Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

IMANDRA schreef:
@cer: dan nog. Het is zo te controleren. Dat filosofische is nergens voor nodig en geeft alleen meer ruis wat betreft de beschikbare informatie hierover.

Je mist weer het punt.
Daarnaast hoef ik niks te controleren want ik ben niet de “finder of fact”.

De ruis ontstaat doordat mensen dingen menen te zien en die gaan vertellen. Niet door mijn opmerking hoor, dat is helemaal de omgekeerde wereld.

BigOne

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:05

Het ruist inderdaad nogal.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:19

Cer schreef:
Sachertorte schreef:
Ben je lerares Cer? Het zou het een en ander kunnen verklaren. :)

Nee hoor, zeker niet ..

Het is blijkbaar heel vreemd om het over het proces te hebben. Mensen móeten meteen een mening ventileren en als je dat niet doet, of niet de juiste mening hebt, dan ben je ineens van alles..

ik vind dat gek, in mijn omgeving praten we veel meer over dingen met elkaar, in plaats van tegen elkaar, misschien is dat het.
En ikzelf luister veel true crime en rechtzaken, dat zal ook wel z’n invloed hebben.

Het “je zal wel dit of dat bedoelen” begrijp ik al niet sinds ik “Niet Invullen Voor Een Ander” geleerd heb :)

Dank voor je toelichting Cer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:36

pmarena schreef:
Oja dat zeker, dat levensgevaar was er niet echt als je alleen een tikje van een koplamp krijgt.

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zeggen van hij kon vanuit zijn positie niet zien dat ze van hem weg stuurde, dus hij kan wel degelijk voor zijn leven gevreesd hebben.

Alleen houdt dat geen stand als je zelf ervoor kiest om voor een wegrijdende auto te gaan staan en je vuurwapen op het gezicht van de bestuurder te richten, in plaats van die seconde te gebruiken om gewoon een extra stapje opzij te doen zodat je helemaal uit de gevarenzone bent.

Wat er ook allemaal op- en aangemerkt kan worden, dat was gewoon zijn keuze, zijn fout en daarom ligt de uiteindelijke schuld bij hem.

Het was wel duidelijk op zijn eigen video te zien:
https://youtu.be/7QYKTTEMf-Q?t=24

En helemaal eens :j

Cer schreef:
IMANDRA schreef:
@cer: dan nog. Het is zo te controleren. Dat filosofische is nergens voor nodig en geeft alleen meer ruis wat betreft de beschikbare informatie hierover.

Je mist weer het punt.
Daarnaast hoef ik niks te controleren want ik ben niet de “finder of fact”.

De ruis ontstaat doordat mensen dingen menen te zien en die gaan vertellen. Niet door mijn opmerking hoor, dat is helemaal de omgekeerde wereld.

Cer schreef:
Die “reasonable mistake of facts” behelst die split decision, als ik het goed begreep

Ik lees hier nu al wel dat er op 3 verschillende momenten “you fiets bitch” geroepen zou zijn; tijdens het schieten, bij het wegrijden en toen de auto tegen de boom reed…

Jij zegt dit. Dit is super eenvoudig te controleren met de links die hier gewoon gepost zijn, dat is wat ik zeg. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat al die drie perspectieven even veel gelijk zouden kunnen hebben. Dus wat nou, "dingen menen te zien en die gaan vertellen". Het gaat hier helemaal niet over een mening, maar over een navolgbaar feit.

En lijkt me als je mee discussieert over dit soort dingen, je je wel even inleest/inkijkt in waar het over gaat. Dus ja, dan verwacht ik wel dat jij ook gewoon even "controleert" waar het over gaat en hoe het zit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:43

Haar handen zijn op zijn eigen filmpje heel duidelijke te zien en wat deze deden, dat was het stuur helemaal naar rechts draaien, zonder vuurwapen in haar handen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:50

Kinke schreef:
tot nu toe zijn ze goed geïnformeerd op die pagina.
Dit dan….allemachtig
[ Afbeelding ]

Ik heb al langer het gevoel bij Trump dat hij gewoon een potentiele nieuwe Hitler is. En hij is er toe in staat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Maar we hebben het nu al een tijd over of het wel of niet gepast is dat er geschoten is. Lijkt mij overduidelijk. Alleen wat gaat de rechtbank er mee doen. FBI onderzoekt het en de plaatselijke authoriteit is uitgesloten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:26

Van de zijkant het eerste schot, stond de agent bij het eerste schot nog voor de auto dan had hij haar niet geraakt of een arm.

De vraag of een agent in Amerika in deze situatie mag schieten maakt voor mij niks uit, deze actie blijft buitenproportioneel.

