Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:56

@ Beantsje: :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:53

Shadow0 schreef:
(Of dat onevenredig groot is, is trouwens maar de vraag. Je zou je ook af kunnen vragen waarom een Nederlandse gemeente zich moet aanpassen aan een stel Spanjaarden die het niet op zaterdag wil zien.)

Omdat de historische waarde van de TT nóg zo groot is dat het machtige spaanse Dorna de TT nóg niet uit het programma kan schrappen.
Het financiële argument hoeft niet veel zwaarder te wegen.
In de nabije toekomst zijn verzoeken voor een plek op de agenda uit India en Rusland te verwachten. Die plek is er niet zómaar en vervangen is een oplossing.
De motorsport in NL is zich hier wel bewust van. Zie daar het prima voorbeeld van de onevenredige macht van christen-extremisten in NL.

hc

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:35

Ik vind het een beetje kort door de bocht om in dit verband te spreken van christen-extremisten. Sterker nog; ik kan me nauwelijks voorstellen dat de reden om het evenement niet naar een zondag te verplaatsen, van religieuze aard zou zijn. Mogelijk dat de keuze destijds voor de zaterdag is ingegeven door de christelijke cultuur van zondagsrust die destijds algemeen was in Nederland, maar om zo'n evenement te verplaatsen is niet eenvoudig. Daar zullen hele andere haken en ogen aanzitten.
Even als onderbouwing: nieuwere (ook heel lawaaiige) evenementen op de TT-baan zoals het truckstarfestival en de champcarraces, zijn wel degelijk ook op zondag.

Overigens vind ik er helemaal niets mis mee dat de TT op zaterdag is en blijft. En ik vind er ook helemaal niets mis mee dat het de cultuur van een land is dat een zondag rustig is. Dat de oorsprong daarvan christelijk is, wat is daar mis mee?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:20

Huertecilla schreef:
De motorsport in NL is zich hier wel bewust van. Zie daar het prima voorbeeld van de onevenredige macht van christen-extremisten in NL.

Nogmaals: deze conclusie is verkeerd. Jij stelt de zaken verkeerd voor en legt de problemen op de verkeerde plek. Dat vind ik storend, polariserend en erg slordig. Je mag vinden wat je wilt van hoe het werkt, maar het ligt niet aan de onevenredige macht van de 'christenextremisten', maar doordat de besluitvorming hierover bij de lokale politiek ligt. Dit is dus geen 'prima voorbeeld', behalve misschien van stigmatiserend, overtrokken taalgebruik en onjuiste voorstelling van zaken.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:21

In België zijn onlangs veel moslims op straat gekomen omdat een school het dragen van hoofddoeken en andere religieuze tekens heeft verboden.
Zo is het ook verboden om op school andere hoofddeksels (een pet enzo) te dragen.

Er zijn veel moslims op straat gekomen uit protest en ze willen nu hun eigen scholen oprichten.

Wat vinden jullie hier van?

Moslim-scholen in Belgie ? Moet het kunnen ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:45

Er zijn er in Nederland ook en tot nog toe leven we nog steeds en zijn we nog steeds niet overgenomen door de moslims... dus ik zie niet in waarom niet.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:34

Als je ook katholieke of gereformeerde scholen mag hebben, zie ik ábsoluut niet in waarom er geen islamitische scholen mogen zijn. Dat het ''ons land'' zou zijn vind ik sowieso al een onzinterm (ik spreek hier dan even over Nederland, omdat ik daar woon :+ ), maar het argument wordt daarnaast nog eens ontkracht door het feit dat áls het een ''christelijk'' land zou zijn, er dus ook geen joodse scholen zouden mogen zijn. En die zijn er wél, toevallig.
Daarnaast zou ik Nederland (of België) ook niet willen bestempelen als een christelijk land, daar er ontzettend veel mensen wonen die niet bij een bepaalde kerk zijn aangesloten of wat dan ook, en tot op heden zijn die ook nog niet het land uitgeschopt. De scheiding van kerk en staat heeft betrekking op het politiek bestuur van het land, maar impliceert dus ook dat Nederland niet als een christelijk land afgeschilderd kan worden. In onze grondwet staat dan ook nog altijd dat er hier vrijheid van godsdienst heerst en daarnaast zijn er wetten die bepalen dat onderwijs ook vrij is. Dat betekent dat volgens onze grondwet er dus islamitische scholen moeten/mogen zijn, als daar behoefte aan is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:38

Nederland is wel een land met christelijke wortels, Hanmar ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:25

phaser schreef:
In België zijn onlangs veel moslims op straat gekomen omdat een school het dragen van hoofddoeken en andere religieuze tekens heeft verboden.
Zo is het ook verboden om op school andere hoofddeksels (een pet enzo) te dragen.

Er zijn veel moslims op straat gekomen uit protest en ze willen nu hun eigen scholen oprichten.

Waarom niet? Al weet ik niet hoe het onderwijssysteem in Belgie is. Zijn er ook Christelijke scholen?

