pmarena schreef:Oja dat zeker, dat levensgevaar was er niet echt als je alleen een tikje van een koplamp krijgt.
Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zeggen van hij kon vanuit zijn positie niet zien dat ze van hem weg stuurde, dus hij kan wel degelijk voor zijn leven gevreesd hebben.
Alleen houdt dat geen stand als je zelf ervoor kiest om voor een wegrijdende auto te gaan staan en je vuurwapen op het gezicht van de bestuurder te richten, in plaats van die seconde te gebruiken om gewoon een extra stapje opzij te doen zodat je helemaal uit de gevarenzone bent.
Wat er ook allemaal op- en aangemerkt kan worden, dat was gewoon zijn keuze, zijn fout en daarom ligt de uiteindelijke schuld bij hem.
Het was wel duidelijk op zijn eigen video te zien:
https://youtu.be/7QYKTTEMf-Q?t=24
En helemaal eens 
Cer schreef:IMANDRA schreef:@cer: dan nog. Het is zo te controleren. Dat filosofische is nergens voor nodig en geeft alleen meer ruis wat betreft de beschikbare informatie hierover.
Je mist weer het punt.
Daarnaast hoef ik niks te controleren want ik ben niet de “finder of fact”.
De ruis ontstaat doordat mensen dingen menen te zien en die gaan vertellen. Niet door mijn opmerking hoor, dat is helemaal de omgekeerde wereld.
Cer schreef:Die “reasonable mistake of facts” behelst die split decision, als ik het goed begreep
Ik lees hier nu al wel dat er op 3 verschillende momenten “you fiets bitch” geroepen zou zijn; tijdens het schieten, bij het wegrijden en toen de auto tegen de boom reed…
Jij zegt dit. Dit is super eenvoudig te controleren met de links die hier gewoon gepost zijn, dat is wat ik zeg. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat al die drie perspectieven even veel gelijk zouden kunnen hebben. Dus wat nou, "dingen menen te zien en die gaan vertellen". Het gaat hier helemaal niet over een mening, maar over een navolgbaar feit.
En lijkt me als je mee discussieert over dit soort dingen, je je wel even inleest/inkijkt in waar het over gaat. Dus ja, dan verwacht ik wel dat jij ook gewoon even "controleert" waar het over gaat en hoe het zit.