Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 00:46

Blue_Eyes schreef:
Saskiaatje schreef:
Hm, ik ben christelijk en gay, mag dat ook?

Je bent de eerste niet en je zult ook de laatste niet zijn ;)

Dat geloof ik graag, gelukkig maar. :)
Maar ik vraag me af hoe andere christenen er tegenover staan.

Ann_e

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 00:47

Ik sta d'r open voor, maar ik blijf het raar vinden om te zien :o

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:50

Blue_Eyes schreef:
heartxpony schreef:
Ik ben voor, omdat niemand recht heeft een ander de wet voor te lezen (mits dit ANDERE MENSEN HINDERT).
Dus, ik zie niet in hoe dit verder nog beargumenteerd kan worden, aangezien Christenen (en andere geloofsovertuigingen) niets te maken hebben met andermans leven.

Jij hebt geloof ik iets tegen christenen, is het niet? In dat andere topic trek je ook al behoorlijk fel van leer... Anders ga eens met een christen in gesprek. Dan leer je misschien wat wij ECHT denken, zeggen en doen ;)

Ik heb niets tegen Christenen haha. Mijn tante is enorm gelovig maar ik kan geweldig goed met haar opschieten. Waar ik niet mee kan opschieten zijn mensen die andere mensen iets heel anders opdringen zoals bijvoorbeeld zeggen dat homosexualiteit een ziekte is.
Jij moet niet alles te letterlijk nemen, lieve schat. En 'wij' daar zie ik jou niet bij staan. Sorry, maar ieder persoon is echt een individueel. Ik snap dat je je aangesproken voelt, maar dat zegt dus al genoeg over jezelf. Geloof behoort geen leven te hinderen. Geloof is voor jezelf. Uiten is prima, maar als we dan ons geloof uiten zie ik ook niet in waarom een gay parade dan weer niet mag. Dat is ook een uiting van een individu.
Maar goed, het heeft toch niet veel nut hier verder op in te gaan aangezien ik niet zie wat jou Christelijkheid verder met dit topic te maken heeft, dat is jouw ding, niet het mijne, en ook niet van een homo of lesbienne. Ik ben net zo gek op mijn gay vrienden als op mijn 'gewone' vrienden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:52

heartxpony schreef:
Jij moet niet alles te letterlijk nemen, lieve schat.

Persoonlijk vind ik dit niet zo'n fijne manier van reageren, het komt heel neerbuigend over. Zonde, want dat is helemaal niet nodig, aan de rest van je reactie te zien kun je je ook prima redden zonder het op die manier te doen :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:56

VOOR :j :D

heb alleen pag 1 gelezen, maar ik ben voor :D
mijn vriendin en haar vriendin gaan volgend jaar trouwen en dat is Super *\o/*

laat iedereen lekker zelf weten hoe het zijn/haar leven indeelt 2 mannen ,2 vrouwen of man /vrouw het is mij om het even
als je maar gelukkig bent :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:57

Ik vind het eigenlijk be-lach-elijk dat andere mensen zich bemoeien met het geluk van anderen, dat er wetten bestaan over het al dan niet mogen trouwen door homoseksuelen. Ik vind het egoïstisch dat politiekers beslissen of je dat al dan niet mag, over gelovigen hetzelfde, God wil dat iedereen gelukkig is, dat iemand je lief heeft... Nou? Al de rest is opgeblazen door de kerk. Net zoals euthanasie, wie heeft zich in hemelsnaam te bemoeien ofdat iemand die super veel pijn heeft al dan niet de wereld mag verlaten?

Zolang je niemand kwetst of pijn doet... Homo's die trouwen doen niemand kwaad doordat ze trouwen, dus?

Beetje berkompen. (Ik zeg niet dat dit topic of de bokkers erin bekrompen zijn, versta me niet verkeerd. Ik vind het bekrompen dat anderen, politiekers beslissen over het geluk van anderen... Dat is absoluut niet Gods wil.).

Ik denk dat mijn standpunt duidelijk is :p

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:58

Shadow0 schreef:
heartxpony schreef:
Jij moet niet alles te letterlijk nemen, lieve schat.

Persoonlijk vind ik dit niet zo'n fijne manier van reageren, het komt heel neerbuigend over. Zonde, want dat is helemaal niet nodig, aan de rest van je reactie te zien kun je je ook prima redden zonder het op die manier te doen :j

Buiten dat - het christelijke aanhalen komt in dit geval dus niet van mij, maar van heartxpony.... dus waarom IK er dan van word beschuldigd om mijn christelijkheid erbij te betrekken, snap ik ook niet. Maar daar is al e.e.a. per pb aan gewaagd, dus laat ik dat hier verder rusten.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:22

Ik heb gezegd "aangezien Christenen (en andere geloofsovertuigingen) niets te maken hebben met andermans leven" hierbij bedoel ik omdat ik kijk naar Nederland, waar het Christendom naar mijn inzien het overheersende geloof is de grootste anti-gay factor is*. En dat weet ik omdat ik enorm veel gay vrienden heb. Goed, nu jij, jij zegt tegen mij (en dan door schijnbaar een bericht van mij te hebben gelezen dat ik anti Christen ben, heel knap vind ik dat dan) praat met een Christen. Nou, dat doe ik vaak genoeg. En zelfs mijn tante is niet tegen, terwijl zij zwaar gelovig is. En je hebt je geloof erbij betrokken zodra je mij persoonlijk aanviel toen ik mijn eigen mening gaf--die naar mijn inzien niet beledigend was tegenover iemand hier. Dus, je gezaag per pb zal het toch niet veranderen.
Even ter verheldering aan anderen die denken dat ik hun persoonlijk aanviel vanwege mijn reactie op dit topic. Ik had het misschien eerder kunnen verduidelijken, maar een persoonlijke aanval is ook niet nodig :Y)

*Aangezien een huwelijk via de kerk dus in de bijbel als verkeerd wordt gezien. En een homohuwelijk is hier dus het topic.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:26

Ik val je helemaal niet persoonlijk aan, ik verwonder me alleen over de toon in je reacties. Als je niet het fatsoen hebt om dit per pb uit te spreken ipv dat weer hier in het topic terug te gooien, dan laat maar....

