wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:07

Heino schreef:
Electra63 schreef:
Jammer Heino, ik word af en toe ook deze discussies zat, maar dan kom ik hem weer tegen op de actieven onderwerpen, en dan kijk ik toch weer even.

Tja ik heb nu al 5 keer uit moeten leggen waarom de PVV niet enkel de raddraaiers aanpakt maar ook de netjes aangepaste Islamieten..
En waarom de PVV discrimineert...

Net als ik al vele malen heb geprobeerd uit te leggen dat hij helemaal niet alle moslims over één kam scheert, maar alleen de raddraaiers het land uit wil sturen. Hij wil degene die zich hier aan ons aanpast gewoon welkom blijven heten en die mogen blijven, daarmee discrimineert hij niet want dat zou het pas zijn als hij zei dat alle moslims het land uit moesten. Maar de tegenstanders van hem willen dat helemaal niet horen want dan is er niks meer om hem en zijn kiezers aan te vallen. Niemand kan dan ook ergens een quote laten zien dat hij alle moslims weg wil hebben, maar dat roepen kunnen ze wel. Het is bewust woorden in zijn mond leggen die hij zelf nooit gezegd heeft. Bij deze daag ik iedereen uit om ergens, in woord of beeld, een voorbeeld te geven van een opmerking dat alle moslims het land uit zouden moeten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:09

Ik ga niet eens op je in want met deze post bevestig je alleen dat je idd niet gelezen hebt... Jammer.
Hoe kan je nou toch serieus discussiëren als je niet goed leest wat je discussiepartners zeggen?

KiWiKo

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:19

heino dat valt me tegen van je :)

Ik heb het ook nog niet gelezen dat ALLE moslims het land uit moeten........

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:20

Dit vind ik ontwijken van de vraagstelling Heino

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:22

sarabande schreef:
Het lijkt me een groot voordeel als de formatie gesprekken eens over de economie, sociale zaken, werk etc gaan in plaats van die overmatige aandacht voor allochtonen

Kijk dát is nou wijze praat!
Ben het met je eens "sarabande".

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:32

PattyOosten schreef:
En "men" wilde niet dat de PVV ging regeren. De PVV heeft een flinke winst behaalt, en 1.5 miljoen Nederlanders zien het wel zitten met de PVV. Acht miljoen hebben er niet op gestemd, die "men" zien het dus wat minder zitten

Dat geldt ook voor PVDA, GroenLinks en D66, daar heeft ook de meerderheid niet op gestemd, dus wil de meerderheid die partijen niet in de regering, volgens jouw filosofie.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:34

KiWiKo schreef:

Ik heb het ook nog niet gelezen dat ALLE moslims het land uit moeten........

Hij zegt ook nergens dat alle moslims het land uit moeten. En er is ook niemand die gezegd heeft dat dat zo is. Wat ik en Heino ook volgens mij, steeds proberen is te zeggen dat zijn beleid wél álle moslims raakt. Even wat voorbeeldjes. Koran verbieden, islamitische scholen sluiten, etnische registratie, geen moskees meer, enz enz. Bovendien zijn het alleen moslims die niet meer het land binnen mogen. Plus alle gevolgen die de zwartmakerij voor deze groep voor gevolgen heeft. Het beleid van Wilders gaat álle moslims aan en niet alleen de 'criminelen'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:42

ja, dat is absoluut waar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:42

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Ik drink geen thee

Misschien moet je daar mee gaan beginnen, want ik las vandaag een artikel dat theedrinken goed is tegen hart- en vaatziekten

Dank je, maar ik heb het niet aan mijn hart of vaten, tenminste dat hoop ik als roker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:44

Eh, etnische registratie geldt niet alleen voor moslims, maar voor iedereen.
Mijn vraag: waarom etnische registratie?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:45

Iedereen maakt heisa, terwijl hij nooit heeft gezegd dat ze het land uit moeten.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:48

Krips schreef:
Maar de PVDA wil in eerste instantie weer niet met alleen VVD en het CDA

Dat zou echt het lachertje van het jaar worden. In Februari hebben die twee zo'n grote ruzie gehad dat het kabinet viel en nu enkele maanden later zouden het CDA en de PVDA ineens weer vriendjes zijn? Dat gelooft toch geen hond. Vergis je niet dat er bij heel veel CDA'ers het verwijt leeft dat het de schuld is van de PVDA dat het kabinet gevallen is en indirect hun grote zetelverlies.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:48

inderdaad, schijn bedriegt.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:51

Electra63 schreef:

Nee. Oke. Dat geldt inderdaad niet voor alleen moslims. Je hebt gelijk. Toch is er iets aan die registratie die me niet lekker zit..

