Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:40

Janneke2 schreef:
Ik ben bang dat jij niets weet van "de" oorlog.
Tweede wereldoorlog? We capituleerden na 5 dagen.

Nederland is een land dat vooral verdedigings wapens heeft omdat wij niet zo snel een land zullen aanvallen, willen veroveren.

Nederland heeft wel degelijk gevochten in de 2e wereldoorlog (net als bv de bezette landen Polen en Frankrijk). We hadden een ondergronds verzet en het leger heeft onder andere meegevochten met de landing in Normandie en operation market garden. Helaas is hier weinig over bekend.

https://www.veteraneninstituut.nl/missi ... eldoorlog/

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:40

Janneke2 schreef:
ravellie schreef:
Nederland telt al veel moslims, en door de komst van asielzoekers uit Syrië worden dat er alleen maar meer. Dat de islam Nederland – van zichzelf geneigd tot aanpassen – verandert, is ­zeker.

Jammer, dat dat in jouw ogeniets slechts is, je aanpassen, leren van anderen.
En jammer, dat je dat dan probeert te bewijzen met verdraaide feiten "die anderen niet willen zien", waardoor je de tweedeling alleen maar sterker maakt.

Citaat:
In elk geval demografisch is dat het geval. Een gestaag toenemend deel van de ­bevolking vindt zichzelf moslim. Dat aandeel groeit door immigratie en tegenwoordig vooral door de toestroom van immigranten die als asielzoeker binnenkomen.

1- dat weten we niet. Er wordt niet op geregistreerd, het is een gevoel.
En ja, het merendeel van de Syriëers, Afghanen etc is moslem - maar ontvlucht een moslemschrikbewind. En met name de syriers denken behoorlijk westers.

Maar uiteraard, je kunt in paniek slaan....
Citaat:
Deze immigranten nemen hun gewoonten, tradities, folklore, denkbeelden en hun religie mee. En de religie – de islam, in de meeste gevallen – vormt vaak de basis van de gewoonten, waarden en normen
(....)
zoals het ook niet helpt dat nogal wat moslims, leunend op de islam of anderszins, een afkeurende houding jegens hun land van aankomst etaleren en nauwe banden blijven onderhouden met het land van herkomst.

Appels en peren.

Ik weet dat elsevier het niet heeft op Marokkanen (die, foei toch, kritiek hebben op Nederland) en hoepla - mensen die een moslimterreur ontvluchten
.....omdat ze dit niet willen en vaak ook strijdig achten met hun geloof.....
gaan over dezelfde kam.

Het merendeel heeft Westerse denkbeelden?? :+ _/-\o_
Goed, ieder zn mening.

Ik denk persoonlijk dat de Elsevier het heel helder uiteen heeft gezet.
En de verdere integratie? ...

Maar als we Rutte moeten geloven is de instroom binnen 2 maanden tot 0 gerealiseerd.

Dat schept bij mij ontzettend veel vertrouwen, sterke man en sterke regering in Nederland.
Keep the faith :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:44

Tcm62 schreef:
Janneke, waar worden momenteel stromen bloed vergoten door Christenen, of wil je weer teruggrijoen naar vroegah, de kruistochten..

Of staan we even stil bij de moslim terreur in heel de wereld overal en nergens met de honderden splintergroeperingen in naam van allah die er op is gericht zoveel mogelijk slachtoffers te maken bij voirkeur onverwachts en zo veel mogelijk zwakkeren, vrouwen, kinderen, toeristen...laten we niet spreken over de echte kinderen die ze mee laten strijden.

Vredelievend geloof he?

Wanner ontplofte er ook al weer een bom in de biblebelt? Gisteren?

Ja precies, zij gaat alleen maar terug naar vroeger.
Volgens mij worden de meeste aanslagen momenteel gepleegd uit naam van.....

