Dat is zelf haast nog een kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kazary schreef:Weerloos, dat is wel een verband ja. Niet aan gedacht.
Ik ben gewoon aan het denken waarom doet iemand zo iets, dan kom ik uit bij mensen die hem iets aangedaan zouden hebben en hij zich daar nu tegen verzet. (ook speculatie van mij) en daar zouden baby's die al helemaal onschuldig zijn niet onder vallen. En ouderen ook niet zo snel, of hij moet een rot oma hebben e.d.
Ik hoop dat hij snel gaat praten en dat we tenminste weten wat er in hem omging.
randalinpony schreef:Citaat:In de krant staat er vandaag ook dat hij in een goed gezin is opgegroeid, ze waren niet arm ed, hij kende geen miserie van thuis uit. Hij was de oudste van 3 kinderen.
Ocharme de ouders en de zusjes/broertjes! Sinds vorig jaar is hij alleen gaan wonen.
Zijn collega's en vroegere medeleerlingen beschrijven hem als een zeer stille jongen, die nooit iets misdeed & die altijd een lichte glimlach op zijn gezicht had...
Ten eerste, wie weet wat achter sommige deuren schuilgaat?
In de meest succesvolle, aangepaste gezinnen in villwijken gebeuren soms in het donker vreselijke dingen...
Dus ik vind dat soort typeringen totaal nietszeggend. Hulpverlening wordt doorgaans ingeroepen omdat volwassen het niet meer aankunnen met het kind, niet omdat het kind het niet meer aankan met de volwassenen.
En soms weten ouders van niets, maar is er ergens ander een persoon die zon man als kind onder zware druk heeft gezet en er dingen mee gedaan heeft... Misschien ook is deze man zo getreiterd door schoolgenootjes dat hij er zo een sterk complex aan heeft overgehouden dat hij daarom tot wraak kwam... (maar dat gaan die klasgenoten en collegas je natuurlijk niet vertellen op tv)
Aan de andere kant hoeft dat ook helemaal niet het geval te zijn. Deze jongen kan ook een psychiatrische ziekte hebben die zijn beleving zover verwrongen heeft, dat hij totaal geen binding met de realiteit meer heeft.
Je weet het gewoonweg niet.
Ik word enkel altijd een beetje simpel van dat soort typeringen in de pers.
NIemand weet op dit moment wat er met deze man aan de hand is, waarom hij deed wat hij deed. Maar ja, om de sensatie te voeren moet je wel ergens meer komen....
bezelbub schreef:Mijn hemel, sorry lees nooit kranten en kijk geen nieuws maar dit, weet je kan me niet schelen dat hij geen pluche beestjes mee had om te spelen vroeger en geen koekjes mee kreeg naar school, kan niet geloven dat sommige hier nog een verklaring zoeken ook.
Het zal je kindje maar wezen die daar doogestoken werd, wat mij betreft de doodstraf voor die imbeciel, hoe slecht zijn jeugd ook was, wat kunnen die kleindjes hier aan doen, weg met die idioot, ongelovelijk wat een verdriet.
x_LoTjE_x schreef:Ik ben woonachtig in de buurt van dendermonde en zelf een ex-klasgenoot van Kim De Gelder. Heb 2 jaar met hem in de klas gezeten, maar nooit écht contact met gehad. Hij is altijd "anders" geweest dan de andere. Maar zo'n feiten verwacht je nooit!
Hier in de omgeving is de verslagenheid enorm! Er zijn geen woorden voor te vinden... Hoe kan iemand tot deze gruwelijke daden komen? Iedereen loopt rond met duizenden vragen.. Waarop niemand een antwoord weet. Verschrikkelijk!
kazary schreef:http://www.nu.nl/algemeen/1906180/verda ... rzoek.html
Hier staat ook dat hij mee wil gaan werken aan het onderzoek