geerke schreef:een kat wurgen is wel normaal?
correctie, nek om draaien.
Dit is een snelle, en naar het schijnt, pijnloze manier
Wurgen is een heel ander verhaal.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het was Pinkeltje en ik was vaak van huis en kon haar weinig bij me hebben,..dit leek mij een goede oplossing
Citaat:je kan niet bestellen,..binnenkort een gebruiksaanwijzing hoe je zelf een tas kan maken van je eigen kat.
Citaat:maar Pinkeltje is nooit mishandeld hoor,ze heeft een heel fijn leven gehad bij mij!
Citaat:What to do with my cat?
Was the question I had when I was often away from home and
my cat, Pinkeltje, was home alone. At first I was thinking about
hiring a nanny for Pinkeltje but that didn't work out that well.
Then I saw this man on tv who had the same problem with his
cow "Betsie" and he decided to kill her and make really nice
fashionable shoes from Betsie. He looked sooo handsome with
Betsie on his feet! After watching this program I immediately
cut Pinkeltje's head off and made myself a purse. She's always
with me now!
geerke schreef:een kat wurgen is wel normaal?
geerke schreef:ik begrijp niet dat een gezonde kat zijn nek laat omdraaien....ik krijg er al met moeite een ontwormpil in.....en na de sterilisatie de hechtingen eruit halen ging ook niet echt vanzelf.
laat staan wurgen....
Rozebottel schreef:He, ik heb haar in de Wereld draait door gezien. Toen had ze 100 hamsters bij zich die ze in van die hamsterloopballen had gedaan en die liepen daar toen 'als kunstwerk' rond. Vond dat al zielig: in zo'n hete studio zonder water...
En daar vertelde ze dus trots dat ze haar eigen kat de nek had omgedraaid om er een tas van te maken. Zo ziek! BAH!
En trots dat ze was... Nee, bij die tante is een steekje los. En ze is al helemaal niet iemand die het doet om een statement te maken voor de dierenrechten!
Tallie_Ho schreef:Yamcha schreef:Tivoli: kun je nu écht beter leven met een kat, die al niet lekker in haar vel zat, waar een handtas van wordt gemaakt, als met weet ik hoeveel kinderen die het nodig vinden dieren te kwellen en te martelen, terwijl de ouders even de andere kant op kijken?
Yamcha, het is al eerder gevraagd, is de kunstenares stiekem een dr doolittle? Praat ze kats? Bij dieren kan je niet spreken over een depressie, allen van verkeerde leefomstandigheden waardoor ze veranderen van karakter.
actie=reactie. Dier slecht verzorgen = verandering van karakter. Dier op de verkeerde wijze houden = verandering van karakter.
Kijk, in dit geval kan ik beide zijdes begrijpen. ( ben net zwitserland joh, zo neutraal als wat)
Ik begrijp wat de kunstenaar met deze acties wil bereiken.
Ik begrijp waarom mensen het controversieel vinden
Ik begrijp waarom mensen geschokt zijn
Maar ik snap ook dat het niet heel anders is in vergelijking met een koe/paard/schaap/varken enz..
Wat ik alleen niet begrijp is de manier waarop sommige mensen doen in dit topic, waarom maar met hand en tand verdedigen dat het dier de nek om is gedraaid omdat hij depressief was! Zo lang de kunstenaar geen diepgaande studie heeft gedaan over gedragingen van dieren, diergeneeskunde heeft gestudeert of minimaal een cursus " Kats voor beginners" heeft gevolgd kan ze nooit hebben geweten wat het beest werkelijk voelt!
Montignac schreef:en waarom gebeurt er dan niets mee...zelfs de dierenbescherming walgt van haar...hoe hypocriet kun je zijn. Het gaat erom dat zij het aan de kaak stelt op een eigenzinnige wijze...maar sommige dinegn moeten gewoon constant in de aandacht blijven staan!
En nog even wat...kennen jullie die man nog die dode mensen opzet? werledberoemd die man! en iedereen vindt het prachtig
crossmonster schreef:Sorry, ik vind het een hele zieke manier om een statement te maken.
Ik ben gewoon misselijk van de beelden op de eerste pagina, echt misselijk.
Dit is niet te vergelijken met het slachten van een koe of varken, want met die koe of varken word veel bewuster omgegaan, het word gedood en er word vlees van gemaakt, een product om van te leven.
En tas of speelgoed, van een huisdier? Nee sorry op deze manier gaat dat er bij mij niet in.
Een tas maken van leer dat overbleef na het ontdoen van het vlees vind ik het volledig benutten van het dier.
Een dier doden voor een tas... om een statement te maken?
* walg *