Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:34

je snapt het niet, HT verdient dus door de verkochte credits en die credits worden oa gebruikt
voor het plaatsen van die paardenfoto's, ofwel, ze verdienen wéldegelijk aan je foto's...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:35

Marjoow schreef:
En dus? Credits zijn niet voor jou, maar voor het beheer. Dus kóst het je geld.

Dus ben jíj geld kwijt. Das toch wat anders dan eraan verdienen?

Jij wel maar het beheer verdient er dus aan en daar gaat het hier om als je het topic gelezen had.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:36

nee.. ze verdienen geld aan de credits.. wat iedereen daarna doet met die credits, hebben de beheerders niet in de hand

en wat is verdienen..?? denk dat ze er bar weinig aan over houden hoor.. het spel moet ook draaiendde blijven en dat kost ook geld

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:36

ja HT verdient eraan, maar de spelers zelf niet.

Dus om nou te zeggen dat er geld aan wordt verdient, nee.
Credits worden niet gebruikt om paardenfotos te plaatsen, credits worden gebruikt om een paard een nieuwe naam te geven e.d.

waarschijnlijk betaalt het beheer de rekeningen van HTC hiermee. Denk toch niet dat zo'n site gratis is. Alleen het linkadres kost al geld geloof ik

Marjo

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:37

Ik vind het erg ver gezocht om nou te zeggen dat het beheer geld verdient aan jullie foto's.

Maar ik ga naar bed :evaw:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:38

je betaald 10 credits om een foto bij een paard te zetten marjoow,
En een spel draaiende houden kost echt niet zoveel als je denkt hoor
ga eens na hoeveel paarden een foto hebben, en dan 1 euro per foto

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:40

nou, zo'n spel is heus geen goudmijntje voor de beheerders. Misschien houden ze er een mooi zakcentje van over, maar kom op zeg, dat is niet eens een salaris te noemen.

Ik denk dat je niet moet klagen als je €150,- per shoot vraagt. En is het te weinig, dan zoek je toch een baan erbij?

Waar het mij om gaat, is dat foto's zomaar worden geplaatst. Dát moet veranderd worden, wie er geld aan verdient kan me geen reet schelen, want iedereen ziet alleen maar eurotekentjes in hun ogen en dat moet maar eens veranderen.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:41

LimaMambo schreef:
nee.. ze verdienen geld aan de credits.. wat iedereen daarna doet met die credits, hebben de beheerders niet in de hand

en wat is verdienen..?? denk dat ze er bar weinig aan over houden hoor.. het spel moet ook draaiendde blijven en dat kost ook geld

Dus ook aan credits waarmee door spelers foto's worden gekocht verdienen ze geld.

Marjoow schreef:
Denk toch niet dat zo'n site gratis is. Alleen het linkadres kost al geld geloof ik

Uhhh 25,= per jaar??

Ik ben iig niet meer kwijt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:44

maar waarom wil je dan in vredesnaam HT aansprakelijk gaan stellen? terwijl die er alles aan doen om het te voorkomen?

de enigen die hier verantwoordelijk voor zijn, zijn diegenen die 'jatten'

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:22

Marjoow schreef:
Credits worden niet gebruikt om paardenfotos te plaatsen, credits worden gebruikt om een paard een nieuwe naam te geven e.d.

waarschijnlijk betaalt het beheer de rekeningen van HTC hiermee. Denk toch niet dat zo'n site gratis is. Alleen het linkadres kost al geld geloof ik

ik denk idd dat het eerder is om het spel draaiende te houden! maar wat jij zegt dat credits niet gebruikt worden voor de foto's is niet waar, oke je profiel zelf kost niks nee, maar als je echt een foto BIJ het paard wilt hebben dan kost je dit 10 credits!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:28

LimaMambo schreef:
maar waarom wil je dan in vredesnaam HT aansprakelijk gaan stellen? terwijl die er alles aan doen om het te voorkomen?

Omdat het beheer van HT er ook wat aan weigert te doen.
Al zouden ze nou actief het proberen tegen te houden (met ideeën die al in dit topic zijn genoemd) en zou er dan nog een paar keer een foto van bijv. Hypofocus opduiken.... Tja dan heb je ook die aardigheid jegens het HT beheer om te zeggen: Jongens, hier heb ik nog een foto van mij, maar weet je wat, verwijder 'm maar en jullie krijgen geen rekening ;)

Maar aangezien het beheer van HT de kop in het zand steekt, en al z'n handen van het probleem aftrekt... Tja daar kan ik weinig respect voor opbrengen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:51

LimaMambo schreef:

Ze doen er helemaal niet 'alles' aan om het te voorkomen.

Citaat:

Die zeker ook, inderdaad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:29

Horse Tycoon is onderdeel van een bedrijf dat Tripix heet.

Een bedrijf is een instantie met een winst oogmerk. Een instantie die probeerd geld te verdienen dus.

Je kunt er dus vanuit gaan, dat Horse Tycoon als onderdeel van dat bedrijf dus wel degelijk geld verdient om winst te draaien.

Ze verdienen er zó veel aan, dat het beheer de cijfers niet eens openbaar durft te maken. Ze gooien 't topic op slot, zodat ze niet hoeven antwoorden ;)

Er zitten net iets minder dan 350.000 paarden in het spel.
Laten we aannemen dat slechts 10% daarvan een foto bij het profiel heeft staan.
Dan heeft het beheer dus bij 35.000 paarden verdient aan de geuploade foto, waar de gebruiker ongeveer 1 euro voor heeft betaald.

Ze hebben dan (in deze schatting) aan die geplaatste foto's al € 35.000,- euro verdient!!!!!!!

Dat valt héél eenvoudig onder 'commercieel' gebruik van een foto. Ze verdienen direct aan de foto zelf.
Maar zelfs als er níet aan verdient werd, zelfs dan blijft het gewoon een schending van auteursrechten en dat is in Nederland een misdrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:45

Het is nog eenvoudiger... Ze hebben in de statistieken gewoon het aantal geuploade foto's staan:

Citaat:
Totaal aantal foto's geupload: 68.974

Er is dus waarschijnlijk ongeveer € 68.974,- (achtenzestigduizend negenhonderdvierenzeventig euro) euro omzet gedraaid op die foto's.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-09 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:46

zo dat is toch een hele lading :+ en dan nagaan dat dat alleen foto's is waar ze aan verdient hebben,
credits gebruik je ook om extra stallen te kopen, naam te veranderen, grotere avatar, rangchecker etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:24

En van dat bedrag hebben de professionele fotografen, wiens foto's daarvoor zonder toestemming gebruikt worden, dus nooit een cent gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:50

Hypofocus schreef:
Het is nog eenvoudiger... Ze hebben in de statistieken gewoon het aantal geuploade foto's staan:

Citaat:
Totaal aantal foto's geupload: 68.974

Er is dus waarschijnlijk ongeveer € 68.974,- (achtenzestigduizend negenhonderdvierenzeventig euro) euro omzet gedraaid op die foto's.

Gaat dat wel over de paarden? Je kan een foto album hebben waar ook foto's in geupload worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:55

Dat staat er natuurlijk niet met zoveel woorden bij... Maar het is best aannemelijk dat ongeveer 20% van de paarden (2 op de 10 paarden) een foto hebben... Dan zou dit getal best kloppen.

En voor foto albums:
Kun je die foto's uploaden zonder daar credits voor te betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:58

Hypofocus schreef:
Dat staat er natuurlijk niet met zoveel woorden bij... Maar het is best aannemelijk dat ongeveer 20% van de paarden (2 op de 10 paarden) een foto hebben... Dan zou dit getal best kloppen.

En voor foto albums:
Kun je die foto's uploaden zonder daar credits voor te betalen?

Hmm, dat weet ik verder ook niet. :)

Voor het foto album moet je 20 credits betalen, later kan je dan gewoon alles uploaden, maar kan je je foto album nog uitbreiden met credits, zodat je meer foto's kwijt kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:00

Dus het foto album is ook niet gratis in feite...
Er is dan dus ook aan de geplaatste foto's verdient. ;)

Ik dénk dat ze de foto's in die albums niet tellen voor de statistieken.... Ik denk eerder dat 't om de foto's bij de paarden gaat.
Want als je niet per foto hoeft te betalen in de albums, dan heeft 't ook geen nut om in de statistieken te zetten hoeveel foto's er geupload zijn.
Ik denk dat ze er dan een ander kopje aan gegeven zouden hebben. Iets van 'aantal foto's in albums' ofzo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:03

Ik heb even een lijstje gemaakt van de Credits dingen en hoeveel die dan kosten :)

Rangchecker; 1 Credit
Paardenfoto; 10
Paardennaam veranderen; 10
Extra stal; 10
Hondenfoto; 5
Verzorging van het paard omhoog halen; 1
waarschuwings niveau afkopen; Per % 2 credits.
25 extra plek voor je pb inbox; 1
100*100 avatar; 3
5MB extra voor fotoalbum; 10
5000 M² weiland; 5 credits [Kan je één paard extra op de wei zetten]
Dan heb je nog 2 extra zadels en 2 extra hoofdstellen, die kosten allemaal 50 credits, dus intotaal 200.
Foto verwijderen bij paard/hond; gratis. (was dit eerder ook zo? := )
Maximaal aantal tekens van profiel verhogen; 5 credits
Hond meteen trainen zonder te wachten voor 1x, 1 credit.
Gelijk klusje doen zonder te wachten voor 1x, 1 credit.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:05

En hoeveel kost een credit nu precies in geld?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:06

nu sinds 2 weken ofzo is de prijs iets wat gedaald, het was eerst rond de 1 euro voor 10 credits d8 ik, zullen ook wel hoger zijn geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:06

En de goedkoopste standaard gehanteerde prijs is 90 cent voor 10 credits (als je via een Nederlandse Telefoon belt)
1,- euro voor 10 credits als je vanuit België belt
1,10 euro voor 7 credits per sms
3,- euro voor 25 credits via ideal.
1,- euro voor 10 credits via wallie
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-09-09 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:07

Je kan ze kopen, je kan bellen. Dit kost 0.90 cent, dan krijg je er 10.

Je kan ook sms'en, 1.10 euro en dan krijg je 7 credits.