Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:43

jantergouw schreef:
Krips schreef:
Maar wat is dan integreren? Wanneer spreek je van succesvolle integratie? Want je hebt ook zoiets als assimileren..

Integreren is je aanpassen aan de samenleving waar je in wilt integreren. Niet jouw eigen gewoontes opleggen aan die maatschappij.
Zo moeilijk is de definitie niet van integreren. En dat is precies wat er fout gaat.
Een grote groep wil niet integreren, alleen profiteren.

Mij worden geen islamitische gewoontes opgelegd hoor. Op geen enkele manier. Op welke manier worden die aan jou opgelegd.
En ik snap wel wat integreren betekend, ik bedoel tot op welke hoogte? Wil je integratie of assimilatie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:44

janderegelaa schreef:
Integreren doe je samen en is respect hebben voor elkaars denkbeelden.

Ik heb geen respect voor jouw denkbeelden. Ik erken dat jij het recht hebt om ze te denken en te uiten, maar voor de inhoud heb ik geen respect, en voor de wankele logica en tunnelvisie waarop ze gebaseerd zijn heb ik geen respect.

Ik heb bovendien dat respect ook de andere kant op niet gemerkt. Bijvoorbeeld in de vele opmerkingen over 'linksen'. Ze zullen vast niet allemaal van jou geweest zijn, maar dat er nogal wat sprake is van onbegrip en onwil lijkt me niet te ver gezocht.

Alleen... wie zijn er nu niet 'geintegreerd'?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:45

Een mooi stukje over assimilatie:
Een hoofddoek is een rem op assimilatie. Iemand met een hoofddoek zegt: ’Ik ben niet beschikbaar voor niet-moslims’, terwijl iemand zonder hoofddoek aangeeft bereid te zijn te mengen”, zegt Laurent Chambon in een warm zaaltje in Brussel.

Chambon is een Franse socioloog die sinds 1998 in Nederland woont. Sinds 2006 zit hij voor de Partij van de Arbeid in de stadsdeelraad van Amsterdam Oud-Zuid. Voor de Universiteit van Poitiers werkt hij mee aan een project over migrantenmedia.

http://www.trouw.nl/nieuws/europa/artic ... quo__.html

Shadow0

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:46

Prima, ik wil niemand assimileren :)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:51

Shadow0 schreef:

Ik denk eerder dat deze denkbeelden van jou voortkomen uit dat je zelf vroeger, en misschien nu nog wel, slecht geaccepteerd werd door jouw omgeving. Ben je veel gepest?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 11:54

Krips schreef:
jantergouw schreef:

Integreren is je aanpassen aan de samenleving waar je in wilt integreren. Niet jouw eigen gewoontes opleggen aan die maatschappij.
Zo moeilijk is de definitie niet van integreren. En dat is precies wat er fout gaat.
Een grote groep wil niet integreren, alleen profiteren.

Mij worden geen islamitische gewoontes opgelegd hoor. Op geen enkele manier. Op welke manier worden die aan jou opgelegd.
En ik snap wel wat integreren betekend, ik bedoel tot op welke hoogte? Wil je integratie of assimilatie?

Het gaat ook niet om regels die aan jou opgelegd worden, maar aan mij!
Jij als vrouw hebt geen last van de boodschap, ik als man wel.
Ik wordt geconfronteerd met aparte loketten voor vrouwen in het gemeentehuis, met dichte zwembaden en sportverenigingen omdat mannen daar op gezette tijden niet aanwezig mogen zijn.
Als ik zou solliciteren op een baan, loop ik de kans dat mij gezegd wordt dat ik net zo geschikt ben als een allochtone kandidaat, maar helaas vanwege het feit dat die allochtoon allochtoon is, de baan naar hem of haar gaat.
Ik wordt geconfronteerd met het feit dat in de verzorgingsinstellingen moslims en moslima's geen verzorging willen geven aan mannen of vrouwen, in ziekenhuizen hetzelfde. Dat vergt de gekste planningen en drijven de kosten onnodig omhoog.
Ik wordt geconfronteerd met hele groepen die vanwege hun geloof niet in te zetten zijn in de arbeidsmarkt en dus in het sociale uitkeringscircuit terechtkomen.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 04-09-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:02

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:
Integreren doe je samen en is respect hebben voor elkaars denkbeelden.