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:52

janesmith schreef:
Krips schreef:
Maar de PVDA wil in eerste instantie weer niet met alleen VVD en het CDA

Dat zou echt het lachertje van het jaar worden. In Februari hebben die twee zo'n grote ruzie gehad dat het kabinet viel en nu enkele maanden later zouden het CDA en de PVDA ineens weer vriendjes zijn? Dat gelooft toch geen hond. Vergis je niet dat er bij heel veel CDA'ers het verwijt leeft dat het de schuld is van de PVDA dat het kabinet gevallen is en indirect hun grote zetelverlies.

Ruzie's kunnen toch ook weer goed gemaakt worden?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:58

Alet74 schreef:
Ik duim heel hard dat we een paarsplus-regering gaan krijgen. Deze partijen willen allemaal veranderingen, meer dan PVV en CDA. Plus dat het beter is voor ons land (ook internationaal gezien).

Dan zal de PVDA wel enorm van standpunt moeten veranderen, getuige zijn uitspraak dat het programma van de PVDA de langste zelfmoordbrief uit de geschiedenis is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:59

Krips schreef:
Electra63 schreef:

Nee. Oke. Dat geldt inderdaad niet voor alleen moslims. Je hebt gelijk. Toch is er iets aan die registratie die me niet lekker zit..

Dat is één van mijn grootste bezwaren tegen de PVV. Mijn kinderen zijn ook niet 100 procent Nederlands, waar wil hij naar toe met die registratie.
Iedereen zal wel weer boos worden, maar dat doet me toch aan die gele ster denken, 70 jaar geleden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:01

nee, hoor daar word ik niet boos om........... ik zie dat precies hetzelfde...... en zie daar behalve voor statischtische gegevens helemaal geen nut voor.

En al zou het voor statistische gegevens zijn, dan alsnog strijkt het mij enorm tegen de haren in.........

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:04

KiWiKo schreef:

Wat valt je tegen?
Dat ik geen zin heb om te discussiëren met mensen die lezen wat ze willen lezen, of dat JaneSmith mensen dingen in de mond legt en alle "tegenstanders" (ik beschouw mezelf nog altijd als een discussiepartner maargoed) generaliseert en beledigt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:05

SteffiiY schreef:
Iedereen maakt heisa, terwijl hij nooit heeft gezegd dat ze het land uit moeten.

Wie beweert dat dan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:06

word meerdere malen in dit topic gezegd, dat hij alle moslims het land uit wilt hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:08

SteffiiY schreef:
word meerdere malen in dit topic gezegd, dat hij alle moslims het land uit wilt hebben.

Door wie dan?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:08

geen idee, heb de laatste 20 pagina's gelezen en daar zag ik dat het vaak daarop gebasseert word.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:09

SteffiiY schreef:
geen idee, heb de laatste 20 pagina's gelezen en daar zag ik dat het vaak daarop gebasseert word.

Wat waar op gebaseerd wordt?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:19

Krips schreef:
Koran verbieden

Mee eens, is een stom voorstel van hem en gaat het nooit halen.
Krips schreef:
islamitische scholen sluiten

Is vrij logisch omdat alle middelbare Islamitische scholen in Nederland slecht presteren.
Krips schreef:
etnische registratie

Waarom mogen mensen wel op bijvoorbeeld leeftijd en nationaliteit geregistreerd worden (wat nu bij iedereen gebeurt) en niet op etnische achtergrond?
Krips schreef:
geen moskees meer

Nederland telt al meer dan 500 moskeeën, is dat niet genoeg?
Krips schreef:
Bovendien zijn het alleen moslims die niet meer het land binnen mogen.

Is ook een leugen die maar steeds verspreid wordt door zijn tegenstanders. Terwijl hij zegt dat er uit Islamitische landen geen immigranten meer in mogen. Dus een Christen uit een Islamitisch land mag er niet in, een Moslim uit Amerika wel. Ook hier daag ik iedereen uit om in woord of beeld te laten zien dat het anders is.