Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:55

Sja, maar dat van die bliksem kan er bij mij niet in. Een vliegtuig gaat niet zomaar naar beneden bij blikseminslag...heb ik geleerd bij Air Crash Investigation, hahaha ;-)
Maar mocht het toch een aanslag zijn, dan vraag ik me wel af wat de achterliggende gedachte is. Dan moeten de daders wel heel gericht gekozen hebben voor deze vlucht.
Ik heb weinig verstand van vliegen want ik stap er absoluut niet in, maar zijn de passagierlijsten al ruim van te voren beschikbaar/in te zien???

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 13:55

Het wordt idd steeds vreemder... Sta er iig niet meer van te kijken als het echt een aanslag is geweest.. Als je alles bij elkaar voegt; vliegtuig in de lucht ws. al uit elkaar geknalt, bommelding 5 dagen van te voren, veel hoge pieten in het vliegtuig..
Tsja, het kan toeval zijn, maar ik weet het niet hoor.. :=

Liezel1

Re: Toestel Air France vermist boven Atlantische Oceaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:56

Zwelgje, bij mijn weten zijn de passagierslijsten niet openbaar.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:02

Dan zouden ze (in geval van een aanslag) een random vlucht hebben gekozen van Air France. Toevallig zat dit toestel vol met belangrijke mensen.
Maar goed, het kan nog steeds een technisch mankement aan het toestel zijn geweest waardoor deze in de lucht reeds geexplodeerd is. Daar heb je niet perse een bom voor nodig.
Ik word wel heel nieuwschierig naar de info die op de voicerecorder en zwarte dozen staat. Daar moet men toch bijna de toedracht door kunnen achterhalen??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:07

Zwelgje schreef:
Sja, maar dat van die bliksem kan er bij mij niet in. Een vliegtuig gaat niet zomaar naar beneden bij blikseminslag...heb ik geleerd bij Air Crash Investigation, hahaha ;-)
Maar mocht het toch een aanslag zijn, dan vraag ik me wel af wat de achterliggende gedachte is. Dan moeten de daders wel heel gericht gekozen hebben voor deze vlucht.
Ik heb weinig verstand van vliegen want ik stap er absoluut niet in, maar zijn de passagierlijsten al ruim van te voren beschikbaar/in te zien???

Een collega van mijn moeder heeft regelmatig een passagierslijst thuisgestuurd gekregen samen met de tickets.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:07

Meen je dat nou Lyonesse, volgens mij mag dat helemaal niet.

edit:
"Een woordvoerster van Air France zei dat de nationaliteit van de inzittenden waarschijnlijk pas wordt bekendgemaakt als justitie in Parijs toestemming geeft voor publicatie van de passagierslijst."
Bron: www.detelegraaf.nl
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 04-06-09 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:08

Jup, niet altijd, maar wel 2 a 3 keer :j Ik had het gister namelijk met mijn moeder over hetzelfde onderwerp.
Edit: Nu moet ik er wel bijzeggen dat ze bij de gemeente werkten en dat zij ergens heen ging om het 1 of ander te organiseren, maar toch.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:12

OK, waarschijnlijk denk ik al weer veel te ver door... . Maar, stel, dat iemand de passagierlijsten heeft kunnen manipuleren zodanig dat al deze mensen op dezelfde vlucht zaten. Het is en blijft natuurlijk wel een beetje vreemd dat al deze piefen dezelfde vlucht hebben gekozen... .