Ik heb geen respect voor jouw denkbeelden. Ik erken dat jij het recht hebt om ze te denken en te uiten, maar voor de inhoud heb ik geen respect, en voor de wankele logica en tunnelvisie waarop ze gebaseerd zijn heb ik geen respect.

Ik heb bovendien dat respect ook de andere kant op niet gemerkt. Bijvoorbeeld in de vele opmerkingen over 'linksen'. Ze zullen vast niet allemaal van jou geweest zijn, maar dat er nogal wat sprake is van onbegrip en onwil lijkt me niet te ver gezocht.

Alleen... wie zijn er nu niet 'geintegreerd'?

Links is ook de schuldige van de problemen die we nu hebben. Als je de schuldige bent is het verwonderlijk dat je gaat klagen als men ook benoemt dat je schuldig bent. Het is niet alleen de man op de straat, in de politiek is het precies hetzelfde.
Zojuist heb ik op Radio 1 het politiek uurtje zitten luisteren, en daar zei Hans Hillen heel duidelijk tegen Cohen dat de afkeer bij het CDA tegenover de PVDA momenteel zo groot is, dat er van een samenwerking de komende jaren geen sprake is. Dat weten we ook weer, en daarmee weten we ook dat middenkabinet en paars plus onmogelijk zijn. Over links gaat ook niet, dus we komen uiteindelijk toch bij dit rechtse kabinet uit. Zoals ik al zei, Rutte, Verhagen en Wilders hebben een herenakkoord gesloten, en ze zorgen dat andere meerderheden niet behaald kunnen worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:05

jantergouw schreef:
Als ik zou solliciteren op een baan, loop ik de kans dat mij gezegd wordt dat ik net zo geschikt ben als een allochtone kandidaat, en dat vanwege het feit dat die allochtoon allochtoon is, de baan naar hem of haar gaat.

Sterker nog, er zijn vacatures waar je als autochtoon niet eens meer op mag reageren...

PvdA: Gemeente moet alleen allochtonen aannemen
De Amsterdamse collegepartijen PvdA en GroenLinks willen dat de gemeente Amsterdam een scherp voorkeursbeleid gaat voeren voor allochtone ambtenaren. Hogere functies in het ambtelijke apparaatmoeten alleen voor allochtonen beschikbaar zijn, dat schrijft het Parool.
Bron: Parool 07-01-2010

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:05

Shadow0 schreef:
jantergouw schreef:
Jij als vrouw hebt geen last van de boodschap, ik als man wel.
Ik wordt geconfronteerd met aparte loketten voor vrouwen in het gemeentehuis, met dichte zwembaden en sportverenigingen omdat mannen daar op gezette tijden niet aanwezig mogen zijn.[...]
Ik wordt geconfronteerd met het feit dat in de verzorgingsinstellingen moslims en moslima's geen verzorging willen geven aan mannen of vrouwen, in ziekenhuizen hetzelfde. Dat vergt de gekste planningen en drijven de kosten onnodig omhoog.

Guttegut, dat allemaal in Duitsland en terwijl je niet eens in de zorg werkt maar een baan hebt op een stoeterij?

Typische linkse opmerking. Je alleen druk maken om je eigen kringetje, en stekeblind te zijn voor het grotere plaatje en algemeen belang. ;-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:09

janderegelaa schreef:
Sterker nog, er zijn vacatures waar je als autochtoon niet eens meer op mag reageren...

[i]De Amsterdamse collegepartijen PvdA en GroenLinks willen dat de gemeente Amsterdam een scherp voorkeursbeleid gaat voeren voor allochtone ambtenaren.

Het woord 'willen' impliceert dat het nog geen regel is. En er staat ook niet dat je niet mag reageren.

(Ik ben het inhoudelijk niet eens met zulke maatregelen maar dat is geen excuus om het beeld te vertekenen en onjuistheden te concluderen.)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:18

Shadow0 schreef:
janderegelaa schreef:

De Amsterdamse collegepartijen PvdA en GroenLinks willen dat de gemeente Amsterdam een scherp voorkeursbeleid gaat voeren voor allochtone ambtenaren.

Het woord 'willen' impliceert dat het nog geen regel is. En er staat ook niet dat je niet mag reageren.

