Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 10:56

_San87_ schreef:
Gemeenten moeten vooral eens gaan communiceren over wat ze willen gaan doen en burgers informeren, inspraak geven en betrekken bij plannen. Ik denk dat dat een hoop frustratie en polarisatie weg kan nemen.

Zelf denk ik dat gemeenten wel hun best doen, maar dat het ze ook ontzettend moeilijk wordt gemaakt. In onze gemeente zoeken ze ook naar een plek voor een nieuwe AZC. De eerste stap van de gemeente is kijken waar eventueel grond aangekocht kan worden, want zonder grond kun je niks. Je kunt wel een 'droomlocatie' hebben, maar als je daar niks kunt bouwen gaat het niet door. Maar zelfs in dit proces van voorverkenning worden grondeigenaren al ondervraagt en beoordeelt door buurtgenoten/burgers.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:18

dems75 schreef:
@ Veronica2; ik denk niet dat we bang hoeven zijn dat zij ooit een lintje zal krijgen :D

Die krijgen bewindspersonen nog wel eens, maar een uitzondering voor deze is wel op z'n plaats.

Roodvos schreef:
Veronica2 schreef:

Dat laatste zou op zich goed nieuws zijn, vind ik. Maar wat ze doet is natuurlijk belachelijk en daarom wil ik dat zij nooit lintje zal krijgen. Hooguit een viezig, vunzig lintje voor slecht ministerschap en afbraakbeleid.

Ik krijg hier Koot en Bie vibes bij, ik zie al iets voor me met een scaber penning.

Wilders mag ook die penning :j
Citaat:
PVV-leider Wilders steunt zijn minister volledig. "Waarom zouden we mensen die meewerken aan het pamperen van asielzoekers belonen met een koninklijk lintje?", schrijft hij op X.
https://nos.nl/artikel/2561674-faber-wil-geen-lintjes-voor-coa-medewerkers-coalitiepartners-ontstemd
8)7

:)) Eens hoor en nu je het zegt denk ik dat wethouder Hekking van de gemeente Juinen deze uit moet reiken! De 'Hekking scaberpenning' voor vooraanstaande PVV figuren!

purny

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:27

Sinds wanneer worden politiek en vrijwilligerswerk niet gescheiden?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:39

Die zijn ook gescheiden, de koning heeft alleen geen tijd om al die onderscheidingen persoonlijk te ondertekenen, denk ik. ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 11:41

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 12:03

mysa schreef:
Die zijn ook gescheiden, de koning heeft alleen geen tijd om al die onderscheidingen persoonlijk te ondertekenen, denk ik. ;)

Nou, ik denk dat die scheiding duidelijker moet zijn. De koning kan best met behulp van zijn commissarissen in de provincie deze taak uitvoeren. Desnoods kunnen Maxima en Amalia hier ook bij betrokken worden (die krijgen toch ook een flinke toelage), dat lijkt me prima een taak voor hen. Daar hoeven de drukbezette ministers zich niet mee bezig te hoeven houden. Laat die het land maar besturen...Om hoeveel gaat het nou eigenlijk, een paar honderd lintjes per jaar

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:15

Eens hoor, ik bedoelde ook dat het een bureaucratische dwaling is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 13:47

Het is dan wel politiek in het buitenland, maar gezien de ontwikkelingen toch wel interessant, Marine le Pen veroordeeld voor verduistering van Europees geld en heeft een gevangenisstraf van 4 jaar gekregen, en mag niet mee doen aan de eerstvolgende presidentsverkiezingen.

https://www.ad.nl/buitenland/marine-le- ... ~a4ec2e5d/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:16

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 14:38

Loretta schreef:
Vollenbroek belooft tsunami van rechtszaken tegenover individuele boeren.

https://archive.is/dMN5v

De individuele boer wordt nu dus aangepakt omdat de politiek totaal faalt. Dat was natuurlijk te verwachten.

Ik ben het wel met hem eens dat Wiersma echt de meest beroerde landbouwminister ooit is.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:03

Begrijpelijk dat ze(MOB) deze stap zetten en in mijn ogen ook noodzakelijk. En wat er in het artikel geschreven staat; de boeren moeten boos zijn op Wiersma/regering en niet op Vollenbroek

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:11

prompter schreef:
Het is dan wel politiek in het buitenland, maar gezien de ontwikkelingen toch wel interessant, Marine le Pen veroordeeld voor verduistering van Europees geld en heeft een gevangenisstraf van 4 jaar gekregen, en mag niet mee doen aan de eerstvolgende presidentsverkiezingen.

