Libra76 schreef:Ik lees die reacties niet meer. Naast de haat en misinformatie die je daar las, kreeg ik soms ook echt het gevoel dat ik in een heel andere wereld leef dan hun.
Wel he? Je word echt moedeloos als je de gemiddelde reacties leest...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:https://www.facebook.com/share/r/189YMBqyEb/
Caroline van der Plas stelt ook maar voor het gemak dat het een links kabinet is..als je de linkerkant van de kamer erbij rekent![]()
Want over links kunnen ze een meerderheid krijgen met PVDA/GL.
Maar dat kan het op sommige punten toch ook over rechts?
Gnome schreef:Belooft veel goeds voor het zoeken van meerderheden. Not.

IMANDRA schreef:Gnome schreef:Belooft veel goeds voor het zoeken van meerderheden. Not.
Nouja, is natuurlijk niet zo dat de BBB nog echt een partij van betekenis is op dit moment, met 4 zetels
Voor elk voorstel hebben ze 10 zetels nodig. Dus GL/PvdA (of PVV maar dat is onwaarschijnlijk gezien hun standpunten), of een combinatie van Ja21 en minimaal 1 zetel, of een combinatie van zo’n 4 kleinere partijen (SP/Volt/CU/PvdD/Denk/50plus of dus idd BBB).
BBB is echt niet broodnodig, lijkt me. Handig, in het geval van die laatste combo, maar niet broodnodig. Ja21 en GL/PvdA gaan belangrijker zijn gok ik. Verwacht dat ze dus eerst proberen over links of over rechts te gaan voordat ze de kleinere partijen proberen.

ten eerste is er geen links kabinet, gaan ze niet over links, zoeken ze wel steun bij links. Maar dat zal wel moeten, want GL-PVDA hebben 20 zetels, dus negeren is lastig als je iets voor elkaar wilt krijgen.
) en ben druk met het ondersteunen van de campagne. Leuk om zo meer te leren over de (lokale) politiek. 
. Ladyingreen schreef:Wat ik me af vraag: als je doel niet is om zaken op te lossen, wat is dan wel je doel? Neem Geert Wilders. Wat is zijn doel in het leven? Zo lang mogelijk populist zijn? Zo lang mogelijk een zetel bezet houden?
Of een Thierry Baudet, wat is zijn doel? Qua standpunten waait hij ook maar mee met welke richting de populistische wind staat. Is het een verdienmodel? Is het het gevoel van een soort macht?
xPabloBokt schreef:Ladyingreen schreef:Wat ik me af vraag: als je doel niet is om zaken op te lossen, wat is dan wel je doel? Neem Geert Wilders. Wat is zijn doel in het leven? Zo lang mogelijk populist zijn? Zo lang mogelijk een zetel bezet houden?
Of een Thierry Baudet, wat is zijn doel? Qua standpunten waait hij ook maar mee met welke richting de populistische wind staat. Is het een verdienmodel? Is het het gevoel van een soort macht?
FVD wordt ook gewoon gefinancieerd door discutabele partijen, dus die waaien inderdaad gewoon lekker met hun wind mee.
Ladyingreen schreef:Wat ik me af vraag: als je doel niet is om zaken op te lossen, wat is dan wel je doel? Neem Geert Wilders. Wat is zijn doel in het leven? Zo lang mogelijk populist zijn? Zo lang mogelijk een zetel bezet houden?
Aanrader om te lezen trouwens is 'Het spel van de populist' - van Bas Erlings. Ik heb hem bijna uit, ik hoop er wat lessen uit te leren richting de gemeenteraadsverkiezingen.
_chou schreef:Ik snap vooral dan niet dat zijn kiezers dit blijkbaar een goede aanpak vinden![]()
De PVV stemmers die ik kan snappen hem helemaal

fransje23 schreef:Uiteraard weer zuur en niet in het belang van iets werkbaars..
[ Afbeelding ]
https://www.hartvannederland.nl/politiek/verkiezingen/artikelen/politiek-minderheidskabinet-oppositie-ministers-bontenbal
Was al eerder genoemd hier maar dat zou wel meer steun geven aan het minderheidskabinet.