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:13

Wat ik vreemd vind is dat het vliegtuig niet vol zat. (konden zo uit mijn hoofd 258 mensen in) maar er zijn op het vliegveld wel mensen geweigerd omdat het vliegtuig vol zou zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:14

Zwelgje, ik denk dat een aantal mensen van dezelfde bedrijven in groepsverband reisden.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:17

Liezel1: dan schiet het ook wel op met een hoge concentratie aan hoge piefen ;-)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:19

Een passagierslijst valt niet te manipuleren. Je bent aan boord of je bent het niet.
Dan had de boel al gemanipuleerd moeten zijn toen al die hoge pieten hun ticket gingen boeken zodat ze in hetzelfde vliegtuig terecht kwamen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:25

There are problems in the passenger list, the names do not match, there are 16 people without identifying his nationality, the authorities say it’s because there were some changes between flights on the list. It is the main reason for not giving all the names.

http://www.chilegoogle.com/ultimas-noti ... ayo-video/

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:55

Ik denk dat er op dit moment alleen maar speculaties zijn over wat er gebeurt is, de passagierslijst etc. De info die er te vinden is is minimaal en zonder echte feiten is het niet na te gaan hoe of wat.

Het zal nog wel even duren voor er iets bekend gemaakt zal worden over een oorzaak, als ze dat uberhaupt al kunnen achterhalen.

Kijk dus uit dat je niet met alle speculaties mee gaat denken...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:03

Iedereen kan alleen maar speculeren, en waarschijnlijk zal dat zo blijven tenzij de cockpit voiserecorder en de flightdatarecorder gevonden worden. Die kans lijkt me nihiel als je nagaat dat de resten 100en km uit elkaar liggen

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:07

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:12

Het zijn inderdaad allemaal maar speculaties maar het blijft wel vreemd!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:46

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:59

Maar ik dacht dat er juist al grote brokstukken gevonden waren??? Vreemd allemaal.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:11

Net op de NOS dat er een pallet oid was gevonden en dat kon niet van het vliegtuig zijn, want die werden daar niet in gebruikt eerder van een schip. T blijft vreemd allemaal..

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 08:18

Hmm idd vreemd.. :\ Als die brokstukken idd van een ander vliegtuig of misschien wel schip zijn, kunnen ze dus eigenlijk weer helemaal opnieuw beginnen... := Is het vliegtuig dus eigenlijk weer 'spoorloos verdwenen'.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:23

Schiet lekker op zo. Er is dus eigenlijk nog steeds geen enkel spoor van de Airbus??? Ik weet niet hoe diep de Atlantische Oceaan is en hoe sterk de stromingen daar beneden zijn, maar ik denk wel dat de kansen steeds kleiner worden dat ze iets gaan terugvinden. Lijkt me vreselijk voor de nabestaanden, dat ze geen afscheid kunnen nemen van hun dierbaren!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:52

Oooh, wat een verschrikkelijke fout..
ik kan me voorstellen dat de nabestaanden nu opnieuw hoop kijrgen.. en ik hoop voor hen, dat ze niet opnieuw hetzelfde heoven te horen..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:06

Ik ben normaal heelnuchter wat complottheorieen betreft, maar dit is allemaal wel heel raar.
Ze hadden toch een vliegtuigstoel gevonden? Ik meende dat ik dat had gelezen. En nu ineens is het een houten pallet?

De optie "bom" heb ik hier en daar ook al gelezen maar welke zelfrespecterende terrorist laat een bom af gaan boven de zee. Die willen toch zoveel mogelijk slachtoffers maken? Ik zou denken dat ze dan wel wel voor een andere plek zouden kiezen. Een grote stad als mede doelwit of iets dergelijks.

Het lijkt erop alsof iemand wilde dat dit vliegtuig zou verdwijnen, met alle informatie dat het met zich meedroeg.

Voor zover nu duidelijk is, kan het weer een ramp van deze omvang niet veroorzaken.
Maar wat dan wel?

Vreemd en afschuwelijk allemaal.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:09

Maar er was toch ook een vliegtuigstoel gevonden meen ik?

Ik vind het echt vreselijk. Kan me niet eens indenken hoe die nabestaanden zich moeten voelen..... Als de slachtoffers uit het vliegtuig zijn geraakt door de crash vinden ze ze nooit meer terug ben ik bang...