Dat heb ik bij de Christenen nog niet bemerkt.
Geen aanslagen, geen terreur, geen demonstraties, geen haat zaaien.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:51

tamary schreef:
Of de individuele moslims die komen of hier al zijn het willen of niet, de landen waar zij vandaan komen, gebruiken deze mensen voor hun eigen doelen. O.a. door het blokkeren van de integratie en de daardoor ontstane segregatie samen met de gigantische groepsdruk om vooral niet zelfstandig een mening te vormen waarbij Islam wel eens ongelijk zou kunnen hebben. Kritisch nadenken is eigenlijk nooit een gewenste of gestimuleerde eigenschap geweest. Islam ontmoedigd dat juist, alles wat je moet doen, kunnen en weten staat immers in de Koran & Hadith, meer is er niet nodig. Als het er in staat zijn andere teksten overbodig (dus vernietigen die handel) en als het er niet in staat is het een leugen (dus vernietigen die handel). Je ziet dit bv al in het kalifaat gebeuren, nodige kennis om olie op te pompen mag je niet leren volgens de Koran, dus de ingenieurs moeten van buiten af komen. Ik zie het wel gebeuren dat als Islam zijn doel bereikt om de wereld over te nemen er niks anders aan kennis overblijft dan geiten hoeden, de rest is dan als niet Islamitisch vernietigd. Vraag mij echt af of die mensen dan nog zo trots zijn op hun geloof, zonder de luxe die ze toch wel erg graag hebben..

Echt... Heb jij ooit gehoord van de gouden eeuwen welke toenmalig Andalusie mee heeft gemaakt terwijl het onder "gezag" van moslims was. Werden joden/christenen daar onderdrukt?
We hoeven niet zover de geschiedenis in te gaan om te zien hoe vredelievend wij hier tegen de joden zijn geweest en dit geldt niet alleen voor de tweede wereldoorlog...
De hedendaagse wetenschap profiteert nog steeds enorm van wat het islamitische Europa eeuwen geleden bereikt heeft. Terwijl je hier een niet zo klein probleempje had als je beweerde dat de aarde rond was, berekenende die geiten hoedende mensen de omtrek van de aarde ;)
Je zou eens moeten weten wat er allemaal uit die tijd is gekomen... Ik zou je wel een paar documentaires kunnen sturen, oa de bbc heeft een mooie. Pb maar, als je ervoor open staat.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:51

ravellie schreef:
Tcm62 schreef:
Janneke, waar worden momenteel stromen bloed vergoten door Christenen, of wil je weer teruggrijoen naar vroegah, de kruistochten..

Of staan we even stil bij de moslim terreur in heel de wereld overal en nergens met de honderden splintergroeperingen in naam van allah die er op is gericht zoveel mogelijk slachtoffers te maken bij voirkeur onverwachts en zo veel mogelijk zwakkeren, vrouwen, kinderen, toeristen...laten we niet spreken over de echte kinderen die ze mee laten strijden.

Vredelievend geloof he?

Wanner ontplofte er ook al weer een bom in de biblebelt? Gisteren?

Dit is sarcastisch of...? Meen je dat?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:05

geerke schreef:
En tja,dat ze het daar anders doen dan wij hier.Waar bemoeien wij ons mee?

En dáár zit nou het grote probleem,dat eeuwige bemoei van het Westen met de culturen,wetten en regels van andere landen! omdat wij het niet eens zijn met hun wetten,die ze daar al tig jaren hebben.
We zijn het ook niet eens met de doodstraffen in Amerika,waarbij onschuldigen gedood worden.
Doen wij er iets aan? nee joh,want Amerika moet je te vriend houden.
Als elk land zich nou eens nergens mee bemoeit, pas dán heb je kans op een beetje vrede.
En nee,ik ben het niet eens met die rare wetten en regels zoals stenigen van mensen,enz.enz. Maar wie zijn wij om dat effe te gaan veranderen daar?
In Noord-Korea en Rusland gebeurt ook vanalles waar de honden geen brood van lusten.En zo zijn er veel meer van die landen.Laat de wereld met rust en let op je eigen land.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:07

Jammer dat de discussie hier alle kanten op schiet en er weinig bereidheid is open te staan voor andermans mening of om misschien je eigen mening bij te stellen.