Afbeelding

En dan komt er iemand die begrijpt dat de agent schoot met deze foto. Maar op dit moment rijd ze achteruit.

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

Hij pakte zijn geweer al eerder, maar schoot pas later inderdaad :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:34

Op die onderste foto staat ze stil, en gaat ze vlak erna vooruit (de auto heeft een wit achteruit rij licht wat op die foto volgens mij niet brand, als we dan even feitelijk blijven )

Dit is met achteruit rij licht aan

Afbeelding

Maar ik ben geen onderzoeker..

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:45

Dit filmpje toont dat de agent eerst aan het filmen is met zijn rechterhand en terwijl hij naast de auto staat en een woordenwisseling heeft met de vrouw van het slachtoffer deze switcht naar zijn linkerhand zodat hij met rechts zijn revolver kan pakken. Hij pakt zijn revolver dus inderdaad al voordat Renee de auto uberhaupt al in beweging heeft gezet.

https://www.tiktok.com/@soogia1/video/7 ... 2z7i6BBfE1

Dit heeft werkelijk niets meer te maken met het uitzetten van zgn ongedocumenteerde mensen maar alles met gefrustreerde mannetjes met veel te veel macht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:30

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:57

Wat er nu aan de hand is in Iran tart alle verbeelding.
Benieuwd wat Trump nu gaat doen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:05

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:04

Babootje schreef:

Laat m daar maar ingrijpen. Het was echt een mooi modern land. Nu helemaal naar de klote geholpen. Tiranie. Trump zit er volgens nu al bovenop.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:07

Wat ik begreep vanuit WNL vanochtend, worden er bij de dichtsbijzijnde pizzaboer in Washington weer buitensporig veel pizza's besteld. Wat in de dagen voor de inval in Venezuela ook gebeurde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:03

Gnome schreef:
Babootje schreef:

Laat m daar maar ingrijpen. Het was echt een mooi modern land. Nu helemaal naar de klote geholpen. Tiranie. Trump zit er volgens nu al bovenop.

Dat ligt toch wel wat gecompliceerder, de sjah was geen lieverdje. En z’n zoon wordt nu gepusht door Israël en de US!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:41

Benzz schreef:
Wat ik begreep vanuit WNL vanochtend, worden er bij de dichtsbijzijnde pizzaboer in Washington weer buitensporig veel pizza's besteld. Wat in de dagen voor de inval in Venezuela ook gebeurde.

Ik vond de uitleg van die generaal vanmorgen bij WNL over het geografisch/strategisch belang van Groenland wel heel interessant.
Daar zag je heel goed hoe dicht Rusland bij Groenland ligt en de Lomonosov Rug.

Dat Trump Groenland wil is goed uit te leggen, en wel hierom: 'De race om de Noordpool is begonnen' | WNL https://share.google/qhSCkntNm7kymgJlc

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:48

Dat was inderdaad heel interessant.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:50

Ach, wanneer het militair gezien zo belangrijk is waarom hebben de Amerikanen dan maar 1 ( naar usa begrippen) kleine basis over ipv van de vele die ze daar hadden, de rotzooi ligt er nog wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:54

als we niet van die machtsgeile mannetjes hadden dan maakte het allemaal niks uit. Stomme haantjesgedrag, walgelijk

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:07

Electra63 schreef:
Benzz schreef:

Ik vond de uitleg van die generaal vanmorgen bij WNL over het geografisch/strategisch belang van Groenland wel heel interessant.
Daar zag je heel goed hoe dicht Rusland bij Groenland ligt en de Lomonosov Rug.

Dat Trump Groenland wil is goed uit te leggen, en wel hierom: 'De race om de Noordpool is begonnen' | WNL https://share.google/qhSCkntNm7kymgJlc

Natuurlijk. Maar ze mogen gewoon van Groenland gebruik maken. Het claimen is dan toch nergens voor nodig?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:19

Op die ene kleine basis zitten wel al 16.000 militairen met goed uitgeruste spullen waarvan een aantal die Amerika niet aan de grote klok wil hebben hangen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:19

En Groenland zegt zelf dat ze prima hun basis daar kunnen uitbreiden. En verder: Amerika (Alaska) grenst ook aan Rusland, zit maar een paar km tussen. Dus als Trump zegt: 'We willen Rusland niet als buur', dan weet hij voor de zoveelste keer weer niet waar hij het over heeft.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:48

Trump heeft inderdaad zelf bijna alle Amerikaanse basissen op Groenland ontmanteld tijdens zijn eerste president termijn. En die mogen ze gewoon weer terug gebruiken. Maar daar gaat het telkens niet over...