(Ik ben het inhoudelijk niet eens met zulke maatregelen maar dat is geen excuus om het beeld te vertekenen en onjuistheden te concluderen.)

Verboden voor autochtone mannen

[i]GRONINGEN - Er is ophef ontstaan over een vacature van de politie in Noord-Nederland. Op de functie 'divisiechef beheersondersteuning' mogen alleen vrouwen en allochtonen solliciteren.

Volgens de Commissie Gelijke Behandeling is dit in strijd met de wet en maakt de politie zich schuldig aan discriminatie. De politie ontkent dit en zegt dat er landelijk afspraken zijn gemaakt over de diversiteit in de top van het korps. De vacature wordt daarom niet aangepast.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 12:30

En zo maakt de overheid, op initiatief van links, discriminatie een geaccepteerde zaak.
Maar vervolgens wel klagen als de burger het doet.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:34

Shadow0 schreef:

Geen probleem. Als we qua politiek doorgaan op de ingeslagen weg word je geassimileerd. Hoef jij het niet te doen ;) .

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:35

kanniet schreef:
Shadow0 schreef:

Geen probleem. Als we qua politiek doorgaan op de ingeslagen weg word je geassimileerd. Hoef jij het niet te doen ;) .

Is dat een dreigement?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:54

christel1857 schreef:
Is dat een dreigement?

Ik denk dat het vooral een illustratie is van weinig nuance. Blijkbaar kunnen sommige mensen zich niet voorstellen dat er een alternatief is, en dat het alleen mogelijk is dat de ene groep de ander wil assimileren.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 14:29

Dat was klare taal van Opstelten. Net als Rutte, Wilders en Verhagen gaf hij ook de schuld aan klink en vond dat Klink het vertrouwen van de besprekingen had gebroken en dat hij die brief nooit had moeten schrijven.
Exit Klink, kwestie van tijd.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:53

christel1857 schreef:
kanniet schreef:

Is dat een dreigement?

Nee, dat is absoluut geen dreigement, meer een constatering.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:55

Shadow0 schreef:
christel1857 schreef:
Is dat een dreigement?

Ik denk dat het vooral een illustratie is van weinig nuance. Blijkbaar kunnen sommige mensen zich niet voorstellen dat er een alternatief is, en dat het alleen mogelijk is dat de ene groep de ander wil assimileren.

Als één groep leeft volgens het geschreven bevel dat assimileren een must is voor alle anderen, en die anderen stimuleren dat, dan is het een onafwendbaar iets. Pure logica.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:04

kanniet schreef:
Als één groep leeft volgens het geschreven bevel dat assimileren een must is voor alle anderen, en die anderen stimuleren dat, dan is het een onafwendbaar iets. Pure logica.

Je conclusie klopt op basis van de proposities, maar je proposities zijn onzin.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:12

Shadow0 schreef:
kanniet schreef:

Je conclusie klopt op basis van de proposities, maar je proposities zijn onzin.

Als je de koran leest weet je dat mijn uitgangspunt het juiste is. Bovendien weet je ook dat onze linkse politiek niets liever wil dan het de moslims, wát ze ook vragen, naar de zin te maken. 1+1=2.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 04-09-10 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:15

Je doet ook uitspraken over mensen die niets met de koran te maken hebben. Je had 2 proposities. :)

Daarnaast doet het idee van een absoluut gelijk steeds religieuzer aan moet ik zeggen.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:19

Sorry, werd even weggeroepen, Ik heb het vorige bericht nog aangevuld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:24

Die aanname die je doet is en blijft onzin.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:27

Shadow0 schreef:
Die aanname die je doet is en blijft onzin.

Dat jij het onzin vindt is iets anders dan dat het onzin is. Voor mijn uitgangspunten zijn bewijzen genoeg te vinden, voor jouw stelling dat het onzin is niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:32

kanniet schreef:
Dat jij het onzin vindt is iets anders dan dat het onzin is. Voor mijn uitgangspunten zijn bewijzen genoeg te vinden, voor jouw stelling dat het onzin is niet.

Je schijnt het nodig te vinden om steeds te herhalen dat er maar 2 manieren zijn om te denken/ handelen: voor of tegen. Dat is onzin en dat is al bijzonder vaak toegelicht.