Ik kom vooral bijna niet door de lappen tekst heen geworsteld en krijg bij sommige echt het "baas boven baas" gevoel, die moeten perse overal hun plasje over doen of het laatste woord hebben. Je hoeft het er niet mee eens te zijn om toch open te kunnen staan voor andermans visie of mening.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:16

ravellie schreef:
Ik ken nog geen Nederlandse kerk die onrust hebben gekweekt hoor, die vechtpartijen veroorzaken of aan het haat zaaien zijn.

Ik ken wel een politieke stroming die dat op grote schaal doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:42

Mixje90 schreef:
ravellie schreef:

Dit is sarcastisch of...? Meen je dat?

:') :') :') :') Man man man.

http://thinkprogress.org/world/2015/01/ ... sm-europe/

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:44

vrouw vrouw vrouw :(:)

Typisch dat de meeste aanslagen wereldwijd uit naam van een religie worden gepleegd ( en nu met name westerlingen willen raken)

Anoniem

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:46

En waar haal je dat dan vandaan? Als je de link even had aangeklikt had je namelijk prima kunnen zien dat slechts 2% van de aanslagen wereldwijd vanuit religieuze overwegingen worden gepleegd.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:53

En gelukkig hoef je nog steeds niet te geloven wat er allemaal op het internet te vinden is.

Maar als jij dat wilt geloven, dan moet je dat natuurlijk doen en helemaal zelf weten.

Dan kan ik je ook vast gerust stellen, de premier van NL heeft aangegeven dat over twee maanden de instroom van vluchtelingen hier naar 0 is
Kan iedereen weer lekker slapen

Prettig weekend +:)+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:59

We beschuldigen het westen, terecht, van de misdaden gepleegd in hun kolonies. In gans het Amerikaanse continent en ook in Australië en Nieuw-Zeeland heeft de blanke man de inheemse bevolking proberen uit te roeien, een grote schaamvlek in de geschiedenis trouwens. Maaaaar, als er dan een grote groep Europa binnen komt, moeten wij ons maar gedwee aanpassen, ondergaan wat anderen ooit hebben moeten ondergaan. Kijk, als dat de visie is, dan heeft niemand nog het recht om de blanke misdaden vanuit het verleden, misdaden te noemen. Als de geschiedenis ons 1 ding geleerd heeft, dan is het wel dat wij toen fout waren en dan is het ook fout dat de inwijkelingen zich niet wensen aan te passen aan de Europese waarden en normen. We hebben ons de laatste eeuw los gerukt van de invloed die religie had op de staat en de samenleving en dat moet zo blijven. Onze feestdagen hebben hun roots in de voor Christelijke volkeren, Kerst is de oude winterwende, Pasen het feest van de terugkeer van het leven, enz... De vroege gelovigen hebben die tijdens de kerstening gewoon omgevormd naar iets wat toen in het plaatje paste. Enkel en alleen al vanuit onze culturele geschiedenis is het onzin om ook maar te overwegen om die dagen als feestdagen te schrappen.
Binnen bepaalde Europese moslimbewegingen is men er trouwens van overtuigd dat er gewerkt kan worden aan een Europese variant van de islam. Reeds verschillende malen hebben geleerden zowel in Ter Zake op Canvas als bij de 7de dag op één hiervoor gepleit. Eergisteren kwam echter op het nieuws dat deze mensen ondertussen vanuit de Arabische staten met de dood bedreigd worden. En nog zien mensen niet dat wij op deze moment gekoloniseerd worden en dat de gewone bevolking op de vlucht, zonder dat ze het weten, pionnen op het schaakbord van de leiders met slechte bedoelingen zijn.
En wat het minimaliseren van de aanrandingen in Keulen en elders betreft onder de noemer "blanken doen het ook". Ook als blanken het doen is het een misdaad en zullen zij gestraft worden. Echter is het voordeel van leven in een open maatschappij ook dat je via allerlei mogelijke kanalen duidelijk weet wat de gevaren van onze maatschappij zijn. Wie realistisch is, weet dat vele mensen absoluut geen goede bedoelingen hebben en probeert zichzelf daar dan ook tegen te beschermen. We doen onze deuren op slot en plaatsen alarmen om onze huizen tegen inbraak te beschermen. Waarom beschermen we onze vrouwelijkheid dan niet? En dan bedoel ik niet dat je niet in korte rok buiten mag, of dat je niet sexy mag dansen, maar baken gewoon duidelijk je grenzen af. Is het zo moeilijk om tegen een man te zeggen dat je hem enkel wil treffen voor een gesprek zonder bijbedoelingen en dat je zal opstappen zodra je merkt dat het de andere kant op gaat?
Ik vind trouwens over gans de lijn de discussie van wij doen het ook, dus mogen we niets zeggen als zij het dan doen compleet fout. Ik noem dat kleuterniveau, die doen dat nl ook. Als je tegen Jantje zegt dat hij niet met stenen naar de poes mag gooien, zegt die ook "jamaar Pietje doet dat ook". Ik dacht dat volwassenen ondertussen wel geleerd zouden hebben dat je niet met stenen naar een poes gooit, omdat een ander dat ook doet.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:44

