Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:55

We zaten in het Vondepark en kregen smsjes binnen en vonden het nogal surrealistisch, dachten even dat iemand met zijn dronken kop de macht over het stuur verloor. :\

Dit is te bizar en ik vrees dat een hoop mensen in het publiek er traumatische klachten aan over houden, dit is zo bizar en schokkend, gaat je de pet te boven. ;(

Sterkte voor alle mensen- familieleden, toeschouwers, fam van Bea etc.. :(:)

En de dader bewijst voor mij dat het gros wat geschift is helaas op straat loopt en niet achter de tralies zit...

Kon niks met de beelden van JP Balkenende, het leek zo geveinst, vind het moeilijk die man serieus te nemen in tegenstelling tot Beatrix, die zo oprecht emotioneel over kwam, zo breekbaar.. Die mensen zullen er ook een klap aan over hebben gehouden. :(:)

We wonen er in de buurt en collegae van mij gingen ook kijken. Heb ze niet gesproken maar denk wel aan ze.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:56

rowo schreef:
Nee. die vrouw zit bij die 7 doden... ze overleed als 1 van de eersten blijkbaar. Op straat al, voor ze uberhaupt in de ambu lag.

Dus haar kindje is hier al bijgeteld ?
zoniet zijn het in mijn ogen 8 doden .

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:56

7 doden?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:57

Hannelore schreef:
Helaas nog een persoon overleden. Wat een ellende allemaal.

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden en slachtoffers.

Azzaro, gecondoleerd met het verlies van je collega.

Sannessep@ Het is inderdaad waar dat het leven vaak oneerlijk is. Maar het is niet meer dan logisch dat mensen daarvan ondersteboven zijn. Niet iedereen heeft ervaring vanuit ziekenhuiswezen.
Het is ook niet meer dan normaal dat men erover wil spreken onderling.
Dus moet zeggen dat ik je reactie wel wat hard vind.
We moeten inderdaad oppassen om er niet te neerslachtig van te worden. We kunnen stilstaan bij dit geheel en de slachtoffers herdenken.
Maar misschien is dat mijn te gevoelige reactie. Kan ook best.

Dat weet ik, en dat besef ik me heel goed! Ik weet van mezelf dat ik daar heel nuchter over kan zijn. Ik heb vandaag ook vele collega's gesproken, die er wel erg mee zitten en die het fijn vinden om daarover te praten! Dat is ook heel goed en dat moeten we ook zeker blijven doen. Wat ik alleen wilde zeggen is dat ik vind dat het geen zin heeft om alleen maar onheil over de dader te spreken. Maar ik weet (zoals gewoonlijk) weer eens geen goeie woorden te vinden om dat uit te kunnen leggen zonder dat daar verkeerde opvattingen over komen.

Maar ik vind zeker dat erover gepraat moet worden en ik vind het heel goed dat er zoveel mensen reageren in dit topic. Ik denk ook dat veel mensen hier hun emoties wel kwijt kunnen!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:58

De discussie over hoeveel doden er zijn is imo ongepast hier..
Elke overledene is verschrikkelijk, en het is ontzettend triest dat er een zwangere vrouw is overleden, maar de discussie of er daarme 7 of 8 doden zijn vind ik ongepast..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:59

Azzaro sterkte ook aan je collega`s. Vreselijk 6 (+ 1 de dader) mensen dood waaronder 1 kind en 1 vrouw die zwanger was echt heel erg. Zulke onschuldige mensen waaronder mensen die gewoon hun werk deden. Ik heb er geen woorden voor echt heel erg.

Blinnii

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 5 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:01

Azzaro: onwijs veel sterkte voor jou en je collega's en natuurlijk aan alle nabestaanden van Roel .. afschuwelijk :n

Anoniem

een discussie is ongepast dat vind ik ook maar ik vind dat een ongeboren kindje wel meegeteld moet worden :) Maar of dat ook gebeurt ...ga daar verder ook niet over discuseren.

Azarro heel veel sterkte voor jou en je collega's

nightlover

Nymphadora schreef:
De discussie over hoeveel doden er zijn is imo ongepast hier..
Elke overledene is verschrikkelijk, en het is ontzettend triest dat er een zwangere vrouw is overleden, maar de discussie of er daarme 7 of 8 doden zijn vind ik ongepast..

Het is geen discussie maar een vraag !

Sannessep

nightlover schreef:
rowo schreef:
Nee. die vrouw zit bij die 7 doden... ze overleed als 1 van de eersten blijkbaar. Op straat al, voor ze uberhaupt in de ambu lag.

Dus haar kindje is hier al bijgeteld ?
zoniet zijn het in mijn ogen 8 doden .

