niemand recht heeft een ander de wet voor te lezen (mits dit ANDERE MENSEN HINDERT).
Dus, ik zie niet in hoe dit verder nog beargumenteerd kan worden, aangezien Christenen (en andere geloofsovertuigingen) niets te maken hebben met andermans leven.
Jij hebt geloof ik iets tegen christenen, is het niet? In dat andere topic trek je ook al behoorlijk fel van leer... Anders ga eens met een christen in gesprek. Dan leer je misschien wat wij ECHT denken, zeggen en doen
Shadow0 schreef:heartxpony schreef:Jij moet niet alles te letterlijk nemen, lieve schat.
Persoonlijk vind ik dit niet zo'n fijne manier van reageren, het komt heel neerbuigend over. Zonde, want dat is helemaal niet nodig, aan de rest van je reactie te zien kun je je ook prima redden zonder het op die manier te doen
jameyskatje schreef:tijden veranderen inderdaad. vroeger waren er gehele stammen en gebieden homoseksueel. uiteindelijk zijn die hele steden vernietigd! misschien sterft de mens eerder uit dan je denkt hoor. ik heb gewoon mijn overtuiging over het leven. met miljoenen andere mensen op de wereld. daar is niets tijdsgebonden aan.
NatasjavE schreef:jameyskatje schreef:tijden veranderen inderdaad. vroeger waren er gehele stammen en gebieden homoseksueel. uiteindelijk zijn die hele steden vernietigd! misschien sterft de mens eerder uit dan je denkt hoor. ik heb gewoon mijn overtuiging over het leven. met miljoenen andere mensen op de wereld. daar is niets tijdsgebonden aan.
In het oude Griekenland was het inderdaad heel gebruikelijk dat mannen sex met mannen te habben. Dat was eigenlijk veel nobeler. Je vrouw was thuis, die had je om nageslacht te verwekken en het huishouden te doen. Het echte leven was in de polis.
We kunnen gelukkig constateren dat de Akropolis in Athene nog fier overeind staat. Er heeft zich duidelijk geen hogere macht aan geergerd. En Athene is niet vernietigt.
on Topic - Uiteraard ben ik voor het homohuwelijk. Een huwelijk is nl niets meer en niets minder dan het afsluiten van een contract gevolgd door een feessie. Heeft iedereen recht op.