Hebben wij dan geleerd van de geschiedenis? Hoelang geleden was de oorlog in Irak ookalweer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:25

Mixje90 schreef:
Hebben wij dan geleerd van de geschiedenis? Hoelang geleden was de oorlog in Irak ookalweer?

Ah, daar heb je Irak weer. Jongens toch, moeit het westen zich niet, dan kijken we lijdzaam toe hoe een bevolking vreselijk onderdrukt wordt door een dictator en willen we niet helpen omdat er geen rijkdommen zitten. Helpen we wel mee, dan zijn de de arrogante blanken die ander hun wil gaan opleggen. De Palestijnen zijn boos, omdat we ons afzijdig houden, Syrië heeft ook om inmenging gebedeld. Maar als we Koeweit gaan helpen na de inval door Irak en dan maar doordoen, omdat Sadams gruwel boven komt, dan hebben we dit alleen maar voor de olie gedaan.

Maar het verschil met vroeger is wel dat het land nadien door het westen niet gekoloniseerd wordt, zoals de overwinnaar vroeger wel deed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:28

Ook iets om serieus te nemen in dit hele verhaal :
Europe’s Man Problem
Migrants to Europe skew heavily male—and that’s dangerous.
By Valerie Hudson
1/05/2016

http://www.politico.com/magazine/story/ ... men-213500
1e 2 alinea's:
Citaat:
The recent surge of migration into Europe has been unprecedented in scope, with an estimated 1 million migrants from the Middle East and North Africa this past year alone, making for a massive humanitarian crisis, as well as a political and moral dilemma for European governments. But one crucial dimension of this crisis has gone little-noticed: sex or, more technically, sex ratios.

According to official counts, a disproportionate number of these migrants are young, unmarried, unaccompanied males. In fact, the sex ratios among migrants are so one-sided—we’re talking worse than those in China, in some cases—that they could radically change the gender balance in European countries in certain age cohorts.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:32

SandraVerl schreef:
Mixje90 schreef:

Ah, daar heb je Irak weer. Jongens toch, moeit het westen zich niet, dan kijken we lijdzaam toe hoe een bevolking vreselijk onderdrukt wordt door een dictator en willen we niet helpen omdat er geen rijkdommen zitten. Helpen we wel mee, dan zijn de de arrogante blanken die ander hun wil gaan opleggen. De Palestijnen zijn boos, omdat we ons afzijdig houden, Syrië heeft ook om inmenging gebedeld. Maar als we Koeweit gaan helpen na de inval door Irak en dan maar doordoen, omdat Sadams gruwel boven komt, dan hebben we dit alleen maar voor de olie gedaan.

Maar het verschil met vroeger is wel dat het land nadien door het westen niet gekoloniseerd wordt, zoals de overwinnaar vroeger wel deed.

