Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:11

geerke schreef:
een kat wurgen is wel normaal?

correctie, nek om draaien.
Dit is een snelle, en naar het schijnt, pijnloze manier
Wurgen is een heel ander verhaal.

Cheetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:13

GATVER DE GATVER DE GATVER!

Dit is echt zo ranzig GATVERDAMME GATVER

Iwl , echt ziekelijk die mense

Joyce_

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:31

Van een bokker kreeg ik een link toegestuurd uit een topic op FOK, waar deze dame zelf een topic opende, toen haar tas net af was. Enkele citaten (van haar zelf dus!!):

Citaat:
Het was Pinkeltje en ik was vaak van huis en kon haar weinig bij me hebben,..dit leek mij een goede oplossing

Iets doet mij denken dat dit de oorspronkelijke, ziekelijke gedachte was, en ze later als 'smoes' het hele moraalidee erbij bedacht heeft.

Citaat:
je kan niet bestellen,..binnenkort een gebruiksaanwijzing hoe je zelf een tas kan maken van je eigen kat.

>;) Oh ja, want dat wil iedereen wel..

Citaat:
maar Pinkeltje is nooit mishandeld hoor,ze heeft een heel fijn leven gehad bij mij!

Waarom was ze dan zo depressief?

Citaat:
What to do with my cat?

Was the question I had when I was often away from home and
my cat, Pinkeltje, was home alone. At first I was thinking about
hiring a nanny for Pinkeltje but that didn't work out that well.
Then I saw this man on tv who had the same problem with his
cow "Betsie" and he decided to kill her and make really nice
fashionable shoes from Betsie. He looked sooo handsome with
Betsie on his feet! After watching this program I immediately
cut Pinkeltje's head off and made myself a purse. She's always
with me now!

:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:46

Haha Joyce, ik denk meer dat het andersom was hoor. Dat haar oorspronkelijke idee al was om het statement te maken, en dat toen het hele verhaal over de depressieve kat erbij is verzonnen.. simpelweg om wellicht nog wat meer een statement te maken, of om gewoon lekker te shockeren of tegen schenen aan te schoppen. Dat lijkt me een logischere volgorde, ook als je haar andere projecten bekijkt. Het verhaal over Betsie staat er natuurlijk voornamelijk bij voor de vergelijking met leren schoenen, die wij wel normaal vinden.

geerke schreef:
een kat wurgen is wel normaal?

Nee, maar daar gaat het dus juist om.. ze doet iets in onze ogen 'abnormaals', maar waarom is het zo 'abnormaal' vergeleken met andere dingen die veel mensen in het dagelijks leven doen, en die velen van ons als normaal beschouwen? Een kat op nette manier de nek omdraaien (naar haar zeggen was er een dierenarts bij geloof ik) is als het goed is een snelle dood, net zoals een schot voor een koe dat bijv is. Alleen de kat heeft als het goed is een beter leven gehad dan de koe, en de kat heeft geen vreselijk transport richting zijn dood gehad, de koe doorgaans wel... toch keuren wij dat van de kat af, en dat van de koe niet.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:50

woow! ik zag dat filmpje met die kat en had net hele erge honger maar nu hoef ik tog egt niks meer! en dan zie ik nu mijn kat hier lekker op me bed liggen moet er niet aan denken dat ze dit met mijn kat deden!! 8)7

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:53

luguber zeg............

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:10

ik begrijp niet dat een gezonde kat zijn nek laat omdraaien....ik krijg er al met moeite een ontwormpil in.....en na de sterilisatie de hechtingen eruit halen ging ook niet echt vanzelf.
laat staan wurgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:16

geerke schreef:
ik begrijp niet dat een gezonde kat zijn nek laat omdraaien....ik krijg er al met moeite een ontwormpil in.....en na de sterilisatie de hechtingen eruit halen ging ook niet echt vanzelf.
laat staan wurgen....

De ene kat is de andere niet. De nek omdraaien van een dier kan denk ik heel snel... als je er het doorzettingsvermogen en de kracht voor hebt... (ik zou het nooit kunnen, al zou ik het willen.. nee echt, mijn ding is het niet om eigenhandig een dier af te maken zal ik maar zeggen. Ik zou 't niet over m'n hart verkrijgen, alleen als een dier onmogelijk lijdt.. en zelfs dan zou ik het moeilijk vinden om bijv een vogel die tegen een ruit gevlogen is en ligt te schokken, een laatste zetje te geven zodat hij niet meer hoeft te lijden.)

