Mindim schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244204 ... ar-rusland
Ik vind dit toch niet kunnen, Nederland straks failliet door de oorlog van Oekraine en Rusland.
Het grootste probleem is dat de overheid niet compenseert.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244204 ... ar-rusland
Ik vind dit toch niet kunnen, Nederland straks failliet door de oorlog van Oekraine en Rusland.
pien_2010 schreef:Elnienjo niets doen, niet helpen, geen sancties dat betekent dat Poetin heel Europa pakt als hij de kans krijgt. De rapporten zijn indertijd als het om zijn plannen ging en gaat uitgebreid besproken in het Oekraïne topic. Als je een dictator een vrijbrief geeft dan gaat hij door en is het een vrijbrief voor alle dictators en dat is een directe bedreiging voor de democratie de komende 200 jaar en dan gaat het v ele male verder als hoge prijzen en/ of schaarste.
Poetin stort Nederland en Europa heel bewust in armoede dat doen wij niet. Daar zit jouw foute redenering.
8nnemiek schreef:Elnienjo, ik snap echt niet waarom je zo ongelukkig en kwaad bent en nog steeds in Nederland blijft wonen. Als het allemaal zo veel slechter is dan in andere landen dan verhuis je toch gewoon?
Maar waarschijnlijk besef zelfs jij dat je het niet snel ergens beter zal hebben dan in Nederland, waar je gratis geld krijgt om werkeloos op je kont te zitten en niks anders te doen dan online klagen over hoe slecht het wel niet gaat..
enzino, Trump heeft niks dan ellende gebracht en inderdaad een tijdje mee kunnen liften op de economische voorspoed waar Obama voor gezorgd heeft.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Elnienjo niets doen, niet helpen, geen sancties dat betekent dat Poetin heel Europa pakt als hij de kans krijgt. De rapporten zijn indertijd als het om zijn plannen ging en gaat uitgebreid besproken in het Oekraïne topic. Als je een dictator een vrijbrief geeft dan gaat hij door en is het een vrijbrief voor alle dictators en dat is een directe bedreiging voor de democratie de komende 200 jaar en dan gaat het v ele male verder als hoge prijzen en/ of schaarste.
Poetin stort Nederland en Europa heel bewust in armoede dat doen wij niet. Daar zit jouw foute redenering.
Dat is ook een lastige. Het grote probleem in Nederland is dat onze overheid NIETS doet om de pijn van de bevolking te verzachten. Andere EU landen doen tenminste nog iets om de bevolking enigzins verlichting te geven. Hier betalen we de hoogste gasprijs van Europa.
De Nederlander laat zich van oudsher behoorlijk ver uitknijpen. Maar ik vraag me echt af hoe lang het geduld van de Nederlander nog is. Wat is er nodig om de Nederlander in opstand te doen komen. De situatie met de boeren was zo Onnederlands. Zoveel overlast veroorzaken en toch nog steun krijgen van een groot deel van de bevolking is vrij uniek voor Nederlandse begrippen. Als mensen de komende winter geen eten meer hebben, de verwarming niet meer aan kunnen zetten vraag ik me af hoe lang de Nederlander nog op zijn kont blijft zitten. Vooral wanneer men ziet dat de pijn in andere EU landen wel verzacht wordt.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:Elnienjo niets doen, niet helpen, geen sancties dat betekent dat Poetin heel Europa pakt als hij de kans krijgt. De rapporten zijn indertijd als het om zijn plannen ging en gaat uitgebreid besproken in het Oekraïne topic. Als je een dictator een vrijbrief geeft dan gaat hij door en is het een vrijbrief voor alle dictators en dat is een directe bedreiging voor de democratie de komende 200 jaar en dan gaat het v ele male verder als hoge prijzen en/ of schaarste.
Dat is ook een lastige. Het grote probleem in Nederland is dat onze overheid NIETS doet om de pijn van de bevolking te verzachten. Andere EU landen doen tenminste nog iets om de bevolking enigzins verlichting te geven. Hier betalen we de hoogste gasprijs van Europa.
De Nederlander laat zich van oudsher behoorlijk ver uitknijpen. Maar ik vraag me echt af hoe lang het geduld van de Nederlander nog is. Wat is er nodig om de Nederlander in opstand te doen komen. De situatie met de boeren was zo Onnederlands. Zoveel overlast veroorzaken en toch nog steun krijgen van een groot deel van de bevolking is vrij uniek voor Nederlandse begrippen. Als mensen de komende winter geen eten meer hebben, de verwarming niet meer aan kunnen zetten vraag ik me af hoe lang de Nederlander nog op zijn kont blijft zitten. Vooral wanneer men ziet dat de pijn in andere EU landen wel verzacht wordt.
pien_2010 schreef:In Frankrijk heerst een totaal andere mentaliteit. Als het moet protesteren de Fransen bedrijven cq een economie helemaal kapot met hun acties. Daarin gaan ze echt tot het gaatje en daar hebben wij heel erg aan moeten wennen. Veroordeelde ik dat nog in het begin, nu zie ik toch ook dat het vruchten af werpt want er wordt wel degelijk rekening gehouden met de Franse burgers. Ik denk dat als in Frankrijk zou gebeuren wat nu in Nederland gebeurt met de prijsstijgingen etc. dat er enorme acties zouden uitbreken waar Macron al zeker niet op zit te wachten gezien het grote aantal Marie le Pen aanhangers en de "gillets jaune movement→"gele hesjes beweging" die zo weer klaar staat om acties te voeren.
