suleilitha schreef:Pfffft, dus als je man blij is met een B meisje moet je dat zelf ook maar zijn? Lekker zelfbeeld heb je dan, zo van hij blij, ik ook maar blij.....
en wát een ego als je in de waan bent dat je ega daar wérkelijk gelukkig mee zou zijn, iedere weldenkende vrouw zou gillend wegrennen, dunkt me.
Ik heb een poosje vrijwilligerswerk gedaan bij LAWINE (Stichting voor Nederlandse vrouwen met een niet-Nederlandse partner). Er waren daar verschillende vrouwen met Afrikaanse mannen die er in Afrika een harem op na hielden en soms zelfs vrouwen en zelfs kinderen lieten over komen! Verder is er ook een Duitse vrouw, Lisa Hofmayer, die in Afrika in zo'n harem gewoond heeft en daar heel gelukkig was. Haar dochter heeft er boeken over geschreven.
Lang niet iedereen zou zo willen en kunnen leven, maar het zegt pas iets negatiefs over iemands zelfbeeld als iemand zo'n rol aanvaart omwille van haar relatie ipv omdat ze er helemaal zelf achter staat. Als een vrouw bewust voor zo'n samenlevingsvorm kiest dan is er helemaal niets mis mee en kan het prima goed gaan. Hoewel ik ook vooroordelen had zie ik er nu echt de voordelen wel van in en kan me goed voorstellen waarom (ook intelligente en zelfverzekerde) vrouwen hier met hun volle verstand voor kiezen. Of zoiets kan functioneren is denk ik voor de rest in grote mate afhankelijk van hoe de man in kwestie in staat is alle betrokken vrouwen dusdanig tevreden te houden dat niemand zich tekort gedaan hoeft te voelen.