Ik vraag me stiekem wel af of ze hem echt eigenhandig de nek heeft omgedraaid of dat dat gewoon verzonnen is om nog wat schenen te schoppen en extra te shockeren, zodat het project nog wat meer aandacht kreeg en nog wat meer mensen mooi op de kast zaten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:30

Rozebottel schreef:
He, ik heb haar in de Wereld draait door gezien. Toen had ze 100 hamsters bij zich die ze in van die hamsterloopballen had gedaan en die liepen daar toen 'als kunstwerk' rond. Vond dat al zielig: in zo'n hete studio zonder water...

En daar vertelde ze dus trots dat ze haar eigen kat de nek had omgedraaid om er een tas van te maken. Zo ziek! BAH!
En trots dat ze was... Nee, bij die tante is een steekje los. En ze is al helemaal niet iemand die het doet om een statement te maken voor de dierenrechten!

Die is sirieus nog gekker dan de debielen die in delta zitten opgesloten waar mijn oom werkt als beveiliging.
Die mag van mij een enkele reis naar een isoleercel. Debiel is het gewoon.
Ik heb hier 3 katten lopen en moet er echt niet aan denken daar een tas van te maken of te doden.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:36

Mwahh ken zo een paar mensen opnoemen waar dit soort dieren beter tot hun recht komen als levende ;) :+

Vind het wel wat luguber maar snap het idee dat erachter steekt wel,hoewel dit wel erg ver gaat.
Moet zeggen dat ik deze dame echter geen seconde alleen laat bij een van mijn katten :D :D

hoewel van noa wel een mooie zwarte tas te maken valt,zwart past overal bij :)* :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:41

Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn de mensen die er van overtuigd zijn dat de kat van de kunstenaar vast depri was omdat zij dit heeft gezegd erg slecht geworden in het lezen van vragen als deze een tikkie te kritisch worden ;)

Iemand die zich eraan wil wagen?? :))

Tallie_Ho schreef:
Yamcha schreef:
Tivoli: kun je nu écht beter leven met een kat, die al niet lekker in haar vel zat, waar een handtas van wordt gemaakt, als met weet ik hoeveel kinderen die het nodig vinden dieren te kwellen en te martelen, terwijl de ouders even de andere kant op kijken?

Yamcha, het is al eerder gevraagd, is de kunstenares stiekem een dr doolittle? Praat ze kats? Bij dieren kan je niet spreken over een depressie, allen van verkeerde leefomstandigheden waardoor ze veranderen van karakter.

actie=reactie. Dier slecht verzorgen = verandering van karakter. Dier op de verkeerde wijze houden = verandering van karakter.

Kijk, in dit geval kan ik beide zijdes begrijpen. ( ben net zwitserland joh, zo neutraal als wat :P )

Ik begrijp wat de kunstenaar met deze acties wil bereiken.
Ik begrijp waarom mensen het controversieel vinden
Ik begrijp waarom mensen geschokt zijn
Maar ik snap ook dat het niet heel anders is in vergelijking met een koe/paard/schaap/varken enz..

Wat ik alleen niet begrijp is de manier waarop sommige mensen doen in dit topic, waarom maar met hand en tand verdedigen dat het dier de nek om is gedraaid omdat hij depressief was! Zo lang de kunstenaar geen diepgaande studie heeft gedaan over gedragingen van dieren, diergeneeskunde heeft gestudeert of minimaal een cursus " Kats voor beginners" heeft gevolgd kan ze nooit hebben geweten wat het beest werkelijk voelt!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:53

@Tallie:
Blijkbaar heeft niemand een antwoord voor je :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:07

Ik heb geen flauw idee of ze een dr. Doolittle is :) Lijkt me niet, maar goed, ik voel me niet in de plaats om daarover te oordelen.

En ik weet eerlijk gezegd niet of je bij dieren niet kunt spreken van een depressie..... ik heb paarden gezien die me behoorlijk depressief leken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:19

maarja, waarom roept dit uberhaupt een discussie op of die kat uberhaupt zo depressie was en een koe die een kogel door z'n hoofd krijgt niet, zou je zeggen.. :)

Imo doet het er niet toe of die kat depressief was of niet, want als die wel depressief was had ze er beter dáár iets aan kunnen doen dan hem dood maken :+

[edit] M'n F blijft dus hangen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-09 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:22

Ik denk dat je er even in moet verdiepen wat zij ermee probeert te zeggen. Ga maar eens googlen op haar naam en bekijk het filmpje van de wereld draait door.. daarin verteld ze dat ze het doet om te laten zien hoe er met deze dieren wordt omgegaan. Het is natuurlijk ook een beetje paradoxaal dat als zij 100 kleine beestjes in caviabollen (die gewoon te koop zijn bij de dierenwinkel) de hele dag in een galerie laat rondlopen, de politie een inval doet en de beestjes naar een opvang brengt en haar beschuldigt van dierenmishandeling! Maar als je een cavia thuis hebt en dan dat dier laat rondhollen in zo'n bol is het niet erg?