En die school, verbiedt die ook het dragen van kruisjes etc?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:12

Ik zou wel eens willen zien hoeveel van die Moslimscholen de eindtermen van het vrije onderwijs zouden halen.

Het Nederlands, Frans en Engels zouden nagenoeg verdwijnen aangezien ze een Mullah of een Mollah willen aanstellen als leerkrachten.

Oude mannen met grijze baarden die nog Herbeeuws spreken en geen woord Nederlands, Frans of Engels kunnen.

Lijkt me sterk dat zij integralen bij wiskunde enzo kunnen uitleggen.
Komt er nog eens bij dat je als hogeschool een degelijke kennis van het Nederlands, Frans en Engels moet kunnen.
Kinderen die uit die scholen komen hebben GEEN kennis van die talen, laat staan de basis.

Dat zijn dan de jongeren die teksten in het wetenschappelijk Engels gaan moeten vertalen mochten zij een richting kiezen die dat nodig heeft.

Hoeveel % van de kinderen die uit hun secundaire school afstudeert, gaat naar de hogeschool gaan?
Er zijn nu al te weinig mensen die een hoger diploma hebben, gaan we dat dan niet in de hand werken?

Vind het vreemd dat er niemand anders hierop kan komen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:49

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, Phaser, maar hier in Nederland heb je zoiets als een onderwijsinspectie. Scholen worden regelmatig gecontroleerd of de kwaliteit van het onderwijs wel voldoet. Mochten er veel kinderen een heel slechte score halen bij de CITO-eindtoets aan het eind van de basisschooljaren, zit de OID daar direct bovenop.

Dus dat er niemand anders op kan komen... het is gewoon onzin wat je praat.

Oh ja... op een islamitische school werken mensen die Arabisch spreken, geen Hebreeuws ('Herbeeuws'). Hoe zat dat ook weer met goed onderwijs krijgen? :x

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:23

Blue_Eyes schreef:

Oh ja? Is niet zó lang geleden dat Nederlands "gekerstend" is, onze wortels zijn eerder "heidens", geloof in de Æsir, je weet wel odin, Thor en zo. Islamieten zijn ook enhousiaste evangelisten dus wie weet?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:32

phaser schreef:
Oude mannen met grijze baarden die nog Herbeeuws spreken en geen woord Nederlands, Frans of Engels kunnen.

Hebreeuws op een islamitische school? :=

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:03

phaser schreef:

Tja, als je geen moslim mag zijn in een openbare of christenlijkschool dan lijkt het me logisch dat moslims een islamitische school willen hebben. Ik vind dat het moet kunnen.

Dat België hoofddoeken op scholen verbied vind ik belachelijk. Dat vind ik discriminatie.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:06

Daphna schreef:
Tja, als je geen moslim mag zijn in een openbare of christenlijkschool dan lijkt het me logisch dat moslims een islamitische school willen hebben. Ik vind dat het moet kunnen.

Dat België hoofddoeken op scholen verbied vind ik belachelijk. Dat vind ik discriminatie.

Hoofddoeken wel toestaan en petjes/hoeden niet is geen discriminatie bedoel je?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:12

phaser schreef:
Ik zou wel eens willen zien hoeveel van die Moslimscholen de eindtermen van het vrije onderwijs zouden halen.

Het Nederlands, Frans en Engels zouden nagenoeg verdwijnen aangezien ze een Mullah of een Mollah willen aanstellen als leerkrachten.

Lijkt me sterk dat zij integralen bij wiskunde enzo kunnen uitleggen.
Komt er nog eens bij dat je als hogeschool een degelijke kennis van het Nederlands, Frans en Engels moet kunnen.
Kinderen die uit die scholen komen hebben GEEN kennis van die talen, laat staan de basis.

Dat zijn dan de jongeren die teksten in het wetenschappelijk Engels gaan moeten vertalen mochten zij een richting kiezen die dat nodig heeft.

Hoeveel % van de kinderen die uit hun secundaire school afstudeert, gaat naar de hogeschool gaan?
Er zijn nu al te weinig mensen die een hoger diploma hebben, gaan we dat dan niet in de hand werken?

Vind het vreemd dat er niemand anders hierop kan komen...

Aller eerst hebreeuws is de taal van het joodse volk. Er zijn maar enkele Mollahs die deze taal spreken.
Ten tweede, wat is er mis met grijze baarden.. kan best sexy zijn, vraag maar aan georgina verbaan :P

Ten derde frans is de tweede taal van de meeste Marokkanen. In marokko zijn er gedeelten waar alleen frans gesproken wordt en geen of nauwelijks Arabisch. Om te kennis op te doen, wat verplicht is in de islaam, moet men talen kunnen spreken. Dat deze talen niet voor hen van belang zijn is dus onzin.

Ten slotte in Nederland zijn er te veel mensen met een hoger diploma. Er is veel werkeloosheid bij de hoger opgeleiden, daarentegen zijn er veel open vacatures voor schoonmakers, vuilnismannen en andere laag opgeleiden.