Wilders tijdens campagnes: Er moet veel harder gestraft worden bij die criminelen........

Wilders nu over le Pen: Ongelooflijk hard gestraft, ik geloof in haar en ik steun haar.

https://www.ad.nl/buitenland/verontwaar ... ~a102a52e/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 15:19

Libra76 schreef:
Begrijpelijk dat ze(MOB) deze stap zetten en in mijn ogen ook noodzakelijk. En wat er in het artikel geschreven staat; de boeren moeten boos zijn op Wiersma/regering en niet op Vollenbroek

Ik kan me vanuit de boeren goed voorstellen dat ze boos op Vollenbroek zijn.
Maar wat de BBB heeft gedaan verdient alles behalve de schoonheidsprijs. Ze hebben alle geld voor de uitkoopregeling gewoon bij de coalitie onderhandelingen weggegeven.

Boeren hebben niks aan de BBB gehad.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:07

Benzz schreef:
prompter schreef:

Wilders tijdens campagnes: Er moet veel harder gestraft worden bij die criminelen........

Wilders nu over le Pen: Ongelooflijk hard gestraft, ik geloof in haar en ik steun haar.

https://www.ad.nl/buitenland/verontwaar ... ~a102a52e/
Uit het artikel:
Citaat:
Iets verder naar het oosten betreurt het Kremlin een ‘schending van de democratische normen’. ,,Steeds meer Europese hoofdsteden gaan het pad op van de schending van de democratische normen”, stelde Kremlin-woordvoerder Dimitri Peskov tijdens zijn dagelijkse briefing.

Whahaaa, serieus :')

Libra76 schreef:

Nee, ze moeten boos zijn op zichzelf. De sector stemt en lobbyt al 30 jaar voor pappen en nathouden en geitenpaadjes. Eerst via het CDA en nu via de BBB.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:07

Ik vind het ergens wel triest om de individu aan te pakken en niet de bedrijven en beleid erachter.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:20

Als Vollenbroek deze zaak in Brabant wint dan zijn heel veel boeren in Nederland vogelvrij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 16:57

juval schreef:
Desnoods kunnen Maxima en Amalia hier ook bij betrokken worden (die krijgen toch ook een flinke toelage), dat lijkt me prima een taak voor hen. Daar hoeven de drukbezette ministers zich niet mee bezig te hoeven houden. Laat die het land maar besturen...Om hoeveel gaat het nou eigenlijk, een paar honderd lintjes per jaar

Rond de 3200 per jaar.

Amalia studeert nog en Maxima heeft ook belangrijke dingen te doen. Alsof die de hele dag uit der neus eet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:34

Loretta schreef:
Als Vollenbroek deze zaak in Brabant wint dan zijn heel veel boeren in Nederland vogelvrij.

Nee, alleen die boeren die volgens de wet op de verkeerde plek zitten wegens hun hoge stikstof uitstoot. Don’t shoot the messenger, shoot the government!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:38

Schoof en Uitermark tekenen wel voor de lintjes voor de vluchtelingenwerkers :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 17:45

Onze minister van deportatie zou eruit geschopt moeten worden!

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:10

Loretta schreef:

Ik snap dat het zo voelt.
Het ligt wat genuanceerder maar heb begrip voor het gevoel. En dat lijkt mij een beangstigend gevoel als boer.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:43

Loretta schreef:

Nee hoor. Vogelvrij betekent dat iemand buiten de bescherming van de wet wordt geplaatst. Vollenbroek zorgt er juist voor dat de wet wordt gehandhaafd!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:07

Lieser schreef:
Loretta schreef:

Nee hoor. Vogelvrij betekent dat iemand buiten de bescherming van de wet wordt geplaatst. Vollenbroek zorgt er juist voor dat de wet wordt gehandhaafd!

Die boeren hebben gewoon een vergunning he. Die houden zich aan de wet. Hij zegt je moet het zien als een rijbewijs, dat kan je ook intrekken.

Ja, als iemand te hard heeft gereden Ja.

Dit is, dat je ergens 50 rijd, ze de dag erna borden van 30 zetten en ze je rijbewijs intrekken omdat je er de dag ervoor 50 reed :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:04

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:17

Ik vraag me dus heel erg af wat PVV-stemmers hiervan vinden. Ik kan me niet voorstellen dat velen hier maar onbewogen in meegaan, hoe zeer ze ook tegen migratie zijn. Of zou er juist wel draagkracht zijn voor de uitspraken van Faber?