Kijk, de nek van je kat omdraaien gaat wellicht wat ver maar er worden inderdaad dagelijks dieren ge-euthaniseert voor minder en dat is dan minder shockerend? Of inderdaad al het leer wat wij dragen is minder erg omdat we de naam van de koe toch niet kennen? Maar om van je hond of kat een tas te laten maken is weer luguber?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:23

Dat bedoel ik dus.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:28

Nou,bij 1 keer , om een statement te maken,kan ik me er iets bij voorstellen.
Maar deze vrouw heeft - naar ik begreep - vele katten,honden,konijnen,caivia's omgetovert tot speelgoed.
Dat vind ik niet meer een statement maken.
Zo is het misschien wel begonnen,tot ze merkte dat je zo wel erg veel aandacht krijgt ... :=
Één kat als handtas,oke.
Maar keer op keer met dode beesten aan komen zetten?
De boodschap heeft toen niet geholpen,en die gaat 300 honden verder nóg niet helpen ben ik bang....

Het doel heiligt de middelen? Ik vind het wel genoeg geweest. :n

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:31

en waarom gebeurt er dan niets mee...zelfs de dierenbescherming walgt van haar...hoe hypocriet kun je zijn. Het gaat erom dat zij het aan de kaak stelt op een eigenzinnige wijze...maar sommige dinegn moeten gewoon constant in de aandacht blijven staan!

En nog even wat...kennen jullie die man nog die dode mensen opzet? werledberoemd die man! en iedereen vindt het prachtig :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:35

Montignac schreef:
en waarom gebeurt er dan niets mee...zelfs de dierenbescherming walgt van haar...hoe hypocriet kun je zijn. Het gaat erom dat zij het aan de kaak stelt op een eigenzinnige wijze...maar sommige dinegn moeten gewoon constant in de aandacht blijven staan!

En nog even wat...kennen jullie die man nog die dode mensen opzet? werledberoemd die man! en iedereen vindt het prachtig :)

Die discussie is hier ook al tien keer voorbij gekomen...
De mensen die worden opgezet geven daar zelf toestemming voor.
Ze worden overigens ook niet gebruikt als speelgoed,of tot blokjes genaait.
Het is zeer educatief,en niemand mag ze aanraken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:36

Volgens mij heeft iedereen wel begrepen wat deze vrouw had willen aantonen, steeds word ons weer gevraagd of wij het allemaal wel snappen, ja we snappen het, maar zoals Tivoli al zegt, na 1 keer een kat tot handtas omtoveren had ook genoeg geweest om je statement te maken.
Daarom vind ik het nu zo vreemd dat wij wel jullie verhaal willen begrijpen, maar jullie onze kant niet?

Daarnaast vraag ik me af...mocht haar statement tot niets uitkomen, wat voor actie ze hierna gaat ondernemen...of iemand anders wellicht.

Wat betreft het opzetten van mensen, vind ik ook smerig (mijn idee hoor), maar die mensen kiezen er zelf voor.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:38

Dit vind ik gewoon ziek! :n

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:40

ik kan er echt niet naar kijken bv die kat dat is gewoon een levende geweest datr kan tog niet!!

vind dat er meer regels voor de dieren moeten komen!!! :(

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:40

Sorry, ik vind het een hele zieke manier om een statement te maken.

Ik ben gewoon misselijk van de beelden op de eerste pagina, echt misselijk.

Dit is niet te vergelijken met het slachten van een koe of varken, want met die koe of varken word veel bewuster omgegaan, het word gedood en er word vlees van gemaakt, een product om van te leven.
En tas of speelgoed, van een huisdier? Nee sorry op deze manier gaat dat er bij mij niet in.

Een tas maken van leer dat overbleef na het ontdoen van het vlees vind ik het volledig benutten van het dier.
Een dier doden voor een tas... om een statement te maken?
* walg *

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:42

crossmonster schreef:
Sorry, ik vind het een hele zieke manier om een statement te maken.

Ik ben gewoon misselijk van de beelden op de eerste pagina, echt misselijk.

Dit is niet te vergelijken met het slachten van een koe of varken, want met die koe of varken word veel bewuster omgegaan, het word gedood en er word vlees van gemaakt, een product om van te leven.
En tas of speelgoed, van een huisdier? Nee sorry op deze manier gaat dat er bij mij niet in.

Een tas maken van leer dat overbleef na het ontdoen van het vlees vind ik het volledig benutten van het dier.
Een dier doden voor een tas... om een statement te maken?
* walg *

Ja,dit pleidooi heb ik ook al tig keer gehouden...
't Gaat er niet in :Y)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:45

Haar statement heeft ze allang gemaakt. Wat ze nu doet staat wat betreft gelijk met het opzetten van dieren. Het is kunstig.