Dus nee daar had ik niet op kunnen komen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:13

Lyonesse schreef:
Daphna schreef:

Hoofddoeken wel toestaan en petjes/hoeden niet is geen discriminatie bedoel je?

Als een petje dragen jou religie is, dan moet dat zeker kunnen.
Ik vind ook zeker dat Sint Nikolaas zijn mijter op moet kunnen houden. Dat hoort bij zijn spirituele gesteldheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:36

Kuggur schreef:
Blue_Eyes schreef:

Oh ja? Is niet zó lang geleden dat Nederlands "gekerstend" is, onze wortels zijn eerder "heidens", geloof in de Æsir, je weet wel odin, Thor en zo. Islamieten zijn ook enhousiaste evangelisten dus wie weet?

De tijd dat Nederland gekerstend is is ca. 1200 - 1500 jaar geleden. De cultuur zoals wij die nu kennen heeft behoorlijk christelijke wortels. Denk alleen al maar aan onze tijdstelling. We leven in het jaar 2009 na Christus, we houden een zevendaagse week aan, noem het maar op. Er zijn nog veel meer dingen te noemen.

Plus - de vroege middeleeuwen waren qua het veranderen van overtuigingen van mensen wel een totaal andere tijd dan nu. Ik denk echt niet dat je er bang voor hoeft te zijn dat binnen een paar generaties hier iedereen moslim is.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:45

In mijn ogen gaat het niet om onze christelijke wortels, maar om onze recente geschiedenis en onze grondwet. Iedereen heeft er maar over ''dat die mensen zijn bleven steken in een middeleeuws wereldbeeld'' etcetera etcetera, maar ik vind het negeren van de vrijheid van godsdienst met als argument het feit dat Nederland christelijke wortels heeft, ook niet een erg recent wereldbeeld geven.
Ook in een land met christelijke wortels maar waar wél vrijheid van godsdienst én vrijheid van onderwijs geldt, moet dus volgens onze grondwet een islamitische school net zo goed mogelijk zijn als een joodse of christelijke school.

Daarnaast zal inderdaad ook voor die scholen dezelfde regels wat betreft de onderwijsinspectie gelden. Leveren die scholen dus inderdaad leerlingen af die structureel onder de maat presteren, dan zullen die scholen op den duur gesloten of flink verbeterd worden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:05

Als je goed had gelezen had je gezien dat ik absoluut de vrijheid van godsdienst niet negeer. Ik ben juist een groot voorstander van bijzonder onderwijs - van welke religie dan ook ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:10

Ik val jou ook niet persoonlijk aan, ik bedoel het meer in het algemeen: er zijn heel veel mensen die wél redeneren in de trant van ''dit is een christelijk land dus geen plaats voor islamieten enzo.'' :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:26

Hanmar schreef:
Ik val jou ook niet persoonlijk aan, ik bedoel het meer in het algemeen: er zijn heel veel mensen die wél redeneren in de trant van ''dit is een christelijk land dus geen plaats voor islamieten enzo.'' :)

niet iedereen is Wilders-aanhanger!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:23

Het was van mij uit ook meer en reactie op dat je Nederland geen christelijk land kunt noemen. Dat is het dus wel. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:56

Kuggur schreef:
Blue_Eyes schreef:

Oh ja? Is niet zó lang geleden dat Nederlands "gekerstend" is, onze wortels zijn eerder "heidens", geloof in de Æsir, je weet wel odin, Thor en zo.

Heel grappig ja.
Verbázend ook hoe lang het passieve verzet met name op het platte land van NO NL heeft standgehouden. Tot ná de stichting van het reformeerde land van de Oranjes.
Niets christelijke wortels. Alleen een vrij recent laagje fineer uit Rome wat later bij de invloedrijke laag gereformeerd is overgeschilderd.
Je kan wel zeggen dat de huidige NL Staat christelijke wortels heeft.
Je kan niet stellen dat het NL volk die heeft, eerder dat ze met het zwaard bekeerd is en zich schoorvoetend aangepast heeft.

Héél opvallend in dit licht trouwens dat het geschiedenisonderwijs de kruistochten beperkt tot die naar Het Heilige Land.
De kerstening van de Lage Lnnden, van Scandinavië, van Duitsland, Polen, de Baltische staten is ook voor een groot deel via gerichte kruistochten uitgevoerd :)*
Economische bonussen voor de locale machtshebbers was eenandere strategie.
Nee, niets christelijk wortels in NW europa :D

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:00

Blue_Eyes schreef:
Het was van mij uit ook meer en reactie op dat je Nederland geen christelijk land kunt noemen. Dat is het dus wel. ;)

Euh nee, niet helemáál.

De huidige NL Stáát is een christelijke staat. De grootste bevolkingsgroep is katholiek en de wortels zijn heidens.
Definieer dus ´land´. Want een land is op zich alleen de grond binnen de landsgrenzen.

hc