Jaja... Er worden absoluut geen deals gesloten over olie e.d. Absoluut niet in het eigenbelang de oorlogen...
Maar wel grappig dat de experts/politici in het westen zeggen dat het een verkeerde keuze is geweest, de oorlog in Irak(waar waren de massavernietigingswapens?) en dat jij het nog een soort van durft te verdedigen...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:35

http://www.omroepbrabant.nl/?news/24326 ... eurne.aspx

Dit zijn de dingen die steken.
De reactie van lala vind ik treffend.
Kan het coa geen bijdrage leveren.

Nergens lijkt op bezuinigd te worden omtrent asielzoekers.
Gaat het om oudere of hulpbehoevende Nederlanders gaat het een na het andre failliet.

En de regering laat het al jaren gebeuren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:36

bruintje123 schreef:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/24326 ... eurne.aspx

Dit zijn de dingen die steken.
De reactie van lala vind ik treffend.
Kan het coa geen bijdrage leveren.

Nergens lijkt op bezuinigd te worden omtrent asielzoekers.
Gaat het om oudere of hulpbehoevende Nederlanders gaat het een na het andre failliet.

En de regering laat het al jaren gebeuren.

Er wordt inderdaad (veel) geld uitgegeven aan vluchtelingen, maar asielzoekercentra zijn ook niet je-van-het.
Vergeet niet dat Nederland een van de beste pensioenvoorzieningen van Europa heeft.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:47

Omdat opvang ineens voor duizenden tegelijk gemaakt moeten worden.
Dat kan niet massaal perfect.
Vergrijzing weten we al lang dat dat er aan komt.
En ipv meer plekken voor oudere en hun zorg behoefte wordt er op bezuinigd.
( wat uiteindelijk geen bezuinigen is want mensen blijven langer thuis en komen met ernstigere complicaties in het ziekenhuis. Geen doorstroming van woningen enz)

En voor dat pensioen is betaald. Al jaren en jaren
om steeds meer te zien vervliegen daarvan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:49

Dat weet ik :j

Er zijn zeker misstanden in de ouderenzorg, met eigen ogeb gezien. Maar dat pensioen is betaald aan particuliere fondsen en als beleggen/de economie tegenvalt, is dat niet de schuld van de regering.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:51

Regering kan wel de buitensporige lonen en bonussen van de zorg top aan banden leggen.
Dat geld hoort in de zorg bij de patiënt.
Maar dat doet de regering niet want dat zijn de banen waar ze zelf dadelijk in gaan werken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:12

bruintje123 schreef:
En voor dat pensioen is betaald. Al jaren en jaren
om steeds meer te zien vervliegen daarvan.

Je zou denken dat je pensioenpot voor jouw is, maar dat gaat in de algemene pot waaruit de nodige pensioenen betaald worden. Dat ging uitstekend totdat de groep met aanspraak op die pot groter werd dan de groep die er geld in deed. Nu slinkt die pot inderdaad en de vraag is of tegen de tijd dat de huidige 30-40 jarigen er aanspraak op kunnen maken er nog wat in zit. (Dit is buiten de aow trouwens, overheid spaart daar wel voor, maar hoe dat gaan uitpakken is nog niet te zeggen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:08

Mixje90 schreef:
SandraVerl schreef:

Jaja... Er worden absoluut geen deals gesloten over olie e.d. Absoluut niet in het eigenbelang de oorlogen...
Maar wel grappig dat de experts/politici in het westen zeggen dat het een verkeerde keuze is geweest, de oorlog in Irak(waar waren de massavernietigingswapens?) en dat jij het nog een soort van durft te verdedigen...

Excuseer?? Waar lees jij ergens dat ik ook maar 1 oorlog verdedig? Hoe durf je mij woorden in mijn mond leggen die ik totaal niet gebruik!
Het enige wat ik zeg, is dat het westen altijd de boeman is voor bepaalde mensen. Vallen we binnen, is het uit eigen belang, doen we niets, laten we de mensen stikken. Ik keur helemaal niets goed, het enige wat ik zeg is dat, wat we ook doen, het in de ogen van een bepaalde groep altijd fout zal zijn. Uit mijn woorden opmaken dat ik een oorlog steun of goedkeur, is te absurd voor woorden.