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:17

Tegen B-) :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:20

Verhip loopt dit topic nog steeds? Hij duikt ineens op in Eigen Berichten.
Ik ben ook tegen Klaas, je hebt groot gelijk. Volgens mij is 't ook besmettelijk trouwens. :P

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:22

Is duidelijk toch? Waar je mee omgaat wordt je mee besmet :+ Toch echt een ziekte. Homo zijn is puur een seksverslaving, maar gelukkig is het te genezen! :)*

OFFTOPIC voor de mensen die niet weten wat homo zijn is :+
En bekijk deze ook gelijk even:
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 10-11-09 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:27

Ik ben tegen, waarom?
Omdat homo's vaak hele knappe mannen zijn en ik ze na hun huwelijk niet meer kan overtuigen om toch hetero te worden :+)
(gekheid hoor, het maakt mij niet uit. Vind homo-mannen vaak wel erg gezellig!)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:28

Ik stem voor.
Eerste regel in de wet als ik me niet vergis, gelijkheid van alle mensen. Dus niet met uitzondering van homo's of mensen die op welke manier dan ook, anders zijn als het gros.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:00

Sonja schreef:
Volgens mij is 't ook besmettelijk trouwens. :P

:))

I'll make them good girls go bad!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:26

Liedje schreef:
Sonja schreef:
Volgens mij is 't ook besmettelijk trouwens. :P

:))

I'll make them good girls go bad!! :')

*grinnik*
Nee hoor, ik ben niet lesbisch. Mijn vriendin, DIE is lesbisch! :)*
O verhip, ik voel ook wat :?
Hahaha

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:49

Sonja schreef:
*grinnik*
Nee hoor, ik ben niet lesbisch. Mijn vriendin, DIE is lesbisch! :)*
O verhip, ik voel ook wat :?
Hahaha

~~}> Sonja, toch.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:00

Ik kom ook even binnen vallen. Ik ben christelijk opgevoed met zowel een vader als een moeder, altijd naar de kerk geweest. Ouders zijn gescheiden, en guess what! Mijn moeder is nu 2 jaar gelukkig getrouwd met een vrouw! Ik ben nu absoluut VOOR!! Als 13 jarig meisje was dit toen heel moeilijk, maar als je ziet dat het je moeder gelukkig maakt!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:01

En wat vind de rest van de kerk daarvan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:16

Ik ben voor. Ik vind dat iedere individue op deze aardbol zijn eigen keuzes in met wie ze samen willen wonen of leven, moet kunnen maken :) Ongeacht sexe of ras :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:31

jameyskatje schreef:
tijden veranderen inderdaad. vroeger waren er gehele stammen en gebieden homoseksueel. uiteindelijk zijn die hele steden vernietigd! misschien sterft de mens eerder uit dan je denkt hoor. ik heb gewoon mijn overtuiging over het leven. met miljoenen andere mensen op de wereld. daar is niets tijdsgebonden aan.

In het oude Griekenland was het inderdaad heel gebruikelijk dat mannen sex met mannen te habben. Dat was eigenlijk veel nobeler. Je vrouw was thuis, die had je om nageslacht te verwekken en het huishouden te doen. Het echte leven was in de polis.

We kunnen gelukkig constateren dat de Akropolis in Athene nog fier overeind staat. Er heeft zich duidelijk geen hogere macht aan geergerd. En Athene is niet vernietigt.

on Topic - Uiteraard ben ik voor het homohuwelijk. Een huwelijk is nl niets meer en niets minder dan het afsluiten van een contract gevolgd door een feessie. Heeft iedereen recht op.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:31

NatasjavE schreef:
jameyskatje schreef:
tijden veranderen inderdaad. vroeger waren er gehele stammen en gebieden homoseksueel. uiteindelijk zijn die hele steden vernietigd! misschien sterft de mens eerder uit dan je denkt hoor. ik heb gewoon mijn overtuiging over het leven. met miljoenen andere mensen op de wereld. daar is niets tijdsgebonden aan.

In het oude Griekenland was het inderdaad heel gebruikelijk dat mannen sex met mannen te habben. Dat was eigenlijk veel nobeler. Je vrouw was thuis, die had je om nageslacht te verwekken en het huishouden te doen. Het echte leven was in de polis.

We kunnen gelukkig constateren dat de Akropolis in Athene nog fier overeind staat. Er heeft zich duidelijk geen hogere macht aan geergerd. En Athene is niet vernietigt.

on Topic - Uiteraard ben ik voor het homohuwelijk. Een huwelijk is nl niets meer en niets minder dan het afsluiten van een contract gevolgd door een feessie. Heeft iedereen recht op.

Om precies te zijn op Lesbos :+ :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:39

Je hebt al lessen gehad in woordgrapjes maken zo te zien, nu nog topografie - Athene op Lesbos? ;)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:10

Doelde meer op Griekenland zelf en was ook écht niet als grapje bedoeld...Had niet het hele berichtje gelezen :o

Maar een dikke vette knipoog terug voor jou ( ;) ), fijn dat jij lessen gehad hebt in begrijpend lezen ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:13

In overvloed zelfs, die lessen in Begrijpend Lezen. Ik ben docent Nederlands namelijk ;) Misschien volgende keer toch even het hele berichtje lezen? ;)