Boycot sponsoren van paardonvriendelijke praktijken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:37

Anya schreef:
Dé spanjaard???
Goh bestaat die HC?
Is dat net zoiets als Dé bank of Dé Nederlander?

Want dat is een mythe ;)

Daarom staat er ´die spanjaard´ tussen aanhalingstekens om het vooroordeel te illustreren :)*

@Rani; jouw keuze om bij bepaalde boeren wél te kopen is exact hetzelfde mechanisme als het ts +:)+

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:39

Prrrr schreef:
Ik zie een hele voorzichtige beweging terug on-topic die ik van harte toejuich. Het zou fijn zijn als de posts weer iets te maken zouden krijgen met het al dan niet stimuleren van gewenst gedrag, en minder met de achtergrond van de discussiegenoten.
Bij voorbaat dank :)

Of die van zichzelf in een iets te positief kader plaatsen...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:42

De Olijfolie is trouwens van Carbonell.

Nog lekker en gezond ook.
;)

Anya

Re: Boycot sponsoren van paardonvriendelijke praktijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:44

HC dat lampje is echt een denigrerende emoticon. Of je tegen debielen spreekt. Ik snap de werking van ' ... '. Maar tegelijkertijd spreek jij wel van algemene gewoontes en 'de spanjaard'. Daarmee spreek je jezelf tegen imo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:49

Huertecilla schreef:
Het punt is dat ´die spanjaard´ hier het een brevet van onvermogen van zichzelf vindt en weet dat noch het scheren noch die praam goed voor het paard zijn :)*

Je bedoelt: als je maar zegt dat je het eigenlijk niet zou moeten doen is het ineens wel aanvaardbaar om te gebruiken? Het weghalen van het ene deel van de natuurlijke bescherming is onaanvaardbaar, maar het inkorten van staart en manen is eigenlijk niet zo erg? Ben je dan niet een pietseltje naar het door jouw gewenste resultaat aan het toeredeneren?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:59

En weer die spijker en het slaan op de kop.....
Daar doelde ik eerder dus ook op maar toen werd mij op de man speloen verweten.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:00

Ik geef het op Afbeelding, einde topic

:evaw:

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:11

Paardentango schreef:
Ik geef het op Afbeelding, einde topic

:evaw:

Nee joh, niet doen. Zojuist heb je de contrastelling op het boycotten gewonnen; ik wist niet dat Carbonell goede sier maakt op het gebied van de fokkerij. Dat wil ik ook steunen en ik zal daarom voortaan de olijfolie van Carbonell gaan kopen. Een goeie olijfolie is net zoveel waard als een goeie wijn (en dan het liefst een kruidige spaanse ... ;) ).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 09:27

Rani007 schreef:
Nee joh, niet doen. Zojuist heb je de contrastelling op het boycotten gewonnen; ik wist niet dat Carbonell goede sier maakt op het gebied van de fokkerij. Dat wil ik ook steunen en ik zal daarom voortaan de olijfolie van Carbonell gaan kopen. Een goeie olijfolie is net zoveel waard als een goeie wijn (en dan het liefst een kruidige spaanse ... ;) ).

Het punt is helder.

Carbonell evenwel is een mega-holding.
Je kan geen olijfolie kopen via deze holding van een bepaald bedrijf, zelfs niet uit alleen spanje, laat staan andalucia.
Via de andalusische coöperativo ´Hojiblanca´ kan je wel vrij nauwkeurig een heel locale regio kiezen. Dus áls je wil dat jouw consumptieve besteding in een regio hier terecht komt, is dát de meest geëigende leverancier.
Generiek echter is er hier geen koppeling olijven - paarden.

Wij kopen zelf onze olie van de coöp waar we lid van zijn. De boomgaarden staan in onze directe omgeving en we rijden daar door.
We hebben ook een mini-producent ´Gibalto´ op 300 meter, maar die is heel egocentrisch, niet vrijwillig milieubewust en daar kopen we níet om die reden.
Bij de Venta ´El Cortijuelo´ in ons buurtschap heeft de eigenaar op mijn verzoek bij de laatste renovatie ringen om een paard aan te binden langs zijn terras gemaakt.
Hij heeft ook een moderne pers voor olijven waar je als individu je eigen olijven kan persen. Dán zou je door mijn olie te kopen diréct mijn paardgerichte promotie sponsoren. Nee, geen sluikreclame, want ik heb geen olijven 8-) , alleen een.... (per pb om de valsewijverij niet te voeren).
Oh, de afgewerkte frituurolie kan in de auto-tank.

Het bovenstaande is een heel goede manier van denken om jouw consumptieve besteding op de door joú gewenst manier terecht te laten komen.
Niet kopen waar je niet achter staat, wel wat je +:)+ vindt.
Dát is de hele kern van het topic. Niet meer, niet minder.

Het voorbeeld van Anky en de sedalin-spuit is een voorbeeld. Als je dat normaal vindt, wel, dan is je geld via de Rabo laten rollen geen verkeerde steun.
Vind je dat getuigen van ruiterbelang boven paardbelang, dan kan je besluiten de sponsor daarvan niet te laten verdienen aan jou.
Idem olijfolie of andere producten en diensten.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:55

Carbonell is toch hele ordinaire bij AH verkrijgbare olijfolie?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:05

Ja hoor is een van de standaard merken......niets bijzonders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 10:11

OKHannes schreef:
Ja hoor is een van de standaard merken......niets bijzonders.

Dat leg ik net uit ;)

De betreffende dames hebben het princípe van kiezen over waar hun consumptieve besteding heen gaat +:)+ door.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:00

behalve dan dat het boycotten van een hoofdsponsor van de KNHS, anky niet zal laten veranderen, en dat je daardoor andere ontwikkeling mbt paardenwelzijn ook de kop indrukt, bijv. het antidopingbeleid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:03

Maar even he. Stel dat het lukt om die boycot voor elkaar te krijgen en dat heel paardrijdend Nederland niet meer bij de Rabo bankt, stel dat (fantasie even aanzetten). Dat gaat de Rabo een hoop geld kosten en daardoor zullen ze moeten inkrimpen wat weer een hoop mensen hun baan gaat kosten en in deze staat van economie is dat niet wenselijk. Maar stel nu even dat dat kan, HOE heeft dat dan invloed op het sedalin gebruik van Anky? Is het niet veel effectiever als HC even de trein pakt naar Erp en persoonlijk gaat vertellen wat hij van die aanpak vindt? Stel he.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 11:14

Lovely schreef:
Stel dat het lukt om die boycot voor elkaar te krijgen en dat heel paardrijdend Nederland niet meer bij de Rabo bankt, stel dat (fantasie even aanzetten). Dat gaat de Rabo een hoop geld kosten en daardoor zullen ze moeten inkrimpen wat weer een hoop mensen hun baan gaat kosten en in deze staat van economie is dat niet wenselijk.

Je neemt, bewust?, een aantal gepasseerde station niet mee in deze redering.
Ik zal het voor de tígste keer op dit topic nog eens helder in J&J schrijven.

Waar geen vraag is, is een antwoord overbodig.
De boycot heeft als doel het doen spitsen van de oren.

Het uiteíndelijke doel is een toekomst voor ruitersport.
De Rabo kan daar een belangrijke rol in spelen door ruitersport te steunen welke het paardbelang waarborgt.

Op dit topic is de laatste ontwikkeling dat consumptieve besteding een póstieve stimulans kan zijn.
De Rabo kan zich als ze dat wil onderscheiden als een sponsor die een schone ruitersport nastreeft waarbij het páárdbelang bovenal staat.

Ik heb de Rabo inmiddels geïnformeerd over de redenering.
Het kan best zijn dat er meer klanten zijn die het ruíterbelang zwaarder vinden wegen dan er dierenliefhebbers zijn. Dat is een kluif voor hun marketeers.

hc

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:19

Waarom toch telkens dat denigrerende. Hier win je geen mensen mee voor jouw doel....het tegendeel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:21

HC, jouw doel van de boycot is om een zodanig groot draagvlak te krijgen dat de Rabobank de oortjes spitst en de boodschap oppikt. Keerzijde van een dergelijk draagvlak ligt wel degelijk in de bedrijfsvoering van de Rabo omdat door deze boycot een bepaalde kritische grens bereikt zal worden waardoor er maatregelen getroffen zullen moeten worden en er dankzij jouw boycot mensen op straat komen te staan. Ondertussen gaat Anky verder met haar praktijken, want die heeft het geld van de Rabo niet nodig om haar sedalinnetjes te kunnen kopen.
Alles heeft zijn consequenties maar daar sta jij in je voorstel niet bij stil en dat maakt het in beginsel zwak en onbruikbaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 11:39

Lovely schreef:
Ondertussen gaat Anky verder met haar praktijken, want die heeft het geld van de Rabo niet nodig om haar sedalinnetjes te kunnen kopen.

Dat zal best.
De consument kan echter kiezen of ze dat wel of niet met het consumptieve budget van die consument doet.

De manier van paardhouden/-managen staat van heel veel kanten ter discussie. Dat komt best in orde. Wellicht wat later maar het komt echt wel.
Dat is echter het topic niet.

Het topic is dat de consument met de keuzes over het consumptieve budget P- en R+ kan toepassen; ongewenst gedrag ontmoedigen door iets belonends weg te nemen, gewenst gedrag stimuleren door iets belonends toe te voegen.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:42

OK, je wilt dus niet kijken naar The Bigger Picture. Prima, maar dat is dan de bevestiging van de zwakte van je voorstel en denkwijze hierin.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:43

Maar wederom jij bepaalt niet wat ongewenst gedrag is en wat niet, doch zal je wel zelf een oordeel vellen en dat als waarheid aannemen.
Waarin ben jij beter? Je houdt ook paarden, op jouw egoisctische manier( bedoelend dat jij paarden gekocht hebt voor jezelf en voor je eigen plezier, die jouw manier van leven moeten benaderen en daar lijdend voorwerp in zijn.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 12:12

bulck schreef:
Maar wederom jij bepaalt niet wat ongewenst gedrag is en wat niet, doch zal je wel zelf een oordeel vellen en dat als waarheid aannemen.
Waarin ben jij beter? Je houdt ook paarden, op jouw egoisctische manier( bedoelend dat jij paarden gekocht hebt voor jezelf en voor je eigen plezier, die jouw manier van leven moeten benaderen en daar lijdend voorwerp in zijn.)

Vandaar mijn vraag om richtlijnen van buiten de ruiterij.
Juist met rijpaardhouden is dat zeer kritisch want het heeft geen existentiël doel.
Het houden van geiten voor melk heeft een exitentieel doel. De reden om ze te houden is gerechtvaardigd. Je dient dit dan verder in dienst van het welzijnsbelang van die geiten in te vullen.

Bij paardrijden is het onderliggende vraagstuk een ethisch compromis. Dat diskwalificeert elke ruiter uit de primaire welzijnsdiscussie.
Nogmaals, lees de openingspagina van mijn site als je meer perspectief wíl.

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:45

ontspanning kan net zo goed, zo niet beter voor de mens zijn dan geitemelk :)

Als je je site wilt promoten zet hem dan bij links neer hier ergens op bokt :)*

zonder ruiters geen paarden, en kunnen we ze alleen nog bekijken vanaf foto's en filmpjes...

HC daarnaast gil je alleen rabobank en Anky, maar heb het al eerder geschreven, er zijn tig bedrijven die sponsoren, ook paardenvoeder fabrikanten, fabrikanten van antiwormmiddelen... en die sponsoren oa wedstrijden waar Anky ten tonele verschijnt, met haar pas geschoren paard....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:51

Kortom: het is, volgens mij, onbegonnen werk?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 18:59

Alet74 schreef:

Lijkt Bokt wel. De paar muntjes die vallen zijn voor mij de moeite waard.
Het is de kiezel in de vijver. Het heeft altijd zin en is alleen onbegonnen werk als je er niet aan begint :D

hc

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:14

Huertecilla schreef:
Alet74 schreef:

Lijkt Bokt wel. De paar muntjes die vallen zijn voor mij de moeite waard.
Het is de kiezel in de vijver. Het heeft altijd zin en is alleen onbegonnen werk als je er niet aan begint :D

hc

In kiezel in mooi stilstaat water heeft effect, maar meerdere kiezels in datzelfde water heeft meer effect... je kunt je afvragen of je het water wel rimpelig moet maken... het effect van die ene kiezel zal niet lang duren...

een gat graven met de hand in zware leem is onbegonnen werk... datzelfe gat graven met beleid en goed gereedschap is geen onbegonnen werk...
wat jij doet is graven met blote handen en niet aan willen nemen dat het onbegonnen werk is en daarnaast het gat niet in je eigen tuin graven maar bij de buren.... en dan evenmin aannemen dat het niet jouw perceel is waar je aan het graven bent....

bedenk eens wat je met vleugelslaan wilt bereiken.... een briesje dat een ieder prettig vind en vraagt ermee door te gaan en mensen die je daarmee helpen, of een orkaan die compleet afgezwakt is als het dat gebied bereikt wat je wilt bereiken en zo geen enkele waarde meer heeft???