Als je alleen al kijkt naar het Franse volkslied zie je al het enorme verschil met Nederland.
gezien de rechten die er zijn op de uitleg van het Franse volkslied en de Nederlandse vertaling ben ik verplicht om me te beperken tot het plaatsen van een link om copyrights problemen te voorkomen.
http://www.ticotac.org/het-franse-volkslied.html
elnienjo schreef:Maar wat voelen we nu eigenlijk van die staatstschuld? Dat is toch maar fictief geld?
8nnemiek schreef:Elnienjo, ik snap echt niet waarom je zo ongelukkig en kwaad bent en nog steeds in Nederland blijft wonen. Als het allemaal zo veel slechter is dan in andere landen dan verhuis je toch gewoon?
Maar waarschijnlijk besef zelfs jij dat je het niet snel ergens beter zal hebben dan in Nederland, waar je gratis geld krijgt om werkeloos op je kont te zitten en niks anders te doen dan online klagen over hoe slecht het wel niet gaat..
enzino, Trump heeft niks dan ellende gebracht en inderdaad een tijdje mee kunnen liften op de economische voorspoed waar Obama voor gezorgd heeft.
Echwel schreef:En daar hebben ze geen sociaal vangnet zoals Wahjong, wia enz
Daar heb je als je niet werkt armoede, kun je niet naar dokter enz.
Kijk eens allemaal.over de grenzen en zie hoe goed we het hebben
Geld zonder te werken, dak boven je hoofd en wc papier om je reet af te vegen.
MyWishMax schreef:Maar het gaat in haar bericht niet over immigranten, maar over het socialezekerheidstelsel. Dus de uitkeringen enzovoorts. Wat jij dikgedrukt gemaakt hebt heeft echt niks te maken met immigratie. Het is niet zo handig om een halve zin dik gedrukt te maken en de rest niet te lezen.
Welk land heeft er een beter sociaal stelsel? Waar je dus een uitkering krijgt zoals wajong of wia? Of gewoon zelfs een ww?
elnienjo schreef:Maar wat voelen we nu eigenlijk van die staatstschuld? Dat is toch maar fictief geld? Hoe minder schuld hoe meer je moet bijdragen aan de EU (zie de Italie miljarden tijdens corona) dus ook daarmee nog nadelig.
MyWishMax schreef:Je krijgt het in Nederland ook niet zomaar en zeker niet iedereen die hier naartoe komt.
Je hebt het nu ook alleen over ww. Maar zoals jij een wajong, hoeveel landen hebben vergelijkbare uitkeringen? Waar je dus ook van kan leven? In heel veel landen zou jij ook gewoon een probleem hebben. Maar je ging alsnog in op immigratie, terwijl het bericht waar je op reageerde en helemaal de zin waar je op reageerde daar niet over ging.
Nederland heeft wat dat betreft het echt heel goed voor elkaar. Het is niet perfect, maar zorg is toegankelijk en betaalbaar, er is een vangnet.
verootjoo schreef:elnienjo schreef:Maar wat voelen we nu eigenlijk van die staatstschuld? Dat is toch maar fictief geld? Hoe minder schuld hoe meer je moet bijdragen aan de EU (zie de Italie miljarden tijdens corona) dus ook daarmee nog nadelig.
Serieus???![]()
Hoe meer schuld hoe hoger de belastingdruk bij de inwoners. Elke schuld moet gewoon terugbetaald worden en er is niks fictiefs aan.
Wel een leuke om bij je hypotheekverstrekker of studieschuld te proberen
Spenk schreef:Italie is dan ook absoluut geen financieel gezond land. Zonder de steun van europa in 2020 was het land failliet gegaan. En daarom was NL destijds zo fel over het geven van geld aan italie. Die geven geld uit als water maar hebben eigenlijk niks op orde.
elnienjo schreef:verootjoo schreef:
Serieus???![]()
Hoe meer schuld hoe hoger de belastingdruk bij de inwoners. Elke schuld moet gewoon terugbetaald worden en er is niks fictiefs aan.
Wel een leuke om bij je hypotheekverstrekker of studieschuld te proberen
Waarom betalen Italianen dan zo weinig belasting?