Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 17:49

Ik las net dat PvdA/GL een aantal ministerposten is aangeboden, maar Klaver weigert dat.
Hij gaat geen uitvoering geven aan een beleid waar hij geen invloed op heeft (gehad).
Dat vind ik een prima standpunt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 17:57

Electra63 schreef:
Ik las net dat PvdA/GL een aantal ministerposten is aangeboden, maar Klaver weigert dat.
Hij gaat geen uitvoering geven aan een beleid waar hij geen invloed op heeft (gehad).

Ja en hij is heel duidelijk geweest dat hij geen gedoogpartner etc wilde zijn toch?
Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Aan de ene kant hoop ik dat de VVD alsnog een keer hard op haar bek gaat, maar aan de andere kant is een normaal kabinet broodnodig op het moment…

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 18:41

Ik snap dat ook wel, dat je geen bewindspersonen wil leveren als je niet aan tafel mocht zitten.

En het lijkt me dat er bij D66, cda en vvd toch genoeg mensen zijn die een post goed kunnen vervullen? Willen ze dit alleen om wat meer steun voor de minderheidskabinet te krijgen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 19:41

_chou schreef:
Ik snap dat ook wel, dat je geen bewindspersonen wil leveren als je niet aan tafel mocht zitten.

En het lijkt me dat er bij D66, cda en vvd toch genoeg mensen zijn die een post goed kunnen vervullen? Willen ze dit alleen om wat meer steun voor de minderheidskabinet te krijgen?

Zoals ik het begreep, inderdaad vokr meer draagkracht.

Maar niet in een regering mogen, maar wel bestuurders leveren :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:41

purny schreef:
Vanwege de bekoelde verhoudingen zouden Yesilgöz en GL-PvdA-leider Klaver een keer gaan koffiedrinken.

Hoeveel koppen koffie heeft ze nou al gedronken? :+

Ligt blijkbaar aan de agenda van Klaver.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 20:56

De opmerking van cda dat er misschien ook gekeken kan worden naar ministers van andere partijen vind ik niet verkeerd.
Bvb op gebied van internet, social media enz zou Barbara Kathman niet verkeerd zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:42

BigOne schreef:
De opmerking van cda dat er misschien ook gekeken kan worden naar ministers van andere partijen vind ik niet verkeerd.
Bvb op gebied van internet, social media enz zou Barbara Kathman niet verkeerd zijn.

Daar heeft D66 hele prima, wat zeg ik, meer dan prima personen voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:46

BigOne schreef:

Ik vind haar een hele goede politica. Maar waarom zou je een minister leveren als je buitengesloten wordt?
En dan het risico lopen om uiteindelijk bij de volgende verkiezingen dan afgerekend te worden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:49

Gnome schreef:
purny schreef:
Vanwege de bekoelde verhoudingen zouden Yesilgöz en GL-PvdA-leider Klaver een keer gaan koffiedrinken.

Hoeveel koppen koffie heeft ze nou al gedronken? :+

Ligt blijkbaar aan de agenda van Klaver.

Weet ik. Was ook sarcastisch bedoeld.
Maar ze gaat wel veel koffie drinken.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:15

Libra76 schreef:
Ik lees die reacties niet meer. Naast de haat en misinformatie die je daar las, kreeg ik soms ook echt het gevoel dat ik in een heel andere wereld leef dan hun.

Facebook is een soort zuur, rechts wappieplatform geworden waar in de comments wordt gehaat op alles. Ik skip echt alle Nederlandse media daar, als ik er nog op kijk (wat hierdoor ook bijna nooit meer is) :=
Toen ik de website na weken afwezigheid weer opende kreeg ik ook veel posts te zien in het rechtse spectrum, waar ik normaal helemaal niks mee doe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 23:08

Lynnepinny schreef:
Libra76 schreef:
Ik lees die reacties niet meer. Naast de haat en misinformatie die je daar las, kreeg ik soms ook echt het gevoel dat ik in een heel andere wereld leef dan hun.

Facebook is een soort zuur, rechts wappieplatform geworden waar in de comments wordt gehaat op alles. Ik skip echt alle Nederlandse media daar, als ik er nog op kijk (wat hierdoor ook bijna nooit meer is) :=
Toen ik de website na weken afwezigheid weer opende kreeg ik ook veel posts te zien in het rechtse spectrum, waar ik normaal helemaal niks mee doe.

Klopt, ik heb veel familie en vrienden in het buitenland. Via FB kun je elkaars leven een beetje volgen.
Maar de berichten over nieuws of TV-programma's zijn vreselijk geworden en ik vind het niet leuk meer.