Officieel gezien zijn de slachtoffers in de ambu overleden... en ik weet dat er 2 mensen in de ambu zijn overleden (waaronder zij dus) en drie in ons ziekenhuis. Als dan de dader vannnacht overleden is en de collega van Azzaro, dan komt het aantal op 7 doden, exclusief de baby.
Maar nogmaals, ik vind het wel vreemd dat dat dan nergens heeft gestaand dat ze hoog zwanger was. Het gaat hier wel rond op de afdeling, dus ik denk wel dat het waar is, maar toch vreemd dat er nergens over genoemd wordt, want dat zou echt iets voor de media zijn om daar extra aandacht aan te besteden...

Desalniettemin blijft het zeer triest....
Laatst bijgewerkt door Sannessep op 01-05-09 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:03

nightlover schreef:
Het is geen discussie maar een vraag !

Het ongeboren kindje wordt niet bij de slachtoffers geteld.
Er zijn dus 7 doden (incl de dader) en dan nog een overleden ongeboren kindje.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:05

Jammer dat die dader is overleden trouwens had wel willen horen wat hij er op te zeggen had. Ik was aan het werk dus het deed me niet zo veel toen ik het hoorde maar op die filmpjes ziet het er toch wel bizar uit hé

kazary

Sannessep, ik heb op de vorige pagina nog een link gegeven waar wel staat het om een zwangere vrouw gaat.
En ik heb dat ook al eerder gelezen in andere berichten.

Sunnda

is er ook een kind gestorven dan?
ik dacht dat er alleen drie gewond waren? of eb ik iets gemist.

azarro: sterkte, echt ik vind het altijd zo erg. iemand die gewoon zijn beroep uitoefent en dan zo aan zijn eind moet komen.

detour

.. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er psychische schade van oplopen, levenslang.. Is het leven ooit nog hetzelfde? De kinderen die keken? Slapen ze nog een beetje? :\
Spanningen?..

Iemand die ik ken was in Bali in een discotheek die werd opgeblazen, is letterlijk over lijken heen gestapt en heeft na jaren nog klachten, bouwt dermate veel adrenaline op dat bv verdovingen bij tandartsen niet voldoende werken, slaapt soms nog steeds heel slecht en durfde massa's niet meer in.

Laten we het effect op de levenden ook niet vergeten of onderschatten... :o

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:08

het is beter voor de nabestaanden dat de dader is overleden, het is ook makkelijker voor hemzelf maar moeilijker voor de politie om het te onderzoeken

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:08

Nou dat ben ik niet met je eens Desi, ik had als nabestaande liever gezien dat hij voor altijd de cel in ging .. :\

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:09

Ik vind het echt zo erg... wie doet nou zoiets :(
Vreselijk dat je op sommige filmpjes gewoon de mensen over het asfalt ziet schuiven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:09

ja idd daar zeg je wat detour, de mensen die t hebben meegemaakt en nog leven kunnen er geestelijk ook flink onder lijden!

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:10

xXxdesiixXx schreef:
het is beter voor de nabestaanden dat de dader is overleden, het is ook makkelijker voor hemzelf maar moeilijker voor de politie om het te onderzoeken

nou weten we nogsteeds niet waarom én hij wordt niet gestraft........
ofwel; hij komt er eigenlijk gewoon mee weg ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:11

Blinnii schreef:
Nou dat ben ik niet met je eens Desi, ik had als nabestaande liever gezien dat hij voor altijd de cel in ging .. :\

ja maar als iemand is overleden kan je ook liever hebben dat de dader ook is overleden zodat hij verder niks meer kan doen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:12

_Margot_ schreef:
xXxdesiixXx schreef:

nou weten we nogsteeds niet waarom én hij wordt niet gestraft........
ofwel; hij komt er eigenlijk gewoon mee weg ;)

nou gewoon?
hij is wel dood hoor :o
maar het is wel waar dat hij niet wordt gestraft

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:13

het is toch niet gewoon dat je zo'n actie uitvoert? :=

HenrietteM

Azzaro gecondoleerd met het verlies van je collega. Vreselijk ook voor alle andere hulpverleners ter plaatse dat er nu ook 1 van hen overleden is. Dit zal er zeker inhakken bij de Marechaussee.

Blinnii

Tsja, in dit geval zie ik de dood niet als straf .. nogmaals had hem maar lekker laten zitten in een cel.
Nu heb je helemaal geen rechtvaardigheid en je weet ook het motief niet, denk dat dat vooral hetgeen is wat de nabestaanden zich afvragen .. waarom?

Inderdaad HenrietteM, daar dacht ik ook al aan ja ..
Zelfde geldt voor Detour, ben benieuwd hoe en óf mensen dit goed kunnen verwerken, zeker de slachtoffers ..
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 01-05-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt