Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:20

Wat afschuwelijk zeg....
Ben "benieuwd"wat de uiteindelijke cijfers zullen zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:21

Lovely schreef:
Het begint er steeds meer op te lijken dat het een doordachte beslissing is geweest van de captain om die kist aan de grond te zetten, in de hoop zoveel mogelijk levens te redden. Als dat zo is, dan is dat een heldendaad.
De brandweer zal ook bij de cockpit bezig zijn om na het bergen van de overledenen de zwarte doos en voicerecorder eruit te halen.

Dat denk ik ook. Hopelijk heeft het luchtvaartpersoneel het overleefd, maar de berichten zijn niet gunstig.
Die man verdient eigenlijk een standbeeld als je de beelden zo ziet.

Onali

Hulde aan de piloot, hij heeft dit met zn leven moeten bekopen (en de copiloot en wie is de 3de in een cockpit?)

Storm

Het toestel is tussen de polderbaan en Zwanenburg neergekomen, zo'n 1 km van de landingsbaan vandaan, net naast de snelweg.
Hulde aan de piloot om in dit weiland te landen! Hij heeft waarschijnlijk heel erg veel levens gered...
Laatst bijgewerkt door Storm op 25-02-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Dat idee heb ik inderdaad ook Lovely... Piloot zal hebben ingezien dat dit de enige beslissing was.

Op Twitter:

surprising how many of the passengers were standing around the plane phoning on mobiles just minutes after the crash

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:22

IndianLady schreef:
Hulde aan de piloot, hij heeft dit met zn leven moeten bekopen (en de copiloot en wie is de 3de in een cockpit?)

Waarschijnlijk de boordwerktuigkundige.

Jaime_

Dan lijkt het er op dat de brandstof op was o.i.d. ? Dit lijkt mij op dit moment het meest logisch gezien er ook geen sprake is van brand, maar ja dat zijn enkel speculaties..
En dat hij daarom het vliegtuig zo veilig mogelijk aan de grond heeft willen brengen? Dat is inderdaad een heldendaad, want hij heeft waarschijnlijk ook zijn eigen leven gegeven..

Figo88

Guernica schreef:
Jumpfreak schreef:
Okee.. dat is wel echt drama.. als 1 van de drie meiden van Halal het niet zou hebben overleefd.. maar ook dat is nu nog speculeren.
We kunnen niks anders dan afwachten.

Het is sowieso een drama als iemand het niet overleefd, niet alleen als het een van de meiden van Halal is.

Tjonge jonge jonge... Tuurlijk is dat altijd een drama, daar hoef je echt niet zo dom op te reageren. Maar als je met meerdere mensen reist, dan is de klap wel extra hard als er eentje het niet van overleefd. Maar dat is hier dus blijkbaar niet aan de orde. :evaw:

lies

Lovely schreef:
Het begint er steeds meer op te lijken dat het een doordachte beslissing is geweest van de captain om die kist aan de grond te zetten, in de hoop zoveel mogelijk levens te redden. Als dat zo is, dan is dat een heldendaad.
De brandweer zal ook bij de cockpit bezig zijn om na het bergen van de overledenen de zwarte doos en voicerecorder eruit te halen.

Dat idee heb ik ook. Het is een wonder dat er 'maar' 9 doden zijn gevallen.
Hoe dan ook, wel een drama. Vreselijk.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:23

even de persc. kijken.
hopelijk meer duidelijk heid

Anoniem

Cayenne schreef:
Lovely schreef:

Dat denk ik ook. Hopelijk heeft het luchtvaartpersoneel het overleefd, maar de berichten zijn niet gunstig.
Die man verdient eigenlijk een standbeeld als je de beelden zo ziet.

Weet je, ik heb in het dorp gewoond waar die kist ligt en je leeft altijd met dit soort gevaren in je hoofd en ik heb altijd gehoopt dat als een vliegtuig Schiphol niet zou halen die in een weiland neergezet zou worden en niet in een woonwijk of op een huis.

Storm

Ik lees overal over doden.
Is het nu al officieel bekend gemaakt?

Figo88

xEline schreef:
Dat was ook pas 3 minuten geleden hoor , en ik ga niet de heletijd achter de tv zitten

Dat er (hoogstwaarschijnlijk) doden zijn was al een uur geleden te zien en te horen.

Anoniem

Kimmie_girl schreef:
http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... 0225_crash

omgop dit fimpje zie je volgens mij familie etc aankomen rennen ?!

Nee, familie laten ze NOOIT bij de rampenplek...
Het zullen wel hulpverleners zijn, die zich naar het ongeval haasten, en daar een uniform aankrijgen, o.i.d.

De familie/vrienden/kennissen worden altijd apart opgevangen.
Als ze die los zouden laten op de rampenplek zou het een gigantische chaos worden, en kan de hulpverlening niet meer fatsoenlijk z'n werk doen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:24

Ben benieuwd naar de persconferentie, daar zullen hopelijk wat meer 'feiten' bekend worden, ipv speculaties..

Cayenne

Lovely schreef:
Weet je, ik heb in het dorp gewoond waar die kist ligt en je leeft altijd met dit soort gevaren in je hoofd en ik heb altijd gehoopt dat als een vliegtuig Schiphol niet zou halen die in een weiland neergezet zou worden en niet in een woonwijk of op een huis.

I hear you.. Mijn grootouders wonen daar ook (mijn oma nog steeds, opa is overleden en heeft op schiphol zelf gewerkt) en het blijft een angstig idee.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-02-09 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Ik werd al gebeld door tientallen collega's. Lijkt er in inderdaad op dat dit een bewuste zet is van de captain om hem in het weiland aan de grond te proberen te krijgen.

Ben blij dat ik vandaag niet aan het werk ben, het schijnt zowiezo een chaos te zijn met al het vliegverkeer. Toch wel wat doden, maar gelukkig is het grootste gedeelte van de passagiers wel oke.
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 25-02-09 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

nieuws; Turkije zegt dat er 7 doden zijn
56 buitenlanders (dus bv NL)

manic

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:25

ohh echt zenuwbrekend als je niet weet hoeveel slachtoffers erzijn .

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:26

Er staat ook dat het vliegtuig zweefde, maar op akkerbouw heb je nu niet bepaald een gladgestreken stukje waarop je kan landen.

Storm

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:26

En wie weet hoe ver die al gezweeft heeft.. hij was nog ongeveer een km bij de landingsbaan vandaan

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:27

Afschuwelijk zeg. :\
Ik ben benieuwd wat er gezegd gaat worden tijdens de persconferentie..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:27

god allemachtig ik krijg van allemaal vrienden en familie van moeders kant telefoontjes, of de familie van vaderskant niet toevallig vandaag zouden komen en dat vaderspersoon krijg ik niet te pakken!!! ( ouders gescheiden) verschrikkeliojk kan wel janken

ecyoj

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:28

jou vader?