X is ook alleen nog maar haatdragende rotzooi.
Alle interessante mensen (media, politici, journalisten, wetenschappers) die ik volgde, zijn vertrokken.
En ook LinkedIn gaat achteruit.

Ik gebruik social media steeds minder.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 06:28

Ik helemaal niet meer, en heb niet het idee dat ik wat mis

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 08:35

Op bluesky valt het gelukkig nog mee .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:09

Ik gebruik de socials in ieder geval anders dan vroeger.
Toen was het meer voor bekenden en groepen met gelijkgestemden. Nu krijg ik vooral nieuws en door mijn algoritmes vooral erg rechtse berichten.
Daar wordt ik niet zo blij van maar ik weet dat het geen correcte afspiegeling van de samenleving is.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:16

Electra63 schreef:

Opmerking van hem begreep ik inderdaad ook wel. VVD zegt dat het verschil te groot is om te overbruggen voor een coalitie, maar wil wel straks steun? Dan moet het verschil evengoed overbrugd worden.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:27

Lynnepinny schreef:
Libra76 schreef:

Linksboven in de Facebook app even "voor jou" uitvinken en : "volgend" aan, dan ben je in ieder geval de rotzooi uit het algoritme kwijt..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:48

fransje23 schreef:
Toen was het meer voor bekenden en groepen met gelijkgestemden. Nu krijg ik vooral nieuws en door mijn algoritmes vooral erg rechtse berichten.
Daar wordt ik niet zo blij van maar ik weet dat het geen correcte afspiegeling van de samenleving is.

Klopt, je krijgt tegenwoordig nog maar 7% van je connecties te zien.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 12:09

Lynnepinny schreef:
Libra76 schreef:

Instagram kan er ook wat van hoor. Zelfs de comments op NOS stories zijn om te huilen. En eenvandaag opiniepanel ook.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:47

Benzz schreef:
fransje23 schreef:

Klopt, je krijgt tegenwoordig nog maar 7% van je connecties te zien.

Dit is nu sinds kort gelukkig weer aan te passen. Als je 'volgend' aanvinkt ipv 'voor jou' zie je alleen mensen/pagina's die je volgt.
https://www.nu.nl/tech/6381636/meta-bie ... oeger.html

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:07

fransje23 schreef:
Uiteraard weer zuur en niet in het belang van iets werkbaars..

[ Afbeelding ]

https://www.hartvannederland.nl/politiek/verkiezingen/artikelen/politiek-minderheidskabinet-oppositie-ministers-bontenbal
Was al eerder genoemd hier maar dat zou wel meer steun geven aan het minderheidskabinet.

En wat heeft Wilders er nu precies voor zijn kiezers uitgesleept ten tijde van het kabinet Schoof?
Ik snap niet dat hij net zoveel zetels heeft gehaald dan D66. Hebben mensen dan niet gezien dat hij helemaal niks presteert behalve schelden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:45

Loretta schreef:
fransje23 schreef:
Uiteraard weer zuur en niet in het belang van iets werkbaars..

[ Afbeelding ]

https://www.hartvannederland.nl/politiek/verkiezingen/artikelen/politiek-minderheidskabinet-oppositie-ministers-bontenbal
Was al eerder genoemd hier maar dat zou wel meer steun geven aan het minderheidskabinet.

En wat heeft Wilders er nu precies voor zijn kiezers uitgesleept ten tijde van het kabinet Schoof?
Ik snap niet dat hij net zoveel zetels heeft gehaald dan D66. Hebben mensen dan niet gezien dat hij helemaal niks presteert behalve schelden.

En dat hij totaal niet uit is op constructief regeren. Hij wil niet regeren en hij wil niet samenwerken, hij wil alleen mopperen en schreeuwen hoe slecht alles is. Maar daar kom je niet zo ver mee als je aan het roer staat, dan moet je toch met gedegen plannen komen :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 10:46

Roepen dat alles fout is kan ik ook. Met oplossingen komen die ook werken, dat is een stuk moeilijker en we hebben nu kunnen zien dat de PVV daar niet toe in staat was (net als BBB trouwens).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:12

Maar het bashen van Jetten is wel iets waar hij goed in is en zijn aanhangers in mee krijgt. En dat vind ik best eng.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 12:13

net trump, niet uitgaan van zijn eigen kracht, maar altijd anderen blijven aanvallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 13:05

fokfanaat schreef:
net trump, niet uitgaan van zijn eigen kracht, maar altijd anderen blijven aanvallen.

Wilders is net terug uit de usa , toespraak gegeven op heritage foundation bijeenkomst en wie is de grote animator van Project 25? Juist. Wilders en FvD zijn zo fout als maar kan.