13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:55

CCindy schreef:
Serafina80 schreef:
Waarom in godsnaam een wereldreis opeen boot om alleen maar een record te halen? Als je achttien bent herinner je waarschijnlijk de heft al niet meer. Lekker zonde van het kind..
Kom je terug van je "reisje" en wat heb je dan?? Niks, helemaal niks..!

Alleen maar een record? ReisJE? Een wereldreis van 2 jaar op zo'n jonge leeftijd vergeet ze haar leven lang niet meer. Daarom zal ze ook zeker spijt krijgen als ze niet gaat.
Lijkt mij ;)

Het is zeker een hele ervaring maar weet jij nog wat je precies op 13 jarige leeftijd hebt gedaan? Het is toch zonde.. als je ouder bent (en volwassener, niet onbelangrijk) kun je veel meer van je leven en ervaringen herinneren...

Yinnar

CCindy schreef:
Serafina80 schreef:
Waarom in godsnaam een wereldreis opeen boot om alleen maar een record te halen? Als je achttien bent herinner je waarschijnlijk de heft al niet meer. Lekker zonde van het kind..
Kom je terug van je "reisje" en wat heb je dan?? Niks, helemaal niks..!

Alleen maar een record? ReisJE? Een wereldreis van 2 jaar op zo'n jonge leeftijd vergeet ze haar leven lang niet meer. Daarom zal ze ook zeker spijt krijgen als ze niet gaat.
Lijkt mij ;)

Ik weet ook niet alles meer van toen ik die leeftijd had. De ervaringen van een paar jaar later staan me veel helderder voor de geest. Maar toen had ik inmiddels al een hele ontwikkeling ondergaan. Die moet zij nog ondervinden en op een bootje in der uppie zal dat niet lukken.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 25-08-09 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Serafina80 schreef:
Ze is 13!! Kom op. Dan hoor je nog te 'spelen' met je vriendjes en vriendinnetjes. Dan hoor je te ontdekken wie je nou eigenlijk bent. Gaat lekker op een boot midden in de oceaan. Vreselijk die ouders. Typisch van die gevallen die zelf in de spotlights willen staan.

En als er overal boten om haar heen varen noem ik het geen soloreis en slaat dat record ook nergens op.

edit: spelfoutje

kweenie........... mijn morgen 11 jaar wordende dochter is ook ernstig zelfstandig............ zou ik dit ook zo kunnen laten doen op 13 jarige leeftijd........

en ik denk dat je meer over jezelf ontdekt als je alleen bent dan onder de mensen........ Plus dat dit kind heel, heel veel gaat leren over verschillende landen, culturen, gebruiken........ nee hoor...... kan het er alleen maar mee eens zijn

Shadow0

Yinnar schreef:
In jouw beleving dan. Hier is het een hele normale bewoording voor een jong kind. Dus snotneus is niet neerbuigend..dat is jouw interpretatie.

Prima, als jij dat een prettige manier van over anderen spreken vindt, dan heb ik niets meer in de discussie te zoeken. Ik vind dat discussie alleen zin heeft als het gebaseerd is op iets van begrip en respect voor de anderen, bij jou lees ik dat niet, dus heb ik geen behoefte om op die manier 'meningen' uit te wisselen.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:56

Serafina80 schreef:
Het is zeker een hele ervaring maar weet jij nog wat je precies op 13 jarige leeftijd hebt gedaan? Het is toch zonde.. als je ouder bent (en volwassener, niet onbelangrijk) kun je veel meer van je leven en ervaringen herinneren...

Nee maar ik heb nou niet echt zoveel spannends gedaan op mijn 13-jarige leeftijd, zo'n ervaringen gehad. Een ervaring van je eerste vriendje ofzo, is toch iets anders als dit :P

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:58

Shadow0 schreef:
Yinnar schreef:
Is snotneus onaardig? Het is toch zo..een 13 jarige snotneus. Ik zeg toch niet dat het een k*twijf is. Dat is pas onaardig.

Ok, dan houden we het op een verschil van normen. Ik vind snotneus inderdaad onaardig en wat minachtend overkomen. Dat er nog onaardigere bewoordingen te verzinnen zijn, doet daar niets aan af.

Jij komt uit hetzelfde stadsie zie ik en als je een originele uteregse bent dan weet je dat dit woord een heel normaal woord is hier. Dus ik neem maar aan dat je dat niet bent anders had je het geweten.

CCindy

Kijk iedereen hier op elkaar lopen katten zeg. Omdat ze zich willen bemoeien met dat meisje en dat dan botst :o

Anoniem

Anne_GTI schreef:
Laat lekker gaan dat kind. Via i-net leren is zo raar niet. Misschien hier in Nld. wel maar elders kan het ook prima. Als je reëel afspraken maakt en deadlines stelt moet dat gaan.

Daarnaast is zo'n bootreis om de wereld met alle bijkomende zaken een stuk leerzamer dan alleen maar twee jaar in de schoolbanken zitten en balen dat je de kans ontnomen is om echt een statement te maken om als eerste de wereld op deze leeftijd rond te gaan.

Helemaal mee eens.

En trouwens, volgens mij is dat meisje in een klap volwassen als ze terug is. ;) Dan gaat die ontwikkeling ineens een stuk sneller hoor, dan in de schoolbanken. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:59

Serafina80 schreef:
Het is zeker een hele ervaring maar weet jij nog wat je precies op 13 jarige leeftijd hebt gedaan?

Oh, ik wel hoor :j De echt indrukwekkende gebeurtenissen ben ik beslist niet vergeten!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:59

Dat kwam er wat verkeerd uit, maar verwijderen kan ik het niet meer ;) Ik baal er gewoon van dat alles hier in NL voor je wordt beslist, en je zelf geen zelfstandigheid meer krijgt. Ze is wel pas 13, maar moet je kijken hoe het uitgemolken wordt.. iedereen denkt maar voor haar te kunnen beslissen..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:00

Shadow0 schreef:
Yinnar schreef:
In jouw beleving dan. Hier is het een hele normale bewoording voor een jong kind. Dus snotneus is niet neerbuigend..dat is jouw interpretatie.

Prima, als jij dat een prettige manier van over anderen spreken vindt, dan heb ik niets meer in de discussie te zoeken. Ik vind dat discussie alleen zin heeft als het gebaseerd is op iets van begrip en respect voor de anderen, bij jou lees ik dat niet, dus heb ik geen behoefte om op die manier 'meningen' uit te wisselen.

Wat jij wilt! Ik praat zoals ik wil en zolang ik er niets naars mee bedoel dan is dat oké. Dat jij er je eigen interpretatie aan geeft is jouw probleem. Snotneus is een heel normaal woord hier en wordt voor alle jonge kinderen gebruikt. Ik ben ermee opgegroeid en heb er niets aan overgehouden.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:00

KiWiKo schreef:
Serafina80 schreef:
Ze is 13!! Kom op. Dan hoor je nog te 'spelen' met je vriendjes en vriendinnetjes. Dan hoor je te ontdekken wie je nou eigenlijk bent. Gaat lekker op een boot midden in de oceaan. Vreselijk die ouders. Typisch van die gevallen die zelf in de spotlights willen staan.

En als er overal boten om haar heen varen noem ik het geen soloreis en slaat dat record ook nergens op.

edit: spelfoutje

kweenie........... mijn morgen 11 jaar wordende dochter is ook ernstig zelfstandig............ zou ik dit ook zo kunnen laten doen op 13 jarige leeftijd........

en ik denk dat je meer over jezelf ontdekt als je alleen bent dan onder de mensen........ Plus dat dit kind heel, heel veel gaat leren over verschillende landen, culturen, gebruiken........ nee hoor...... kan het er alleen maar mee eens zijn

Lekker alleen op een boot. Goed voor je sociale vaardigheden. Als ik die ouders was zou ik het vooral laten gebeuren...lekker je kind verpesten. Waarom nu? Ik snap best dat dat kind een wereldreis wil maken op een zeilboot als dat nou eenmaal haar passie is. Maar waarom nu? Het doet er niet toe of het kind al (ernstig)zelfstandig is. Nu pas gaat ze de puberteit in..nu pas gaat ze ontwikkelen. Gek voorbeeld: Als ze opeens ongesteld wordt? Wie heeft ze dan om daarover te praten? Als ze zich alleen voelt? Ja, dan kan ze even pappie en mammie bellen die waarschijnlijk zeggen dat ze zich niet aan moet stellen. Maar ze kan niemand even lekker knuffelen. En als dat wel kan...ben ik er niet van overtuigd dat het een soloreis is.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:01

CCindy schreef:
Kijk iedereen hier op elkaar lopen katten zeg. Omdat ze zich willen bemoeien met dat meisje en dat dan botst :o

Katten?? Iedereen mag toch zijn mening geven net als jij?? We worden er aan het eind alleen maar wijzer van.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:01

Shadow0 schreef:

Yinnar schreef:
Wat jij wilt! Ik praat zoals ik wil en zolang ik er niets naars mee bedoel dan is dat oké. Dat jij er je eigen interpretatie aan geeft is jouw probleem. Snotneus is een heel normaal woord hier en wordt voor alle jonge kinderen gebruikt. Ik ben ermee opgegroeid en heb er niets aan overgehouden.

Wat kinderachtig... welles nietes :P

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:02

Yinnar schreef:
CCindy schreef:

Katten?? Iedereen mag toch zijn mening geven net als jij?? We worden er aan het eind alleen maar wijzer van.

Ja het kwam er wat verkeerd uit, heb al nieuw bericht gestuurd. Maar het gaat wat verder dan een discussie en mening vind je niet :+ Maar goed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:04

echt geloof me ......... er is niemand die je beter kan vertellen hoe je bent dan jezelf in alle stilte.

En juist goed voor haar sociale vaardigheden omdat ze in veel verschillende landen met veel verschillende gebruiken en culturen terecht komt.......
en de meeste 13 jarige zijn allang ongesteld ;)

en even niet getroost worden door pappie en mammie........... daar word je een sterk persoon van die eigen boontjes kan doppen.....

nee hoor in alles voor wat mij betreft helemaal goed........

zouden ze ook met ontspoorde jongeren moeten doen..........

Soloreis is dat je ALLEEN vaart............ betekend niet dat je als enige op de oceaan zit :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:05

@ ccindy

Jawel joh. De ene is van mening dat ze moet gaan de de ander vindt dat ze op haar leeftijd er niet aan toe is om zoiets te ondernemen en dat ze gewoon moet opgroeien en dit moet doen als ze ouder is. Eerst netjes school afmaken. Zichzelf verder ontplooien en dan zal ze de toch van haar leven maken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:08

gister toevallig op netwerk (of 1 vandaag, weet het niet meer precies) gezien dat er een jeugdpsycholoog oid over sprak.. die was het er ook niet mee eens

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:10

KiWiKo schreef:
echt geloof me ......... er is niemand die je beter kan vertellen hoe je bent dan jezelf in alle stilte.

En juist goed voor haar sociale vaardigheden omdat ze in veel verschillende landen met veel verschillende gebruiken en culturen terecht komt.......
en de meeste 13 jarige zijn allang ongesteld ;)

en even niet getroost worden door pappie en mammie........... daar word je een sterk persoon van die eigen boontjes kan doppen.....

nee hoor in alles voor wat mij betreft helemaal goed........

zouden ze ook met ontspoorde jongeren moeten doen..........

Soloreis is dat je ALLEEN vaart............ betekend niet dat je als enige op de oceaan zit :)

Ja, is goed als je 18 bent of ouder!
Als je dit goed vindt ben je behoorlijk van de weg af als ouder hoor!
Ik kan er echt geen goed woord voor over hebben!

Als dat meisje haar bootje moet aanleggen ter reparatie o.i.d. en ze wordt verkracht dan is het allemaal erg!
Zou er niet aan moeten denken dat mijn dochter, en zeker niet op die leeftijd, alleen aan het cruisen is op zee... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:13

Als je 18 bent kun je niet verkracht worden dus? Happy me. :D

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:14

Als die ouders normaal verstand zouden hebben dan hadden ze het niet zover laten komen. Ik blijf ervan overtuigd dat het die ouders zijn die het kind souffleren. Uiteraard zal ze zelf ook graag willen maar als die ouders gewoon hadden gezegd "nee, pas als je 18 bent" dan was er niets aan het handje geweest.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:15

Juul schreef:
Als je 18 bent kun je niet verkracht worden dus? Happy me. :D

je bent als je 18 bent wel beter in staat jezelf te verdedigen
verkrachting is hoe dan ook erg.. maar een kind van 13 vind ik wel ietsje erger

KiWiKo

MamboBeach schreef:
Ja, is goed als je 18 bent of ouder!
Als je dit goed vindt ben je behoorlijk van de weg af als ouder hoor!
Ik kan er echt geen goed woord voor over hebben!

Als dat meisje haar bootje moet aanleggen ter reparatie o.i.d. en ze wordt verkracht dan is het allemaal erg!
Zou er niet aan moeten denken dat mijn dochter, en zeker niet op die leeftijd, alleen aan het cruisen is op zee... :n

Maar dat is niet aan de orde........... elke aanlegplaats zijn er mensen om haar op te vangen...... waaronder haar ouders........ Dus aan land is er geen gevaar. Met dat soort "wedstrijden" is er altijd begeleiding van andere schepen...... dus op zee kan ze ook niet echt in gevaar komen...

Tis allemaal aan strenge veiligheidseisen gebonden hoor die zeilsport :)

KiWiKo

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

en daarnaast verkracht en zelfs vermoord worden kan een 13 jarige ook op de fietstocht van school naar huis............

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:16

@ Mambo beach: Mee eens. Als je volwassen bent is het misschien wel eens goed om alleen te zijn voor langere tijd. Maar dit meisje weet nog niks van de wereld en hoe dat allemaal in elkaar steekt dan kan ze nog zo zelfstandig zijn.

Maar volgens mij moet er eerst iets heel ernstigs met haar gebeuren op zee willen die ouders inzien dat ze toch wel een beetje de verkeerde beslissing hebben gemaakt.

Ik ben absoluut niet tegen een wereldreis over zee en het alleen zijn. Ben het er in zeker zin ook me eens dat dat goed kan zijn voor een mens.

Maar sorry hoor, "even geen pappie en mammië die aan je hoofd zitten te zeuren"??? Dit is inderdaad voor een achttien jarige normaal maar dit is een kind. En nog een heel erg jong kind ook.

Dat van het ongesteld worden was ook maar een voorbeeld van wat er zou kunnen gebeuren. Mer om aan te geven dat er niemand voor haar is als er iets met haar gebeurd en dan bedoel ik geestelijk...