Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:(Of dat onevenredig groot is, is trouwens maar de vraag. Je zou je ook af kunnen vragen waarom een Nederlandse gemeente zich moet aanpassen aan een stel Spanjaarden die het niet op zaterdag wil zien.)
Huertecilla schreef:De motorsport in NL is zich hier wel bewust van. Zie daar het prima voorbeeld van de onevenredige macht van christen-extremisten in NL.
phaser schreef:In België zijn onlangs veel moslims op straat gekomen omdat een school het dragen van hoofddoeken en andere religieuze tekens heeft verboden.
Zo is het ook verboden om op school andere hoofddeksels (een pet enzo) te dragen.
Er zijn veel moslims op straat gekomen uit protest en ze willen nu hun eigen scholen oprichten.
Wat vinden jullie hier van?
Moslim-scholen in Belgie ? Moet het kunnen ?
phaser schreef:In België zijn onlangs veel moslims op straat gekomen omdat een school het dragen van hoofddoeken en andere religieuze tekens heeft verboden.
Zo is het ook verboden om op school andere hoofddeksels (een pet enzo) te dragen.
Er zijn veel moslims op straat gekomen uit protest en ze willen nu hun eigen scholen oprichten.
Wat vinden jullie hier van?
Moslim-scholen in Belgie ? Moet het kunnen ?
Daphna schreef:Tja, als je geen moslim mag zijn in een openbare of christenlijkschool dan lijkt het me logisch dat moslims een islamitische school willen hebben. Ik vind dat het moet kunnen.
Dat België hoofddoeken op scholen verbied vind ik belachelijk. Dat vind ik discriminatie.
phaser schreef:Ik zou wel eens willen zien hoeveel van die Moslimscholen de eindtermen van het vrije onderwijs zouden halen.
Het Nederlands, Frans en Engels zouden nagenoeg verdwijnen aangezien ze een Mullah of een Mollah willen aanstellen als leerkrachten.
Oude mannen met grijze baarden die nog Herbeeuws spreken en geen woord Nederlands, Frans of Engels kunnen.
Lijkt me sterk dat zij integralen bij wiskunde enzo kunnen uitleggen.
Komt er nog eens bij dat je als hogeschool een degelijke kennis van het Nederlands, Frans en Engels moet kunnen.
Kinderen die uit die scholen komen hebben GEEN kennis van die talen, laat staan de basis.
Dat zijn dan de jongeren die teksten in het wetenschappelijk Engels gaan moeten vertalen mochten zij een richting kiezen die dat nodig heeft.
Hoeveel % van de kinderen die uit hun secundaire school afstudeert, gaat naar de hogeschool gaan?
Er zijn nu al te weinig mensen die een hoger diploma hebben, gaan we dat dan niet in de hand werken?
Vind het vreemd dat er niemand anders hierop kan komen...
Lyonesse schreef:Daphna schreef:Tja, als je geen moslim mag zijn in een openbare of christenlijkschool dan lijkt het me logisch dat moslims een islamitische school willen hebben. Ik vind dat het moet kunnen.
Dat België hoofddoeken op scholen verbied vind ik belachelijk. Dat vind ik discriminatie.
Hoofddoeken wel toestaan en petjes/hoeden niet is geen discriminatie bedoel je?
Kuggur schreef:Blue_Eyes schreef:Nederland is wel een land met christelijke wortels, Hanmar
Oh ja? Is niet zó lang geleden dat Nederlands "gekerstend" is, onze wortels zijn eerder "heidens", geloof in de Æsir, je weet wel odin, Thor en zo. Islamieten zijn ook enhousiaste evangelisten dus wie weet?
Kuggur schreef:Blue_Eyes schreef:Nederland is wel een land met christelijke wortels, Hanmar
Oh ja? Is niet zó lang geleden dat Nederlands "gekerstend" is, onze wortels zijn eerder "heidens", geloof in de Æsir, je weet wel odin, Thor en zo.
Blue_Eyes schreef:Het was van mij uit ook meer en reactie op dat je Nederland geen christelijk land kunt noemen. Dat is het dus wel.